Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Sibak Eszter / Elektronikus ábrázolás alapszak | Budapesti Metropolitan Egyetem

Sibak Eszter / Elektronikus ábrázolás alapszak

„A digitális grafika számomra olyan, mint az örömzene.”

Eszter Elektronikus ábrázolás alapszakunkon végzett.Célja, hogy a METU-n szerzett tudást beépítse a munkájába. Továbbra is „fontérzékenyen” tekint a világra, most már egy diplomával a zsebében.


Miért ezzel a területtel foglalkozol?
Már egészen kicsi koromtól fogva szerettem rajzolni és alkotni. Kikapcsol, feltölt.

Miért ezt a szakot választottad?
Kisképzősként még az iparművészet vonzott, ötvös szakon végeztem. Aztán jött 2 évnyi fotós képzés, majd az ott tanultakat értékesítve jutottam el jelenlegi munkahelyemre. A METU Elektronikus ábrázolás képzését levelező szakon, munka mellett végeztem el.

A fotózás miatt hamar kapcsolatba kerültem a képszerkesztő programokkal, és elég hamar elkezdtem azokat a retusáláson túl grafikai tervezésre is használni. Az Elektronikus ábrázolás szak jó lehetőség volt ahhoz, hogy az általam kedvelt digitális grafikát felsőoktatási keretek között tanulhassam, és olyan területen szerezzek diplomát, ami valóban érdekel.

Mi inspirál?
Bármi tud inspirálni. Hangok, illatok, az engem körülvevő emberek és tárgyak. A METU-n a csoporttársaim is inspiráltak. Szerintem kifejezetten tehetséges levelezős évfolyamon végeztem, és ugyanúgy büszke vagyok rájuk, mint a saját eredményemre.

Melyek voltak a kedvenc egyetemi munkáid és miért?
Bár Elektronikus ábrázolás szakon végeztem, a szabadkézi rajz továbbra is nagy szerelmem, így a rajzórákat nagyon szerettem. A másik nagy kedvencem a tipográfia volt, eléggé „fontérzékeny” vagyok, nem viselem jól, ha egy rosszul megválasztott betűtípus tönkretesz egy egyébként remek grafikai anyagot.

  

 


Mi volt a diplomamunkád? Miért ezt a témát választottad?
A munkahelyem – egy régiós médiacég – számára készítettem digitális magazint, amely bemutatja a cégcsoport filmcsatornáit. Nagyon fontos volt számomra, hogy amit elkészítek, az ne csak a diplomavédésre készüljön, hanem a későbbiekben hasznos és használható legyen. A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a csatornák különböző – kötelezően használandó – arculatai úgy jelenjenek meg a magazinban, hogy mégis egységes képet mutasson az egész.


Mivel járult hozzá a szakmai fejlődésedhez a METU az egyetemi évek alatt?
Új grafikai programokat, új képszerkesztési módszereket ismertem meg, amiket azelőtt nem használtam, itt viszont elismert szakemberektől tanulhattam ezek alkalmazását.

Mit mondanál annak, aki most felvételizik, miért érdemes a METU-t választania?
Az általam tanult képzésre már nem jelentkezhetnek a most felvételizők, helyette a Tervezőgrafika szakot választhatják, ahol kibővített képzés keretében sajátíthatják el a hagyományos grafikai eljárások mellett az interaktív grafikai technológiákat is. Én ezt jó változásnak tartom, hiszen a képzési idő alatt mindenki megtalálhatja a saját érdeklődési területének és képességeinek megfelelő speciális grafikai képzést. 

Hogy érzed magad frissdiplomásként?
Úgy érezem, hogy sikerült a saját magammal szemben támasztott elvárásaimnak megfelelnem.

Milyen élmény volt a diplomavédésed?
Szerintem teljesen természetes, hogy mindenki izgul ilyenkor, de amikor a bizottság elé kerültem, minden félelmem elmúlt, és úgy sikerült bemutatnom a diplomamunkámat, ahogyan szerettem volna. Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy köszönetet mondjak a szakdolgozat konzulensemnek és a diplomamunka témavezetőmnek a szakmai segítségért és lelki támogatásért. 

Milyen terveid vannak a jövőre?
Most egy kicsit kárpótolom a gyerekeimet, mert az utolsó szemeszterem valóban csak a szakdolgozat és a diplomamunka körül forgott. A munkahelyemen nem grafikusként dolgozom, és nem is tervezek váltani, mert jól érzem magam ott, ahol vagyok, viszont az kétségtelen, hogy a mostani pozíciómban is sok az egyetemen tanult dolgot kamatoztatni tudok. A digitális grafika számomra olyan, mint az örömzene. Csinálom, mert szeretem, és ez a jövőben is így lesz.