Aktuális nyelvvizsga információk

2020.05.06

Kedves Hallgatónk, 

Az alábbiakban fontos információkat találsz a nyelvvizsgamentesség által kiadható oklevelek igényléséhez kapcsolódó teendőidről.

Ha már rendelkezel a kimeneti követelményhez szükséges nyelvvizsgával, abban az esetben rád ez a folyamat nem vonatkozik. Ezesetben kérjük, nyújtsd be Neptunban az Ügyintézés / Kérvények menüponton belül található Nyelvvizsga adatbejelentés űrlapot.

Amennyiben jogosult vagy az oklevélre és a jogszabály adta lehetőséggel élni kívánsz, úgy az alábbi lépéseket kell majd követned: 

Az oklevél kiállításhoz adategyeztetés szükséges, melyet a Neptun tanulmányi rendszerben tudnak hallgatóink megtenni

  • Amennyiben elfelejtetted a Neptun rendszerhez használt belépési adataidat, úgy kérjük, hogy a passadmin@metropolitan.hue-mail címen keresztül igényelj hozzáférést munkatársainktól. Az elektronikus levélben kérjük, írd meg nevedet, születési dátumodat és édesanyád nevét a beazonosítás érdekében.
  • Sikeres bejelentkezést követően, kérjük, töltsd ki a Neptun / Ügyintézés / Kérvények menüpontban található „Adategyeztetés oklevél (diploma) kiállításához” nevű kérvényt. Az adategyeztetés benyújtása elengedhetetlen része az oklevél helyes adatokkal történő kiállításának, így ez a lépés mindenki számára szükséges. A kérvény díjmentes. 

Felhívjuk figyelmedet, hogy a kérvény, benyújtást követően automatikusan elfogadásra kerül. Az elfogadás az adategyeztetés lépésére vonatkozik.

Az adategyeztetés során lehetőséged lesz kiválasztani az átvétel módját is.

Kérjük, beadás előtt kiemelt figyelemmel ellenőrizd át adataidat!

Az oklevél kiállításáról elektronikus levélben értesítjük Neptun rendszeren keresztül.

Felhívjuk a 2013 előtt FSZ (=FSZK), azaz a Felsőoktatási Szakképzést végzett és az SZTK Politikai kommunikációs tanácsadó szakon 2019/2020-1 félév előtt beiratkozott és már végzett hallgatóink figyelmét, hogy a kormányrendeletben hozott nyelvvizsgamentesség rájuk nem vonatkozik.

Felmerülő kérdéseid esetén fordulj bizalommal a Hallgatói Információs Központhoz az alábbi elérhetőségeken keresztül:
https://www.metropolitan.hu/ugyintezek

Okleveledhez ezúton is gratulálunk!


2020.04.24

Kedves Hallgatónk, 

Az alábbiakban fontos információkat találsz a nyelvvizsgamentesség által kiadható oklevelekkel kapcsolatosan. 

Azon hallgatónk, aki legkésőbb 2020. augusztus 31-ig sikeres záróvizsgát tett vagy tesz, nyelvvizsgamentességben részesül a 101/2020. (IV. 10.) Korm. rendelet alapján, és megkezdjük oklevelének (diplomájának) kiállítását.

Az Oktatási Hivatallal és az Innovációs és Technológiai Minisztériummal közösen azon dolgozunk, hogy az oklevelek kiállítása minél gördülékenyebben megvalósuljon.

Oklevélre jogosultak:

  • A mentesség vonatkozik minden kimeneti nyelvvizsga-követelményre, függetlenül annak mennyiségétől, szintjétől, típusától. 
  • Azok a hallgatók váltak jogosulttá, akik már korábban záróvizsgát tettek, vagy jelenleg tanulmányokat folytatnak, de legkésőbb 2020. augusztus 31-ig sikeres záróvizsgát tesznek.

Oklevélre nem jogosultak:

  • Ha megállapítható, hogy a hallgató nem teljesítette a záróvizsga követelményeit.
  • Nem vonatkozik a nyelvvizsgamentesség egyéb nyelvi követelményekre (pl. belső nyelvi vizsga, vagy ha a nyelvvizsga tárgyi előfeltételként van meghatározva a mintatantervben) 
  • Rendelkezésünkre álló információink szerint nem vonatkozik azokra a hallgatóinkra, akik jelenleg tanulmányokat folytatnak, és 2020. augusztus 31-ét követően fogják teljesíteni a záróvizsgát.

Amennyiben a jogszabály adta lehetőséggel élni kívánsz, úgy az alábbi lépéseket kell majd követned: 

  • Az oklevél kiállításhoz adategyeztetésre lesz szükséges, melyet a Neptun tanulmányi rendszerben tudnak hallgatóink megtenni 2020. április 29-e után.
  • Amennyiben elfelejtetted a Neptun rendszerhez használt belépési adataidat, úgy már most érdemes a passadmin@metropolitan.hue-mail címen keresztül igényelned hozzáférést munkatársainktól. Az elektronikus levélben kérjük, írd meg nevedet, születési dátumodat és édesanyád nevét a beazonosítás érdekében.
  • Az adategyeztetés elengedhetetlen része az oklevél helyes adatokkal történő kiállításának, így ez a lépés mindenki számára szükséges. Ennek indulásakor a 04.27-ei héten további tájékoztatót fogunk küldeni hallgatóinknak. 
  • Az adategyeztetés során lehetőséged lesz kiválasztani az átvétel módját is.

Tájékoztatunk, hogy a Budapesti Metropolitan Egyetem megrendelte a szükséges oklevél nyomtatványokat, azonban a kiállítási folyamat megszervezését a jelenlegi veszélyhelyzet nehezíti: a szükséges nyomtatványokat országosan elő kell még állítani, ezáltal az intézményekbe történő kiszállítás dátuma még nem ismert.

Magyarországon jelenleg minden egyetem csak online oktatást és ügyintézést folytathat, tehát az oklevelek kiállítási és kiadási folyamatait is külön meg kell szervezni, beleértve az oklevél kiállításban résztvevő munkatársak egészségének védelmét biztosító körülményeket is.

Ezek a teendők tovább növelik az oklevelek átadásának ütemezési idejét. A jogszabályi keretek között igyekszünk eleget tenni a hallgatói megkereséseknek, azonban szíves türelmedet és együttműködésedet kérjük.

Felmerülő kérdéseid esetén fordulj bizalommal a Hallgatói Információs Központhoz az alábbi elérhetőségeken keresztül:
https://www.metropolitan.hu/ugyintezek

Okleveledhez ezúton is gratulálunk!

2020.04.11

Kedves Hallgatónk, 

A Magyar Közlöny 71. számában, április 10-én megjelent kormányrendelet alapján, aki 2020. augusztus 31-ig sikeres záróvizsgát tett, mentesül az oklevél kiadásának előfeltételéül előírt nyelvvizsga letételének kötelezettsége alól.

A fentiek alapján az egyetem munkatársai dolgoznak az oklevél átadások folyamatának kialakításán, és a szükséges oklevél nyomtatvány mennyiség beszerzésén.

Ütemezetten, hosszabb időszak alatt tudjuk majd biztosítani hallgatóink számára az okleveleik átvételét. 

Az ezzel kapcsolatos részletekről Neptun üzenetben, illetve a honlapon (távoktatási tudásbázis valamint, a hallgatóink menüpont alatt) is tájékoztatást adunk hamarosan. 

Ezúton kérjük és köszönjük hallgatóink türelmét! 

Gyakran ismételt kérdések 

A rendelet visszamenőleges hatálya meddig terjed?
A közlönyben megjelent határozat alapján nincs időbeli korlát, a 2020. augusztus 31-ig sikeres záróvizsgát tett valamennyi hallgatóra vonatkozik. 

Abban az esetben is megkaphatom a diplomaoklevelet, ha a METU valamelyik jogelődjén (BKF, HFF) fejeztem be a tanulmányaimat?  
Igen, ezeket az okleveleket is kiállítja az egyetem. 

Miként juthatok információhoz, ha a Neptunban már régi e-mail címem szerepel, amit már nem használok? 
Az oklevelek kiállítására, átvételére vonatkozó információk megtalálhatóak lesznek a weboldalon itt, illetve a távoktatási tudásbázis menüpont alatt. 

Lesznek olyan teendők, amelyek miatt szükséges a Neptun rendszerbe való belépés? Mi van, ha már nem tudok belépni? 
Neptun felhasználónevet, és új jelszót a passadmin@metropolitan.hu címre írt email segítségével tudsz kérni, neved, születési időd és képzésed szakjának megadásával. 

2020.04.07

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter mai napon (2020.04.07.) tett bejelentése alapján azok, akik befejezték egyetemi tanulmányaikat, de nyelvvizsga hiánya miatt nem rendelkeznek diplomával, mentesülnek a nyelvvizsgakötelezettség alól. 

A döntés kapcsán egyetemünk a Magyar Közlönyben megjelenő rendeletet várja.
A rendelet megjelenése után tájékoztatót készítünk, mely Neptun üzenetben és honlapunkon is olvasható lesz. 

Az aktuális információkért kérjük, látogass el a Távoktatási Tudásbázis GYIK menüpontba. https://www.metropolitan.hu/tavoktatas-tudasbazis-gyik

Addig is türelmedet kérjük, illetve javasoljuk, hogy figyeld tájékoztatási csatornáinkat!