Ügyintézek

METU-s tanulmányaid alatt a Hallgatói Információs Központ (HIK) segít az ügyeid intézésében. Ismerd meg őket jobban!

Az Elektronikus tanulmányi rendszerek működéséről ITT találsz részletes útmutatót.

HIK elérhetősége és nyitvatartása

Magyarország Kormánya különleges jogrendet hirdetett ki, ezért az egyetemek átmeneti időszakra kizárólag távoktatásban folytathatják tevékenységüket. 

2020. 03.12-től visszavonásig a felsőoktatási intézmények hallgatók általi látogatása tilos, így a Hallgatói Információs Központ személyes ügyfélszolgálata is szünetel és kizárólag írásos és telefonos úton nyújtunk kiszolgálást, bővített nyitva tartással:

Telefonon keresztül : 06-1-273-2467

2020.04.10 – 04.13. között - a húsvéti ünnepek ideje alatt - telefonos ügyfélszolgálatunk zárva tart.

  • Hétfő-Péntek: 08:00 - 17:00
  • Szombat: 08:00 - 15:00

Írásban itt tudsz kérdezni: http://www.metropolitan.hu/hallgatoi-kerdes-urlap
Az űrlapon kötelező megadnod

  • a neved
  • Neptun kódod - kérjük, fokozottan figyelj a Neptun-kód pontos megadására!
  • azt a szakot, amire a kérdésed/kérésed vonatkozik
  • azt az e-mail címet, amire a válaszunkat várod
  • a kérdés témáját és szövegét

Személyes ügyfélfogadás – 2020.03.12-től visszavonásig szünetel

Mi a HIK?

A Hallgatói Információs Központ a hét minden munkanapján rendelkezésedre áll, nyitva tartási időben. Ha kérdésed személyes ügyintézést igényel, a Webbooking rendszeren keresztül tudsz előzetesen időpontot foglalni. 

Elsősorban tanulmányi információkkal kapcsolatban fordulhatsz az Irodához, de ha tanulmányaid bármely területén elakadsz, akkor is segítséget nyújtunk a megoldáshoz. 

Mivel keresheted meg az irodát?

1. Információszerzés céljából 

  • tanulmányaiddal kapcsolatos kérdés esetén 
  • Neptunnal (annak funkciójával, kérelmekkel) kapcsolatosan 
  • beiratkozással, tárgyfelvétellel, vizsgaidőszakban felmerülő kérdésekkel kapcsolatban 
  • szakdolgozattal, záróvizsgával kapcsolatosan 
  • szabályzatokkal kapcsolatos kérdésekben 

2. Igazolás kérése 

  • hallgatói jogviszony igazolás
  •  e-index, törzslap kiadása 
  • egyéb, tanulmányi ügyeket érintő igazolások 

3. Diákigazolvány ügyintézése 

  • új diákigazolvány igénylése 
  • a diákigazolvány megérkezéséig jogviszonyhoz kapcsolódó kedvezményekre jogosító igazolás igénylése 
  • féléves érvényesítő matricák átvétele 

4. Diákhitel ügyintézése 

  • elektronikus Diákhitel szerződés megkötése 
  • engedményezési adatlapok leadása 


Banki információk

Hallgatóink a 2018/2019-es tanévtől kezdődően az alábbi két fizetési mód közül választhatnak:

  • Bankkártyás fizetés

A Neptun hallgatói felületéről indítható online bankkártyás befizetés SimplePay-rendszeren keresztül.

Előnye: gyors, egyszerű és kényelmes  
- azonnali tranzakció, nem kell megvárni az 5 munkanapos lekönyvelést
- ki lehet választani a fizetni kívánt pénzügyi tételeket

TIPP: Ha nagyobb összeget szeretnél utalni, mint az alapértelmezett limit és emiatt hibaüzenetet kapsz, állítsd át magasabbra a bankkártya napi összeg limitjét a számlavezető bankodnál!

  • Gyűjtőszámlás fizetés

Takarékbank Zrt. - 18203332-06007572-40010172
Közlemény: NK-NEPTUNKÓD (szóköz) NÉV. Példa: NK-ABCD12 Tanuló Tamás

A gyűjtőszámla a saját hallgatói Neptunos felületről elérhető „virtuális pénztárca” szolgáltatás. Az ide utalt vagy készpénzes banki befizetéssel feltett összeg a Neptun fiókodban a Gyűjtőszámla egyenlegnél lesz elérhető, ahonnan hozzá tudod rendelni a pénzt a fizetendő tételeidhez.

Előnye:
- egy nap alatt könyvelődik a befizetett összeg a gyűjtőszámla egyenlegedhez
- tartalékolható rajta pénz a nem várt helyzetekre
- elkerülhető vele a téves befizetés, beazonosítatlan utalás

TIPP: A közleményben szigorúan az alábbi adatokat add meg: NK-NEPTUNKÓD (szóköz) NÉV. Példa: NK-ABCD12 Tanuló Tamás

Ellenkező esetben az összeg nem kerül rá Neptunos gyűjtőszámládra!