Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Varga Vivien / Képalkotás alapszak | Budapesti Metropolitan Egyetem

Varga Vivien / Képalkotás alapszak

„Számos technikával megismerkedhettem, mindemellett a gondolkodásmódom is rengeteget árnyalódott, változott. Másképp közelítem meg az előttem álló munkát, sokkal több „eszközzel” bírok azok megvalósításában.”

Varga Vivien Képalkotás alapszakunk képalkotás szakirányán végzett, diplomamunkájában a nagyapja kalandokkal és kihívásokkal teli fiatalkorát mutatja be.

Miért ezzel a területtel foglalkozol?
Mindig is érdekelt az alkotás, gyakran rajzoltam pusztán kedvtelésből. Komolyabban, tudatosan azonban csak három és fél éve kezdtem el készülni a művészi pályára. Örülök, hogy volt bátorságom váltani, és azt a területet választani, mely igazán közel áll hozzám.

 

Miért ezt a szakot választottad?
A jelentkezéskor fontos szempont volt számomra, hogy olyan szakot válasszak, ahol lehetőségem nyílik a kísérletezésre, egyéni fejlődésre. Az alaptantárgyak mellett számos, izgalmas szabadon választható tárgyat vehettem fel.

Mi inspirál?
Sokat merítek kortárs alkotók munkáiból, könyvekből, és gyakran tájékozódom internetes cikkekből egy-egy általam érdekesnek tartott témában. Kedvelem a furcsa, humoros történeteket és karaktereket.

Melyek voltak a kedvenc egyetemi munkáid és miért? 
Egyik legkedvesebb munkám egy silent book illusztráció, melyet az utazás témájában készítettem. A képeken újabb és újabb, térben egymástól távolodó, karakterek tűnnek fel. A „Késik a komp” című festményem, melyben egy játékokból összeállított kompozíciót alakítottam át furcsa jelenetté, szintén a kedvenceim közé tartozik. Ezt a képet azért is tartom fontosnak, mert elkészítése után kezdtem el akrillal dolgozni, mely technika a diplomamunkám képi kivitelezésének alapjául is szolgált.


 


Mi volt a diplomamunkád? Miért ezt a témát választottad? 
Diplomamunkám egy saját írásomhoz készült könyvillusztráció, mely Zoli, a nagyapám, kalandokkal és kihívásokkal teli fiatalkorát mutatja be. A történet az 1950-1960-as éveket öleli fel, és kissé dramatizáltan, humorral követi végig a főszereplő csínyekkel és kisebb kihágásokkal teli gyerekkorát, majd későbbi szakmai előremenetelét, küzdelmeit. Az „Egy kalandos fiatalkor felvillanásai” címmel a történet és az illusztrációk jellegére utalok, ahogy azok tagoltan, különböző emlék-részleteket megjelenítve adnak ki összefüggő narratívát.

Mindenképpen saját történethez szerettem volna illusztrációkat készíteni; a nagyapám fiatalkorának megírása és illusztrálása már a kezdetekkor izgalmas választásnak tűnt.


Az illusztrációk digitális kollázs technikával készültek, akrilfestmények és az általam kiválogatott régi fényképek felhasználásával. Az elkészült könyvhöz terveztem kártyákat is, melyeken az illusztrációk szerepelnek hátoldalukon a hozzájuk tartalmilag kapcsolódó szövegrészletekkel. Ezeket a részleteket a könyvben is kiemeltem, kisebb, játékos grafikai elemek hozzáadásával.

 


Mivel járult hozzá a szakmai fejlődésedhez a METU az egyetemi évek alatt? 
Oktatóimnak köszönhetően számos technikával megismerkedhettem, mindemellett a gondolkodásmódom is rengeteget árnyalódott, változott. Másképp közelítem meg az előttem álló munkát, sokkal több „eszközzel” bírok azok megvalósításában.

Mit mondanál annak, aki most felvételizik, miért érdemes a METU-t választania?
Barátságos légkörben tanulhatsz szakértő tanároktól. Sok stílussal és technikával megismerkedsz majd, melyek segítenek megtalálni saját, egyéni hangodat.

Hogy érzed magad frissdiplomásként?
Megkönnyebbülten, hogy megszereztem a diplomát, ugyanakkor izgatottan várom, hogy mit tartogat a jövő.

Milyen élmény volt a diplomavédésed?
Izgultam, ám amikor rám került a sor, mindent el tudtam mondani, amit szerettem volna. Könnyebben tudtam prezentálni a diplomamunkámat, mint bármely más, korábbi munkámat, lévén, hogy az előbbi egy nagyobb léptékű projekt, mellyel hónapokig foglalkoztam. A tanárok segítőkészek voltak, jó hangulatban telt a prezentáció, diplomamunkám fogadtatása is teljesen pozitív volt.

Milyen terveid vannak a jövőre?
Szeretném valamilyen módon továbbvinni a diplomamunkámban alkalmazott technikát, stílust. Mivel az illusztráció, a történetírás, és a kiadványtervezés állnak hozzám a legközelebb, ilyen vagy hasonló irányú munkát szeretnék vállalni. Emellett felnőttképzésen fejlesztem tovább magam, és igyekszem minél jobban bővíteni a szakmai portfóliómat.