Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Orosz Bence / Elektronikus ábrázolás alapszak | Budapesti Metropolitan Egyetem

Orosz Bence / Elektronikus ábrázolás alapszak

"A tervezőgrafikában találtam meg a matematika célszerű problémamegoldási eszközeinek és a művészet szabadságának számomra tökéletes kombinációját. Azért tervezek, hogy az eredménynek funkciója legyen."

Bence Elektronikus ábrázolás alapszakunkon diplomázott. Munkája látható volt többek között a Magyar Elektrográfiai Társaság egyetemek kiállítási sorozatának MET meet METU kiállításán is.


Miért ezzel a területtel foglalkozol?
A tervezőgrafikában találtam meg a matematika célszerű problémamegoldási eszközeinek és a művészet szabadságának számomra tökéletes kombinációját. Azért tervezek, hogy az eredménynek funkciója legyen. A rajzzal és a tervezéssel problémák oldhatók fel, éppen ezért addig foglalkozom egy adott feladattal, amíg megoldást nem találok. Ebben soha nem fáradok el, hiszen ezeknek a feladatoknak valódi célja van: például könnyíteni egy megértési folyamatot vagy maradandóvá tenni egy márkanevet.

Miért ezt a szakot választottad?
Gyerekkorom óta érdekelnek a számítógépek a rajz és a matek. Mindenképpen képernyőre szerettem volna tervezni, mert azt gondolom, hogy az a jövő, és az elektronikus ábrázolás erről szól, a mellett, hogy megkapjuk a tervezőgrafikai alapokat.

Mi inspirál?
A kihívás, ha valamiről tudom, hogy jobb is lehet. A saját ötleteim. A kritika.

Melyek voltak a kedvenc egyetemi munkáid és miért?
Szép Új Világ könyvborító tervezés: Azért szerettem ezt a feladatot, mert jól megfogható volt, és összekapcsolhattam kreatív tervezési feladatot Gulyás Péter elméleti óráival. Volt egy nagyon egyszerű ötletem: A borító rajzolja ki a méla derűt, ami a könyv világára jellemző. Az ötlet megvalósításához sok önálló fotót kellett készíteni, amitől nagyon sajáttá és szórakoztatóvá vált a feladatmegoldás.


 



Edukációs Infografika: Számomra ez a feladat egész féléven át tartott. Röviden összefoglalva: Minden napomat négyféle tanulási helyzetben pontoztam egy -5 +5 skálán. Jó volt mert folyamatosan koncentrálnom kellett, hogy leírjam a napomat számokkal. Ez egy jó visszajelzést adott arról, hogy amit éppen csinálok az passzol e a céljaimmal.
 

  


Bárdos Anna textiltervező portfóliójának tervezése: Ez volt az első olyan munkám ahol kreatív vizuális személyiség volt az ügyfél. Meg kellett értenem a munkáit és az igényeit. Nagyon sokat próbálkoztam és kísérleteztem, mire sikerült igazán jól összefoglalnom az alkotásait.
   

 



Mi volt a diplomamunkád? Miért ezt a témát választottad? 
A Commuters egy olyan telefonos alkalmazás kreatív vizuális terve, amely összekötné az agglomerációból autóval és tömegközlekedéssel munkába ingázókat. Így kevesebb autó közlekedne az utakon egy személlyel, és kevesebb ember utazna frusztráltan a távolsági buszokon. Azért foglalkoztam ezzel a témával, mert szeretek vezetni, és amikor lehetőségem van megosztom az autómat mással.

         
Mivel járult hozzá a szakmai fejlődésedhez a METU az egyetemi évek alatt?
Azzal, hogy a tanárok folyamatosan visszajelzéseket adtak a kreatív munkámra. Az egyetemi közeg pedig tágította a látóteremet.

Mit mondanál annak, aki most felvételizik, miért érdemes a METU-t választania?
Mert része lehet egy éppen kialakuló egyetemi közegnek, kultúrának, amit ő is formálhat. Mert az ő akaratán múlik, mennyit tanul egy tanártól.

Hogy érzed magad frissdiplomásként?
Úgy érzem úton vagyok, teljesítettem a kötelezőt. Előre nézek és várom a következő nagyobb megmérettetést.

Milyen élmény volt a diplomavédésed?
Kényelmes. A próba prezentáción kijöttek a hibák, gyengeségek, ezeket egy éjszaka alatt orvosoltam. Elmondtam, amit szerettem volna, és az izgalom kihozta a maximumot a prezentációmból.

Milyen terveid vannak a jövőre?
Rövid távon folytatni tervezem a tanulmányaimat a METU Tervezőgrafika mesterszakán. Hosszútávon szeretném, ha lenne egy olyan ötletem, amit végtelen munkával és kitartással kivitelezek és változtatok az engem körülvevő világon.