Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Zsingor Dániel / Mozgóképművész mesterszak | Budapesti Metropolitan Egyetem

Zsingor Dániel / Mozgóképművész mesterszak

„A csapatmunka ennek a szakmának az egyik alappillére…”

Dániel Mozgóképkultúra és médiaismeret alapszakon, majd Mozgóképművész mesterszakunkon végzett. Mindig is a mozgókép vonzotta, egyenes úton jutott el oda, hogy a filmes terület az ő világa. Alkotásait láthatta a nagyközönség a 2. Magyar Filmhéten és a 20. Faludi Filmszemlén is, diplomafilmjét a január 9-ei Cinamascope-on tekinthetitek meg.



Miért ezzel a területtel foglalkozol?
Amióta az eszemet tudom érdekel a filmezés és a mozgóképek világa, nem volt kérdés, hogy ezen a területen szeretnék dolgozni.

Miért ezt a szakot választottad?
A Metropolitanen elvégeztem a Mozgóképkultúra és médiaismeret alapszakot, logikus volt, hogy folytatom, amit elkezdtem.

Mi inspirál?
Ezt nem lehet megmondani, lényegében bármi. Egy elkapott félmondat ismeretlenektől a buszon, egy történet, amit a barátok mesélnek, egy cappucino a körúton, meg persze amik történnek velem, de folytathatnám a sort a végtelenségig.

Melyek voltak a kedvenc egyetemi munkáid és miért?
Két projektet emelnék ki.
Második félév végén a "Haza kell vinni a Tibit" című vizsgafilmem. Szuper szereposztással sikerült egy számomra fontos történetet megeleveníteni, jó hangulatú forgatás és alkotás volt, illetve olyan barátságok alakultak ki, amik a jövőben is sok közös munkát eredményezhetnek.
Illetve a diplomafilmünk, ami szakmailag az eddigi legnagyobb kihívás volt. Majdnem egy év kőkemény munka van benne, rengeteget küzdöttünk, tanultunk, fejlődtünk, és szerintem büszkék lehetünk a végeredményre.



Mi volt a diplomamunkád? Miért ezt a témát választottad?
Frank Wedekind két drámáját, a Föld szellemét és Pandora szelencéjét adaptáltuk egy 18 perces kisjátékfilmre. Az adaptáció adott volt, csak úgy, mint az utazás motívuma. Rozgonyi Dani producer társammal közösen választottuk ki az alapművet, ebben láttunk mindketten fantáziát.

Friss diplomásként milyen terveid vannak a jövőre?
Természetesen fejlesztjük a filmterveinket a társaimmal, és pályázni is fogunk velük. Sajnos azonban ebből nem lehet megélni, ezért más mozgóképes munkákat is vállalunk, már az egyetemi évek alatt elkezdtem dolgozni különböző megrendelőknek, így szerencsére nem kell aggódnom.



Mivel járult hozzá a szakmai fejlődésedhez a METU az egyetemi évek alatt?
A legfontosabb előny filmszakos diákként, azok a kedvezmények, amiket a rental cégektől és egyéb támogatóktól kapunk, sokkal olcsóbban juthatunk mindahhoz, ami alapján tapasztalatot szerezhetünk a filmkészítésben.

Kikkel dolgoztál együtt a diplomamunkád elkészítése során? Milyen volt csapatban dolgozni?
Négyen diplomáztunk közös filmmel, Kalmár Lalita írta a forgatókönyvet, Tarcsay Gábor volt a vágó, Rozgonyi Dani a kreatív producer, jómagam pedig rendeztem. Illetve rengeteg ember dolgozott még a filmen. A csapatmunka ennek a szakmának az egyik alappillére, így már van némi tapasztalatunk. A stábot is úgy állítottuk össze, hogy csapatjátékosok legyenek benne, nem pedig "egyszemélyes kommandósok". Súrlódások persze mindig vannak, de összességében jó csapat jött össze.