Vissza a marketingjövőbe!

Szeptember 11-én került sor a 2019-es Marketing Safarira, amelynek keretében a Budapesti Metropolitan Egyetem is házigazdaként várta az érdeklődőket.

A Meetup során találkozhattunk a Republic Group Head of Digital szakemberével, Oláh Alexandrával, a BP Digital SEO ügynökség ügyvezetőjével, Szesztay Péterrel, valamint egyetemünk főiskolai docensével, Dr. Lukács Ritával. Az esemény házigazdájaként Dr. Papp-Váry Árpád dékán köszöntötte a résztvevőket.

   

Elsőként Oláh Alexandra mesélt arról, hogy napjainkban mennyire elengedhetetlenné vált az adatvezérelt digitális megoldások használata és részletesen felvázolta a digitalizáció 5 lépését. Az előadás végére kikerekedett: a technológia gyökeresen megváltoztatja egyes piacok és szektorok működését, így minden márkának figyelnie kell arra, hogy lépést tartson az átalakulással és az online térben való megjelenése is hiteles legyen, hiszen a fogyasztók ott kommunikálnak és a döntéseiket is erősen befolyásolják a neten található vélemények és tartalmak az egyes márkákról.


Alexandra rengeteg statisztikát és infografikát hozott el nekünk az előadásra, amivel nagyon jól szemléltette az évek alatt lecsengő digitális átalakulásokat. Hogy egy példát említsünk: emlékeztek még milyen hosszúak voltak a zeneszámok 2000-ben? Alexandra elmondása szerint szinte az összes 5 percnél több! Ez mára teljesen megváltozott, hiszen az emberek a rövid, velős tartalmakat szeretik, így 2-3 percnél hosszabb zeneszám már ritkán jelenik meg a piacon.

   

Alexandra után Szesztay Péter lépett színpadra, aki a felhasználó-központú marketing témáját hozta el a hallgatóságnak. Az előadás során számos marketing csatornát ismertetett, mint a PPC, SEO, online PR vagy éppen a social media. Előadása során kiemelte, hogy minden változik, folyamatosan új marketing csatornák, illetve szoftverek jelennek meg és tűnnek el, így nagyon fontos, hogy tisztában legyünk az éppen aktuális marketing trendekkel, mint pl. a voice search vagy akár a chatbotok használata.


Péter tippekkel látta el a hallgatóságot azzal kapcsolatban, hogy mi kell ahhoz, hogy a befektetett pénzünk megtérüljön és többet hozzanak be a vásárlók annál, mint amennyit elköltöttünk (pl.: remarketing lista, SEO 3 alappillére, saját márkára való építés vagy éppen a régi tartalmak optimalizálása.

   


Záróelőadóként Dr. Lukács Rita mesélt arról, hogy hogyan lehet jól használni a közösségi média eszközeit a társadalmi felelősségvállalás (CSR) érdekében. Életszerű példákat, esettanulmányokat és videókat hozott, hogy szemléltesse: ha mindenki egy kicsit tesz a környezetéért, akkor együtt sokra vagyunk képesek. Rávilágított mind fogyasztói, mind marketing szempontból arra, hogy miért fontosak a társadalmi célok, valamint, hogy egyéni szinten hogyan tudunk kisebb ökológiai lábnyomot hagyni a social media erejével. A véleménynyilvánítás, tippek és ötletek gyűjtése, majd azok megosztása, kihívások teljesítése, adományozások, közösségi kezdeményezések vagy éppen az influencer marketing mind erős eszköz arra, hogy előre mozdítsuk a CSR-kommunikációnkat.

   


/Ilyen például, ami biztosan ismerősen hangzik és sokan vállaltátok: a műanyagmentes július vagy éppen a szívószálmentes augusztus kihívás, melyet sikeres teljesítés esetén jó érzéssel kiposztoltatok./
És miért foglalkozik ezzel egy márka? Azért, hogy ne bojkottálják őket a fogyasztók. Rita előadása során ezt is több példával szemléltette, melyek során a hallgatók végig kísérhették milyen, hogyha egy márka jól és pozitívan kommunikál és milyen, hogyha rosszul.

   

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) közös rendezvénye arra is kitért tehát, hogy a technológiai változások miként hatnak az egyes szektorokra, a fogyasztókra és tágabban az egész planétára.

Az előadások közben és után természetesen lehetőség volt feltenni kérdéseket, melyek megválaszolásával még interaktívabbá vált a rendezvény. Egyben büszkén mondhatjuk, hogy a szeptember 11-én megrendezett sok-sok Marketing Safari esemény közül messze ez vonzotta a legtöbb látogatót.

Fotókat készítette: Benkő-Molnár Fanni

2019. 10. 02.

Galéria

Hírek

KommunikációTurizmusÜzlet
METU-s oktatók az ISCOM-on

Egyetemünket Dr. Lukács Rita, az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar főiskolai docense és Selján Márk, a Művészeti és Kreatívipari Kar főiskolai docense képviselte.

2019-11-11-iscom_kep

METU-s oktatók az ISCOM-on

Egyetemünket Dr. Lukács Rita, az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar főisko …

KommunikációTurizmusÜzlet
Művészet
FUTUROSCOPE 2019

Média designereink kiállítása

futuroscope 2019 hircsempe

FUTUROSCOPE 2019

Média designereink kiállítása …

Művészet
Művészet
15. Média Építészeti Díja

Mátrai Péter oktatónk Perika-díjban részesült

perika dij_matrai_hircsempe

15. Média Építészeti Díja

Mátrai Péter oktatónk Perika-díjban részesült …

Művészet
Művészet
27. Alter-Native Nemzetközi Rövidfilmfesztivál

Horesnyi Máté diplomafilmje újabb díjat nyert ​

27. Alter-Native Nemzetközi Rövidfilmfesztivál

27. Alter-Native Nemzetközi Rövidfilmfesztivál

Horesnyi Máté diplomafilmje újabb díjat nyert ​ …

Művészet
Művészet
ART OPEN!

ismét workshop nap a METU-n

ART OPEN 02! hircsempe 2

ART OPEN!

ismét workshop nap a METU-n …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
Ne veszíts még egy félévet, jelentkezz keresztféléves képzéseinkre!

Gyere el november 6-ai nyílt napunkra, ahol megismerheted kommunikációs, üzleti és turisztikai képzéseinket!

keresztfeleves_nyilt_nap_hir

Ne veszíts még egy félévet, jelentkezz keresztféléves képzéseinkre!

Gyere el november 6-ai nyílt napunkra, ahol megismerheted kommunikációs, üzleti …

KommunikációTurizmusÜzlet
Turizmus
Francia delegációt fogadott a Turizmus és Marketing Intézet

Közös szakmai együttműködés formálódik a francia Paul Bocuse Instituttal

turizmus együttműködés

Francia delegációt fogadott a Turizmus és Marketing Intézet

Közös szakmai együttműködés formálódik a francia Paul Bocuse Instituttal …

Turizmus
KommunikációTurizmusÜzlet
Business 2 Women konferencia

"Így csináld rosszul!" címmel tartott előadást a nőket célzó reklámok tipikus hibáiról Dr. Papp-Váry Árpád, egyetemünk dékánja, a marketing alap- és mesterszak vezetője, valamint Dr. Lukács Rita, az angol marketing alapszak vezetője

2019-10-16-b2w

Business 2 Women konferencia

"Így csináld rosszul!" címmel tartott előadást a nőket célzó reklámok tipikus hi …

KommunikációTurizmusÜzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...