Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Vissza a marketingjövőbe! | Budapesti Metropolitan Egyetem

Vissza a marketingjövőbe!

Szeptember 11-én került sor a 2019-es Marketing Safarira, amelynek keretében a Budapesti Metropolitan Egyetem is házigazdaként várta az érdeklődőket.

A Meetup során találkozhattunk a Republic Group Head of Digital szakemberével, Oláh Alexandrával, a BP Digital SEO ügynökség ügyvezetőjével, Szesztay Péterrel, valamint egyetemünk főiskolai docensével, Dr. Lukács Ritával. Az esemény házigazdájaként Dr. Papp-Váry Árpád dékán köszöntötte a résztvevőket.

   

Elsőként Oláh Alexandra mesélt arról, hogy napjainkban mennyire elengedhetetlenné vált az adatvezérelt digitális megoldások használata és részletesen felvázolta a digitalizáció 5 lépését. Az előadás végére kikerekedett: a technológia gyökeresen megváltoztatja egyes piacok és szektorok működését, így minden márkának figyelnie kell arra, hogy lépést tartson az átalakulással és az online térben való megjelenése is hiteles legyen, hiszen a fogyasztók ott kommunikálnak és a döntéseiket is erősen befolyásolják a neten található vélemények és tartalmak az egyes márkákról.


Alexandra rengeteg statisztikát és infografikát hozott el nekünk az előadásra, amivel nagyon jól szemléltette az évek alatt lecsengő digitális átalakulásokat. Hogy egy példát említsünk: emlékeztek még milyen hosszúak voltak a zeneszámok 2000-ben? Alexandra elmondása szerint szinte az összes 5 percnél több! Ez mára teljesen megváltozott, hiszen az emberek a rövid, velős tartalmakat szeretik, így 2-3 percnél hosszabb zeneszám már ritkán jelenik meg a piacon.

   

Alexandra után Szesztay Péter lépett színpadra, aki a felhasználó-központú marketing témáját hozta el a hallgatóságnak. Az előadás során számos marketing csatornát ismertetett, mint a PPC, SEO, online PR vagy éppen a social media. Előadása során kiemelte, hogy minden változik, folyamatosan új marketing csatornák, illetve szoftverek jelennek meg és tűnnek el, így nagyon fontos, hogy tisztában legyünk az éppen aktuális marketing trendekkel, mint pl. a voice search vagy akár a chatbotok használata.


Péter tippekkel látta el a hallgatóságot azzal kapcsolatban, hogy mi kell ahhoz, hogy a befektetett pénzünk megtérüljön és többet hozzanak be a vásárlók annál, mint amennyit elköltöttünk (pl.: remarketing lista, SEO 3 alappillére, saját márkára való építés vagy éppen a régi tartalmak optimalizálása.

   


Záróelőadóként Dr. Lukács Rita mesélt arról, hogy hogyan lehet jól használni a közösségi média eszközeit a társadalmi felelősségvállalás (CSR) érdekében. Életszerű példákat, esettanulmányokat és videókat hozott, hogy szemléltesse: ha mindenki egy kicsit tesz a környezetéért, akkor együtt sokra vagyunk képesek. Rávilágított mind fogyasztói, mind marketing szempontból arra, hogy miért fontosak a társadalmi célok, valamint, hogy egyéni szinten hogyan tudunk kisebb ökológiai lábnyomot hagyni a social media erejével. A véleménynyilvánítás, tippek és ötletek gyűjtése, majd azok megosztása, kihívások teljesítése, adományozások, közösségi kezdeményezések vagy éppen az influencer marketing mind erős eszköz arra, hogy előre mozdítsuk a CSR-kommunikációnkat.

   


/Ilyen például, ami biztosan ismerősen hangzik és sokan vállaltátok: a műanyagmentes július vagy éppen a szívószálmentes augusztus kihívás, melyet sikeres teljesítés esetén jó érzéssel kiposztoltatok./
És miért foglalkozik ezzel egy márka? Azért, hogy ne bojkottálják őket a fogyasztók. Rita előadása során ezt is több példával szemléltette, melyek során a hallgatók végig kísérhették milyen, hogyha egy márka jól és pozitívan kommunikál és milyen, hogyha rosszul.

   

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) közös rendezvénye arra is kitért tehát, hogy a technológiai változások miként hatnak az egyes szektorokra, a fogyasztókra és tágabban az egész planétára.

Az előadások közben és után természetesen lehetőség volt feltenni kérdéseket, melyek megválaszolásával még interaktívabbá vált a rendezvény. Egyben büszkén mondhatjuk, hogy a szeptember 11-én megrendezett sok-sok Marketing Safari esemény közül messze ez vonzotta a legtöbb látogatót.

Fotókat készítette: Benkő-Molnár Fanni

2019. 10. 02.

Galéria

Hírek

Új vezérigazgató a Budapesti Metropolitan Egyetem élén

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) új vezérigazgatót nevezett ki Wenczel Richárd személyében. Az új vezető célja, hogy a METU a régió legnagyobb és legelismertebb magánegyetemévé váljon.

METU Nagy Lajos

Új vezérigazgató a Budapesti Metropolitan Egyetem élén

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) új vezérigazgatót nevezett ki Wenczel Ri …

Művészet
METU-s oktatónk alkotásait is kiállították New Yorkban ​

Ajkai Dávid, a METU Fotográfia szak oktatójának munkája is szerepelt a PHOTO COUTURE Kortárs magyar fotóművészeti kiállításon New Yorkban, a Liszt Ferenc Intézet szervezésében. ​

Ajkai Dávid

METU-s oktatónk alkotásait is kiállították New Yorkban ​

Ajkai Dávid, a METU Fotográfia szak oktatójának munkája is szerepelt a PHOTO COU …

Művészet
Művészet
Design for the common good

A Budapesti Metropolitan Egyetem Művészeti és Kreatívipari kara a házigazdája annak a nemzetközi kiállításnak, ami október 4-én nyílik az Artus Stúdióban.

hír csempe

Design for the common good

A Budapesti Metropolitan Egyetem Művészeti és Kreatívipari kara a házigazdája an …

Művészet
Együttműködési megállapodás aláírása az ADA University-vel, Azerbajdzsán legnívósabb egyetemével

Azerbajdzsán egyik legfiatalabb, rendkívül innovatív és nemzetközileg legismertebb egyetemével írt alá együttműködési megállapodást Dr. Vasa László tudományos rektorhelyettes.

ada

Együttműködési megállapodás aláírása az ADA University-vel, Azerbajdzsán legnívósabb egyetemével

Azerbajdzsán egyik legfiatalabb, rendkívül innovatív és nemzetközileg legismerte …

KommunikációTurizmusÜzlet
Közgazdász nagyágyút igazolt a Budapesti Metropolitan Egyetem

Richard A. Werner professzor jelentős nemzetközi tudományos karriert tudhatnak magáénak bank és pénzügyi területen.

metu

Közgazdász nagyágyút igazolt a Budapesti Metropolitan Egyetem

Richard A. Werner professzor jelentős nemzetközi tudományos karriert tudhatnak m …

KommunikációTurizmusÜzlet
A Budapesti Metropolitan Egyetem együttműködési megállapodást kötött Kazahsztán vezető magánegyetemével

Együttműködési megállapodás aláírására került sor a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a kazahsztáni Almatiban működő Kenzhegali Sagadiyev University of International Business (UIB) egyetemmel.

kazah

A Budapesti Metropolitan Egyetem együttműködési megállapodást kötött Kazahsztán vezető magánegyetemével

Együttműködési megállapodás aláírására került sor a Budapesti Metropolitan Egyet …

Művészet
Tervezőgrafika mesterdiplomák az Octogon magazinban

Az OCTOGON online az elkövetkezendő időszakban sorra bemutatja a különböző egyetemek diplomatervezetei közül a legizgalmasabbakat.

Octogon megjelenések

Tervezőgrafika mesterdiplomák az Octogon magazinban

Az OCTOGON online az elkövetkezendő időszakban sorra bemutatja a különböző egyet …

Művészet
Művészet
A Budapesti Metropolitan Egyetem oktatójának animációs filmjét jelöli Magyarország az Oscar-díjra

Magyarország Gauder Áron, a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatójának a Kojot négy lelke című animációs filmjét jelöli a „legjobb nemzetközi film” kategóriában a 2024-es Oscar-díjra.

gauderaron

A Budapesti Metropolitan Egyetem oktatójának animációs filmjét jelöli Magyarország az Oscar-díjra

Magyarország Gauder Áron, a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatójának a Kojot n …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...