Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Vissza a marketingjövőbe! | Budapesti Metropolitan Egyetem

Vissza a marketingjövőbe!

Szeptember 11-én került sor a 2019-es Marketing Safarira, amelynek keretében a Budapesti Metropolitan Egyetem is házigazdaként várta az érdeklődőket.

A Meetup során találkozhattunk a Republic Group Head of Digital szakemberével, Oláh Alexandrával, a BP Digital SEO ügynökség ügyvezetőjével, Szesztay Péterrel, valamint egyetemünk főiskolai docensével, Dr. Lukács Ritával. Az esemény házigazdájaként Dr. Papp-Váry Árpád dékán köszöntötte a résztvevőket.

   

Elsőként Oláh Alexandra mesélt arról, hogy napjainkban mennyire elengedhetetlenné vált az adatvezérelt digitális megoldások használata és részletesen felvázolta a digitalizáció 5 lépését. Az előadás végére kikerekedett: a technológia gyökeresen megváltoztatja egyes piacok és szektorok működését, így minden márkának figyelnie kell arra, hogy lépést tartson az átalakulással és az online térben való megjelenése is hiteles legyen, hiszen a fogyasztók ott kommunikálnak és a döntéseiket is erősen befolyásolják a neten található vélemények és tartalmak az egyes márkákról.


Alexandra rengeteg statisztikát és infografikát hozott el nekünk az előadásra, amivel nagyon jól szemléltette az évek alatt lecsengő digitális átalakulásokat. Hogy egy példát említsünk: emlékeztek még milyen hosszúak voltak a zeneszámok 2000-ben? Alexandra elmondása szerint szinte az összes 5 percnél több! Ez mára teljesen megváltozott, hiszen az emberek a rövid, velős tartalmakat szeretik, így 2-3 percnél hosszabb zeneszám már ritkán jelenik meg a piacon.

   

Alexandra után Szesztay Péter lépett színpadra, aki a felhasználó-központú marketing témáját hozta el a hallgatóságnak. Az előadás során számos marketing csatornát ismertetett, mint a PPC, SEO, online PR vagy éppen a social media. Előadása során kiemelte, hogy minden változik, folyamatosan új marketing csatornák, illetve szoftverek jelennek meg és tűnnek el, így nagyon fontos, hogy tisztában legyünk az éppen aktuális marketing trendekkel, mint pl. a voice search vagy akár a chatbotok használata.


Péter tippekkel látta el a hallgatóságot azzal kapcsolatban, hogy mi kell ahhoz, hogy a befektetett pénzünk megtérüljön és többet hozzanak be a vásárlók annál, mint amennyit elköltöttünk (pl.: remarketing lista, SEO 3 alappillére, saját márkára való építés vagy éppen a régi tartalmak optimalizálása.

   


Záróelőadóként Dr. Lukács Rita mesélt arról, hogy hogyan lehet jól használni a közösségi média eszközeit a társadalmi felelősségvállalás (CSR) érdekében. Életszerű példákat, esettanulmányokat és videókat hozott, hogy szemléltesse: ha mindenki egy kicsit tesz a környezetéért, akkor együtt sokra vagyunk képesek. Rávilágított mind fogyasztói, mind marketing szempontból arra, hogy miért fontosak a társadalmi célok, valamint, hogy egyéni szinten hogyan tudunk kisebb ökológiai lábnyomot hagyni a social media erejével. A véleménynyilvánítás, tippek és ötletek gyűjtése, majd azok megosztása, kihívások teljesítése, adományozások, közösségi kezdeményezések vagy éppen az influencer marketing mind erős eszköz arra, hogy előre mozdítsuk a CSR-kommunikációnkat.

   


/Ilyen például, ami biztosan ismerősen hangzik és sokan vállaltátok: a műanyagmentes július vagy éppen a szívószálmentes augusztus kihívás, melyet sikeres teljesítés esetén jó érzéssel kiposztoltatok./
És miért foglalkozik ezzel egy márka? Azért, hogy ne bojkottálják őket a fogyasztók. Rita előadása során ezt is több példával szemléltette, melyek során a hallgatók végig kísérhették milyen, hogyha egy márka jól és pozitívan kommunikál és milyen, hogyha rosszul.

   

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) közös rendezvénye arra is kitért tehát, hogy a technológiai változások miként hatnak az egyes szektorokra, a fogyasztókra és tágabban az egész planétára.

Az előadások közben és után természetesen lehetőség volt feltenni kérdéseket, melyek megválaszolásával még interaktívabbá vált a rendezvény. Egyben büszkén mondhatjuk, hogy a szeptember 11-én megrendezett sok-sok Marketing Safari esemény közül messze ez vonzotta a legtöbb látogatót.

Fotókat készítette: Benkő-Molnár Fanni

2019. 10. 02.

Galéria

Hírek

Művészet
Az építészet jövőjével kapcsolatos kérdéseket feszegeti a METU és FUGA kiállítása

2024. május 16-án nyílt meg a METU és FUGA kiállítása, amely belsőépítész hallgatók tervezési projektjeit, valamint egy építészet jövőjéről szóló filmet mutat be.

fugametcsemp

Az építészet jövőjével kapcsolatos kérdéseket feszegeti a METU és FUGA kiállítása

2024. május 16-án nyílt meg a METU és FUGA kiállítása, amely belsőépítész hallga …

Művészet
Művészet
Az építészeti világítás csúcs eszközei és technológiái jelentek meg a METU x ERCO Meetup-ján

A METU belsőépítészeti Meetup-ján az ERCO, az építészeti világítás szakmai csúcs gyártója tartott gyakorlati bemutatót az építészeti piacon kimagasló eszközökkel, technológiákkal.

ercoutohir

Az építészeti világítás csúcs eszközei és technológiái jelentek meg a METU x ERCO Meetup-ján

A METU belsőépítészeti Meetup-ján az ERCO, az építészeti világítás szakmai csúcs …

Művészet
Művészet
Íme, az első METUSCOPE Filmszemle szakmai- és közönségdíjasai!

Három kategóriában kerültek átadásra az első METUSCOPE Filmszemle szakmai- és közönségdíjai.

metcsempehír

Íme, az első METUSCOPE Filmszemle szakmai- és közönségdíjasai!

Három kategóriában kerültek átadásra az első METUSCOPE Filmszemle szakmai- és kö …

Művészet
Kárpát-medencei Rektori Konferencia a Budapesti Metropolitan Egyetemen

Cél a kárpát-medencei értékek globális láthatóságának növelése A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) adott otthont a Magyar Rektori Konferenciával (MRK) közösen szervezett Kárpát-medencei Rektori Konferenciának és kerekasztal beszélgetésnek 2024...

aláírós

Kárpát-medencei Rektori Konferencia a Budapesti Metropolitan Egyetemen

Cél a kárpát-medencei értékek globális …

Művészet
Animáció mesterszakos hallgatóink készítettek animációs rövidfilmeket a Pagony kiadónak

A Budapesti Metropolitan Egyetem elsőéves Animáció mesterszakos hallgatói, az őszi féléves Tervezés kurzus keretében olvasást népszerűsítő animációs rövidfilmeket készítettek a Pagony kiadó számára...

pagobyhír

Animáció mesterszakos hallgatóink készítettek animációs rövidfilmeket a Pagony kiadónak

A Budapesti Metropolitan Egyetem elsőéves Animáció mestersz …

Művészet
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem

A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem

foto20240502

A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem

A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan …

KommunikációTurizmusÜzlet
A METU oktatóinak előadása a XII. Nemzetközi Médiatudományi Konferencián

A METU oktatóinak előadása a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem által szervezett XII. Nemzetközi Médiatudományi Konferencián

médiakonfeneciahircsempe

A METU oktatóinak előadása a XII. Nemzetközi Médiatudományi Konferencián

A METU oktatóinak előadása a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem által szervezett …

KommunikációTurizmusÜzlet
Üzlet
A környezetvédelem kulcsa a tudás és szemléletformálás

A környezetvédelem kulcsa a tudás és szemléletformálásStratégiai megállapodást kötött a METU és a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók SzövetségeA Budapesti Metropolitan Egyetem - mint az ország legnagyobb magánegyeteme - hosszútávú együttműködésről írt alá megállapodást a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségével...

1232131525

A környezetvédelem kulcsa a tudás és szemléletformálás

A környezetvédelem kulcsa a tudás és szemléletf …

Üzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...