Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility VIADUKT | Budapesti Metropolitan Egyetem

VIADUKT

VIADUKT

Projektünk - címében is tükröződő - célja az volt, hogy egy átfogó, a kreatív iparágakra, vizuális anyanyelvünk és a digitális technológiák kapcsolatára, új tárgy- és formakultúránk, valamint az új média szerepének elemzésére kiterjedő alapkutatás keretében hidat teremtsen a művészeti, tudományos és gazdasági élet szereplői között. A projekt 18 hónapos futamideje alatt összesen 8 kutatócsoportot hoztunk létre az alábbi területeken: animáció, mozgókép, vizuális irodalmi nyelv, fotó, városkép, design, ízléselmélet, illetve a kreatív ipar társadalmi és gazdasági viszonyrendszerének vizsgálata. Az egyes kutatási vonalakat - a kreatív ipari háttér mellett – interdiszciplináris workshopok kapcsolják össze, amelyek révén nemcsak az egyes művészeti ágakat fűzzük össze, hanem a művészeti kutatást az informatikával, természettudományokkal, mérnöki, turisztikai, örökségvédelmi, urbanisztikai területekkel. A workshopok hármas célt szolgáltak: egyrészt a különböző területek megismerése megtermékenyítőleg hatott a projekt keretében elvégzett művészeti-infotechnológiai kutatásra, melynek eredményei beépültek a kutatási eredményekbe. Másrészt elősegítik a különböző szemléletmódok közötti párbeszéd kialakulását (mérnöki, gazdasági, művészeti), olyan platform létrehozását, amely közös innovációkat eredményezhet. Végül deklarált célunk volt, hogy a workshopok egyben Horizon 2020 projektfejlesztési célokat is szolgáljanak, és megalapozzák későbbi közös pályázatok benyújtását. A projektben zámos fiatal kutató, külföldi intézmény és hazai, a kreatív iparágak területén tevékenykedő szervezet vett részt.

A projekt szorosan kapcsolódik az ÚSZT Tudomány és Innováció kitörési pontjához, a Digitális Megújulás Cselekvési Tervhez, valamint az Európa 2020, a Digitális Menetrend, a Horizon2020 és a Kreatív Európa uniós stratégiákhoz.


Projekt címe: „VIADUKT – Vizuális anyanyelvünk, a digitális technológiák és az új média hatásai a kreatív iparágakra és a társadalomra”

Projekt azonosítószáma: TÁMOP-4.2.2/A-11/1/KONV-2012-0050

Kedvezményezett neve: Budapesti Metropolitan Egyetem - 1148 Budapest, Nagy Lajos király útja 1-9.

Megvalósulás helyszíne: Budapesti Metropolitan Egyetem Hódmezővásárhelyi Regionális Tudásközpont (6800 Hódmezővásárhely, Városház u. 1.) 

Támogatás összege: 276 018 974 Ft

Projekt futamideje: 2012.10.01-2014.03.31.