Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Playable City | Budapesti Metropolitan Egyetem

Playable City

Oktatási projekt – konferencia


Az elmúlt években megszaporodtak az olyan játékos projektek, amelyek a városlakókat a technológia segítségével aktivizálják és serkentik akár kritikusabb hozzáállásra vagy részvételre adott folyamatokban, újfajta történet mesélésekre. 

A workshop első felében szerzett  inspirációk után négy egyetem hallgatói (BME, BKF, NYME-AMI, PTE PMMIK), építészek, grafikusok, vizuális kommunikációs MA szakos hallgatók  brainstormingolnak közösen  és készítenek mindmapeket.  A workshop célja olyan projektek elindítása, amely a városi térrel, annak esetleges meghackelésével, rejtett hálózatokkal foglalkozik játékosan aktivizálva a benne élőket. 

A Playable City konferencia délelőtti előadásai  a design és technológia kapcsolatát vizsgálják.

Dátum: 2014. november 14. péntek
Időpont: 10:00 – 14:00
Helyszín: Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, művészeti campus
Cím: 1077 Bp., Rózsa utca 4-6. (bejárat a Hutyra Ferenc utca felől)

Szakmai vezető: Seres Szilvia DLA, Magyary Zoltán posztdoktori ösztöndíjas
(A program a Magyary Zoltán ösztöndíj keretében az Európai Szociális Alap tárfinanszírozásával a TÁMOP 4.2.4.A/2-11-1-2012-0001 azonosító számú „Nemzeti Kiválóság Program - Hazai hallgatói, illetve kutatói személyi támogatást biztosító rendszer kidolgozása és működtetése konvergencia program” kiemelt projekt keretében valósul meg).

Résztvevő intézmények: BKF, BME-GTK, NYME, PTE, MKE-KET
A rendezvény befogadó intézménye a BKF-KMK Alkalmazott Művészeti Intézete.

Kommunikációs-kulturális rendszerünk az ezredfordulóra digitális platformra került. Ez a telekommunikáció és az interaktivitás szempontjából is új irányú fejlődés forradalmian új típusú kulturális architektúrát eredményezett. Az egységes reprezentációt megteremtő bináris kód alapú forma univerzális és helytől független alkalmazását a világháló, míg az új lehetőségek megszületését az ember és a gép közötti kommunikációs folyamat fejlődése és állandó változása tette lehetővé. A számítógép szintetizálta a különböző korábbi analóg médiumok tartalmait, kiegészítve azokat új lehetőségekkel, miközben a diszruptív technológiák régebbi technológiákon alapuló teljes ágazatokat selejteztek le. Mai világunkban a konvergencia állandósult. Az „internet of things” révén a technológia pedig beköltözik a minket körülvevő tárgyakba.

A kutatás, fejlesztés valamint az innováció művészeti kontextusa az elmúlt évtizedekben egyre fontosabb interdiszciplináris területté vált (elektronikus, digitális, kommunikációs, interaktív eszközöket és technikákat alkalmazó művészeti projektek). 

Fontos-e a technológiai trendek ismerete és felismerése? Hogyan tudunk lépést tartani a narratíva változásokkal? A technológia mennyiben segíti az új kifejezési formák megtalálását? A művészet, design és a tömegkommunikáció ereje képes-e változtatni a dolgokon? Milyen feladatai vannak ma egy designernek, alkotónak, művésznek? Milyen szerepei lesznek a jövőben?

Az előadások ezekre a kérdésekre keresik a választ.

 

PROGRAM/ ELŐADÓK:

10.00-10.30
Seres Szilvia DLA, újmédia-művész, oktató, Szociológia és Kommunikáció Tanszék, BME
Előadás címe: Jövősokktól a jelensokkig
www.artmagazin.hu/halozat

Seres Szilvia a 90-es évek második fele óta foglalkozik interfész tervezéssel, digitális szolgáltatás- és tartalomfejlesztéssel a non profit és for profit szektorban egyaránt. Médiaművészként a Magyar Képzőművészeti Egyetem Intermédia szakán, esztétaként az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen végzett. DLA fokozatát az MKE Doktori iskolájában 2012-ben, PhD abszolutóriumát az ELTE Művészetelméleti és Médiakutatási Intézet, Film-, Média- és Kultúraelméleti Doktori Programján szerezte 2011-ben. Számos hazai és külföldi kulturális és művészeti projekt, konferencia, kiállítás kurátora, résztvevője és felkért szakértője volt az elmúlt évtizedekben. 2014-ben az Artmagazin online-on elindított Hálózat rovatában (www.artmagazin.hu/halozat) a magyar médiaművészet és a hazai digitális kultúra alakulásának kezdetét mutatja be. A BME és MOME Elméleti Intézetének oktatója. Kutatási területe: új médiumok, interfész és hálózatkutatás.


10.30-11:00
Baróthy Anna, hybrid designer, a S39 (Szövetség'39)
Előadás címe: S'39 Hybrid Design Manufacture / MUKI és barátai
www.szovetseg39.hu

Baróthy Anna a Hybrid Design Manufacture egyik alapítója és műterem vezetője. Formatervező és szobrászati tanulmányait Budapesten és Pécsett végezte. 2002-ben a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Szilikát szakán diplomázott. 2009-ben fejezte be a DLA kutatói programját a Pécsi PTE, Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karán, szobrász szakon. Az általa vezetett műterem és alkotócsoport elsősorban nagy léptékű, komplex művészeti tervezéssel foglalkozik. Munkáikat a multiszenzorális élmény – hang, fény, mozgás szimultán megjelenése – jellemzi. Céljuk a befogadó aktivizálása, elsősorban a létrejövő új élmény és nem a tárgyra való koncentrálás által. Balázs Gergellyel közös munkájuk a CALTROPe (kísérleti bioépítészeti struktúra) 2013-ban elnyerte a Jacques Rougerie Foundation által kiírt nemzetközi építészeti verseny nagydíját az "Építészet és tengerszint emelkedés” témakörében, valamint az idei Magyar Formatervezési Díj – terv kategóriájának nyertese is lett.

11:00-11:30
Wesselényi-Garay Andor, PhD, okl. építészmérnök, okl. urbanista, egyetemi docens, NYME-SKK, AMI
Előadás címe: Digitális építészet, avagy a paradigmaváltás ígérete
www.wergida.blogspot.com

1995-ben saját építészirodát alapított Osváth Gáborral GYÁR néven. A műhely tevékenysége az építészeti tervezői szakmagyakorlás teljes spektrumát felölelte, így az építészet, a belsőépítészet, a várostervezés és a design egyenlő súllyal képviselte az irodát. 2001-től önálló műhelyet alapított W-G-A PSYCHODESIGN néven, és érdeklődése az építészet elméletei oldala felé fordult.  Közel háromszáz építészeti tárgyú cikk, esszé, kritika és tanulmány szerzője, melyek az ATRIUM, az ALAPRAJZ, a r-ú MÉ című folyóiratokban, valamint blogján jelentek meg. Jelenleg a METSZET című lap tanácsadó testületének és tudományos szerkesztőbizottságának tagja. 2009-ben a Debreceni MODEMben megrendezett "A Mindenség modellje - Kortárs templomépítészeti kiállítás" kurátora. 2010-ben Ferencz Marcellel a 12. Nemzetközi Építészeti Kiállítás - La Biennale di Venezia - Magyar Pavilonjába készült installáció társkurátora és társtervezője. Jelenleg a Nyugat-magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar, Alkalmazott Művészeti Intézetében egyetemi docens.


12:00-12:30: KÁVÉSZÜNET


12:30-13:00
Varga Judit, látványtervező, alapító, Prop Club
Előadás címe: Greenbox mint végtelen lehetőség
www.propclub.hu

A kétszeres Emmy-díjra jelölt Varga Judit, annak idején a Borgiák látványvilágával olyan alkotásokkal volt versenyben, mint a Downton Abbey, a Trónok harca, a True Blood és a Boardwalk Empire. A látványtervező és művészeti vezető öt éve alapította meg a Prop Club nevű filmes berendező céget, amely a Nicolas Cage főszereplésével készült Boszorkányvadászattal (Season of the Which) debütált. Azóta több játékfilmben, reklámfilmben, videóban és színházi produkcióban vettek részt, hozzájuk kapcsolódik a Borgiákon kívül a The Great Ghost Rescue berendezése is. A magyar filmesek közül Mundruczó Kornél Delta és Pater Sparrow 1 című filmjében is dolgozott.  A Prop Club nem csak kiváló szakembereket biztosít, hanem több ezer négyzetméteres raktárában számos olyan kincs található, amely egy filmes enteriőr létrehozásában szerepet kaphat.


13:00-13:30
Parrag Krisztina, stratégiai igazgató, Carnation Group/ Possible
Előadás címe: Brands starve for engagement – games could sooth their hunger
www.carnationgroup.com, www.possible.com

2002-től a Carnation munkatársaként, webfejlesztési, online kommunikációs tapasztalatait olyan vállalatok projektjeinek menedzsmentje során szerezte, mint a Sanoma, Beiersdorf, CIB, Generali, Pannon. 2011-től stratégiai igazgatói szerepkörben feladata a Carnation full service stratégiai ügynökségi szerepének további erősítése, a cég kreatív és média üzletágának összehangolása, közös üzlet és szervezetfejlesztési feladatok indukálása és lebonyolítása. Szakmai érdeklődésének fókuszában jelenleg a digitális technológia hatására megváltozott fogyasztó és általában a kommunikációs csatornák robbanásszerű átalakulása áll, illetve az a folyamat, amely radikálisan átalakítja a kommunikációs iparágat.

A Carnation 15 éve készít digitális, kreatív megoldásokat úttörő ügyfelek részére. A POSSIBLE Games & Innovations neve alatt jegyzi a DieHard hivatalos mobil játékát és a The End App-et is. A cég saját fejlesztésű játékai továbbá a Totoya Creatures hibrid játék, illetve a Wootocracy közösségi oldal is. A Carnation több nemzetközi kreatív díjat is nyert az elmúlt évek során, többek között One Show Silver-t, Golden Hammert, illetve WEBIT Creative Agency of the Year-t is. Magyarországon számos Arany Pengével és Effie-vel tüntették ki az ügynökséget.


13:30-14:00
Selján Márk DLA
3D artist, ipari formatervező, design menedzser – főiskolai docens
Előadás címe: A digitális szobrászat az alkotó igájában
www.markseljan.com

Selján Márk öt műszaki területen eltöltött gyakorlati év után kezdte formatervezői tanulmányait a MOME formatervező szakán. A képzés alatt ismerkedett meg a 3D lehetőségeivel, az ergonómiai figurák hiányosságai sarkallták arra, hogy saját karaktereket építsen. A műszaki- és az organikus 3D modellezés egyformán hangsúlyos szerepet játszik alkotói munkájában. Design menedzseri diplomájában a számítógépes játékfejlesztés folyamatát dolgozta fel. Doktori értekezését a virtuális megoldások alkotói felhasználásáról írta. Formatervezőként főként tömeggyártásra tervez, jellemzően sporteszközöket, filmes kellékeket illetve műszaki konstrukciókat. 3D artistként koncepciókat, anatómiai modelleket, karaktereket és vizualizációkat egyaránt készít. 2010-óta tervez lézeres 3D nyomtatásra, leginkább rozsdamentes acél, viasz és polyamid anyagokra. Használ fotogrammetriát, morphogenesist. Számos esetben kombinálja a műszaki CAD modellezést a digitális szobrászat nyújtotta lehetőségekkel.


2014. 11. 14.

Hírek

Üzlet
Online fenntarthatósági kurzus indult a METU-n 2024 tavaszán

A Magyar Egyetemek Fenntarthatósági Platform (MEFP) keretében a 2023-24 tavaszi szemeszterben elindult egy online teljesíthető, az ENSZ Fenntartható Fejlődési Keretrendszer elvei alapján felépített „Bevezetés a Fenntartható Fejlődési Célok (SDGs) kérdéskörébe” kurzus 11 partneregyetem összefogásában...

fenntrathatóságicsempe

Online fenntarthatósági kurzus indult a METU-n 2024 tavaszán

A Magyar Egyetemek Fenntarthatósági Platform (MEFP) keretéb …

Üzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
Jelölj minket 1. helyen 2024.07.10-ig!

sorredncsemplány

Jelölj minket 1. helyen 2024.07.10-ig!

KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
Művészet
Camera Justitia díjat kapott a KIX, Révész Bálint, a METU oktatójának és Mikulán Dávid közös filmje

Révész Bálint, a Budapesti Metropolitan Egyetem Mozgókép tanszék oktatójának filmje Camera Justita díjban részesült a 'Movies that Matter' fesztiválon, Hágában.

mkkcsemp

Camera Justitia díjat kapott a KIX, Révész Bálint, a METU oktatójának és Mikulán Dávid közös filmje

Révész Bálint, a Budapesti Metropolitan Egyetem Mozgókép tanszék oktatójának fil …

Művészet
Művészet
A METU oktatójának filmje a hallgatók aktív közreműködésével készült Kék Pelikan már látható a mozikban

Csáki László, Balázs Béla-díjas dokumentum- és animációs filmrendező, a Budapesti Metropolitan Egyetem Animáció szak főállású oktatójának Kék Pelikan című filmje 2024...

kekpelikancsemp

A METU oktatójának filmje a hallgatók aktív közreműködésével készült Kék Pelikan már látható a mozikban

Csáki László, Balázs Béla-díjas dokume …

Művészet
Újraindult a RádióMETU!

Nagy örömmel jelentjük be, hogy három év kihagyás után, újraindult a RádióMETU, a hallgatók rádiója! A megújult szerkesztőség Molnár Geryt főszerkesztőnek, Hornik Dominikot főszerkesztő helyettesnek választotta...

radiometucsemp

Újraindult a RádióMETU!

Nagy örömmel jelentjük be, hogy három év kihagy&aac …

Művészet
Munkácsy Mihály-díjban részesült Uray-Szépfalvi Ágnes, a METU Vizuális Kommunikáció Tanszék oktatója

Büszkén adunk hírt arról, hogy március 15. alkalmából kiemelkedő képzőművészeti tevékenysége elismeréseként Munkácsy Mihály-díjban részesült Uray-Szépfalvi Ágnes festőművész, egyetemünk oktatója...

urayszépfalvi

Munkácsy Mihály-díjban részesült Uray-Szépfalvi Ágnes, a METU Vizuális Kommunikáció Tanszék oktatója

Büszkén adunk hírt arról, hogy március 15. alka …

Művészet
Művészet
METU-s hallgató nyerte a Graphis New Talent 2024 díjat

Habony Ágota, a METU Tervezőgrafika BA szakos hallgatója nyerte meg a Gold Award in the Graphis New Talent 2024 díjat.

habonycsemp

METU-s hallgató nyerte a Graphis New Talent 2024 díjat

Habony Ágota, a METU Tervezőgrafika BA szakos hallgatója nyerte meg a Gold Award …

Művészet
Üzlet
Növeld munkaerőpiaci esélyeidet, válaszd duális képzési formánkat!

 Ha a METU-t is megjelölted a felsőoktatási felvételi rangsorodban jó döntést hoztál, mert nálunk: Az egyedülálló myBRAND oktatási módszertanunkat követve tanulhatsz, pontosabban építheted fel saját szakmai portfóliódat, mely vonzó lesz a munkáltatók számára is...

dualis hircsempe

Növeld munkaerőpiaci esélyeidet, válaszd duális képzési formánkat!

 Ha a METU-t is megjelölted a felsőoktatási felvéte …

Üzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...