Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Oláh Gábor / Média design alapszak | Budapesti Metropolitan Egyetem

Oláh Gábor / Média design alapszak

„Minden projektnél előjön egy új megoldásra váró probléma, amely folyamatos fejlődésre kényszerít, emiatt sose válik monotonná a munka.”

Gábor Média design szakunkon végzett, számára a média design a szabadság, a fantáziadús alkotás terepe, ahol merhet álmodni és technikai tudásának köszönhetően vízió mások számára is láthatóvá válhatnak.



Miért ezzel a területtel foglalkozol?
Leginkább a változatosság és a sokrétűség miatt kezdett el érdekelni a média design. Minden projektnél előjön egy új megoldásra váró probléma, amely folyamatos fejlődésre kényszerít, emiatt sose válik monotonná a munka.

Miért ezt a szakot választottad?
Gimnázium után építésznek kezdtem el tanulni, de túlságosan kötöttnek éreztem. Ezután ismerkedtem meg a 3D-vel, ahol kiélhettem az alkotási vágyamat, de egy sokkal szabadabb környezetben. Majd rátaláltam a média design szakra, ahol reméltem, hogy sok hasonló érdeklődési körrel rendelkező embert ismerhetek meg és új dolgokat tanulhatok. Szerencsére mind a két tényező teljesült, a szakon belül kialakult jó társaság és a közös munka megerősítette bennem, hogy jól választottam.



Mi inspirál?
Napi szinten találkozom tehetséges külföldi és magyar művészek munkáival, amik minden alkalommal beindítják a fantáziám és ösztönöznek arra, hogy folyamatosan fejlődjek.

Melyek voltak a kedvenc egyetemi munkáid és miért?
Az első projekt, amelyet kiemelnék egy Object mapping projekt, amelyben egy általunk létrehozott tárgyra kellett vetítést készítenünk. Az animációk elkészítése számomra fontosabb volt, ezért magára a tárgyra nem fektettem nagy hangsúlyt. A feladat közben új technikákat ismertem meg és mivel nem volt kötött téma ezért elengedhettem a fantáziám.




Így készült!



A második munka, ami meghatározó volt, az egy 2015-ös fényfestés, amellyel az egyetem Pályára állítunk! rendhagyó nyílt napján változtattuk át a Nagy Lajos úti campusunk körépületét. A METU ikonikus körépületére vetítettünk, amelynek egyik részét én készítettem. Jó volt csapatban dolgozni és kipróbálni magam élesben.




Mi volt a diplomamunkád? Miért ezt a témát választottad?
Egy 3D-s science fiction játékot készítettem, ahol a hangsúly inkább grafikán volt. Szerettem volna megismerni egy játék elkészítésének menetét és a különböző munkafolyamatokat megérteni, és alapszinten elsajátítani. Rengeteget tanultam közben és minden percét élveztem.




Friss diplomásként milyen terveid vannak a jövőre?
Az egyetem utolsó egy évében beszippantott a játékkészítés világa, ezért mindenképp szeretnék egy itthoni nagyobb játékfejlesztő céghez bekerülni, de később külföldön is szeretnék tapasztalatot gyűjteni.  

Mivel járult hozzá a szakmai fejlődésedhez a METU az egyetemi évek alatt?
Megismertem az ezen a téren alkalmazott technológiákat, jó alapot kaptam művészet és design elméletből, amit az eddig felszedett technikai tudásommal kombinálva, remélhetőleg színesebb és érdekesebb munkákat tudok majd készíteni.