NTP-HHTDK-18-0033

BESZÁMOLÓ
NTP-HHTDK-18-0033


Egyetemünk 2018/19-es tanévre támogatást nyert a Nemzeti Tehetség Program keretében meghirdetett „TDK-műhelyek támogatására” című pályázati felhívás keretében. A program során hallgatóinkat tanórákon kívüli programokkal, képzésekkel, valamint tanulmányutakkal támogattuk. A hallgatóink TDK műhely keretében a TDK és OTDK-hoz kapcsolódóan oktatói vezetéssel kutatási projekteken dolgoztak, egyéni illetve kiscsoportos formában személyre szabott prezentációs és vitakészség fejlesztő felkészítésen vettek részt. Továbbá egy tanulmányútkeretében ellátogattak Stuttgartba, ahol egy rövid képzés után egy nemzetközi üzleti versenyen képviselték intézményünket.


Részletes bemutatás munkaterv szerint


2018. november 14, Intézményi TDK, METU
Hallgatóink számára a 2018. november 14-én egy intézményi TDK-t rendeztünk, amely keretében összesen 5 szekción belül mutatták be kutatási eredményeiket hallgatóink. A Kommunikációs és Művészeti Kari konferencián 2 szekcióban 13 pályaművet, míg a Heller Farkas Turisztikai és Gazdasági Kari konferencián 3 szekcióban 24 pályamű került bemutatásra, melyből összesen 4 dolgozatot javasoltak a bizottságok bemutatásra az OTDK konferencián.



2019. április 10, Intézményi TDK, METU
Hallgatóink számára a 2019. április 10-én egy tavaszi intézményi TDK-t is rendeztünk, amely keretében összesen 4 szekción belül mutatták be kutatási eredményeiket hallgatóink. A Heller Farkas Turisztikai és Gazdasági Kari konferencián 22 pályamű került bemutatásra, melyből összesen 10 dolgozatot javasoltak a bizottságok bemutatásra a 2021-es OTDK konferencián.


2019. április Országos Tudományos Diákköri Konferencia
Az XXXIV. Országos Tudományos Diákköri Konferencián diákjaink 2 szekcióban szerepeltek, 6 díjat hoztak el.

Díjazottak:

  • Varnyú Dorina: Táskakollekció -Művészeti és művészettudományi szekció, Craft 2. tagozat 1. hely
  • Pancsa Emese: Püree - Művészeti és művészettudományi szekció, Design tagozat 1. hely
  • Hegedűs Klára Zsófia: Ide Süss! - Művészeti és művészettudományi szekció, Craft 1. tagozat 1. hely
  • Kiss Lúcia Beatrix: Cross - Művészeti és művészettudományi szekció, Craft 2. tagozat 2. hely
  • Luca: PangoLin - Művészeti és művészettudományi szekció, Design tagozat 3. hely
  • Bukovics Diána Andrea: Az érzelmi intelligencia és a vezetői eredményesség kapcsolata, Közgazdasági szekciójában PWC-különdíj.

Emellett Pancsa Emese Pro Scientia Aranyérmet kapott.

TDK Műhelyfoglalkozások, 2018. szeptember-2019. június, METU
TDK műhelyek, kutatások, tréningek

Az intézmény hallgatói körében a tanulmányi programokon kívüli képzésekkel, hallgatói kutatási projektek kereteinek fenntartásával, tanulmányutakkal támogattuk a tehetségeket. A program során tovább működtettük a TDK tehetségműhelyeket, amelyekben kiscsoportos formában oktatói vezetéssel kutatási projekteken dolgozhattak hallgatóink. A művészeti területen kiemelt oktatói figyelem mellett mód nyílt egyéni illetve kiscsoportos alkotó munkák végzésére is. A műhelymunkák keretében képzéseket, tréningeket is szerveztünk (prezentációs, vitakészség fejlesztő, nyilvános beszéd).


Üzleti tréning részletesen, Stuttgarti Média Egyetem oktatóinak tréningje a Gazdálkodás-menedzsment tehetségműhely hallgatói számára, házi verseny, 2019. március. METU
2019. márciusában a Stuttgarti Media Egyetem oktatói ellátogattak iskolánkba, ahol 15 tehetséges hallgató számára angol nyelvű képzést tartottak, majd egy verseny keretében kiválasztottak két csapatot, akik egy tanulmányút keretében a nemzetközi EBMC versenyen képviselhették iskolánkat Stuttgartban, 2019. júniusában.


A 20 órás tréning keretében a hagyományos üzleti tervek kidolgozásától eltérően a jobb agyféltekes üzleti tervezési módszertanok kerültek előtérbe, mint például a Vision Boarding, amely egy olyan eszköz, mellyel kollázs formájában, újságokból, magazinokból kivágott képek segítségével vizualizálhatjuk céljainkat, elképzelt jövőnket, küldetésünket. Igazán hasznos, mert segítségével azonosíthatjuk víziónkat, tisztán láthatóvá tesszük céljainkat. Egy igényesen elkészített, minden szegmensre kiterjedő kollázs napi szinten képes megerősítést adni, és fókuszban tartja céljainkat. Elkészítése során felismerhetjük erősségeinket, gyengeségeinket, elérendő céljainkat, és nem utolsó sorban az odáig vezető útról is tisztább kép  alakul ki a fejünkben. Szintén érintett téma volt a Business Model Canvas modell.
A modell lényege, hogy kilenc területre bontva mutatja be a vállalkozást. Ezen belül is négy nagyobb csoportot lehet megkülönböztetni, úgy, mint infrastruktúra (kulcspartnerek, kulcstevékenységek és kulcsfontosságú erőforrások), értékajánlat, vevők, valamint a pénzügyek (költségek és bevételek).A kurzus 3. blokkjában Story Telling módszerét ismerték meg a hallgatók.  Egy lebilincselő, megható, vagy éppen tanulságos történettel megragadhatjuk a hallgatóságunkat, szimpátiát ébreszthetünk bennük, egyetértést válthatunk ki és könnyebben fenntartjuk a figyelmüket, mint egy szárazabb, egyhangú, klasszikusnak számító előadásmóddal. Már két perc is elég ahhoz, hogy nyerő helyzetbe kerüljünk egy üzleti prezentáción, csak annyi a kulcsa, hogy történetként kell eladnunk vállalkozásunkat.
A kurzus végén az üzleti ötletek hatékony bemutatásának, az úgynevezett Pitchnek a felépítését, struktúráját ismerhették meg a hallgatók. Ezen alkalmak során a csapatok a saját előadásaikat is elkészítették, törekedve a hatékony információ átadásra.


Marketing tehetségműhely foglalkozásai
Marketing tehetségműhely több konferencián bemutatta kutatásainak eredményét a tanév során. Többek között például Zalaegerszegen, a Magyar Népművelők Egyesületének XXXVI. Országos Vándorgyűlésén 2019. május 14-16-án. Előadásuk címe: „A 16-24 éves korosztály online kultúrafogyasztási szokásai” c.

Emellett előadást tartottak Szarvason, KKOSZ konferencián 2019. április 9-10. Prezentáció címe: "Z világháború?" - Egy Z generációs kultúrafogyasztást vizsgáló kutatás eredményei”

A hajdúnánási Hotel Medián felkérte a tehetségműhely tagjait, hogy vegyen részt márkázási kutatásban. A kutatás eredményeit a szálloda beépítette a koncepciójába.


Média tehetségműhely foglalkozásai
2018. őszén a tehetségműhely diákjai szakmai kirándulás keretében Magyarország vezető hírtelevíziójában, az ATV−ben járt, ahol Bednárik Imre hírigazgató mutatta be a csatornát és a teljesen megújult műsordíszleteket.


Emellett műhelybeszélgetések alkalmával különböző témákat jártak körül meghívott vendégekkel. Például 2018. októberében Csák Gyulával (freelancer- BBC, EURONEWS) beszélgettek a Média tehetségműhely hallgatói a Félelem és reszketés a blogszférában címmel. 2019. májusában a Tilburgi Egyetem és a METU médiaműhely tagjai beszélgettek az újságíró szakma kérdéseiről a METU tanáraival. A holland hallgatókat legerősebben az a kérdés foglalkoztatta, hogyan lehet felkészülni egy egyenlőtlen médiarendszerben való boldogulásra, mit lehet tenni a média függetlenségéért.


Részvétel a IX. Főiskolai és Egyetemi Nemzetközi Protokoll Versenyen
Kilencedik alkalommal rendezték meg a Nemzetközi Főiskolai és Egyetemi Nemzetközi Kommunikációs Viselkedéskultúra és Protokoll versenyt Budapesten, a Stefánia Palota-Honvéd Kulturális Központban 2019. májusában. A Marketing Tehetségműhelyének hallgatói 1. helyezést érték el.


Stuttgarti Tréning és Verseny
A tehetségműhelyekben folyó munka keretében 5 fő hallgatónak lehetősége volt a Stuttgarti Média Egyetemen eltölteni néhány napot 2019 júniusában. Útjuk során számos élménnyel, új ismerettel gyarapodtak, továbbá a tanulmányút keretében egy nemzetközi tréningen és üzleti versenyen képviselték intézményünket. A Stuttgarti Média Egyetem profiljában és képzéseiben hasonló egyetemünkhöz, így a velük való együttműködés tehetséges diákjaink számára nemzetközi kitekintést ad.


Beszámoló az egyik hallgató szemszögéből:
„Ha egyetlen szóval kellene jellemeznem a stuttgarti élményemet, akkor az a felejthetetlen lenne. Felejthetetlen volt, mivel rengeteg új embert ismertem meg, számtalan sok élménnyel gazdagodtam. Jókat beszélgettünk, nevettünk és végül, de nem utolsó sorban nagyokat buliztunk! Hihetetlen volt megtapasztalni a különböző kultúrák szemlélet és gondolkodás módját, együtt dolgozni egy üzleti ötleten. Kicsit olyan érzés mintha a világ külön pontjaiból kaptam volna egy kis ízelítőt.
Szakmai szempontból pedig egy hatalmas tapasztalattal lettem gazdagabb, rájöttem, hogy ugyan bőven van még mit tanulnom, de jó úton járok és tudom alkalmazni az eddig megszerzett tudásomat. Fárasztó és munkával teli pár napot zártunk le és voltak nehéz pillanatok, de végül a nemzetközi csapatommal megnyertük a döntőt, ami egy leírhatatlan érzés számomra.
Aki nem ijed meg egy kis kihívástól vagy egy kis angol nyelvgyakorlástól, aki szereti az üzleti szemléletű kreatív gondolkodást, annak bátran tudom ajánlani, csak nyerni lehet az egésszel. Ha valaki nem hinné el hogy ez tényleg jó buli volt, csak megjegyzem, hogy senki nem akart hazajönni. Nagyon örülök, hogy jelentkeztem a csapatommal, ha tehetem, jövőre is indulni szeretnék!”


Projekt eredményei
A projekt során a tervezetett indikátorokat teljesítettük. A hallgatóink sok új kutatási területtel ismerkedtek meg, kutatási projektekben vettek részt. Továbbá az intézményi TDK-k alapján továbbjutott pályamunkákkal kimagasló eredményeket értek a XXXIV. Országos Tudományos Diákköri Konferencián. Az eredményekben a hallgatók visszajelzései alapján kiemelkedően szerepet játszott a versenyt megelőző tehetséggondozás, a TDK műhelyekben folyó munka, az OTDK-ra felkészítő prezentációs egyéni foglalkozás.
Visszajelzések alapján, hallgatóink szintén fontosnak tartják a tanulmányutakat, konferenciákat, műhely beszélgetéseket külső vendégekkel, sok új ismerettel, tudással, új kapcsolatokkal gazdagodtak.
Egyetemünkön a támogatásoknak köszönhetően a Tudományos Diákköri Tevékenység sokat fejlődött az elmúlt időben és ezt a hallgatói eredmények is alátámasztják.
Szívből gratulálunk minden résztvevőnek.

Képek forrása: Budapesti Metropolitan Egyetem, Stuttgarti Média Egyetem