Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Budapesti Metropolitan Egyetem
Zoltán
Dr. habil. Szabó Zoltán PhD MBA

Oktató

Nyelvtudás:

angol, német

Beosztás, cím:

egyetemi docens

Pozíció:

Egyetemi oktató, kutató

Intézet:

Marketing és Kommunikáció-tudományi Intézet

Tudományos minősítés

2013 - Dr. habil. – Gazdálkodás- és Szervezéstudomány, Szent István Egyetem; 2007- PhD – Gazdálkodás- és Szervezéstudomány - Szent István Egyetem

Felsőfokú tanulmányok és végzettség:
  • 1993-1998. Gödöllői Agrártudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Marketing szakirány
  • 1999-2000. Christian Agricultural College Dronten, The Netherlands,EU Structural funds manager (2000.)
  • 2005-2007. Master of Business Administration (MBA) angol nyelvű képzés (Webster University Saint Louis, The USA
  • 2005-2007. Master of Business Administration (MBA) angol nyelvű képzés (Webster University - Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar), MBA expert
Publikációk:
  • https://m2.mtmt.hu/gui2/?type=authors&mode=browse&sel=authors10013313
Oktatott tárgyak:
  • Marketing and communication management
  • Principles of Marketing
  • Marketing Case Studies
  • Marketingelmélet és marketingmenedzsment a digitális korban
  • Marketing és kommmunikációmenedzsment
  • Kisvállalati marketing
  • Marketing az ellátási láncban
Kutatási területek:
  • Stratégiai szövetségek Gamifikáció Pénzügyi kultúra Autóipari marketing
  • Fogyasztói/vásárlási szokások
  • Bormarketing
  • Régió- és településmarketing
  • Marketing stratégiák alkalmazása a szolgáltató szektorban
  • Vállalti marketing stratégiák
  • Turizmusmarketing
Egyéb oktatási, szakmai tevékenység:
  • 2018- Budapesti Gazdasági Egyetem Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola, témavezető, tantárgyfelelős,
  • 2016- Soproni Egyetem Széchenyi István Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskola témavezető,
  • 2010- Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Gazdaság- és Regionális Tudományok Doktori Iskola témavezető,
  • Visiting Professor INTI International University Malaysia
  • Vendégelőadó több egyetemen Franciaországban, Ausztriában, Romániában
  • Doktori fokozatot szerzett PhD hallgató: 4 fő
  • Abszolutóriumot szerzett PhD hallgató: 7 fő
  • Jelenlegi PhD hallgatói: 6 fő
  • Hazai pályázatokban való részvétel:
  • • Pannónia Ösztöndíjprogram - Projektvezető
  • • EFOP-3.5.1-16-2017-00012 azonosító számú „Felsőfokú duális képzések fejlesztése a Nyugat-magyarországi peremvidéken” pályázat elkészítésében való részvétel
  • • Versenyképességi stratégiák és marketing stratégiai csoportok képzése a hús- és borvertikumban. OTKA pályázat
  • Témavető: Dr. Lehota József
  • • A bor értékének marketing eszközökkel befolyásolható elemei. OTKA pályázat T-032550
  • Témavezető: Dr. Ph.D. Papp János
  • Nemzetközi pályázatokban való részvétel:
  • • European Universities Initiative – Alliances 2024 (Project manager, Senior expert)
  • • Professionnaliser par la formation le milien viticole des régions européennes ofin d’intégrer l’exportation daus ses’ (Képzés segítségével professzionalistává tenni az európai régiók borászatát az export kereskedelmi gyakorlatba való beillesztésével) Leonardo da Vinci program, Pilot Project No. FR/04/b/p/pp-151103
  • Témavezető: M. Michel MANADE
  • Tudományos, szakmai közéleti tevékenység:
  • - „International Conference for Young Researchers Conference” Szervező Bizottságának tagja (2001, 2002, 2004, 2006, 2008, 2010, 2012)
  • - International Farm Management Association (IFMA) tagja (2003- )
  • - International Association of Agricultural Economists (IAAE) tagja (2005- )
  • - A Magyar Agrártudományi Egyesület tagja (2007-)
  • Nemzetközi és hazai tudományos/szakmai folyóirat lektor:
  • 2017- Élelmiszer, táplálkozás és marketing folyóirat lektora
  • 2016- Gazdaság és Társadalom folyóirat lektora
  • 2014- IJWBR (International Journal of Wine Business Research) lektora
  • 2014- Gazdálkodás folyóirat lektora
  • 2009 Az IFAMR (International Food and Agribusiness Management Review)
  • lektora a „Best Paper” kategóriában
  • Tudományos szervező tevékenység
  • 2022 Science Fair – Indonesian Ministry of Education Bridging Programme at UoS
  • 2020 Bright Business Solutions BBS International Case Competition ONLINE
  • 2019 Bright Business Solutions BBS International Case Competition
  • 2018 International Wine Marketing Academy
  • 2017 ETAP Conference Sopron
  • 2001-2015 International Conference for Young Researchers (Organiser, Member of Scientific Committee, Chair of Organising Committee)
Egyéb szakmai tapasztalat, korábbi munkahelyek, munkakörök:
  • 2021- Soproni Egyetem Külügyi Igazgató,
  • 2021- Soproni Egyetem - egyetemi docens, szakvezető,
  • 2017-2021 Budapesti Gazdasági Egyetem Nemzetközi Igazgató,
  • 2017-2021 Budapesti Gazdasági Egyetem KKK, Marketing Intézet, egyetemi docens,
  • 2016-2017 Nyugat-magyarországi Egyetem LKK, Turizmus-menedzsment mesterszak MA szakvezető,
  • 2016-2017 Nyugat-magyarországi Egyetem LKK, Turizmus vendéglátás alapszak BA szakvezető,
  • 2015-2016 Szent István Egyetem GTK, ÜTI, Kereskedelem és marketing alapszak BA szakvezető,
  • 2013-2016 Szent István Egyetem GTK, ÜTI, Marketing Menedzsment Tanszék, tanszékvezető, egyetemi docens,
  • 2009-2017 Szent István Egyetem GTK Marketing Intézet, egyetemi docens
Szervezeti tagságok:
  • MTA Köztestületi Tagja,
  • YRS,
  • ETAP,
  • EAW
Díjak, elismerések:
  • Szent István Egyetem Ezüstérem
Leírás:

Dr. habil. Szabó Zoltán PhD MBA 2022 márciusától a METU egyetemi docense a Marketing Intézetben. 2017-től a METU vendégelőadója. Több mint 20 év szakmai tapasztalattal rendelkezi a felsőoktatás (BA, MSc, MBA, PhD - angol, német, magyar nyelven) valamint hazai és nemzetközi pályázatok tekintetében. A Szent István Egyetemen szerezte habilitációját (Dr. habil.) és doktori (PhD) fokozatát. A Webster University MBA, a Christian Agricultural College Dronten The Netherlands BA, valamint a GATE GTK MSc képzésein szerzett diplomát. Kutatási területei kiterjednek a bormarketing, eseménymarketing, autóipari marketing, fogyasztói szokások, gamifikáció, pénzügyi kultúra, régió- és településmarketing, valamint a turizmus marketing területeire. Doktori képzés területén 3 végzett PhD hallgatóval rendelkezik, valamint 3 Doktori Iskola tagja. Szakmai és tudományos publikációinak száma meghaladja a 100-at. Több mint 200 hallgatót segített eddig témavezetőként.