Árpád
Dr. habil. Papp-Váry Árpád PhD

Főállású

Nyelvtudás:

angol szakmai középfok, idegenvezetői oklevél olasz szakmai középfok

Beosztás, cím:

az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar dékánja, a kereskedelem és marketing felsőfokú szakképzés, a kereskedelem és marketing alapképzés, a marketing mesterképzés, valamint a digitális marketing executive MBA szakirányú továbbképzés szakvezetője

Pozíció:

habilitált főiskolai tanár

Intézet:

Turizmus és Marketing Intézet

Tudományos minősítés

2007 - közgazdaságtudomány, PhD

Felsőfokú tanulmányok és végzettség:
  • 2002-2007 Nyugat Magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi Kar, a közgazdaságtudományok doktora (PhD) - Gazdasági folyamatok elmélete és gyakorlata doktori program, Marketing alprogram
  • 2001-2003 Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar, egyetemi szakközgazdász - Európa tanulmányok szak, európai menedzsment szakirány
  • 1994-1999 Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem Gazdálkodástudományi Kar, okleveles közgazdász - Gazdálkodási szak, vezetés-szervezés főszakirány, marketingkommunikáció mellékszakirány
  • 2002-2003 Krúdy Oktatóközpont,Idegenvezető (OKJ 54 7872 02)
  • 2000-2001 Népszabadság Oktatási Központ – Eszterházy Károly Főiskola, Újságíró I. (felsőfok) (OKJ 54 8402 02)
Publikációk:
  • https://m2.mtmt.hu/gui2/?type=authors&mode=browse&sel=10012707&paging=1;5000
Oktatott tárgyak:
  • Kisvállalati marketing
  • Marketing alapok
  • Márkázás nemzetközi környezetben
  • Reklámpiaci esettanulmányok
Kutatási területek:
  • Az Egyetem mellett branding tanácsadó céget vezet, mely elsősorban városok márkaépítését segíti. De dolgozott már többek között ásványvíz, élelmiszerlánc, fogkrém, ingatlanközvetítő iroda, kozmetikum, robogó alkatrész, médiacég, szépségszalon, szoftver, utazási iroda vagy éppen szórakozóhely marketingjén is.
  • Márkázás
  • Országmárkázás
  • Városmárkázás
  • Személyes márkázás
  • márkázott szórakoztatás
  • Gerillamarketing és –reklám
Egyéb oktatási, szakmai tevékenység:
  • Doktori iskolában oktató, illetve témavezető az alábbi intézményekben: Soproni Egyetem Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar, Pécsi Tudományegyetem Földtudományi Kar, International Business School – University of Buckingham.
  • A francia Ecole Supérieure des Sciences Commerciales d'Angers (ESSCA) mesterképzésében sports marketing, consumer behaviour, illetve az advanced marketing, brand management tárgyak oktatója volt.
  • Vendégelőadóként oktatott Szlovéniában, Bulgáriában, Portugáliában, Romániában, Csehországban, Törökországban és Kazahsztánban.
Egyéb szakmai tapasztalat, korábbi munkahelyek, munkakörök:
  • Az Egyetemhez főállásúként való csatlakozása előtt (2006) hazai és nemzetközi reklámügynökségeknek dolgozott reklámszövegíróként, teamvezetőként.
  • Az Egyetem mellett branding tanácsadó céget vezet, mely városok, cégek, szakemberek márkaépítésében segít, illetve reklámügynökségeknek dolgozik be.
Díjak, elismerések:
  • Három ízben az „Év oktatója” díj nyertese a Budapesti Metropolitan Egyetemen, melyet mindig csak egyetlenegy tanár érdemelhet ki a több száz oktató közül a diákok szavazatai alapján (2007, 2011, 2016)
  • Öt branding szakkönyv szerzője:
  • „Országmárkázás” (Akadémiai Kiadó 2019),
  • „JPÉ Marketing” (Századvég 2009, majd KIT 2010),
  • "Mágikus márkázás” (Századvég 2009),
  • "A márkanév ereje” (Dialóg-Campus 2013, majd 2020),
  • "Márkázott szórakoztatás” (Akadémiai Kiadó 2014),
  • Több szakmai verseny zsűritagja (MMSZ Városmarketing Díj, EFFIE Reklámhatékonysági Verseny, Év kereskedelmi kampánya, MMSZ Marketing Gyémánt, TOP50 magyar marketinges, BrandExcellence, Trade Magazin, stb.)
  • Gyakran kérik ki véleményét sajtóorgánumok a marketingről, reklámról, PR-ről. Az elmúlt években ennek kapcsán szerepelt a Magyar Televízióban, a TV2-ben, az RTL Klubon, az ATV-ben, a Hír TV-ben, az Echo TV-ben, a Kreatívban, a HVG-ben, a Figyelőben, a Világgazdaságban, a Népszabadságban, a Magyar Nemzetben, a Nők Lapjában, a Nemzeti Sportban, valamint más médiumokban.
  • Az „országmárkázás”, valamint a „városmárkázás” kifejezést beütve a Google-be, a legelső és a legtöbb találat az ő nevével jelenik meg magyar nyelven.
  • A Magyar Marketing Szövetség alelnöke, immár két cikluson át.
  • .
Leírás:

PAPP-VÁRY Árpád Ferenc a METU Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Karának dékánja. Szakvezetője a Kereskedelem és marketing BSc (alapképzési) programnak és felsőoktatási szakképzésnek (FOSZ), a 2019-ben indult Marketing MSc (mesterképzési) programnak, valamint a Digitális Marketing executive MBA posztgraduális programnak. Egyetemi oktatói tevékenysége mellett Árpád rendszeresen tart tréningeket, valamint branding tanácsadást nyújt városok, cégek és szakemberek részére, ügynökségek partnere. A Magyar Marketing Szövetség alelnöke. Oktatási és kutatói szakterülete az országmárkázás, a városmárkázás, a személyes márkázás, a sportmárkázás, és a márkázott szórakoztatás. Árpád öt branding könyv és többszáz publikáció szerzője, amelyek legtöbbje elérhető a www.papp-vary.hu weboldalon.