Mátyás
Dr. Hinek Mátyás PhD

Főállású

Nyelvtudás:

Német B2, Angol B2

Beosztás, cím:

főiskolai tanár

Pozíció:

intézetvezető

Intézet:

Turizmus és Marketing Intézet

Tudományos minősítés

2010 - gazdálkodástudományok-PhD

Felsőfokú tanulmányok és végzettség:
  • Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, közgazdász
Publikációk:
  • https://vm.mtmt.hu//search/slist.php?lang=0&top10=0&AuthorID=10048656
Oktatott tárgyak:
  • Kereskedelem gazdaságtana, Piackutatás, Gazdaságpolitika, Pénzügytan, Makroökonómia
Kutatási területek:
  • Hazai sí- és téli sportokról, sípályákról és ezek négyévszakosításáról szóló adatbázis, helyzetelemzés és fejlesztési javaslat készítése. Megbízó: Magyar Turisztikai Ügynökség (2018)
  • Megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon (CBA) elemzés készítése - Debrecen gyógyhelyfejlesztés. Megbízó: Magyar Turisztikai Ügynökség (2017)
  • Fürdőgyógyászati szolgáltatások finanszírozási kérdéseinek vizsgálata a hazai gyógyfürdőkben. Megbízó: Magyar Turisztikai Ügynökség (2016)
  • Turizmusmenedzsment
  • Magyarország rejtett turisztikai potenciáljának vizsgálata. Megbízó: Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (2019)
Egyéb oktatási, szakmai tevékenység:
  • Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Media Intézet, Turizmus tanszék, oktató (egyéb jogviszonyban)
Egyéb szakmai tapasztalat, korábbi munkahelyek, munkakörök:
  • 1998-2016 Kodolányi János Egyetem, főiskolai tanár, intézetvezető-helyettes, tanszékvezető
  • 2017-2019 Projektmenedzser, Budapesti Corvinus Egyetem, Székesfehérvári Campus
  • 2012-2013 Pénzügyi vezető, Biatorbágyi Városfejlesztő Társaság, Biatorbágy
  • 2009-2011 Pénzügyi vezető, DASZOFE Városfejlesztési Társaság, Dabas
Díjak, elismerések:
  • Az „Év outsourcing szakdolgozata” 2010. HOA – Magyar Outsourcing és Szolgáltatóipari Szövetség
Leírás:

A Budapesti Metropolitan Egyetemen 2016 augusztusa óta dolgozik, mint a Turizmus és Marketing Intézet vezetője. 2010-ben szerezett PhD fokozatot a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán, disszertációjának témája az outsourcing, a vállalati tevékenység-kiszervezési döntések vizsgálata volt. Az elmúlt években kutatásai és szakmai tevékenysége során főként turisztikai témákra fókuszált, ezen belül turisztikai attrakciók megvalósíthatóságát és fenntarthatóságát vizsgálta, speciális turisztikai aktivitásokat és niche piacokat elemzett, valamint a turisták fogyasztói viselkedésének kérdéseivel foglalkozott. Az elmúlt években számos integrált városfejlesztési stratégia, turisztikai fejlesztési koncepció és megvalósíthatósági tanulmány kidolgozásában működött közre, projektmenedzserként több nagyberuházás lebonyolításában vett részt.