Mátyás
Dr. Hinek Mátyás PhD

Főállású

Nyelvtudás:

Német középfok, Angol B2

Beosztás, cím:

főiskolai tanár

Pozíció:

intézetvezető

Intézet:

Turizmus és Marketing Intézet

Tudományos minősítés

2010 - gazdálkodástudományok-PhD

Felsőfokú tanulmányok és végzettség:
  • Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, közgazdász
Publikációk:
  • https://vm.mtmt.hu//search/slist.php?lang=0&top10=0&AuthorID=10048656
Oktatott tárgyak:
  • Turizmus gazdaságtana, Projektmenedzsment, Kutatásmódszertan, Piackutatás, Turizmusmenedzsment, Turisztikai attrakciók menedzsmentje, Turisztikai termékek, Kereskedelem gazdaságtana, Gazdaságpolitika, Pénzügytan
Kutatási területek:
  • fogyasztói viselkedés a turizmusban
  • turisztikai termékek
  • turizmus gazdaságtan
  • területfejlesztés és turizmus
  • outsourcing
Egyéb oktatási, szakmai tevékenység:
  • Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Media Intézet, Turizmus tanszék, oktató (egyéb jogviszonyban)
Egyéb szakmai tapasztalat, korábbi munkahelyek, munkakörök:
  • 2014-2015  Vezető projektmenedzser, Braedepto Fejlesztési Kft., Budapest
  • 2012-2013  Pénzügyi vezető, Biatorbágyi Városfejlesztő Társaság, Biatorbágy
  • 2009-2011  Pénzügyi vezető, DASZOFE Városfejlesztési Társaság, Dabas
  • 1998-2016  Kodolányi János Főiskola, intézetvezető-helyettes, tanszékvezető
  • 1991-1998  Pénzügyi és Számviteli főiskola Zalaegerszegi Intézete, főiskolai adjunktus
Díjak, elismerések:
  • Az „Év outsourcing szakdolgozata” 2010. HOA – Magyar Outsourcing és Szolgáltatóipari Szövetség
Leírás:

A Budapesti Metropolitan Egyetemen 2016 augusztusa óta dolgozik, mint a Turizmus és Marketing Intézet vezetője. 2010-ben szerezett PHD fokozatot a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán, disszertációjának témája az outsourcing, a vállalati tevékenység-kiszervezési döntések vizsgálata volt.Az elmúlt években kutatásai főként a turizmus- és területfejlesztés témáira fókuszáltak, ezen belül turisztikai attrakciók létrehozása és menedzsmentje, területi tervezés, fenntarthatóság, kulturális turizmus és a fogyasztói magatartás témáit kutatta. Ezzel párhuzamosan az elmúlt években több területfejlesztési projektben vett részt, integrált városfejlesztési stratégiák kidolgozásában és turisztikai fejlesztési koncepciók kidolgozásában működött közre, valamint tanácsadóként dolgozott a Magyar Turisztikai Ügynökség felkérésre nemzetközi küldőpiaci kutatások előkészítésében.