Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Budapesti Metropolitan Egyetem
Áron
Dr. Balogh Áron

Oktató

Nyelvtudás:

Angol felsőfok (C1)

Beosztás, cím:

főiskolai docens

Intézet:

Animáció és Média Design Tanszék

Tudományos minősítés

2023 - DLA

Felsőfokú tanulmányok és végzettség:
  • BA, MA, Doktori fokozat (DLA)
Publikációk:
  • https://m2.mtmt.hu/gui2/?type=authors&mode=browse&sel=10062038
Oktatott tárgyak:
  • 3D technológia
Kutatási területek:
  • Web 3D vizualizációs- és adaptációs módszerek, 3D AI alkalmazástechnológiák
Egyéb szakmai tapasztalat, korábbi munkahelyek, munkakörök:
  • System Architect (MTVA)
Díjak, elismerések:
  • Televíziós szakmai elismerések, Koltai Lajos Ösztöndíj (2012)
  • Dékáni elismerés, METU (2023)
Leírás:

BALOGH ÁRON (1983), a Metropolitan Egyetem oktatója, a Magyar Televízió system architect-je. Mozgóképes és multimédiás végzettségeit az Eszterházy Károly Egyetemen, továbbá a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán szerezte. Doktori fokozatát a Színház- és Filmművészeti Egyetem Doktori Iskolájában, film- és videóművészeti tudományágterületen szerezte. Főiskolai docens tevékenysége során 3D technológiai eljárásokat oktat angol és magyar nyelven. Televíziós munkájában, mint System Architect, fejlesztői és rendszertervezői feladatokat végez. Szakmai tevékenysége szorosan kapcsolódik a hazai és nemzetközi műsorinformatikai eljárások adatalapú környezetéhez. A piaci szektorban 3D Technical artistként, Full-Stack fejlesztőként tevékenykedik. Innovatív- és kreatív technológiákkal, a médiadesign interdiszciplináris kutatási területeivel foglalkozik. Kutatói tevékenysége az interaktív web 3D vizualizációs- és adaptációs módszereire, a 3D AI és a valósidejű mozgóképes alkalmazástechnológiák területére összpontosul. Munkássága fókuszában a web 3D adaptációs módszerek, az AI generált mozgóképes eljárások, valamint a programozás és fejlesztés során alkalmazott mesterséges intelligencia eszközök állnak. Szakmai munkája a valósidejű render engine-ek programozására, adatalapú és vezérelhető képi eljárásokra, vizuális kódolásra, 3D szkriptírásra, valamint grafikai template-rendszerek fejlesztésére terjed ki.