Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility „Mindenkinek azt kívánom, hogy az egyetemi tanulmányai alatt egy tárgy vagy egy feladat során rátaláljon arra a területre, amiért megdobban a szíve” | Budapesti Metropolitan Egyetem

„Mindenkinek azt kívánom, hogy az egyetemi tanulmányai alatt egy tárgy vagy egy feladat során rátaláljon arra a területre, amiért megdobban a szíve”

Kérdezd a mentort! sorozatunk következő interjújában, a koronavírus járvány miatt elrendelt digitális oktatásban „Év oktatójának” választottDr. Lukács Rita Phdválaszol Valentin Dóra, a Kommunikáció és médiatudomány mesterszakos nagykövetének kérdéseire.  Az interjúból megtudhatod, hogy a Rita szerint valakinek enni adni miért olyan, mint új szempontokra felhívni a figyelmét és melyik a kedvenc reklámja 1997-ből. 

 

 

Valentin Dóra: Milyen hatással van rád, hogy online tanítasz, meg tudod tartani a motivációdat a mindennapokban?   

Lukács Rita: Elég nehéz volt az átállás, hiszen pont az tűnt el a látókörömből, ami miatt igazán szeretek tanítani: a túloldal, azaz a hallgatók. Nagyon más élmény egy webkamerához beszélni és a képernyőn keresztül dolgozni a hallgatókkal, sokkal több energiát éget el és mindenkinek sokkal kimerítőbb. A legtöbbet az segített, hogy tudtam, a "túloldalon" ők legalább annyira magukra vannak hagyatva a félév teljesítésének kihívásaival, mint én. Ezért igyekeztem gyorsan újraszervezni mindent, hogy legalább az órák idejére eltereljem a figyelmüket a mindannyiunkat érintő nehézségekről és még több szórakoztató, elgondolkodtató elemmel, kreatív feladattal gazdagítsam az órai anyagot, illetve igyekeztem még jobban odafigyelni a csoportjaimra. A jó vizsgaeredmények és a pozitív hallgatói visszajelzések alapján úgy érzem, közös erőfeszítéssel egészen jól sikerült túlélnünk az előző félévet. Nagyon hálás vagyok azért, hogy a hallgatói szavazatok alapján az őszi szemeszterben én lettem az egyik "Év oktatója", megható volt látni az eredményeket és a visszajelzéseket. 

 

Mit csinálsz szívesen a szabadidődben? (ami nem kapcsolódik az iskolához)   

Lukács Rita: Nagyon szeretek főzni, ez az alkotófolyamat legalább annyira flow-élmény számomra, mint a tanítás. Igazából a folyamat is hasonló: gondos előkészítést követően addig varázsolunk a különböző alapanyagokkal, amíg az egyes alkotóelemek a megfelelő időben belekerülnek az ételbe és szerencsés esetben a végére minden összeáll. Menet közben persze szükség van némi rögtönzésre és kreativitásra, a végeredményt viszont ideális esetben közösen tudjuk élvezni egy asztal körül. Számomra nagyon hasonló dolog valakinek enni adni ahhoz, mint amikor az órák során elméletek és példák segítségével új szempontokra tudom felhívni a hallgatók figyelmét és az óra végére közösen tudjuk rendszerezni a tudásunkat. Nagyon szeretem, amikor ők is aktívan beszállnak "az étel elkészítésébe" és saját ötleteikkel, tapasztalataikkal, meglátásaikkal gazdagítják az órákat. Ilyenkor én is mindig tanulok valami újat, igazából ez az egyik legklasszabb dolog a tanításban: a folyamatos tanulás. És persze ugyanez igaz a főzésre is, ott is nagyon szeretek kísérletezni és tanulni, akárcsak az oktatás során. Mind a kettőben szívem-lelkem benne van, enélkül nekem nem megy. 

 

Tudom, hogy a CSR a szívügyed. Mi az a kampány/projekt, ami ebben a témában megfogott, szerinted nagyon hasznos volt?  

Lukács Rita: A CSR valóban nagyon fontos téma számomra, lassan 20 éve elég meghatározó szerepe van az életemben. Egyszer egy egyetemi feladat kapcsán bukkantam rá és azóta nem engedtük el egymás kezét - így lett ez a TDK-dolgozatom, a szakdolgozatom és végül a doktori disszertációm témája is, illetve volt ilyen órám a Corvinuson, a METU-n pedig újra van CSR-kommunikációval foglalkozó tárgyam. Számomra ez egy olyan terület a marketingen belül, amivel nagyon tudok azonosulni. Mindenkinek azt kívánom, hogy az egyetemi tanulmányai alatt egy tárgy vagy egy feladat során rátaláljon arra a területre, amiért megdobban a szíve és amivel igazán szívesen foglalkozik később. Éppen ezért nagyon nehéz csupán egy kampányt vagy projektet kiemelni. Talán az olyan típusú kampányok fognak meg leginkább, amelyeknek a társadalmi személetformálás a célja, tehát hosszabb távú hatást szeretnének elérni. Erre jó példa az Ariel indiai "Share the load" kampánya vagy a hazai jó példák közül a Zewa "Gondoskodni együtt jó" kezdeményezése. Mindkettő az egyenlőbb otthoni munkamegosztásra hívja fel a figyelmet, egészen eltérő kulturális környezetben. Egyébként az IKEA-nak is nemrég készült el egy felmérése ezzel kapcsolatban - nagyon örülök, hogy egy ilyen jellegű téma egyre több cég számára fontos, hiszen az általuk elindított kampányok sok embert elérnek és sokakat elgondolkodtatnak. Szóval, az olyan projekteket kedvelem igazán, amik amellett, hogy az érzelmeinkre hatnak, egyúttal el tudnak indítani valamilyen változást, szemléletváltást is az emberekben.  

 

Ha már marketing, neked mi a kedvenc márkád és kampányod? 

Lukács Rita: Nyilván szakmai ártalom :-) A Super Bowl-ra időzített kampányok mindig különlegesek és általában nagyon kreatívak, érdemes végignézni az idei gyűjteményt. Nehéz csupán egy kampányt kiválasztani, de legyen mondjuk, egy viszonylag régi HP nyomtatóreklám a Marsról, 1997-ből! A mai napig imádom, mert rövid, egyszerű, szemléletes, ráadásul az új marsjáró miatt pont aktuális is. Szeretem, ha nem kell túlmagyarázni egy terméket és a fogyasztóknak biztosított előnyeit. Ráadásként még az Air New Zealand repülésbiztonsági tájékoztató videóját említeném meg a Hobbit szereplőivel, ami a legfantasztikusabb, amit ebben a témában valaha láttam. Nagyon szerethető és ügyesen köti össze a légitársaságot a trilógia forgatási helyszíneként megismert szigetországgal. 

2021. 04. 01.

Hírek

Művészet
Pro Arte Aranyérmes hallgatónk és Mestertanár Aranyérmes oktatónk az OTDK kitüntettek között

A két aranyérem óriási elismerése oktatóink és hallgatóink színvonalas alkotómunkájának és pályázati eredményességének, amely egyben egyetemünk, képzéseink számára is kitüntetés...

aranyermescsemp

Pro Arte Aranyérmes hallgatónk és Mestertanár Aranyérmes oktatónk az OTDK kitüntettek között

A két aranyérem óriási elismerése oktat&oacut …

Művészet
Nagy sikerrel zajlott a Tudományos Diákköri Konferencia az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai hallgatók körében

Nagy sikerrel zajlott a Tudományos Diákköri Konferencia az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai hallgatók körében...

tdksajcsemp2

Nagy sikerrel zajlott a Tudományos Diákköri Konferencia az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai hallgatók körében

Nagy sikerrel zajlott a Tudományos Diákköri Konferencia az &U …

Rangos nemzetközi elismeréseket hozott az ősz a Budapesti Metropolitan Egyetemnek

QS Stars Minősítés és Reimagine Education Shortlist Sajtóközlemény2023.11.22. (szerda)A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) oktatási innovációi kivívták a világ egyik legrangosabb felsőoktatási szervezetének elismerését...

csempe5208

Rangos nemzetközi elismeréseket hozott az ősz a Budapesti Metropolitan Egyetemnek

QS Stars Minősítés és Reimagine Education Shortlist Sa …

Felhívás a Makovecz Hallgatói Ösztöndíjprogramban történő részvételre

Tanulj Te is a METU egyik legfontosabb külhoni partneregyetemén, és „érd el önmagad legjobb verzióját” a Sapientián!

marcsempe

Felhívás a Makovecz Hallgatói Ösztöndíjprogramban történő részvételre

Tanulj Te is a METU egyik legfontosabb külhoni partneregyetemén, és „érd el önma …

Művészet
Megjelent Dr. Mészáros Flóra könyve: Lantos monográfia

Egyetemünk oktatójának  Dr. Mészáros Flóra művészettörténésznek, a Művészet- és Designelméleti Intézet egyetemi docensének Lantos címmel könyve jelent meg...

lantoscsemp

Megjelent Dr. Mészáros Flóra könyve: Lantos monográfia

Egyetemünk oktatójának  Dr. Mészáros Fl&oa …

Művészet
myBRAND - A hallgató fejlődése a Budapesti Metropolitan Egyetemen HR képzésének középpontjában

Az oktatás világa folyamatosan változik, és az oktatási intézményeknek lépést kell tartaniuk az új kihívásokkal...

HRcsemp

myBRAND - A hallgató fejlődése a Budapesti Metropolitan Egyetemen HR képzésének középpontjában

Az oktatás világa folyamatosan változik, és az oktat …

Művészet
METU-s díjazottak és kiállító a Magyar Formatervezési és a Design Menedzsment Díj 2023-as elismertjei között

Tavirózsából inspirálódott okosbója, független designiroda és környezetbarát földvirág a Budapesti Metropolitan Egyetem díjazottjai és kiállítói között...

FTillu

METU-s díjazottak és kiállító a Magyar Formatervezési és a Design Menedzsment Díj 2023-as elismertjei között

Tavirózsából inspirálódott okosbója, f …

Művészet
Művészet
MIÉRT SAJOG A LELKÜNK? Előadássorozat

Egzisztencia, társas lét és terápia a késő modern társadalomban  Helyszín: Budapesti Metropolitan Egyetem, Művészeti és Kreatívipari Kar, Infopark D épület D235  Cím: 1117 Budapest Gábor Dénes u...

mslcsemp

MIÉRT SAJOG A LELKÜNK? Előadássorozat

Egzisztencia, társas lét és terápia a késő mo …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...