Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility „Mindenkinek azt kívánom, hogy az egyetemi tanulmányai alatt egy tárgy vagy egy feladat során rátaláljon arra a területre, amiért megdobban a szíve” | Budapesti Metropolitan Egyetem

„Mindenkinek azt kívánom, hogy az egyetemi tanulmányai alatt egy tárgy vagy egy feladat során rátaláljon arra a területre, amiért megdobban a szíve”

Kérdezd a mentort! sorozatunk következő interjújában, a koronavírus járvány miatt elrendelt digitális oktatásban „Év oktatójának” választottDr. Lukács Rita Phdválaszol Valentin Dóra, a Kommunikáció és médiatudomány mesterszakos nagykövetének kérdéseire.  Az interjúból megtudhatod, hogy a Rita szerint valakinek enni adni miért olyan, mint új szempontokra felhívni a figyelmét és melyik a kedvenc reklámja 1997-ből. 

 

 

Valentin Dóra: Milyen hatással van rád, hogy online tanítasz, meg tudod tartani a motivációdat a mindennapokban?   

Lukács Rita: Elég nehéz volt az átállás, hiszen pont az tűnt el a látókörömből, ami miatt igazán szeretek tanítani: a túloldal, azaz a hallgatók. Nagyon más élmény egy webkamerához beszélni és a képernyőn keresztül dolgozni a hallgatókkal, sokkal több energiát éget el és mindenkinek sokkal kimerítőbb. A legtöbbet az segített, hogy tudtam, a "túloldalon" ők legalább annyira magukra vannak hagyatva a félév teljesítésének kihívásaival, mint én. Ezért igyekeztem gyorsan újraszervezni mindent, hogy legalább az órák idejére eltereljem a figyelmüket a mindannyiunkat érintő nehézségekről és még több szórakoztató, elgondolkodtató elemmel, kreatív feladattal gazdagítsam az órai anyagot, illetve igyekeztem még jobban odafigyelni a csoportjaimra. A jó vizsgaeredmények és a pozitív hallgatói visszajelzések alapján úgy érzem, közös erőfeszítéssel egészen jól sikerült túlélnünk az előző félévet. Nagyon hálás vagyok azért, hogy a hallgatói szavazatok alapján az őszi szemeszterben én lettem az egyik "Év oktatója", megható volt látni az eredményeket és a visszajelzéseket. 

 

Mit csinálsz szívesen a szabadidődben? (ami nem kapcsolódik az iskolához)   

Lukács Rita: Nagyon szeretek főzni, ez az alkotófolyamat legalább annyira flow-élmény számomra, mint a tanítás. Igazából a folyamat is hasonló: gondos előkészítést követően addig varázsolunk a különböző alapanyagokkal, amíg az egyes alkotóelemek a megfelelő időben belekerülnek az ételbe és szerencsés esetben a végére minden összeáll. Menet közben persze szükség van némi rögtönzésre és kreativitásra, a végeredményt viszont ideális esetben közösen tudjuk élvezni egy asztal körül. Számomra nagyon hasonló dolog valakinek enni adni ahhoz, mint amikor az órák során elméletek és példák segítségével új szempontokra tudom felhívni a hallgatók figyelmét és az óra végére közösen tudjuk rendszerezni a tudásunkat. Nagyon szeretem, amikor ők is aktívan beszállnak "az étel elkészítésébe" és saját ötleteikkel, tapasztalataikkal, meglátásaikkal gazdagítják az órákat. Ilyenkor én is mindig tanulok valami újat, igazából ez az egyik legklasszabb dolog a tanításban: a folyamatos tanulás. És persze ugyanez igaz a főzésre is, ott is nagyon szeretek kísérletezni és tanulni, akárcsak az oktatás során. Mind a kettőben szívem-lelkem benne van, enélkül nekem nem megy. 

 

Tudom, hogy a CSR a szívügyed. Mi az a kampány/projekt, ami ebben a témában megfogott, szerinted nagyon hasznos volt?  

Lukács Rita: A CSR valóban nagyon fontos téma számomra, lassan 20 éve elég meghatározó szerepe van az életemben. Egyszer egy egyetemi feladat kapcsán bukkantam rá és azóta nem engedtük el egymás kezét - így lett ez a TDK-dolgozatom, a szakdolgozatom és végül a doktori disszertációm témája is, illetve volt ilyen órám a Corvinuson, a METU-n pedig újra van CSR-kommunikációval foglalkozó tárgyam. Számomra ez egy olyan terület a marketingen belül, amivel nagyon tudok azonosulni. Mindenkinek azt kívánom, hogy az egyetemi tanulmányai alatt egy tárgy vagy egy feladat során rátaláljon arra a területre, amiért megdobban a szíve és amivel igazán szívesen foglalkozik később. Éppen ezért nagyon nehéz csupán egy kampányt vagy projektet kiemelni. Talán az olyan típusú kampányok fognak meg leginkább, amelyeknek a társadalmi személetformálás a célja, tehát hosszabb távú hatást szeretnének elérni. Erre jó példa az Ariel indiai "Share the load" kampánya vagy a hazai jó példák közül a Zewa "Gondoskodni együtt jó" kezdeményezése. Mindkettő az egyenlőbb otthoni munkamegosztásra hívja fel a figyelmet, egészen eltérő kulturális környezetben. Egyébként az IKEA-nak is nemrég készült el egy felmérése ezzel kapcsolatban - nagyon örülök, hogy egy ilyen jellegű téma egyre több cég számára fontos, hiszen az általuk elindított kampányok sok embert elérnek és sokakat elgondolkodtatnak. Szóval, az olyan projekteket kedvelem igazán, amik amellett, hogy az érzelmeinkre hatnak, egyúttal el tudnak indítani valamilyen változást, szemléletváltást is az emberekben.  

 

Ha már marketing, neked mi a kedvenc márkád és kampányod? 

Lukács Rita: Nyilván szakmai ártalom :-) A Super Bowl-ra időzített kampányok mindig különlegesek és általában nagyon kreatívak, érdemes végignézni az idei gyűjteményt. Nehéz csupán egy kampányt kiválasztani, de legyen mondjuk, egy viszonylag régi HP nyomtatóreklám a Marsról, 1997-ből! A mai napig imádom, mert rövid, egyszerű, szemléletes, ráadásul az új marsjáró miatt pont aktuális is. Szeretem, ha nem kell túlmagyarázni egy terméket és a fogyasztóknak biztosított előnyeit. Ráadásként még az Air New Zealand repülésbiztonsági tájékoztató videóját említeném meg a Hobbit szereplőivel, ami a legfantasztikusabb, amit ebben a témában valaha láttam. Nagyon szerethető és ügyesen köti össze a légitársaságot a trilógia forgatási helyszíneként megismert szigetországgal. 

2021. 04. 01.

Hírek

Szakváltás egyetemen belül vagy egyetemek között

A szakváltás egyetemen belül, de akár egyetemek között is megtörténhet, ám néhány dologgal érdemes tisztába kerülni a cselekvés előtt!

szakvaltas-egyetemen-belul

Szakváltás egyetemen belül vagy egyetemek között

A szakváltás egyetemen belül, de akár egyetemek között is megtörténhet, ám néhán …

Művészet
Megrendelések vs. szerelemprojektek – egy fotóművész szemszögéből

A METU Művész leszek! podcast negyedik vendége Földi Ádám, a METU Fotográfia BA alumnusa volt.

metu-muvesz-leszek-podcast-05-csempe

Megrendelések vs. szerelemprojektek – egy fotóművész szemszögéből

A METU Művész leszek! podcast negyedik vendége Földi Ádám, a METU Fotográfia BA …

Művészet
Művészet
Csomagolástervezési pályázaton vettek részt a METU tervezőgrafika alkotói

Az R-Water Kft. két márkájának csomagolástervezésére írt ki pályázatot a METU tervezőgrafikus hallgatói számára.

metu-rwater-csomagolastervezes-csempe

Csomagolástervezési pályázaton vettek részt a METU tervezőgrafika alkotói

Az R-Water Kft. két márkájának csomagolástervezésére írt ki pályázatot a METU te …

Művészet
Milyen egyetemre menjek?

Honnan tudom, hogy szeretem-e az adott szakot — egyáltalán milyen szakmák vannak? Íme az útmutató, ami megmutatja, milyen egyetemet válassz.

milyen-egyetemre-menjek-csempe

Milyen egyetemre menjek?

Honnan tudom, hogy szeretem-e az adott szakot — egyáltalán milyen szakmák vannak …

Művészet
METU filmes sikerek a Bujtor István Filmfesztiválon

Venczel Zsolt METU alkotó filmje nyerte meg kisjátékfilm kategória díját a Bujtor István Filmfesztiválon.

bujtor-istvan-filmfesztival-2022-csempe

METU filmes sikerek a Bujtor István Filmfesztiválon

Venczel Zsolt METU alkotó filmje nyerte meg kisjátékfilm kategória díját a Bujto …

Művészet
Művészet
Hol buliznak a művészek?

A METU Művész leszek! podcast negyedik vendége Czeglédi Zsombor, a METU Media design BA alumnusa volt.

podcast04-1

Hol buliznak a művészek?

A METU Művész leszek! podcast negyedik vendége Czeglédi Zsombor, a METU Media de …

Művészet
Üzlet
Value Methodology Associate oklevélben részesültek a METU hallgatói

A METU Értékelemzés tantárgyát teljesítő hallgatók Value Methodology Associate (VMA) minősítést szereztek.

vma-oklevel-csempe

Value Methodology Associate oklevélben részesültek a METU hallgatói

A METU Értékelemzés tantárgyát teljesítő hallgatók Value Methodology Associate ( …

Üzlet
Pályaválasztási tippek: Minek tanulj tovább?

Miben vagy jó? Minek tanulj tovább? A pályaválasztás legfontosabb eleme az önismeret. Tippeket adunk az egyetemválasztáshoz.

palyavalasztas-minek-tanuljak-tovabb-csempe

Pályaválasztási tippek: Minek tanulj tovább?

Miben vagy jó? Minek tanulj tovább? A pályaválasztás legfontosabb eleme az önism …

KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...