METU-s animációk a Szépművészeti Múzeumban

egyedülálló együttműködés Animáció mesterszakos hallgatóinkkal


December 5-én a Szépművészeti Múzeumban megelevenedik az ókor! Büszkén jelentjük, hogy Animáció mesterszakos hallgatóink filmjeivel hamarosan itt az ANTIK ÜNNEP! 

A Szépművészeti Múzeum és a Budapesti Metropolitan Egyetem együttműködésének keretében másodéves Animáció mesterszakos hallgatóink készítették az ANTIK ÜNNEP esemény beharangozó animációit, amelyek aztán a kiállításokban is megjelennek majd. A munkák az Animációs tervezés óra keretében készültek oktatóink, Csáki László és Muhi Klára vezetésével.

A kiválasztott animációkat elsőként a Szépművészeti Múzeum a Facebook oldalán osztja meg az ANTIK ÜNNEP műsoraihoz kapcsolódóan. A többi alkotást a múzeumban tekinthetik meg majd az érdeklődők.


Chilton Flóra: Orpheusz és Eurüdiké 
Ha zenéről volt szó, akkor megkerülhetetlen Orpheusznak, a legendás dalnoknak a története, aki csodálatos muzsikájával nem csak a vadállatokat, de az alvilág őreit is megszelídítette. 

A videó itt tekinthető meg.



Bajer Fanni: Etruszk váza
Költőverseny az Antik ünnepen! Ehhez kapcsolódóan Kőrizs Imre: Etruszk váza című versét ajánljuk, ami egy korábbi költőversenyen készült, és amely most megelevenedik az animációnak köszönhetően.

A videó itt tekinthető meg.


Haász Petra: Dionüszosz
Az Antik ünnepről természetesen nem hiányozhat a bor sem! És ha borról esik szó, természetesen nem hagyhatjuk ki a bor és mámor istenét, Dionüszoszt.

A videó itt tekinthető meg.


Hamarosan érkeznek a további animációk, addig is szemezgessetek a Szépművészeti Múzeum programjából az esemény Facebook oldalán.
Facebook esemény


Csáki Lászlót, a projekt egyik vezetőjét, oktatónkat kérdeztük az együttműködés részleteiről, és a Múzeummal közös munkáról.


Mi volt a konkrét feladat, amit a hallgatók kaptak ebben a projektben?
A Szépművészeti Múzeum antik állandó kiállítása megújult minden szempontból, új térbe költözött és rengeteg tárgy restaurálása zajlott le. Frissült az arculat és sok új műtárgy került kiállításra. A múzeum látogatóit fogadó térképeket, információs táblákat/feliratokat egyéb módon, animációs tartalmakkal is tervezte kiegészíteni az új kiállítótér tervező csapata. Az animációk feladata nem csak a kiállított tárgyakhoz kapcsolódó mitológiai történetek elmesélése volt, hanem a befogadói élmény fokozása, és az információ átadásának kreatívabb formában történő átadása is.

Hogyan találta meg a METU animációsait ez a megbízás?
Böhler Nóra művészettörténész keresett meg a múzeumtól két év ezzel a projekttel, hogy tervezzem és rendezzem az animációkat. Rögtön felvetettem, hogy ezt a feladatot az Animáció mesterszak I. évfolyamosaival közösen szeretném készíteni, és maximum egy filmet vállalok a tervezett nyolcból. Fontosnak tartom az MA oktatásban a külső szempontot, igényeket, elvárásokat bevonni, azaz a megrendelői oldalt is „beemelni”. Ezáltal a hallgatók megismernek szakterületeket, és az animáció felhasználásának rengeteg formáját és lehetőségét. Az „élés”, valódi helyzeteken keresztül szerzett szakmai és emberi tapasztalatok egyértelműen az Egyetem utáni években a szakmába történő integrálódást segítik. Nekem pedig az is feladatom az oktatásban, hogy szakmailag izgalmas alkalmazott helyzetet/felületet alakítsak ki, amelyben a hallgatók kipróbálhatják magukat, és bővíthetik a portfóliójukat már az egyetemi évek alatt, ismert brandekkel.




Milyen volt a hallgatókkal ezen a projekten dolgozni?
Nagyon jó, ez egy közös óriási vállalás volt, és mindenki nagyon komolyan vette. Mivel a bemutató határideje október eleje volt a filmeknek, ezért az Egyetem oktatási rendjébe nem volt beilleszthető. Egész nyáron bejártunk a suliba hetente két napot, és dolgoztunk a filmeken, kisebb stábok alakultak, amelyekben az Animáció alapszak végzett hallgatói is dolgoztak, Pataki Szandra és Rádóczy Zsuzsi koordinálásával és technikai vezetésével. Ezeken az animációs filmeken keresztül a hallgatók egy év alatt végigmentek azokon a szakmai lépéseken - szinopszis, forgatókönyv, látvány-és figuraterv, animatik, majd a gyártás és az ehhez szükséges szoftver és utómunka ismeret - komplex módon, ami után felkészülten vághatnak bele a mesterszakos diplomafilmjük készítésébe.

Melyik áll a szívedhez a legközelebb az elkészült alkotásokból?
Több kedvencem is van! De talán Chilton Flóra: Orpheusz és Eurüdiké-jét emelném ki, mivel ez a film az ismeretterjesztés kreatív feladatán túl egy önállói alkotói animációs filmként is működik, és a múzeumi megjelenés mellett, azt gondolom, nagyon jól mehet fesztiválokon is. De nagy kedvenc az Athéné születése, Györösi Zsófia filmje, ami a szappanopera és az ismeretterjesztés műfaját ötvözi egy papírkivágásos animációban.

Miért fontosak szerinted ezek az éles projektek az egyetemi oktatásban?
Néhány érvet az előzőekben elmondtam, ez még kiegészíteném azzal, hogy a „külsős” projektek megvalósítása csak nagyon ritkán történhet önállóan. Legtöbb esetben csapatban kell dolgozni, azaz egy stábot kell összehívni, és együtt kell létrehozni a filmet. Ezáltal olyan rendezői tapasztalatokat lehet szerezni, amelynek része a kommunikáció, és minden olyan emberi helyzet megismerése és kezelése is, ami elengedhetetlen szakmailag. És más módon mindez megszerezhetetlen, csak ha „helyzet” van.

Az animációs filmek készítése során sok részterület dolgozik együtt, ebben a munkában volt olyan, amit kiemelnél?
Ez a projekt lehetőséget teremtett arra, hogy együtt dolgozzon az évfolyam a Zányi Tamás hangmester vezette Saint Audio stúdióval és nagyszerű hangmester csapatával, így professzionális hangutómunkával zárult a filmek gyártása. 


Reméljük még sok ilyen együttműködésre lesz lehetősége oktatói és hallgatói csapatunknak, gratulálunk minden alkotónak!


2018. 12. 01.

Hírek

Üzlet
EOQ tanúsítványt kapott az Információbiztonsági menedzser szakirányú továbbképzés

Az átadásra a májusi nyílt napon került sor

eoqtanusitvany

EOQ tanúsítványt kapott az Információbiztonsági menedzser szakirányú továbbképzés

Az átadásra a májusi nyílt napon került sor …

Üzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
Nyílt nap a METU szakirányú továbbképzésein és felnőttképzésein

Nézd meg, mi történt a nyílt napon

sztk_nyiltnap

Nyílt nap a METU szakirányú továbbképzésein és felnőttképzésein

Nézd meg, mi történt a nyílt napon …

KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
Művészet
A lebegő világ képe - az ukijo-e hatás pályázat

Oktatónk, Gábor Imre második díjat nyert

A lebegő világ képe - az ukijo-e hatás pályázat

A lebegő világ képe - az ukijo-e hatás pályázat

Oktatónk, Gábor Imre második díjat nyert …

Művészet
Művészet
Letörölt rajzok 3.0

Csáki László kiállítása Kecskeméten

Letörölt rajzok 3.0

Letörölt rajzok 3.0

Csáki László kiállítása Kecskeméten …

Művészet
Üzlet
Egy METU-s hallgató is részt vett az Európai Számviteli Héten

Széles Zsuzsanna és hallgatója képviselték egyetemünket a Görögországban tartott rendezvényen.

europai_szamviteli_het

Egy METU-s hallgató is részt vett az Európai Számviteli Héten

Széles Zsuzsanna és hallgatója képviselték egyetemünket a Görögországban tartott …

Üzlet
Művészet
Építészeti és designtörténeti tanulmányút

A Művészeti és Kreatívipar Kar szakmai programja

vitra tanulmányút hírcsempe

Építészeti és designtörténeti tanulmányút

A Művészeti és Kreatívipar Kar szakmai programja …

Művészet
Üzlet
A METU két hallgatója részt vett az “International Business Week” rendezvényen Brüsszelben

Két nemzetközi hallgató képviselte a METU-t.

international business week

A METU két hallgatója részt vett az “International Business Week” rendezvényen Brüsszelben

Két nemzetközi hallgató képviselte a METU-t. …

Üzlet
Művészet
Holdmúzeum 1969 - Művészet és világűr

oktatóink a kiállítók között

Holdmúzeum 1969

Holdmúzeum 1969 - Művészet és világűr

oktatóink a kiállítók között …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...