METU-s animációk a Szépművészeti Múzeumban

egyedülálló együttműködés Animáció mesterszakos hallgatóinkkal


December 5-én a Szépművészeti Múzeumban megelevenedik az ókor! Büszkén jelentjük, hogy Animáció mesterszakos hallgatóink filmjeivel hamarosan itt az ANTIK ÜNNEP! 

A Szépművészeti Múzeum és a Budapesti Metropolitan Egyetem együttműködésének keretében másodéves Animáció mesterszakos hallgatóink készítették az ANTIK ÜNNEP esemény beharangozó animációit, amelyek aztán a kiállításokban is megjelennek majd. A munkák az Animációs tervezés óra keretében készültek oktatóink, Csáki László és Muhi Klára vezetésével.

A kiválasztott animációkat elsőként a Szépművészeti Múzeum a Facebook oldalán osztja meg az ANTIK ÜNNEP műsoraihoz kapcsolódóan. A többi alkotást a múzeumban tekinthetik meg majd az érdeklődők.


Chilton Flóra: Orpheusz és Eurüdiké 
Ha zenéről volt szó, akkor megkerülhetetlen Orpheusznak, a legendás dalnoknak a története, aki csodálatos muzsikájával nem csak a vadállatokat, de az alvilág őreit is megszelídítette. 

A videó itt tekinthető meg.



Bajer Fanni: Etruszk váza
Költőverseny az Antik ünnepen! Ehhez kapcsolódóan Kőrizs Imre: Etruszk váza című versét ajánljuk, ami egy korábbi költőversenyen készült, és amely most megelevenedik az animációnak köszönhetően.

A videó itt tekinthető meg.


Haász Petra: Dionüszosz
Az Antik ünnepről természetesen nem hiányozhat a bor sem! És ha borról esik szó, természetesen nem hagyhatjuk ki a bor és mámor istenét, Dionüszoszt.

A videó itt tekinthető meg.


Hamarosan érkeznek a további animációk, addig is szemezgessetek a Szépművészeti Múzeum programjából az esemény Facebook oldalán.
Facebook esemény


Csáki Lászlót, a projekt egyik vezetőjét, oktatónkat kérdeztük az együttműködés részleteiről, és a Múzeummal közös munkáról.


Mi volt a konkrét feladat, amit a hallgatók kaptak ebben a projektben?
A Szépművészeti Múzeum antik állandó kiállítása megújult minden szempontból, új térbe költözött és rengeteg tárgy restaurálása zajlott le. Frissült az arculat és sok új műtárgy került kiállításra. A múzeum látogatóit fogadó térképeket, információs táblákat/feliratokat egyéb módon, animációs tartalmakkal is tervezte kiegészíteni az új kiállítótér tervező csapata. Az animációk feladata nem csak a kiállított tárgyakhoz kapcsolódó mitológiai történetek elmesélése volt, hanem a befogadói élmény fokozása, és az információ átadásának kreatívabb formában történő átadása is.

Hogyan találta meg a METU animációsait ez a megbízás?
Böhler Nóra művészettörténész keresett meg a múzeumtól két év ezzel a projekttel, hogy tervezzem és rendezzem az animációkat. Rögtön felvetettem, hogy ezt a feladatot az Animáció mesterszak I. évfolyamosaival közösen szeretném készíteni, és maximum egy filmet vállalok a tervezett nyolcból. Fontosnak tartom az MA oktatásban a külső szempontot, igényeket, elvárásokat bevonni, azaz a megrendelői oldalt is „beemelni”. Ezáltal a hallgatók megismernek szakterületeket, és az animáció felhasználásának rengeteg formáját és lehetőségét. Az „élés”, valódi helyzeteken keresztül szerzett szakmai és emberi tapasztalatok egyértelműen az Egyetem utáni években a szakmába történő integrálódást segítik. Nekem pedig az is feladatom az oktatásban, hogy szakmailag izgalmas alkalmazott helyzetet/felületet alakítsak ki, amelyben a hallgatók kipróbálhatják magukat, és bővíthetik a portfóliójukat már az egyetemi évek alatt, ismert brandekkel.




Milyen volt a hallgatókkal ezen a projekten dolgozni?
Nagyon jó, ez egy közös óriási vállalás volt, és mindenki nagyon komolyan vette. Mivel a bemutató határideje október eleje volt a filmeknek, ezért az Egyetem oktatási rendjébe nem volt beilleszthető. Egész nyáron bejártunk a suliba hetente két napot, és dolgoztunk a filmeken, kisebb stábok alakultak, amelyekben az Animáció alapszak végzett hallgatói is dolgoztak, Pataki Szandra és Rádóczy Zsuzsi koordinálásával és technikai vezetésével. Ezeken az animációs filmeken keresztül a hallgatók egy év alatt végigmentek azokon a szakmai lépéseken - szinopszis, forgatókönyv, látvány-és figuraterv, animatik, majd a gyártás és az ehhez szükséges szoftver és utómunka ismeret - komplex módon, ami után felkészülten vághatnak bele a mesterszakos diplomafilmjük készítésébe.

Melyik áll a szívedhez a legközelebb az elkészült alkotásokból?
Több kedvencem is van! De talán Chilton Flóra: Orpheusz és Eurüdiké-jét emelném ki, mivel ez a film az ismeretterjesztés kreatív feladatán túl egy önállói alkotói animációs filmként is működik, és a múzeumi megjelenés mellett, azt gondolom, nagyon jól mehet fesztiválokon is. De nagy kedvenc az Athéné születése, Györösi Zsófia filmje, ami a szappanopera és az ismeretterjesztés műfaját ötvözi egy papírkivágásos animációban.

Miért fontosak szerinted ezek az éles projektek az egyetemi oktatásban?
Néhány érvet az előzőekben elmondtam, ez még kiegészíteném azzal, hogy a „külsős” projektek megvalósítása csak nagyon ritkán történhet önállóan. Legtöbb esetben csapatban kell dolgozni, azaz egy stábot kell összehívni, és együtt kell létrehozni a filmet. Ezáltal olyan rendezői tapasztalatokat lehet szerezni, amelynek része a kommunikáció, és minden olyan emberi helyzet megismerése és kezelése is, ami elengedhetetlen szakmailag. És más módon mindez megszerezhetetlen, csak ha „helyzet” van.

Az animációs filmek készítése során sok részterület dolgozik együtt, ebben a munkában volt olyan, amit kiemelnél?
Ez a projekt lehetőséget teremtett arra, hogy együtt dolgozzon az évfolyam a Zányi Tamás hangmester vezette Saint Audio stúdióval és nagyszerű hangmester csapatával, így professzionális hangutómunkával zárult a filmek gyártása. 


Reméljük még sok ilyen együttműködésre lesz lehetősége oktatói és hallgatói csapatunknak, gratulálunk minden alkotónak!


2018. 12. 01.

Hírek

KommunikációTurizmusÜzlet
Így működik az oktatás Hongkongban

Oktatónk, Vass Vilmos egy hetet töltött vendégprofesszorként Hongkongban, ahol személyesen győződhetett meg a kreatív és gyakorlatorientált képzés előnyeiről.

hongkong

Így működik az oktatás Hongkongban

Oktatónk, Vass Vilmos egy hetet töltött vendégprofesszorként Hongkongban, ahol s …

KommunikációTurizmusÜzlet
Kommunikáció
„Nálunk valóban gyakorlatorientált az alapképzés”- interjú Murai Andrással a HVG Diplomában

A METU kommunikációs képzése iránti töretlen érdeklődés okairól is beszélt intézetigazgatónk.

2019-12-20-hvg-diploma

„Nálunk valóban gyakorlatorientált az alapképzés”- interjú Murai Andrással a HVG Diplomában

A METU kommunikációs képzése iránti töretlen érdeklődés okairól is beszélt intéz …

Kommunikáció
KommunikációTurizmusÜzlet
Felkészítés a vizsgaidőszakra

„Time management” workshop a myBRAND Iroda szervezésében

2019-12-13-time-management-workshop

Felkészítés a vizsgaidőszakra

„Time management” workshop a myBRAND Iroda szervezésében …

KommunikációTurizmusÜzlet
Művészet
Hátterek

Fotográfia alapszakunk oktatóinak kiállítása Barcelonában

Hátterek_hircsempe

Hátterek

Fotográfia alapszakunk oktatóinak kiállítása Barcelonában …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
Ilyen volt a METUNEST Hackathon

Tudj meg többet és nézd meg videónkat!

2019-12-11-hackathon-csempe

Ilyen volt a METUNEST Hackathon

Tudj meg többet és nézd meg videónkat! …

KommunikációTurizmusÜzlet
Művészet
ON AIR – A magyar televíziózás hőskora

Integrált televíziós projekt a METU-n

On air_hircsempe

ON AIR – A magyar televíziózás hőskora

Integrált televíziós projekt a METU-n …

Művészet
Művészet
Betonpecsét workshop

Integrált társművészeti gyakorlatok szemeszterzáró eseménye

Betonpecsét workshop hircsempe

Betonpecsét workshop

Integrált társművészeti gyakorlatok szemeszterzáró eseménye …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
Bécsben jártak tanulmányúton a METU-s diákok

Olvassátok el beszámolójukat!

2019-11-10-becsi-kirandulas

Bécsben jártak tanulmányúton a METU-s diákok

Olvassátok el beszámolójukat! …

KommunikációTurizmusÜzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...