METU Index 2020 kutatás - Így éltünk a karantén idején
Többet foglalkozunk a szüleinkkel, sokkal megfontoltabban költjük a pénzt, és új hobbikat keresünk, vagy a régieket elevenítjük fel, ha otthon kell maradnunk – derül ki a METU Marketing Műhelyének évente kiadott METU Indexéből.
A több mint 600 fiatal megkérdezésével készült kutatás idén azt vizsgálta, milyen hatással van a járványhelyzet az egyetemisták mindennapjaira. Az ügyintézéstől a tanuláson keresztül a szórakozásig szinte mindent a digitális térbe költöztettünk.
A 2020-as kutatási projekt szakmai vezetője Dér Csaba Dezső, projekt menedzsere pedig, Markó-Bodor Zsuzsa Kereskedelem és marketing szakos hallgatónk volt.
Markó-Bodor Zsuzsa | Marketing Műhely csapata | Dér Csaba Dezső |
A korlátozások alatt sem töltöttünk kevesebb időt egymással
Nagyjából ugyanannyi időt töltenek a barátaikkal, mint a járvány előtt, a szülőkkel viszont többet: a hallgatók egyértelmű többsége (92%) fele-fele arányban ugyanannyit vagy még többet beszélt a szüleivel, mint a járvány előtt, és csak 8 százalékuk kevesebbet. A megkérdezettek többsége kapcsolattartás céljából elsősorban a Facebook Messengert és a hagyományos telefonhívást használja, ezek után következik az Instagram, majd az e-mail.
Évi néhány alkalom helyett napi szintű videochat
A járvány egyik következménye a hallgatók körében is a videochat elterjedése: az addig csak évi vagy havi néhány alkalommal használt alkalmazásokat a járvány időszakában a hallgatók fele hetente, további közel 40 százaléka pedig napi rendszerességgel használta.
A szórakozás és az ügyintézés a digitális térbe költözött
A járványügyi helyzet előtt a válaszadók 38 százaléka saját megítélése szerint napi 4-6 órát töltött a digitális térben munka, mobilhasználat vagy szórakozás miatt, 23 százalékuk pedig 1-3 órára becsülte ezt az időt. A hallgatók többsége korábban például egyáltalán nem online felületen bonyolította le különóráit, a háztartási termékek beszerzését, a testmozgást és a hivatali ügyek intézését, a járvány időszaka alatt azonban ezek teljes mértékben az online felületekre terelődtek át.
A járvány alatt jobban átgondoltuk, mire költünk
A megkérdezettek saját bevallásuk szerint pár ezer forintos tételekről gyorsan, pár tízezer forintos vagy annál nagyobb tételekről pedig inkább megfontoltan hoztak döntéseket a járvány előtt. A pandémia ideje alatt azonban sokkal tudatosabban döntöttek már pár ezer forintos tételekről is.
Nem váratlan, hogy a legtöbben sokkal kevesebbet költöttek öltözködésre, közlekedésre, utazásra és szépségápolásra. A szórakozáson, tanfolyamokon, különórákon és sporton viszont nem takarékoskodtak: ezekre – az étkezéssel és az egészségügyi szolgáltatásokkal együtt – ugyanannyit költöttek a járvány időszakában, mint korábban.
A megkérdezettek többségének (57%) több szabadideje lett a járvány ideje alatt, a hallgatók 27 százaléka azonban úgy ítélte meg, hogy kevesebb ideje lett, vagy egyáltalán nem maradt kapacitása szabadidős elfoglaltságokra.
Ha érdekel a kutatás részletes elemzése, kattints ide: https://www.metropolitan.hu/sajtokozlemenyek-metu
és a 2020-as lenyitható menüben megtalálod, ezzel a címmel: 2020.07.06. - Online is ugyanolyan intenzív közösségi életet éltünk, mint a járvány előtt
Hírek
SUB SOLE kiállítás
A kultúra, ember és természet közötti kapcsolatot vizsgálja a METU Galéria legúj …
Új szakvezető a Budapesti Metropolitan Egyetem Média design területének élén
Forgács Kristóf személyében szeptembertől új médiaművész veszi át a Média design …
Gólyatábor - 2024
Az egyik legjobb gólyatáborunk volt a 2024-es! …
Új kutatás a divatról, mint modern lélektani jelenségről
A fenntartható divat és az önkifejezés kapcsolata …
A Budapesti Metropolitan Egyetem Első Nyári Programjának Sikeres Indítása
2024 augusztusában a Budapesti Metropolitan Egyetem büszkén rendezte meg első ny …
MEET US - A Budapesti Metropolitan Egyetem Művészeti és Kreatívipari Kara
„A művészet a lélek üzenete a világnak” &n …
Fiktív világ kézműves technológiákkal: a legújabb divattrendekre reflektál a METU Open Showroom válogatása
A Budapest Central Europian Fashion Week (BCEFW) hivatalos kísérőeseményeként ke …
Vivien élményei az ASU 2024-es nyári programján
2024 júliusában három METU-s diák csatlakozott az Arizona State University (ASU) …