METU Fotográfia Diploma 2019
Finisszázs - METU Fotográfia Diploma 2019
Pfisztner Gábor záró tárlatvezetése a METU Fotográfia szakos hallgatóinak 2019. évi diplomakiállításán.
Helyszín: GODOT Kortárs Művészeti Intézet,1036 Budapest, Fényes Adolf utca 21.
Időpont: 2019. július 7. vasárnap, 17.00 órától
Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
Végzős fotográfusaink kiállítása a GODOT Kortárs Művészeti Intézetben
Idén kerül sor a Budapesti Metropolitan Egyetem Fotográfus alapképzésének hetedik diplomavédésére, valamint az azt követő diplomakiállítás megnyitójára.
2019-ben először diplomázik 6 külföldi hallgató a divatfotográfia specializáción, valamint szintén először láthatóak a három éve indult levelező képzésünk alkotói fotográfia specializációjának végzősei is. A kiállításon összesen 29 hallgató különböző technikával kivitelezett munkái tekinthetőek meg. Az érdeklődők láthatnak videó munkákat, multimédiát, installációt, valamint vegyestechnikával létrehozott műveket épp úgy, mint klasszikus fotográfiákat.
Megnyitó: 2019. június 28., péntek, 19 óra
Helyszín: GODOT Kortárs Művészeti Intézet,1036 Budapest, Fényes Adolf utca 21.
A kiállítást megnyitja: Mucsi Emese kurátor, művészeti író, Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ, Artmagazin
Megtekinthető: 2019. június 29. - július 7., 14-19 óra között
A METU 2010 óta képzi Fotográfia alapszakán a jövő fotográfus generációját. A hallgatók a három év alatt elsajátítják a fotográfia vizuális formanyelvét, illetve annak analóg- és digitális technikai eszköztárát, legyen szó alkotói fotográfiáról, divatfotóról vagy fotóriporteri feladatokról. A diploma kiállítás keretében ennek a tanulási folyamatnak egy jelentős állomásához, mérföldkövéhez érve mutatják be diplomasorozataikat.
Kiállító hallgatók
Alkotói fotográfia specializáció:
Érdi Róbert, Molnár Levente, Mráz Diana Leila, Szemenyei Bianka
Gerhes Gábor, Jóri András, Keglovics Judit Erzsébet, Kerényi Judit, Köntös Dóra, Loósz Róbert, Németh Miklós, Székely György, Zelenák Zoltán Mihály (levelező)
Divatfotográfia specializáció:
Aradi Nóra, Demeter Vanda, Fülöp-Pál Ábel, Király Lilla Vivien, Oláh Dániel, Zucca Nicola
Bottaro Diego, Karimaei Naghmeh, Karimian Pour Mania, Mary Goubran, Netzler Charles August, Raeihan Muhammad Margana Ibnu (angol nyelven)
Fotóriporter specializáció:
Ladjánszki Máté, Ladóczki Balázs, Tóth Gabriella, Wachsler Éva Katalin
Néhány diplomamunkáról
Oláh Dániel: Self Service magazin
Diplomamunkája a Self Service 400 oldalas francia “biennual” magazin reprodukálása, amely elsősorban az aktuális divat trendekkel foglalkozik, híres divattervezők kampányai találhatóak meg benne. Az eredeti kiadvány kritériumainak megfelelő magazin 32 oldalas, két vezető fotósorozattal és különböző kampány képekkel. A Déjá vú sorozatot egy álom ihlette, a Hugo Boss kampánykép az eredeti tipográfióhoz igazodik, a The Beauty sorozat képein a fehér háttér és a természetes fény a meghatározó. Az Oasis a diplomamunka vezető sorozata egy dupla oldalas tipo oldal, amelyen bár káoszra, zűrzavarra emlékeztetnek a stylingok és a pózok, ugyanakkor a főszereplő karaktere megnyugvást ad, olyan érzést, mint egy oázis. New Face ennek párjaként egy női polaroid sorozat egy feltörekvő magyar modellről.
Gerhes Gabor: ATLAS
A diplomamunka egy tervezett enciklopédia egyik-másik fejezetéből szemezget. Összefüggő sorozatként rövid bepillantást enged a Herbárium., továbbá néhány kép erejéig az Abstract. című fejezetbe. A Herbárium. egy kvázi növénygyűjtemény, mely különböző műnövényeket rendezget. A műviragok – a valódikat helyettesítendő – számos dekorációs célú használatán túl a különböző vallási es kegyeleti rítusok szokásos elemei. Másfelől azonban épp a tudományos szemléltetés elengedhetetlen kellékei. Egy természet utáni (post nature) képzeletbeli korszak számára az eredeti növényegyedek eltűnése miatt az egyetlen fennmaradó rekonstrukciós mintákká is válhatnak.Az Abstract. címet viselő sorozat a fénnyel történő leképezés néhány eseti szegmensét vizsgálja, napfényre kitett színes papírok fényreakciót rögzítve. A fényképezőgéppel történő fotográfiai felvétel egyfelől a fényreakció fizikai folyamatát szakítja meg, de vele egyidőben egy másik fotográfia folyamatot – vagyis a papírlapok elszíneződését – rögzíti.
Ladjánszki Máté: Életrevaló
A fotósorozat főszereplője egy ötéves kisfiú, Lakatos Viktor, aki három éves koráig ugyanazt az életet élte, mint bármely más kortársa. Ám egy napon váratlanul agyhártyagyulladást kapott. A súlyos betegség következtében kétszer kellett újraéleszteni, a végtagjaiban a vérkeringés leállása miatt teljesen elhaltak a szövetek, két lábát és kilenc ujját amputálni kellett. Kérdés, hogy ilyen megpróbáltatások után képes-e talpra állni? A fotósorozat arról tanúskodik, hogy igen: műlábakon, mankóval, mosollyal, vidámsággal és rendíthetetlen életkedvvel ugyanúgy óvodába jár reggelente, játszik a barátaival és otthon a testvéreivel, mint bármely más ötéves. Máté a féléves fotózás során bepillantást nyerhetett egy roma család hétköznapi pillanataiba, szemtanúja lehetett az életüknek az álmos hangulatú reggelektől kezdve, a legboldogabb pillanatokon át a fájdalmas, könnyfakasztó percekig. Diplomamunkájában Viktorka mindennapjait mutatja be, hogy hogyan küzdi le az akadályokat. A kérdés, amellyel sorozat foglalkozik: hogyan tud a történtek után Viktor az életben érvényesülni, tud-e majd teljes életet élni?
Molnár Levente: S T A T I O
Diplomamunkájában válaszokat keresett az általa feltett kérdésekre: létre jöhet-e egy szakrális lényegű fénykép, hogy pontosan mi is az a szentkép, hogy mik tartoznak az egyházművészeti tárgyak körébe, hogy egy fénykép vajon bekerülhet-e egy templom terébe, és hogy miben rejlik egy hely vagy egy tárgy szakralitása? Ahhoz, hogy ezekre megtalálja a választ, fontos volt számára, hogy megteremtse a kapcsolatot a fotográfia és a vallás között. A munka 14 darab fényképből áll: Jézus utolsó útja az elítélésétől egészen a haláláig, majd a testének a sírba tételéig. Milyen utóélete lehet egy, az alkotója által már késznek tekintett képnek? Az ilyen tudatos és kitűzött alkotói szándékkal létrehozott képek, mint tárgyak az elkészültük után meddig szolgálják azt a célt, ami miatt létrejöttek?
A fotográfiákhoz készült 11 perces film első részében azt a folyamatot látjuk, ahogy a fényképek bekerülnek egy templom terébe, és így szakrális tárgyakká válnak. Hogyan illeszkednek ezek után az egyház liturgiájába? A második részben a vallásos témájú fénykép „életútját” vizsgálja, ahol a kép egy elhagyatott templomromba kerül, ahol a külső környezetei hatások és az ember beavatkozása idővel végleg tönkre teszi, majd elpusztítja. Az alkotó számos ember közreműködésén keresztül követheti nyomon a fénykép folyamatos megsemmisülését, majd végső pusztulását.
Székely György: Zenitközeli horizontjaim
Az alapvető problémakör, amellyel a diplomamunka foglalkozik: a városi és a természetes tájak határvonalainak eltörlése. Az alkotó a munka során hamis tájképeket készített különböző épületek homlokzatairól. Fölfelé, a zenit irányába tekintve a homlokzattal párhuzamosan mozgatta a lyukkamerát, mely a mozgás során vizuálisan létrehoz egy horizontot az ég és a homlokzat találkozásánál, valamint tájképekké transzformálja az épületek homlokzatát, és ezzel a kép egészét. A képeivel azokat az épületeket mutatja be a néző számára, amelyekben az eddigi élete során lakott, így pótolva önmaga számára a horizont látványának hiányát a környezetéből.
Király Lilla Vivien: Dazed Magazine
A diplomamunka alapja az undergroundból merítő angol Dazed Magazin, amely olyan egyéniségeket, kulturális vezetőket, előadókat vonultat fel a lapjain, akikre érdemes figyelni. Ennek megfelelően azokat a tervezőket, zenészeket, és kampányokat válogatta össze az alkotó, amelyeken keresztül szeretné bemutatni a hazai színtér színességét. Fontos számára, hogy önmagunkat adjuk minden helyzetben, hiszen az önazonosság fonalát felvéve találhatunk rá arra az életútra, amire valójában vágyunk. Ezért a két fő anyagában olyan tervező hölgyek kaptak figyelmet, akik ebben a szellemben alkotnak.
A címlapon a kortalan Németh Anikó, a Manier Szalon tervezője és megalkotója látható, akinek külseje hűen tükrözi az elméjét és a munkásságát; egy egyedi, színes, és érzékeny világ az övé. A Tennis Court című divatanyagban Molnár Fanni fiatal divattervező ruhái kapják a fő szerepet. A sorozat arra hívja fel a figyelmet, hogy merjünk eltérni a megszokottól, ne az elvárásokhoz alkalmazkodjunk. A reklámfotókhoz kiválasztott divatmárkák közül kettő Karl Lagerfeld munkássága előtt tiszteleg, emellett egy Chanel kampányképpel nyit a magazin, és egy gitármárkával zár.
Facebook esemény
Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
Hírek
Keresztféléves felvételi vs. hagyományos felvételi. Mi a különbség?
Mit nevezünk hagyományos, illetve keresztféléves felv& …
A METU Ünnepélyesen Köszöntötte Nemzetközi Hallgatóit
Szeptember 26-án a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) különl …
Keresztféléves jelentkezés - kinek éri meg?
A továbbtanulást nem csak szeptemberben lehet megkezdeni. …
Minden, amit a keresztféléves felvételiről, képzésekről tudni kell
Hogyan zajlik a keresztféléves jelentkezés? …
Új szempontból vizsgálja az építőipart a KSH
Folytatódik a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és a Budape …
A METU kiadásában megjelent Új Munkaügyi Szemle idei 3. száma a HR szakma jövőbeli kihívásaira való felkészülést helyezi fókuszba
„A hazai munkaerőpiac turbulens változáson megy keresztü …
Október 6-ig látogatható Tóth Andrej oktatónk veszprémi kiállítása
Tóth Andrej tervezőgrafikus, képzőművész PLAKÁTOK - 20 év című kiállítása a vesz …
Az ökológia és a művészetek kapcsolatáról tartott konferenciát a METU
A METU Művészeti és Kreatívipari Kara 2024. szeptember 12-13-án, a Francia Intéz …