Kutattunk: így utazik az Y és a Z generáció

Kulcsár Noémi és Grotte Judit oktatóink kutatásából kiderül, hogy a turizmus jelenleg legmeghatározóbb fogyasztói csoportja, az Y és a Z generáció elsősorban az élményeket keresi utazásai során, és egyértelműen leteszi voksát a digitális megoldások mellett. 

Saját kutatásban vizsgálták az Y és Z generációs fiatalok – azaz az 1980-1994 között született ún. Millenárisok, és az 1995-2000 között született digitális bennszülötteknek is nevezett korosztály – utazási szokásait a METU Turizmus-vendéglátás szakjának oktatói. A több mint 300 fős, a hallgatók körében végzett kutatás azt mérte fel, milyen elvárásokat támaszt a korosztály a szállodákkal szemben és mi jelent számukra értéket utazásaik során.

A felmérés eredményei szerint a korosztály legnagyobb hányada elsősorban üdülési és pihenési célból utazott az elmúlt fél évben. A második leggyakoribb utazási cél pedig a városlátogatás volt,  amelyet valószínűleg az is elősegített, hogy a fapados repülőjáratoknak hála egyre kedvezményesebb áron érhetőek el az európai nagyvárosok.

A megkérdezettek körében a kétéjszakás utazások voltak a legnépszerűbbek és az is kiderült a kérdőívekből, hogy a hostelek ideje már lejárt az Y és Z generáció körében. Ennek leginkább az az oka, hogy a fiatalok többsége már meg tudja fizetni a magasabb kategóriájú szálláshelyeket, hiszen egyetemi éveik alatt is dolgoznak. A szálloda kiválasztásánál legfontosabb szempont a korosztály számára a szobák és belső terek tisztasága, rendezettsége, illetve a barátságos személyzet és a biztonság. 

Az Y és a Z generáció tagjai is a különleges, egyedi programokat és szolgáltatásokat keresik, elégedettségüket pedig megszerzett élményeik befolyásolják. Folyamatosan kutatják a digitális eszközhasználat lehetőségeit, élményeiket pedig azonnal megosztják a közösségi oldalakon. „2020-ra a Z generáció alkotja majd a világ vásárlóinak 40 százalékát, a megszólításukhoz pedig a szállodáknak is változtatniuk kell az eddig megszokott módszereken” – mondta Kulcsár Noémi, Turizmus-vendéglátás alapszakunk szakvezetője.

A témában kiadott sajtóközleményünk ITT olvasható.


2019. 03. 22.

Hírek

KommunikációTurizmusÜzlet

Gyere el november 6-ai nyílt napunkra, ahol megismerheted kommunikációs, üzleti és turisztikai képzéseinket!

keresztfeleves_nyilt_nap_hir

Gyere el november 6-ai nyílt napunkra, ahol megismerheted kommunikációs, üzleti …

KommunikációTurizmusÜzlet
Művészet
Kínai delegáció a METU Művészeti és Kreatívipari Karán

Looking China vetítés és élménybeszámoló

2019_10_15_kinai_delegacio_csempe

Kínai delegáció a METU Művészeti és Kreatívipari Karán

Looking China vetítés és élménybeszámoló …

Művészet
Művészet
Első Budapesti Illusztrációs Fesztivál

a Fesztivál tudományos illusztrációs díját hallgatónk, Koszó Gréta nyerte

Első Budapesti Illusztrációs Fesztivál

Első Budapesti Illusztrációs Fesztivál

a Fesztivál tudományos illusztrációs díját hallgatónk, Koszó Gréta nyerte …

Művészet
Művészet
Átadták a MÉK - MÉSZ Diplomadíjakat

Hallgatónk a Belsőépítész tagozat Diplomadíjasa

mek mesz diplomadij hircsempe

Átadták a MÉK - MÉSZ Diplomadíjakat

Hallgatónk a Belsőépítész tagozat Diplomadíjasa …

Művészet
Művészet
Horváth Anita kiállítása

Fotográfus hallgatónk első önálló bemutatkozása

horvath anita kiall csempekep

Horváth Anita kiállítása

Fotográfus hallgatónk első önálló bemutatkozása …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
Újabb jeles HR szakmai szereplő támogatja a METU HR képzéseit

Immáron a HR FEST-et és a Future Work Festival-t is üdvözölhetjük a METU HR képzéseinek kiemelt stratégiai partnerei között

HR Fest együttműködés

Újabb jeles HR szakmai szereplő támogatja a METU HR képzéseit

Immáron a HR FEST-et és a Future Work Festival-t is üdvözölhetjük a METU HR képz …

KommunikációTurizmusÜzlet
KommunikációTurizmusÜzlet
Vissza a marketingjövőbe! Összefoglaló a Magyar Marketing Szövetség és a Metropolitan Egyetem közös rendezvényéről

Szeptember 11-én került sor a 2019-es Marketing Safarira, amelynek keretében a Budapesti Metropolitan Egyetem is házigazdaként várta az érdeklődőket...

Marketing Safari

Vissza a marketingjövőbe! Összefoglaló a Magyar Marketing Szövetség és a Metropolitan Egyetem közös rendezvényéről

Szeptember 11-én került sor a 2019-es Marketing Safarira, amelynek k …

KommunikációTurizmusÜzlet
Turizmus
Országmárkázásról és tanításról is mesélt Papp-Váry Árpád a Kreatív Magazinnak

Országmárkázás címmel jelent meg a közelmúltban Papp-Váry Árpád szakkönyve, erről is beszél a Kreatív interjújában.

orszagmarkazas

Országmárkázásról és tanításról is mesélt Papp-Váry Árpád a Kreatív Magazinnak

Országmárkázás címmel jelent meg a közelmúltban Papp-Váry Árpád szakkönyve, errő …

Turizmus
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...