Kutattunk: így utazik az Y és a Z generáció

Kulcsár Noémi és Grotte Judit oktatóink kutatásából kiderül, hogy a turizmus jelenleg legmeghatározóbb fogyasztói csoportja, az Y és a Z generáció elsősorban az élményeket keresi utazásai során, és egyértelműen leteszi voksát a digitális megoldások mellett. 

Saját kutatásban vizsgálták az Y és Z generációs fiatalok – azaz az 1980-1994 között született ún. Millenárisok, és az 1995-2000 között született digitális bennszülötteknek is nevezett korosztály – utazási szokásait a METU Turizmus-vendéglátás szakjának oktatói. A több mint 300 fős, a hallgatók körében végzett kutatás azt mérte fel, milyen elvárásokat támaszt a korosztály a szállodákkal szemben és mi jelent számukra értéket utazásaik során.

A felmérés eredményei szerint a korosztály legnagyobb hányada elsősorban üdülési és pihenési célból utazott az elmúlt fél évben. A második leggyakoribb utazási cél pedig a városlátogatás volt,  amelyet valószínűleg az is elősegített, hogy a fapados repülőjáratoknak hála egyre kedvezményesebb áron érhetőek el az európai nagyvárosok.

A megkérdezettek körében a kétéjszakás utazások voltak a legnépszerűbbek és az is kiderült a kérdőívekből, hogy a hostelek ideje már lejárt az Y és Z generáció körében. Ennek leginkább az az oka, hogy a fiatalok többsége már meg tudja fizetni a magasabb kategóriájú szálláshelyeket, hiszen egyetemi éveik alatt is dolgoznak. A szálloda kiválasztásánál legfontosabb szempont a korosztály számára a szobák és belső terek tisztasága, rendezettsége, illetve a barátságos személyzet és a biztonság. 

Az Y és a Z generáció tagjai is a különleges, egyedi programokat és szolgáltatásokat keresik, elégedettségüket pedig megszerzett élményeik befolyásolják. Folyamatosan kutatják a digitális eszközhasználat lehetőségeit, élményeiket pedig azonnal megosztják a közösségi oldalakon. „2020-ra a Z generáció alkotja majd a világ vásárlóinak 40 százalékát, a megszólításukhoz pedig a szállodáknak is változtatniuk kell az eddig megszokott módszereken” – mondta Kulcsár Noémi, Turizmus-vendéglátás alapszakunk szakvezetője.

A témában kiadott sajtóközleményünk ITT olvasható.


2019. 03. 22.

Hírek

KommunikációTurizmusÜzlet
Így működik az oktatás Hongkongban

Oktatónk, Vass Vilmos egy hetet töltött vendégprofesszorként Hongkongban, ahol személyesen győződhetett meg a kreatív és gyakorlatorientált képzés előnyeiről.

hongkong

Így működik az oktatás Hongkongban

Oktatónk, Vass Vilmos egy hetet töltött vendégprofesszorként Hongkongban, ahol s …

KommunikációTurizmusÜzlet

Művészet
Betonpecsét workshop

Integrált társművészeti gyakorlatok szemeszterzáró eseménye

Betonpecsét workshop hircsempe

Betonpecsét workshop

Integrált társművészeti gyakorlatok szemeszterzáró eseménye …

Művészet
Művészet
ON AIR – A magyar televíziózás hőskora

Integrált televíziós projekt a METU-n

On air_hircsempe

ON AIR – A magyar televíziózás hőskora

Integrált televíziós projekt a METU-n …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
Ilyen volt a METUNEST Hackathon

Tudj meg többet és nézd meg videónkat!

2019-12-11-hackathon-csempe

Ilyen volt a METUNEST Hackathon

Tudj meg többet és nézd meg videónkat! …

KommunikációTurizmusÜzlet
KommunikációTurizmusÜzlet
Bécsben jártak tanulmányúton a METU-s diákok

Olvassátok el beszámolójukat!

2019-11-10-becsi-kirandulas

Bécsben jártak tanulmányúton a METU-s diákok

Olvassátok el beszámolójukat! …

KommunikációTurizmusÜzlet
Művészet
Looking China 2019 / Golden Lenses Awards

Jenifer Zuggó Beyond című alkotása harmadik helyezett

Looking China 2019 / Golden Lenses Awards hircsempe

Looking China 2019 / Golden Lenses Awards

Jenifer Zuggó Beyond című alkotása harmadik helyezett …

Művészet
Művészet
Cyprus International Film Festival 2019

A Szokásjog újabb sikere

Cyprus International Film Festival 2019 csempe

Cyprus International Film Festival 2019

A Szokásjog újabb sikere …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...