Kutattunk: így utazik az Y és a Z generáció

Kulcsár Noémi és Grotte Judit oktatóink kutatásából kiderül, hogy a turizmus jelenleg legmeghatározóbb fogyasztói csoportja, az Y és a Z generáció elsősorban az élményeket keresi utazásai során, és egyértelműen leteszi voksát a digitális megoldások mellett. 

Saját kutatásban vizsgálták az Y és Z generációs fiatalok – azaz az 1980-1994 között született ún. Millenárisok, és az 1995-2000 között született digitális bennszülötteknek is nevezett korosztály – utazási szokásait a METU Turizmus-vendéglátás szakjának oktatói. A több mint 300 fős, a hallgatók körében végzett kutatás azt mérte fel, milyen elvárásokat támaszt a korosztály a szállodákkal szemben és mi jelent számukra értéket utazásaik során.

A felmérés eredményei szerint a korosztály legnagyobb hányada elsősorban üdülési és pihenési célból utazott az elmúlt fél évben. A második leggyakoribb utazási cél pedig a városlátogatás volt,  amelyet valószínűleg az is elősegített, hogy a fapados repülőjáratoknak hála egyre kedvezményesebb áron érhetőek el az európai nagyvárosok.

A megkérdezettek körében a kétéjszakás utazások voltak a legnépszerűbbek és az is kiderült a kérdőívekből, hogy a hostelek ideje már lejárt az Y és Z generáció körében. Ennek leginkább az az oka, hogy a fiatalok többsége már meg tudja fizetni a magasabb kategóriájú szálláshelyeket, hiszen egyetemi éveik alatt is dolgoznak. A szálloda kiválasztásánál legfontosabb szempont a korosztály számára a szobák és belső terek tisztasága, rendezettsége, illetve a barátságos személyzet és a biztonság. 

Az Y és a Z generáció tagjai is a különleges, egyedi programokat és szolgáltatásokat keresik, elégedettségüket pedig megszerzett élményeik befolyásolják. Folyamatosan kutatják a digitális eszközhasználat lehetőségeit, élményeiket pedig azonnal megosztják a közösségi oldalakon. „2020-ra a Z generáció alkotja majd a világ vásárlóinak 40 százalékát, a megszólításukhoz pedig a szállodáknak is változtatniuk kell az eddig megszokott módszereken” – mondta Kulcsár Noémi, Turizmus-vendéglátás alapszakunk szakvezetője.

A témában kiadott sajtóközleményünk ITT olvasható.


2019. 03. 22.

Hírek

Üzlet
EOQ tanúsítványt kapott az Információbiztonsági menedzser szakirányú továbbképzés

Az átadásra a májusi nyílt napon került sor

eoqtanusitvany

EOQ tanúsítványt kapott az Információbiztonsági menedzser szakirányú továbbképzés

Az átadásra a májusi nyílt napon került sor …

Üzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
Nyílt nap a METU szakirányú továbbképzésein és felnőttképzésein

Nézd meg, mi történt a nyílt napon

sztk_nyiltnap

Nyílt nap a METU szakirányú továbbképzésein és felnőttképzésein

Nézd meg, mi történt a nyílt napon …

KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
Üzlet
Haladunk a korral - digitális átállás az üzleti képzésekben

A gazdasági képzésben élenjáró 14 közép- és kelet-európai közgazdasági egyetem - köztük a METU - képviselői találkoztak Varsóban.

digitalis_atallas_uzleti_elet

Haladunk a korral - digitális átállás az üzleti képzésekben

A gazdasági képzésben élenjáró 14 közép- és kelet-európai közgazdasági egyetem - …

Üzlet
Művészet
Letörölt rajzok 3.0

Csáki László kiállítása Kecskeméten

Letörölt rajzok 3.0

Letörölt rajzok 3.0

Csáki László kiállítása Kecskeméten …

Művészet
Üzlet
Egy METU-s hallgató is részt vett az Európai Számviteli Héten

Széles Zsuzsanna és hallgatója képviselték egyetemünket a Görögországban tartott rendezvényen.

europai_szamviteli_het

Egy METU-s hallgató is részt vett az Európai Számviteli Héten

Széles Zsuzsanna és hallgatója képviselték egyetemünket a Görögországban tartott …

Üzlet
Művészet
A lebegő világ képe - az ukijo-e hatás pályázat

Oktatónk, Gábor Imre második díjat nyert

A lebegő világ képe - az ukijo-e hatás pályázat

A lebegő világ képe - az ukijo-e hatás pályázat

Oktatónk, Gábor Imre második díjat nyert …

Művészet
Művészet
Építészeti és designtörténeti tanulmányút

A Művészeti és Kreatívipar Kar szakmai programja

vitra tanulmányút hírcsempe

Építészeti és designtörténeti tanulmányút

A Művészeti és Kreatívipar Kar szakmai programja …

Művészet
Üzlet
A METU két hallgatója részt vett az “International Business Week” rendezvényen Brüsszelben

Két nemzetközi hallgató képviselte a METU-t.

international business week

A METU két hallgatója részt vett az “International Business Week” rendezvényen Brüsszelben

Két nemzetközi hallgató képviselte a METU-t. …

Üzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...