Kiss Lúcia

CROSS CRAFT
CRAFT 2. TAGOZAT, 2. HELY


Kiss Lúcia Kézműves tárgykultúra alapszakunk hallgatója.

Lúcia szakmai specifikációjának egyik ága a textil- és struktúraképzés. Egyetemi tanulmányai során egy textiltechnika - az azsúrozás - formai átírásaival foglalkozott. Ennek során olyan szerkezetek készültek, melynek alapja egy kész elem, ezt az elemet emelte át egy új tervezői folyamatba. Ennek a folyamatnak az ürügye egy kültéri pergolarendszer funkcióinak megfogalmazása egyazon alapelem felhasználásával. Ez egyes funkciókat - teherhordó, lágy, flexibilis - eltérő anyagok struktúrába rendezésével kezdte el kutatni. A szerkezetbe épülés vizsgálata során lényegi különbözőségeket talált az alapanyagok variálásával. Többféle kötésponttal és illesztési megoldással sorozat jött létre. Pályamunkája egy anyagában különböző, de alapelemében azonos struktúra sorozat, melyek ajánlatként működnek egy fiktív pergola felhasználásához.

Témavezető: Papp Anett

  

  

Mit jelent számodra az OMDK-n elért eredmény?
Egy cél elérését jelenti, és rengeteg belefektetett energia megtérülését.

Miért pont ezzel a projekteddel pályáztál? 
Ez volt az a projekt amelyben a konzulensemmel, Papp Anettel sok továbbgondolási lehetőséget láttunk.

Miért ezzel a területtel foglalkozol?
Számomra a struktúrában való gondolkodás az eljövendő szakmám alapját jelenti.  

Miért ezt a szakot választottad?
Mindig érdekelt a különböző anyagokkal, és technikákkal való kísérletezés, a kézműves szakon lehetőségem nyílt erre.

Mi inspirál?
Tervezésemben olyan technológiák felhasználása, amelyek nem szokványosak.

Mivel szeretnél foglalkozni a jövőben?
Szeretnék egy vállalkozást, ahol a saját termékeimet adhatom el.

Melyek a kedvenc egyetemi munkáid és miért?
A pliszírozás és a hajtogatás hívószavakkal táska-/hordozótervezés feladatot kaptunk, talán ezt nevezném meg egyik kedvencemként, mivel sok gyakorlatot tudtam általa szerezni. Különösen izgalmasnak találtam, hogy laptermékek mellett így már térben is tervezhettem. Emellett pedig az azsúrozás főtémára készült struktúráimat emelném ki, mert a feladatunkban alternatív módon dolgoztunk fel egy tradicionális technikát, ami később OMDK-ra készült pályamunkám alapjaként is szolgált.