Pénzügyek

Tandíj

1. Hogyan tudom kifizetni a tandíjam?

Bejelentkezést követően tandíjad kivetésre kerül a tanulmányi rendszerben, melyet a Neptunon belül a Pénzügyek/Befizetések menüponton találsz. 

Tandíjadat legegyszerűbben SimplePay bankkártyás fizetéssel tudod kiegyenlíteni, melynek nagy előnye, hogy tételeid azonnal lekönyvelésre kerülnek, így nem lesz késedelmi díj kiszámlázva.

Először szükséges kijelölni a befizetendő tételt a NEPTUN/ Pénzügyek/Befizetés fülnél, majd a befizet gombra kattintani és kiválasztani a SimplePay fizetési módot.


2. Mire kell figyelnem tandíjbefizetésnél?

A tandíjbefizetés első, majd második részletének mindig van fizetési határideje. Információkat folyamatosan kapsz a tandíj befizetésről, érdemes tehát figyelemmel kísérni NEPTUN üzeneteidet. 

Tájékoztatóinkban (lásd: Bejelentkezési tájékoztató: Coospace/ Új hallgatói dokumentumok/ Bejelentkezés/ Bejelentkezési tájékoztató) szintén szerepelnek a tandíj tartozás kiegyenlítésével kapcsolatos határidők, valamint látod a NEPTUN rendszerben kiírt pénzügyi tételeidnél, az összeg mellett, hogy meddig szükséges költségeket megtérítened. (Pénzügyek / Befizetés menüpont)

Amennyiben késel a tandíjbefizetéssel és határidőn túl fizetsz, 11500 Ft-os késedelmi díjat számolunk fel, vagy amennyiben további két hét elteltével sem egyenlíted ki tartozásod, további 11500 Ft összegű késedelmi díj megtérítésére leszel kötelezett.


3. Munkáltatóm fizeti a tandíjamat, mire kell figyelnem?

A tandíjbefizetés előtt, minden félévben szükséges beadnod a Számlakérő kérvényt a NEPTUN rendszerben, Ügyintézés/kérvények menüpont alatt, melyhez elengedhetetlen a csatolt, friss céges nyilatkozat. A nyilatkozatot letöltheted a CooSpace-ről, Új hallgatói dokumentumok/Nyomtatványok/Munkahely, cég általi önköltség fizetés / céges nyilatkozat. A dokumentumban a cég arról nyilatkozik, hogy a meghatározott összegű képzési díjat átvállalja a hallgatótól, és számla ellenében kifizeti. 

A számlák elektronikusan készülnek, melyeket a NEPTUNBÓL lehet letölteni. 2020 őszétől az egyetem postai úton, tértivevényes küldeményként is elküldi a számlát a befizető cég postázási címére a kérvény elfogadásától számított 2 héten belül. Kérjük, hogy a postázási címet pontosan töltsd ki.

Amint azt látod a NEPTUN rendszerben, hogy a számlakérő űrlapod elfogadásra került, az utalást elindíthatja a cég. 

Céges fizetés esetén, hívd fel a munkáltatód figyelmét, hogy a közlemény rovatban kötelezően feltüntetendő adat a hallgató neve és NEPTUN kódja a következő formában: NK-NEPTUNKÓD (szóköz) NÉV 

Példa: NK-ABCD12 Tanuló Tamás 

Céges befizetés esetén egy összegben CSAK a 18203332-06007572-40010189 bankszámlaszámra utalható a tandíj. Bank neve: MBH Bank Nyrt Nemzetközi bankszámlaszám (IBAN): HU55 1820 3332 0600 7572 4001 0189

SWIFT kód: MKKBHUHB

Fontos, hogy céges befizetés esetén céges számláról érkezzen a tandíj. Amennyiben a befizetés magánszemélytől érkezik, az érvényben lévő rendeletek értelmében nem áll módunkban céges számlát kiállítani.

Elengedhetetlen továbbá, hogy a gyűjtőszámlára NE utaljon a cég, ugyanis a gyűjtőszámlára befizetett céges összegeket a NEPTUN nem tudja kezelni és így hátrány érheti a hallgatót a tárgyfelvételnél és a vizsgajelentkezésnél.

Amennyiben mégis gyűjtőszámlára érkezik az utalás, úgy a beérkezett összeg kezelési költséggel csökkentett része visszafordításra kerül.


4. Hogyan lehet számlát igényelni a befizetett tandíjról?

Amennyiben a hallgató saját nevére kéri a számlát, úgy elektronikusan letölthető a NEPTUN Pénzügyek/Számlák felületről (automatikusan, melyről rendszerüzenetet is kapni fogsz).

Egyéb szolgáltatások

1. Mikor kell kifizetnem az egyéb szolgáltatások díját és mikor?

Amennyiben Önköltséges formában tanulsz szükséges megfizetni az egyéb szolgáltatások díját. 

Jelenlegi díjtáblázatunk ezt 5 000 Ft összegben határozza meg. Azon hallgatók számára, akik 2018/19/1 félévtől iratkoztak be Intézményünkbe, az Egyéb szolgáltatások díja nem különálló tételként szerepel, mint a korábban beiratkozott hallgatók esetében, de ugyanúgy fizetendő, csak számukra be van építve a tandíjba. 

Amennyiben Államilag finanszírozott formában tanulsz, lehetőséged van lemondani az egyéb szolgáltatások díjáról egy megadott határidőig (Bejelentkezés/ Bejelentkezési tájékoztató) NEPTUN rendszerben az Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények menüpont alatt az Egyéb szolgáltatási díj lemondási kérvény benyújtásával.


2. Mire jó az egyéb szolgáltatások díja?

Sms küldést biztosítunk hallgatóinknak a Neptunban megadott telefonszámra a legfontosabb tanulmányi változásokról, METU-s hallgatói email postafiók lehetőségét, kedvezményes fénymásolási lehetőséget, ingyen szkennelést, ingyenes wifi használatát az Egyetem egész területén.

Segítség befizetéshez

1. Hogyan tudok gyűjtőszámlás átutalással fizetni?

Banki átutalást indíthatsz a 18203332-06007572-40010172 –es számlaszámra, mely a MBH Bank Nyrt.-hez tartozó számla. 

Nemzetközi bankszámlaszám (IBAN): HU29 1820 3332 0600 7572 4001 0172

SWIFT kód: MKKBHUHB

A közleményben szigorúan az alábbi formai követelmények szerint szükséges feltüntetni adataidat:

NK-NEPTUNKÓD (szóköz) NÉV, például NK-ABCD12 Tanuló Tamás. 

Ezután az összeg a virtuális pénztárcádba kerül, de az utalás előreláthatólag 2 munkanapon belül lesz csak látható. A gyűjtőszámlán lévő összeget NEPTUN rendszerben Pénzügyek / Befizetés menüpont alatt láthatod. Az összeg ott pihen a gyűjtőszámlán mindaddig, amíg nem nyilatkozol arról, hogy felhasználod. Amennyiben a tandíjad, vagy egyéb tartozásodat kívánod ily módon kiegyenlíteni, a gyűjtőszámlán pihenő összeget szükséges hozzárendelni aktív tételedhez, hasonló módon, mint a SimplePay bankkártyás fizetésnél: Neptun/Pénzügyek / Befizetés -> Befizet gomb, annyi különbséggel, hogy ebben az esetben a gyűjtőszámlás fizetési módot szükséges kiválasztani.

Ha szeretnéd, hogy gyűjtőszámla fizetés után automatikusan teljesített legyen a tételed, kérlek ezeket a lépést tedd meg: Neptun-rendszerben a Pénzügyek/Beállítások/Automatikus teljesítés fülre kattints.


2. Milyen problémák merülhetnek fel a Simplepay bankkártyás fizetésnél?

Amennyiben a tranzakció összege (például tandíj) magasabb, mint a bankkártyán engedélyezett napi limit, célszerű annak módosítása számlavezető bankodnál, a sikeres tranzakció érdekében.

Ha a rendszer karbantartási okokból szünetelne, látogass el a SimplePay weboldalára és érdeklődj az ügyfélszolgálatunkon az alábbi elérhetőségen: https://www.simplepay.hu/kapcsolat

Amennyiben az összeget tévesen euróban fizettetné ki a rendszer, vagy visszanavigálná NEPTUN felületére, próbálkozz egy későbbi időpontban, vagy keresd fel a SimplePay ügyfélszolgálatát.


3. Mit tehetek, ha már elutaltam az összeget, de a tétel még mindig aktívnak látszik?

Ha utalásod már látszik a Neptunban Gyűjtőszámla egyenlegednél, azt a kifizetni kívánt tételhez hozzá kell rendelned. Ezután válik teljesítetté befizetésed.

A le nem könyvelt tételeket a Kontrolling Igazgatóság vizsgálja. Jelezni tudod, ha az összeg 5 munkanapon belül nem kerül jóváírásra. Befizetésed igazolnod szükséges, ezt a dokumentumot csatolni tudod a Neptunon keresztül Ügyintézés menüpont/Kérvények/5 munkanapnál régebbi befizetések igazolása űrlaphoz, mely rögtön az illetékes munkatársakhoz kerül.


4. Honnan látom, hogy az összeg befizetésre kerül?

A Neptunban a Pénzügyek/Befizetés menüpontban lehet ezt ellenőrizni. Ha a tétel „Teljesítettként” jelenik meg, akkor a befizetés sikeres volt.

Problémák

1. Milyen következményei vannak, ha nem térítem időben a tartozásaimat?

Amennyiben a megadott határidőig nem téríted meg tartozásaid, tandíj befizetésnél késedelmi díjakat számlázunk ki, blokkolva lehetsz a tárgyfelvételnél, ezért nem tudsz időben részt venni a versenyes tárgyfelvételben!

Vizsgajelentkezésnél szintén blokkolva lehetsz, így csak kiegyenlítést követően, szabad helyek függvényében tudsz vizsgára jelentkezni! 

Záróvizsgázni csak akkor tudsz, ha nincs tartozásod a rendszerben!


2. Mit tehetek, amennyiben nem tudom rendezni tételeim egy összegben, vagy szeretnék haladékot kérni?

A Neptunban az Ügyintézés/Kérvények menüpont alatt található a Fizetési kötelezettséggel kapcsolatos kérvény, melynek benyújtásával lehetséges haladék és részletfizetés kérése. A kérvényben a hallgató jelzi, hogy meddig tudja rendezni fennálló tartozásait, részletfizetést igényel. Az ügyben a Kontrolling Igazgató egyedi elbírálás alapján dönt.


3. Záróvizsgázhatok akkor is, ha nem rendeztem a kreditelszámolásból eredő összeget?

A kreditelszámolásból eredő összeg is tartozásnak minősül, így ameddig a hallgató nem rendezi, addig záróvizsgára nem bocsátható. Haladék ebben az esetben nem kérhető.

Részletfizetésre ugyanakkor van lehetőség, de fontos, hogy legkésőbb a záróvizsga napjáig a teljes tartozásodnak könyvelésre kell kerülnie!

Figyelem: bankkártyás fizetés esetén a befizetett összeg aznap, de legkésőbb 1 napon belül könyvelésre kerül, míg átutalás esetén ez akár 2-3 napot is igénybe vehet!


4. Elbocsátottak, fizetési felszólítást kaptam. Mit csináljak, ha csak részletekben tudom megfizetni a tartozásomat?

Részletfizetést a Neptun/ Ügyintézés/ Kérvények/ Fizetési kötelezettséggel kapcsolatos kérvény benyújtásával van lehetőséged kérni. Ezután pozitív elbírálás követően részletfizetési megállapodást köt az Egyetem, melyben meghatározásra kerül a havi részletek pontos összege és befizetési határideje.