myBrand-2025 publikáció

myBrand-2025 publikáció

Building Personal Brand in the Portfolio-Based Higher Education


Beres, I., Kis, M., Libor, J., Magyar, T. (2025). Building Personal Brand in the Portfolio-Based Higher Education. In: Auer, M.E., Rüütmann, T. (eds) Futureproofing Engineering Education for Global Responsibility. ICL 2024. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 1280. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-83523-0_52

Szerzők bemutatása


Dr. Béres Ilona; Kis Márta, Dr. Libor Józsefné, Magyar Tímea a Budapesti Metropolitan egyetem Módszertani, valamint Informatika Intézetének az oktatói.

A szerzők kutatási területe a saját szaktárgyaik mellett az aktív tanulási környezetek vizsgálata a felsőoktatásban.

Cikk háttere

A tanulmány az intézményi portfólió-alapú tanulási keretrendszert, a myBrand koncepciót mutatja be, melynek kettős célkitűzése van:

1. A hallgatók felelősségének tudatosítása a saját tanulási folyamataikban, valamint a hallgatók támogatása a tanulási stratégiáinak tudatos kialakításában.

2. Karrierépítési készségeik fejlesztése már a tanulmányaik első évétől, -munkaerő-piaci elvárások figyelembevételével

image

A kutatás menete

Cikkünkben három, a myBrand koncepció alapján felépített kurzuson keresztül mutattuk be az alkalmazott módszert és tanulási keretrendszert.

  1. Gazdasági matematika (160 fő),
  2. Üzleti statisztika (109 fő) 
  3. Informatika (238 fő)

A kutatás során kvalitatív és kvantitatív módszerekkel elemeztük a hallgatói visszajelzéseket, legfőképpen a tanulási élményekre és önértékelésre fókuszálva.


Főbb megállapítások

A hallgatók egyértelműen pozitívan értékelték:

  1. a kurzusaink során alkalmazott projekt alapú tanulási folyamatot
  2. a cégek által mentorált üzleti statisztika kurzus során szerzett tapasztalatokat és élményeket
  3. a portfólió szerepét a személyes brand-ben


Egyik fontos eredményünk, hogy az alkalmazott aktív, reflektív tanulási környezet, – amely ötvözi a személyes portfólióépítést és az egyéni, valamint a csoportmunkát – jelentős mértékben javítja a tanulási élményt és csökkenti a stressz faktort, olyan tárgyaknál, amelyek kifejezetten nehezen teljesíthetők a hallgatóink számára.

image