Reklám a jóért: nagy sikerrel zárult a Sas István Reklámverseny a METU-n
2025-12-12
-1766135199.png&w=2048&q=100)
A magyar reklámszakma legendás úttörőjének, Sas Istvánnak emléket állítva és a jövő marketingkommunikációs szakembereit inspirálva rendezték meg idén is a Sas István Reklámversenyt a Budapesti Metropolitan Egyetemen (METU), november 28-án. A verseny a METU gyakorlatorientált szemléletét és tehetséggondozó misszióját erősíti, hiszen teljes egészében hallgatói szervezésben, a Marketing Műhely koordinálásával valósult meg. A műhely tagjai nemcsak a lebonyolításban, hanem a versenyben is aktívan részt vettek, több döntős helyezést és különdíjat is elnyerve.

A verseny szakmai ötletgazdája Dr. Dér Cs. Dezső, a METU Marketing és Kommunikációtudományi Intézetének, valamint a Marketing Műhelynek a vezetője, aki kiemelten fontosnak tartja, hogy a hallgatók megismerjék Sas István értékteremtő szakmai örökségét. Az idei kihívás különlegességét az adta, hogy a hallgatók ezúttal egy valós márka, a Dreher által megadott brief alapján készítettek kampányt: egy 30 másodperces reklámfilmet és egy Instagram Reel videót. A feladaton közel kétszáz hallgató dolgozott a Reklám és médiatervezés, valamint a Tartalommarketing kurzusok keretében.
A verseny értékelésébe a szakma kiemelt szervezetei is bekapcsolódtak: az előzsűrizésben és a döntőben a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) tagjai működtek közre, míg a rendezvény megvalósítását a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság támogatta.

A szakma élvonala értékelt a zsűriasztalok mellett
A döntőt és díjátadót Dr. habil. Vass László, a METU alapító rektora nyitotta meg, aki beszédében felidézte Sas István innovatív szellemiségét és hangsúlyozta az értékteremtő szakmai hagyományok átadásának fontosságát.
A döntő két kategóriában – Reklám és Tartalom – zajlott, mindkét zsűriben elismert szakemberek foglaltak helyet többek között a Dreher, a Publicis Group, a Centrál Médiacsoport, a Coca-Cola, a Microsoft, a Kreatív Vonalak és más meghatározó hazai és nemzetközi vállalatok képviseletében.

Sas István díjak és különdíjak átadása
A döntős prezentációkat követően került sor az eredményhirdetésre.
A kategóriagyőzteseket és különdíjasokat a Dreher és szakmai szervezetek képviselői díjazták:
- Reklám kategória – Dreher díj: Creative Hab csapat (Bíró Dominik, Kácsor Zsófia, Pokrovenszki Alíz, Kovács Kitti, Mihalek Ágnes).
- Tartalom kategória – Dreher díj: DreamTeam (Vaga Krisztina, Dénes Gábor, Szabó Beáta, Weisz-Nagy Ildikó, Korpics Dániel).
- MMSZ különdíj: Kocc & Roll csapat (Pellei Bence, Nagy Benedek, Bajári Csenge, Győri Kende, Tiger Gréta).
- MRSZ különdíj: Aranyőrök (Bauer Bianca Lili, Felső Bianka, Vízhányó Laura,Bíró Dávid) és Quattro(Zacharovits Tímea, Nemes Júlia, Csurai Petra, Szabó Szilvia, Laja Titanilla) csapatok.
Minden díjazott egy-egy példányt vehetett át Sas István: Reklám a jóért című kötetéből, Sasné Harazin Irén felajánlásaként. Az eseményt kötetlen fogadás zárta, amely lehetőséget adott a hallgatóknak és az iparági szakembereknek a személyes találkozásra és kapcsolatépítésre.