FUTUROSCOPE 2018

A Budapesti Metropolitan Egyetem Média design alapszakán 2018-ban végzett hallgatók diplomamunkáiból összeállított kiállítás.

Megnyitó: 2018. november 6. kedd, 18 óra

Megnyitja: Szilágyi András művészettörténész

Helyszín: Három Holló/ Drei Raben Kávéház és Galéria, 1052 Budapest, Piarista köz 1. (bejárat a Szabadsajtó út felől)

A kiállítás november 7-én éjfélkor zárul. A kiállítás megtekintése ingyenes.

Kiállítók:

Bányai Balázs Gábor, Fuxreiter Gergő, Dankó Vivienn, Dudás Dániel, Für Ervin, Gordos Aliz, Grubits Gergely Bálint, Hévizi Farkas, Zorkóczy Bernát, Holla Dániel, Kurgyis Attila, Mirzaei Parviz, Nagy Beáta, Nagy Enikő, Onder Vera, Rácz Gergely Imre, Riczkó Alex Károly, Szabó Evelin, Szekér Viktória, Tóth Lórant, Vers Boldizsár



Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Facebook esemény

"A média design, és minden design általában arra törekszik, hogy a mindennapi valóságunkat szebbé, jobbá, élhetőbbé tegye. A mindennapi valóságunk azonban az új technológiáknak köszönhetően meglehetősen sok és sokfélekiterjesztéssel bővül nap mint nap. A második természetként is felfogható fikcionális terek alakítása, élhetőbbé tétele ugyanolyan fontos feladatává vált a média designnak, mint amilyen fontos a hagyományos design számára, hogy  mindennapi, fizikai környezetünket, javító szándékkal alakítsa.

Korábban a művészet dolga volt a valós élet tükreként megjelenő reprezentációkat létrehozni, ezek nyelvét és technikáját fejleszteni, forradalmasítani. Ma a design és a média design feladata azt a képzeletvilágot folyamatosan újrateremteni, ami az emberek testi, lelki, spirituális és intellektuális életét hétköznapi szinten megjeleníti, értelmezi és egyszersmind alakítja.  Tehát a kommunikációs felületek, a szórakoztató ipar és az eseményipar esztétikai „vivőanyagát” a média design termeli meg. Nem mindegy tehát, hogy a médium maga milyen üzenettel egészíti ki a társadalmi térben kommunikáló aktőrök mondandóját.

A Budapesti Metropolitan Egyetem Média design szakának 2018-ban diplomázott hallgatói ennek szellemében választották diplomamunkáik témáját, feladatát. A kiállításunkban bemutatott munkák a médiaművészet és médiadesign területének gyakori átfedését valósítják meg. Esetenként az elgépiesedett és humán tartalmaktól kiüresedett társadalom apokaliptikus víziója tükröződik bennük, máshol a természet látványosra dramatizált eltűnése.Olykor a kulturális területek és korszakok szerint feltérképezett vizuális szimbólumok genealogiája sejlik fel bennük, a kétdimenziós, ultra-stilizált animációra épülő „pszicho-suspance” zsánerű platform video-játékok világa, a poszt-apokaliptikus science-fiction környezetben megkísérelt túlélési gyakorlatok játékos műhelye, a marionett léptékre és funkcióra redukált emberi sorstragédia, vagy akár a hangból kiinduló  vizualizációs, poetikus terápia eszköz esete, a pszichedelikus testfestés és mozgásművészeti rituálé, úgy ahogy az a  földönkívüli térben megjelenhet avagy a moralizálószámítógépes játék komédia formában. Aztán a szolgáltatói kapitalizmus reklám szótárának dekonstruktív újraértelmezése, a média-álomgyár nyelvi apparátusának képi és konceptuális továbbgondolása is előfordul e művekben, vagy a mozgótipográfiának filozofikus dimenziót kölcsönző analóg-manuális, poetikus design kísérlet. "

Szacsva y Pál DLA habil. médiaművész 
a Média design szak vezetője


Korábbi Média design diploma kiállításink:

MEDIA DESIGN DIPLOMA + 2017




FUTUROSCOPE



2018. 11. 04.

Hírek

Művészet
Matyó workshop

hallgatóink Mezőkövesden jártak

matyó workshop csempe

Matyó workshop

hallgatóink Mezőkövesden jártak …

Művészet
Művészet
Tipózóna /3/

oktatóink és hallgatóink a kiállítók között

Tipózóna /3/

Tipózóna /3/

oktatóink és hallgatóink a kiállítók között …

Művészet
Művészet
POST_PUNK_POSTER

oktatónk és kurzusvezetőnk kiállítása Pécsett

POST_PUNK_POSTER

POST_PUNK_POSTER

oktatónk és kurzusvezetőnk kiállítása Pécsett …

Művészet
Turizmus
Kutattunk: így utazik az Y és a Z generáció

Utazási és pénzköltési szokásaik merőben eltérnek a korábbi generációkétól

yz

Kutattunk: így utazik az Y és a Z generáció

Utazási és pénzköltési szokásaik merőben eltérnek a korábbi generációkétól …

Turizmus
Turizmus
METU-s első helyezés az Utazás Kiállításon

Interjúnk a győztes csapattal

csajok a szakmaban

METU-s első helyezés az Utazás Kiállításon

Interjúnk a győztes csapattal …

Turizmus
KommunikációTurizmusÜzlet
Tudományos Diákköri Konferencia a tavaszi szemeszterben

A tavaszi szemeszterben is megrendezzük a METU hallgatói tudományos versenyét

tdk 2019 tavasz

Tudományos Diákköri Konferencia a tavaszi szemeszterben

A tavaszi szemeszterben is megrendezzük a METU hallgatói tudományos versenyét …

KommunikációTurizmusÜzlet
Művészet
MUTASD! Portfolio Days

Beszélgess oktatóinkkal!

MUTASD! Portfolio Days csempe new

MUTASD! Portfolio Days

Beszélgess oktatóinkkal! …

Művészet
Művészet
DISCOVER CIKKSOROZAT NR. 12

Hype and Hyper interjú Zsemberi-Szígyártó Miklóssal

discover zsemberi hircsempe

DISCOVER CIKKSOROZAT NR. 12

Hype and Hyper interjú Zsemberi-Szígyártó Miklóssal …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...