Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Diákigazolvány GYIK | Budapesti Metropolitan Egyetem

Diákigazolvány GYIK

Frissítve: 2023.08.17.


Hogyan tudok állandó diákigazolványt igényelni?

Első lépésként a lakcímedtől függetlenül bármelyik okmányirodában igényelj egy NEK adatlapot. Vidd magaddal a személyi igazolványod (annak hiányában születési anyakönyvi kivonatod), vagy egyéb érvényes személyazonosító okmányod (útlevél, jogosítvány) és a lakcímkártyádat. A NEK adatlapot az Okmányiroda díjmentesen állítja ki.

Ne feledd ellenőrizni az adatlapon a személyes adataid, hogy a későbbiekben – változatlan adatok esetén öt éven belül – további igénylésekhez is fel tudd azt használni, valamint az adatlapon található adatokat vesd össze a Neptun rendszerben szereplő adatokkal is!

Ha elvesztetted a NEK adatlapot, akkor díjmentesen bármikor kérhetsz újat az Okmányirodában.

A második lépés, hogy indítsd el a diákigazolvány-igénylést a Neptun rendszeren keresztül az Ügyintézés/Diákigazolvány igénylés  menüpont alatt.

A feladás előtt mindenképpen ellenőrizd a tanulmányi rendszerben szereplő adataidat, és csak akkor rögzítsd be az azonosító számot, ha minden adat megegyező. Amennyiben eltérést tapasztalsz, kérünk, hogy vedd fel a kapcsolatot telefonon, vagy írásban a Hallgatói Információs Központtal. 

Bővebb információkat ITT találsz

Hol kaphatok részletes információkat a készülő diákigazolványom gyártásáról?

Részletes információt a https://igenyles.diakigazolvany.hu/oldalon találsz. Írd be az "Igénylőlap nyomkövető"-be a 11 jegyű hallgatói OM azonosítódat.

Mennyi idő alatt készül el a diákigazolványom?

Általában a Neptun rendszerben való igénylés elindításától számított 60 nap alatt készül el a diákigazolvány. Erre az időtartamra kiállítható az ideiglenes diákigazolvány.

Hogyan kaphatok ideiglenes diákigazolványt?

Miután elindítottad az állandóigazolvány-igénylést, lehetőséged van ideiglenes (60 napig érvényes) igazolást igényelni.

Ezt személyesen teheted meg bármelyik ügyfélszolgálatunkon. 

https://metropolitan.hu/ügyintézek

Kérjük, az ügyintézéshez foglalj időpontot: 

https://www.metropolitan.hu/webbooking

Hogyan kapom meg az elkészült diákigazolványomat?

A Neptun rendszeren keresztül, üzenetben értesítünk arról, ha diákigazolványod átvehető. Az üzenet tartalmazza majd a linket is, ahol az átvételhez időpontot foglalhatsz.

Hol lehet a diákigazolványt érvényesíteni?

Az állandó diákigazolvány érvényesítését a Hallgatói Információs Központban tudod kérni. Minden szemeszterben üzenetet küldünk minden aktív hallgatónak, amikor megérkeznek az új matricák.

Lehet-e postai úton érvényesíteni a diákigazolványt?

Az érvényesítő matricát nincs lehetőség postázni.

Hogyan tudom érvényesíteni a diákigazolványomat meghatalmazott segítségével?

A CooSpacen található meghatalmazás nyomtatványt szükséges kitöltened. A meghatalmazott személy hozza magával ezt a dokumentumot, saját személyes okmányait, illetve az eredeti diákigazolványodat.

Meddig érvényes a diákigazolványom?

Magyarországon belül a diákigazolványok kizárólag az adott félévre szóló matricával együtt érvényesek. Az őszi féléves matricák érvényességi ideje március 31., a tavaszi félévesekéi október 31.

Passzív hallgató vagyok. Kaphatok-e diákigazolványt, vagy érvényesítő matricát?

Amennyiben passzív státusszal rendelkezel, nem tudsz diákigazolványt igényelni, átvenni, illetve érvényesíteni.

Mely esetekben kell új diákigazolványt igényelnem?

Ha elveszett, vagy megrongálódott az igazolvány, illetve ha adatváltozás történt. Adatváltozásnak minősül az intézmény- illetve munkarendváltozás (nappali / levelező), a névváltozás és a lakcímváltozás. Ha kar- vagy szakváltozás történt, illetve alapképzésről mesterképzésre történt váltás, akkor nem szükséges új igazolványt igényelned, amennyiben egyéb adat nem változott.

Lehet-e két, vagy több diákigazolványom?

Nem, egy hallgatónak egyszerre csak egy felsőoktatási diákigazolványa lehet. Amennyiben több intézményben tanulsz párhuzamosan, akkor olyan diákigazolványt szükséges igényelned, amin feltüntetik a másodlagos intézményt is. A diákigazolvány-igénylést abban az intézményben indíthatod el, amelyben aktív státuszú jogviszonnyal rendelkezel. Ha több munkarenden tanulsz egyszerre (pl. nappali és levelező képzés), akkor a jobb kedvezményeket biztosító igazolványt használhatod (nappalis diákigazolvány).

Másodlagos intézményként csak felsőoktatási intézményben folytatott képzés tüntethető fel.

Mit tegyek, ha személyes adataim megváltoztak, vagy megrongálódott a diákigazolványom?

A régi – már érvénytelen adatokat tartalmazó vagy megrongálódott igazolványt – add le a Hallgatói Információs Központban, és igényelj új diákigazolványt, ehhez új NEK-adatlapra is szükséged lesz.

Betelt matricákkal a diákigazolványon lévő hely, kell-e új diákigazolványt igényelnem?

Nem, az igazolványon lévő régebbi matricákat leragasztjuk, így több alkalommal érvényesíthető az igazolvány.

Mikortól lehet érvényesíteni az igazolványt?

Üzenetben értesítünk, ha megérkeztek a diákigazolvány érvényesítéséhez az új matricák.

Elvesztettem a diákigazolványomat és vele a féléves érvényesítő matricát! Mit tegyek?

Matrica pótlását a „Kérelem a diákigazolvány és/vagy matrica pótlására” elnevezésű űrlap kitöltésével kérhetsz. 

Az űrlapot megtalálod az alábbi linken:

https://coospace.metropolitan.hu/CooSpace/Scene-75179/Folder-478396

A kitöltött űrlapot küld el a Hallgatói Információs Központ számára az alábbi oldalon: http://www.metropolitan.hu/hallgatoi-kerdes-urlap

Ezt követően elindítunk egy új diákigazolvány-igénylést. A matrica pótlása 3500 forintba kerül, amit a Neptun rendszerben a SimplePay segítségével tudsz rendezni.

Ellopták a diákigazolványomat. Ebben az esetben is ki kell fizetnem a matrica pótlásának a díját?

Amennyiben bemutatod a felvett rendőrségi jegyzőkönyvet, díjmentes lesz igénylésed.

Ezt jelezd nekünk a http://www.metropolitan.hu/hallgatoi-kerdes-urlap oldalon.