Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Bemutatjuk az OMDK 2021 nyertes alkotóit és a díjazott műveket - 2.rész | Budapesti Metropolitan Egyetem

Bemutatjuk az OMDK 2021 nyertes alkotóit és a díjazott műveket - 2.rész

Ahogy már korábban beszámoltunk róla a 35. OTDK keretén belül megvalósultOMDK-n kimagasló eredményeket értek el hallgatóink. 

 

Szeretnénk nektek bemutatni azokat a hallgatóinkat, akik a különböző tagozatokban a képzeletbeli dobogó első, második vagy harmadik fokára állhattakMegkértük őket, hogy mutassák be elkészült alkotásaikat és meséljenek arról, hogy mit jelent számukra az, hogy a Metropolitan Egyetem Alkotóegyetem, valamint, hogy tanáraik közül kire tekintenek mentorként. 

 

Első összefoglalónkban azokat a pályaműveket mutattuk be, amelyek valamilyen módon a koronavírus okozta járványhelyzetre reflektálnak, valamint a fenntarthatósággal kapcsolatos problémákra próbálnak megoldásokat nyújtani. 

 

Ebben az összefoglalóban pedig azon munkák alkotóival beszélgettünk, akiknek az alkotása köthető az emberi testhez vagy egyfajta reflexióként megjelenik benne az emberi test, illetve műfaji vagy tematikai értelemben kísérleti műveknek tekinthetőek. 

 

Kelemen Dorottya – Tervezőgrafika 2. tagozat I. helyezés 

Nagyon szeretem ezt a projektemet, még most is úgy állok hozzá, hogy nincs befejezve, dolgozom rajta és alakítgatom. 

 

Mesélj kicsit a projektről, amivel indultál a versenyen! 

Kelemen Dorottya: Mindig is érdekelt az anatómia, az emberi szervezet kialakulása és felépítése. Az albumom témájának egy roppant érdekes és izgalmas folyamatot, a várandósságot választottam. Lenyűgözött, hogy ezen csodálatos biológiai szakasz alatt milyen változások zajlanak le. Az első változat az Elképzellek... című könyvemből BA diplomámra készült. Eleinte nem volt ennyire kiforrott és szakmai, inkább egy művészeti albumra hasonlított. Most már fontosabbnak tartottam, hogy a közvetlenebb kapcsolatteremtés mellett szakmaibb információkkal is ellássam a jövőbeli szülőket. Nagyon szeretem ezt a projektemet, még most is úgy állok hozzá, hogy nincs befejezve, dolgozom rajta és alakítgatom. 

 


 
 Kelemen Dorottya: Elképzellek… 


Mit gondolsz, mennyiben igaz a METU-ra, hogy Alkotóegyetem? A saját szakodon ez miben nyilvánul meg? 


K.D.Szerintem ennél jobb kifejezéssel le se lehetne írni, hogy mi történik az egyetemen. Nincs az az érzés, mikor reggel bejössz, hogy beülsz a padba és magolni meg jegyzetelni fogsz egész nap. Különböző kreatív projekteket és problémákat vetünk fel a képzésünk alatt, és arra keresünk vizuális nyelven megoldást. Tervezőgrafikán alkotni szoktunk, legyen az tördelés, könyvillusztráció, arculat stb. Nincs bevált recept, ami alapján minden feladatot megold az illető, itt igenis gondolkodni kell és alkotni.  
 


Van a tanáraid között olyan, akire mentorként tekintesz?
 


K.D.Jujj, hát itt felsorolhatom akár az összes tanáromat is nyugodt szívvel. Mindenkinél megvan az a terület, amiben a legjobban tud engem segíteni és inspirálni. Két fő tanár, akit kiemelnék most azok a diploma konzulenseimBrittnek Andreánál készült az alap szakos diplomám, az Elképzellek... első kiadása és Gallusz Gyöngyinél készül most a mesterdiplomám. Egy ilyen nagyobb és komolyabb projektnél szerintem elengedhetetlen egy nagyszerű mentor választása. 

 

Komár Sabrina – Craft szekció I. helyezés  

“A Textil szakon alapelv, hogy bármi lehet textil.” 

 

Mesélj kicsit a projektről, amivel indultál a versenyen! 

Komár Sabrina: Az óriás méretű maszkom, amivel indultam, az önmagamról történő tanulási folyamatnak az egyik szimbóluma. A maszk négy darab egyenként összefüggő felületből, azaz a szemeim, orrom, szám vastag kartonra nyomtatott közeli fotóiból áll az általam kitalált struktúra által eltorzítva, az érzékszerveket pedig az arcbőrömről készült közeli képek fűzésével kötöttem egymáshoz, ezáltal kialakítva egy groteszk, elnagyolt, naiv arcú maszkot. Az érzékszervek a struktúra által rugalmasak, ezáltal a maszk különböző arckifejezéseket tud megjeleníteni, és bár a saját arcom elemeiből építkezik, mégsem én vagyok, és mégis. Pixeleimre esve. Egy maszk, amely nem elrejt, hanem felfedi, mi zajlik a felszín alatt, amikor szorongok. 

 

 
 Komár Sabrina: Nem látszik rajtad… 

 

Mit gondolsz, mennyiben igaz a METU-ra, hogy Alkotóegyetem? A saját szakodon ez miben nyilvánul meg? 

K.S.: A METU alkotóegyetem, ez nem kérdés. A Textil szakon alapelv, hogy bármi lehet textil. Nincsenek határok, a horizont kitágult, a kreatív gondolkodásunk pedig ezáltal fejlődött.  

 

Rénes Márton – Animáció III. helyezés 

Örülök ennek a két évnek, mert egy új perspektívát nyújtott az életemben.” 

 

Mesélj kicsit a projektről, amivel indultál a versenyen! 

Rénes Márton: A Média Design MA szakon már az első félév során foglalkoztunk 3D képi alkotásokkal. Ezt az alkotást az Autodesk 3dsMax programban készítettem el. A film egy féléves vizsgamunkai feladatnak indult: készítsünk egy olyan alkotást, amelyben a fényeknek és a kameramozgásoknak dramaturgiailag indokolt szerepe van. A stílus, a műfaj és a játékidő nem volt megkötve, szabad kezet kaptunk. A premissza egy tavaszi reggelen fogant meg bennem „Mi lenne, ha egy hegedű belsejében történne a cselekmény?” Egy öreg, porosodó hegedű belsejében játszódik a történet, amely a kitartás és a türelem és az idő kapcsolatát ábrázolja a zenén keresztül. 






 Rénes Márton: Inside 


Mit gondolsz, mennyiben igaz a METU-ra, hogy Alkotóegyetem? A saját szakodon ez miben nyilvánul meg? 

R.M.: A METUra teljes valójában igaz a kifejezés. Jelenleg végzős hallgatóként diplomamunkámat készítjük, szintén 3D animációs megvalósítással, ezt már Autodesk Maya programmal. Visszatekintve erre a 2 évre most azt tudom mondani nyugodt szívvel, hogy kellemeset csalódtam, klassz alkotások születtek individuálisan és szaktársaimmal csapatban is. Pl.: https://www.youtube.com/watch?v=SnMjO4DpJ0k&t=22s 

A diplomamunkámat, ami jelenleg "A padlás" munkacímet viseli, szintén egy szaktársammal, Korok Bendegúzzal közösen készítjük. Örülök ennek a két évnek, mert egy új perspektívát nyújtott az életemben. 


Van a tanáraid között olyan, akire mentorként tekintesz? 

R.M.: Szerencsés hallgatónak mondhatom el magamat, ugyanis több tanáromat is mentoromnak tekinthetek. Mindenekelőtt, de utána is nagy köszönet illeti Kovács Zoltánt, aki 3dsMax oktatónk a METU-n, nagyon sokat segített az "Inside" című munkám során, mindamellett egy nagyon lelkes és segítőkész alkotó. 

Diplomamunkám egyik konzulense, aki szintén tanárunk is volt a 2 év során, Tóth Gergő, aki szintén kiemelkedő a METU tanárainak sorában. After Effect és Maya ismereteket köszönhetünk neki, és nem kevés extra segítséget most a diplomafilm alkotása során. 

Zárásul megköszönöm szakvezetőnk, Szacsva y Pál, támogatását és bizalmát, amiért biztatott, hogy tegyem próbára a kis animációmat az OMDK-n. 

 

Tajthy Renátó – Építészet 5. szekció I. helyezés 

„Köszönöm a szakon tanító összes tanárnak, mindenkitől egy-egy morzsát elteszek és beépítem a tervezési gondolkodásomba” 

 

Mesélj kicsit a projektről, amivel indultál a versenyen! 

Tajthy Renátó: A projektem egy Újpesti pályázatra is benyújtott munka, amely ott különdíjas lett, az Omdk versenyen, pedig 1. helyezést ért el. A pályamű lényegében az Újpesti víztorony újragondolásán keresztül egy légtisztító erőműnek indult, amely végülis tekinthető egy archetípusnak, amely a többi a budapesti víztorony hasznosítására is értelmezhető. 

Bővebb információ itt található róla: https://epiteszforum.hu/fogalmak/epiteszek-alkotok/tajthy-renato 




Tajthy Renátó - SVUNG – Az Újpesti Víztorony revitalizációs terve 


Mit gondolsz, mennyiben igaz a METU-ra, hogy Alkotóegyetem? A saját szakodon ez miben nyilvánul meg? 

T.R.: Alkotóegyetemnek gondolom a METU-t, azért jöttem ide. Igazából hiányolom néha a kicsit egzaktabb, műszaki gondolkodást. Az én szakomon, amely az Építőművészet MA, egyértelmű a  kolleráció az alkotás és építészet között. 


Van a tanáraid között olyan, akire mentorként tekintesz? 

T.R.: Mentoromnak Emresz Adriennt DLA és Z. Halmágyi Juditot DLA tekintem. Sokat köszönhetek nekik, mind az alapszakon, mind a jelenlegi utamon is. Ezenkívül köszönöm a szakon tanító összes tanárnak, mindenkitől egy-egy morzsát elteszek és beépítem a tervezési gondolkodásomba. 

 

Varga Viktor – Fotográfia 1. tagozat I. helyezés  

Jelenleg kicsit más irányba tapogatózom, de biztos, hogy a jövőben ezt a témát is tovább gördítem még. 

 

Mesélj kicsit a projektről, amivel indultál a versenyen! 

Varga Viktor: Az Un moment décisif című sorozat egy hosszú alkotó-/kutatófolyamat, ha nem is végpontja, de jelentős állomása. Az ebben a folyamatban alkotói látásmódként megismert technika, a réskamera adottságait kihasználva gondolkozom a munkában időről és pillanatszerűségről, mind az emberi érzékelés, mind a fotográfia kontextusában. Jelenleg kicsit más irányba tapogatózom, de biztos, hogy a jövőben ezt a témát is tovább gördítem még. 

 

 
Varga Viktor - Az Un moment décisif 

 

Mit gondolsz, mennyiben igaz a METU-ra, hogy Alkotóegyetem? A saját szakodon ez miben nyilvánul meg? 

V.V.: Személy szerint nem látom létjogosultságát az Alkotóegyetem kifejezésnek. Voltak remek alkotók, remek emberek mind a szaktársaim, mind a tanáraim közt, ami jó helyzeteket teremt és inspiráló. Természetesen a METU teremtette meg a szituációt, amiben ebbe a közegbe kerültem, de úgy gondolom ezt a keretet megadni bármelyik egyetem legalapvetőbb feladata. A többi viszont már az embereken múlik, akik a felettük álló intézménnyel nem egyenlők. 

 

Van a tanáraid között olyan, akire mentorként tekintesz?

V.V.: Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a tanáraim nagy részéről mondhatom el, nagyon sokat adtak szakmailag, de akár emberileg is, és az egyetem elhagyása után is valódi értékkel bír az, hogy ismerem őket. Az OMDK-n is szereplő diplomamunkámig vezető úton például Pettendi Szabó Pétertől kaptam rengeteg támogatást. 

 

Varga Enikő – Tervezőgrafika 1. tagozat III. helyezés 

„Tanáraimra nemcsak oktatóként, hanem a szakma megbecsült mestereiként tekintek, akiknek munkássága inspirál” 
 

Mesélj kicsit a projektről, amivel indultál a versenyen! 

Varga Enikő: A versenyen egy tipográfiai társasjátékkal indultam, amivel szórakozás közben, a kreativitás útján lehet tipográfia elméletet tanulni. A munka eredetileg a mesterdiplomám volt 2019-ben, témavezetőim Borsa Aliz és Maczó Péter DLA voltak. 

A Tipoly története egy régi nyomdában játszódik, ahol híres tipográfusok és tervezőgrafikusok figuráival kell a játékosoknak bejárni az épületet, miközben megismerkednek a könyvnyomtatással és a betűöntés mesterségével. A játék két fő részből áll: az egyikben tipográfia elméletet lehet tanulni kvíz kártyákkal, a másikban betűket és szavakat kell alkotni egyszerű geometriai formákból. A játék első sorban a művészeti területen tanuló diákokat célozza meg. 





Varga Enikő - Tipoly 


Mit gondolsz, mennyiben igaz a METU-ra, hogy Alkotóegyetem? A saját szakodon ez miben nyilvánul meg? 

V.E.: Azt gondolom, hogy a METU-ra teljes mértékben igaz az Alkotóegyetem kifejezés. A klasszikus tanár-diák viszony helyett itt egy olyan alkotóközösség van jelen, akik egymás felé kölcsönös tisztelettel fordulnak. Tanáraimra nemcsak oktatóként, hanem a szakma megbecsült mestereiként tekintek, akiknek munkássága inspirál.  

Az Alkotóegyetem fogalmát az interaktív tanórák és a feladatok is megerősítik. Az évek során számos olyan projektben vehettem részt, ahol diáktársaimmal közösen dolgozhattam, együtt kerestünk megoldásokat kérdésekre. Az egyetem emellett megteremti a bemutatkozás lehetőségét is a diákok számára. Többször volt szerencsém kiállításon részt venni, de pályázatokra is nevezhettem egy-egy munkámmal.  


Van a tanáraid között olyan, akire mentorként tekintesz? 

V.E.: Gyakorlatilag minden tanáromra, akikkel az évek során együtt dolgoztam, mondhatom, hogy egyben a mentorom is volt. Ahogy az előző kérdésnél is említettem, nem csupán tanárként tekintek rájuk, hanem olyan művészekként, akikhez a mai napig bármikor fordulhatok kérdéseimmel. 


Kattints és tekintsd meg interaktív VIRTUÁLIS KIÁLLÍTÁSunkon a 35. OTDK Művészeti és Művészettudományi Szekció díjazott alkotásait! 

2021. 06. 01.

Hírek

Keresztféléves felvételi vs. hagyományos felvételi. Mi a különbség?

Mit nevezünk hagyományos, illetve keresztféléves felvételinek? A hazai felsőoktatási intézmények nem csak szeptemberben, de februárban is indítanak diplomát adó képzéseket...

keresztfélévkülönbseg

Keresztféléves felvételi vs. hagyományos felvételi. Mi a különbség?

Mit nevezünk hagyományos, illetve keresztféléves felv& …

A METU Ünnepélyesen Köszöntötte Nemzetközi Hallgatóit

Szeptember 26-án a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) különleges fogadtatásban részesítette közel 100 nemzetközi hallgatóját, ezzel hivatalosan is megnyitva a 2024-25-ös tanév őszi félévét...

erasmus2024csempeday

A METU Ünnepélyesen Köszöntötte Nemzetközi Hallgatóit

Szeptember 26-án a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) különl …

Keresztféléves jelentkezés - kinek éri meg?

A továbbtanulást nem csak szeptemberben lehet megkezdeni.

kinek éri meg0

Keresztféléves jelentkezés - kinek éri meg?

A továbbtanulást nem csak szeptemberben lehet megkezdeni. …

KommunikációTurizmusÜzlet
Minden, amit a keresztféléves felvételiről, képzésekről tudni kell

Hogyan zajlik a keresztféléves jelentkezés?

keresztféléwhowto

Minden, amit a keresztféléves felvételiről, képzésekről tudni kell

Hogyan zajlik a keresztféléves jelentkezés? …

KommunikációTurizmusÜzlet
Művészet
Október 6-ig látogatható Tóth Andrej oktatónk veszprémi kiállítása

Tóth Andrej tervezőgrafikus, képzőművész PLAKÁTOK - 20 év című kiállítása a veszprémi Dubniczay-palotában látogatható.

nananana

Október 6-ig látogatható Tóth Andrej oktatónk veszprémi kiállítása

Tóth Andrej tervezőgrafikus, képzőművész PLAKÁTOK - 20 év című kiállítása a vesz …

Művészet
Művészet
Az ökológia és a művészetek kapcsolatáról tartott konferenciát a METU

A METU Művészeti és Kreatívipari Kara 2024. szeptember 12-13-án, a Francia Intézetben rendezte meg őszi konferenciáját.

ökológiacsempe

Az ökológia és a művészetek kapcsolatáról tartott konferenciát a METU

A METU Művészeti és Kreatívipari Kara 2024. szeptember 12-13-án, a Francia Intéz …

Művészet
Művészet
Első alkalommal csatlakozott a METU a Kutatók Éjszakájához

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) 2024-ben első alkalommal vett részt a Kutatók Éjszakája országos eseménysorozatában, amely szeptember 27-28-án került megrendezésre...

elsokutatócsemp

Első alkalommal csatlakozott a METU a Kutatók Éjszakájához

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) 2024-ben első alkalommal vett rés …

Művészet
Művészet
Újrahasznosítás és környezettudatosság a textiliparban

Workshop a Kutatók Éjszakáján a METU-nA textilipar az egyik legnagyobb környezetszennyező ágazat a világon, és hatalmas kárt okoz a környezetben...

rethycsemp

Újrahasznosítás és környezettudatosság a textiliparban

Workshop a Kutatók Éjszakáján a METU-nA textilipar a …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...