Annales

A Budapesti Metropolitan Egyetem 2008-ban indította útjára Annales című évkönyvét, azzal a céllal hogy képet adjon az egyetemen folyó szakmai és tudományos tevékenység sokszínűségéről. A publikációk köre, műfaja széles skálán mozog: megjelentetünk tudományos igényű és színvonalú írásokat, kutatási terveket, esszéket, az üzleti élet és a tömegmédia aktuális kérdéseit bemutató írásokat, eszmefuttatásokat.

2016 óta az Annales nem csak a Metropolitan főállású, félállású és óraadó oktatóinak nyújt lehetőséget publikálásra, hanem külső szerzőktől is fogad közlésre cikkeket. Csak a formai követelményeknek megfelelő és a bírálati folyamaton sikeresen átjutó cikkeket jelentetjük meg.

A Szerkesztőbizottság elnöke: Dr. Kiss Ferenc PhD
Főszerkesztő: Dr. Róka Jolán CSc
A Szerkesztőbizottság tagjai: Dr. habil. Vass László CSc, Dr. Papp-Váry Árpád Ferenc PhD, Dr. habil. Vass Vilmos
A Szerkesztőség elérhetősége: fkiss@metropolitan.hu, illetve 1148 Budapest, Nagy Lajos király útja 1-9.

Formai követelmények
Sablon


Annales 2018

A II. kiadvány letöltése

Tartalomjegyzék

  • Németh Erzsébet: A pénzügyi kultúra fejlesztésének nemzeti stratégiái: Tapasztalatok és tanulságok
  • Szobonya Réka: Digitális tudás a pénzügyi kultúrán belül
  • Pap Judit: "A digitális pénzügyi ismeretterjesztés lehetőségei iskolai környezetben" című kutatás eredményei
  • Zsótér Boglárka: A pénzügyi személyiség típusok stabil faktorai a magyar lakosság körében
  • Budai-Erényi Stella - Dr. Mészáros Aranka: Pénzügyi attitűdök vizsgálata a pénzügyi szektorban dolgozóknál
  • Baranyai Zsolt - Huzdik Katalin: Kísérlet a megtakarítást befolyásoló demográfiai tényezők azonosítására – egy felmérés tapasztalatai
  • Széles Zsuzsanna: A megtakarítási formák változása 2000 és 2016 között
  • Baranyi Aranka: Kamatkörnyezet hatása a befektetési alapok állományára
  • Korcsmáros Enikő: Költséghatékony foglalkoztatási formák?!

A kiadvány letöltése

Tartalomjegyzék

  • Michalkó Gábor - Rátz Tamara - Lontai-Szilágyi Zsuzsanna: Irány a horizont! Az online navigáció utazási kockázatai
  • Papp-Váry Árpád Ferenc: A semmiből kinőtt főváros a közép-ázsiai sztyeppéken: Asztana 20 éves
  • Friedmann Viktor: A globális kormányzás eszközrendszere a klímaváltozás humán mobilitásra gyakorolt hatásának kontextusában
  • Vass László: A közigazgatás 10 évvel ezelőtt "elfelejtett" modellje
  • Bathó Gábor: A Népjóléti Minisztérium megszüntetése
  • Izmindi Richárd: Magyarország tárca nélküli miniszteri megoldások története és rövid tipologizálása
  • Pupek Emese: A kreativitás kultúrája - a kultúra jövőjét alakító kreatív iparról
  • Kiss Róbert: A magyarországi golf és golfturizmus térképi megjelenítése
  • Dér Cs. Dezső: A rendezvény, mint belső kommunikációs eszköz a MOL gyakorlatában
  • Nagy Ildikó: Protokoll az élet sója, avagy showja
  • Grotte Judit - Kulcsár Noémi: Szállodai érték és élmény dimenziók meghatározása a Z generáció esetében

Annales 2017

A kiadvány letöltése

Tartalomjegyzék

  • Vass Vilmos: A kreatív gondolkodás fejlesztése
  • Papp-Váry Árpád: A párizsi klímakonferencia - Globális politikai és tudományos megegyezés
  • Friedmann Viktor: Politics Without Sovereignty
  • Lukácsi Éva: „Make-America-Great-Again”- adminisztráció és a tudományok
  • Vásáry Miklós: Az Európai Unió tagállamainak és az Egyesült Királyság kereskedelmi kapcsolatának jellemzése
  • Tatjana Horvat - Antoni Alfonz: Internal audit of logistics costs in companies
  • Grotte Judit: International technologies that are applied on the Hungarian hospitality market
  • Tütünkov-Hrisztov Jordán: Responsible Tour Operating
  • Behringer Zsuzsanna - Bódis Krisztina - Kiss Róbert - Magyar Tímea: Az Utazás kiállítás 2015 látogatói összetételének vizsgálata
  • Szegedi Andrea: A keleti nyitás politikájának hatása a posztszovjet térség és Magyarország turisztikai kapcsolataira
  • Papp Anett: Határátlépések
  • Németh Erzsébet - Zsótér Boglárka - Luksander Alaxandra- Huzdik Katalin: Fiatalok pénzügyi sérülékenységének háttértényezői
  • Papp-Váry Árpád Ferenc: „A kreatív kreatívokat kreáló kreatív kreatívok” – Néhány gondolat a reklámügynökségi kreatív szakemberekről és hogy egy pályakezdőnek hogyan van esélye bekerülni a szakmába
  • Dér Dezső: The Role of the Institution Of Government Commissioners in the Establishment of the 1st Hungarian Corps in 1848-49
  • Fenyves Katalin: Zsidó B osztályok a budapesti VI. kerületi Magyar Királyi Állami Kölcsey Ferenc Gimnáziumban, avagy
  • Horváth Viktória: A különböző sajtóorgánumokban megjelenő, kisebbségeket érintő nyelvhasználat hatása az előítéletesség alakulására - a doktori disszertáció legfontosabb kutatási eredményei
  • Csordás Zoltán: Sablon, Klisé, Sztereotípia

Annales 2016

A kiadvány letöltése

Tartalomjegyzék

  • Baranyai Zsolt – Kovács Zoltán: Az együttműködési aktivitás és a morális kockázat összefüggései egy termelői szerveződésben
  • Bednárik Éva – Csitáriné Máté Szilvia – Papp-Váry Árpád Ferenc: A hazai bútoripari KKV-k innovációs képességének vizsgálata versenyképességük javítása érdekében
  • Béres Dániel: Kontrollok a társasházak működésében
  • Bódis Krisztina: The Game of Life – an Anthropology of American Football
  • Dér Csaba Dezső: A kreatív eseménymenedzsment filozófiája
  • Dezsényi Péter: Egyrészt a tuti, másrészt a kreatív
  • Erdeiné Késmárki-Gally Szilvia: A mezőgazdasági gépüzemeltetési költségek vizsgálata
  • Erős Eszter: Diák input-olvasási mentorok -„bAfög”- és miért éppen a német?
  • Göbölyös N. László: „Ha dől a vér, dől a lé” A vádlott: a mozi?
  • Judit Grotte: Case Study on Junk Food
  • Gulyás Péter: Csokor fekete orchideákból
  • Tatjana Horvat – Alfonz Antoni: Internal audit of logistics costs in companies
  • Javorniczky István: Én és a Nemzet
  • Kis Márta: Új irányok a matematika és természettudományok oktatásában
  • Krapecz Imre: A társasházak működése és gazdálkodása – szakmai szemmel
  • Eszter Marczell-Szilágyi: Effective learning – A simple approach
  • Monostori Katalin: Mitől nem működik egy Joint Promotion? A marketingkommunikációs eszközök használati korlátai a turisztikai fogyasztói szokások megváltoztatása terén
  • Papp-Váry Árpád: Klímaváltozás és a Párizsi klímakonferencia
  • Papp-Váry Árpád: Széchenyi javaslata a magyar közlekedésügy rendezéséről, 1848. jan. 25.
  • Papp-Váry Árpád Ferenc: Bud Spencer és Terence Hill filmjeinek sikere marketinges szemmel
  • Gábor Rekettye Jr. Current issues in marketing communication
  • Tóth Ágnes: Kiszámítható kreativitás

Annales 2015

A kiadvány letöltése

Tartalomjegyzék

  • Baranyai Zsolt, Huzdik Katalin, Szabó G. Gábor: A bizalom egyes dimenzióinak szerepe a magyarországi termelői szerveződések életében
  • Bassa Lia: Örökségoktatás
  • Béres Ilona, Licskó Ildikó, Nagy Mihály: Informatikai alapismeretek ‐ Mire építhet a főiskolai informatika oktatás?
  • Dér Csaba Dezső: Adalékok az első magyar hadtest történetéhez: az érintett vármegyék katonaföldrajzi viszonyai
  • Dezsényi Péter: A hazugságvizsgálat esélyei
  • Erdeiné Késmárki‐Gally Szilvia: Növénytermesztési gépek kiválasztási szempontjainak vizsgálata
  • Erős Eszter: A német nyelv reneszánsza
  • Fenyves Katalin: „Széttépett esztendők” – Megkülönböztetés, üldöztetés és a zsidó identitás
  • Göbölyös N. László: Médiaábrázolások Fellini és Lumet filmjeiben
  • J. Grotte – D. Christou: Junk Food and Culture
  • Huzdik Katalin, Béres Dániel, Németh Erzsébet: Pénzügyi kultúra versus kockázatvállalás empirikus vizsgálata a felsőoktatásban tanuló hallgatók körében
  • Izmindi Richárd: Hierarchikus kapcsolatrendszer a kormánytagok között 1990‐ig
  • Kiss Ferenc: A magyarországi online turizmus piaca – gyors áttekintés
  • Kovács Teofi: A második angol–búr konfliktus debreceni napilapok vezércikkeinek tükrében
  • Krapecz Imre: A számvitel fogalomrendszere
  • Papp‐Váry Árpád: Mikor hatékony a termékmegjelenítés? – A product placement lehetséges mérési metódusai
  • Róka Jolán: Nollywood. A nigériai filmipar a XXI. században
  • Vass László: Az amerikai kormányzás "public policy" korszaka – elméleti alapvetések
  • Zságer László: A nyelvoktatás helyzetének áttekintése nemzetközi kontextusban