A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű

Kiemelkedően fontossá vált, hogy egy vállalat meggyőzően kommunikáljon kifelé az online platformokon, illetve hogy egy olyan munkahelyi közösséget építsenek fel, ami vonzó lehet az Y és Z generáció számára – derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne közös kutatásából. A fiatalok leggyakrabban a Facebookon keresnek álláskereséssel és munkaerőpiaccal kapcsolatos információkat és ezen információk alapján választanak aztán munkahelyet. A kutatásból kiderült az is, hogy egy startup ugyanolyan vonzó lehet számukra, mint egy vállalat, így sok esetben a cég közösségi média megjelenése dönt a munkahely választásukban. 


A METU és a SentiOne social és online listening nemzetközi cégcsoport közös kutatásában a fiatalok álláskereséséhez kapcsolódó kulcsszavak előfordulási gyakoriságát kutatta. A Facebookon 2018 és 2019 márciusa között csaknem 2,3 millió említést regisztráltak az olyan népszerű kulcsszavak kapcsán, mint az állás, pályakezdő, vállalkozás, multi vagy munkahely, így nem is kérdés, hogy ezen a felületen keresnek a fiatalok a legnagyobb gyakorisággal, ha állást keresnek. Ez önmagában több, mint a Top 10-ben szereplő másik kilenc oldalon –többek közt a 24.hu-n vagy a 888.hu-n – fellelhető mintegy kétmillió említés.

És miről szól általában a cégek közösségi média kommunikációja? Az eredmények alapján kiemelkedően sok poszt, illetve bejegyzés szól a fiatalok munkakeresése kapcsán a kapunyitási pánikról, illetve a pályakezdéssel kapcsolatos bizonytalanságról, valamint a lakhatás és a hosszú távú megélhetés kérdésköréről. A cégek nem magukról kommunikálnak, hanem többnyire az Y-ok és a Z-k foglalkoztatásának kihívásait és lehetőségeit elemzik, a generációs jellegzetességek és különbségek figyelembevételével. A vizsgált korosztály körében nagyon népszerűek még azok a tartalmak, amelyek fiatal vállalkozók sikereit, illetve a startup kultúra pozitív oldalát mutatják be. 

A SentiOne a különböző munkavállalással kapcsolatos blog-, illetve fórumbejegyzéseket, hozzászólásokat is megvizsgálta. Kiderült, hogy a fiatalok számára kiemelkedően fontos, hogy egy jó munkahelyen versenyképes, „európai” fizetést kapjanak, rugalmas legyen az időbeosztás, kreatív a munkavégzés, rendszeres és hasznos visszajelzéseket kapjanak, maradjon meg a munka és a magánélet egyensúlya, valamint kapjanak lehetőséget a fejlődésre és tanulásra. Egy munkahely legfőbb ismérve az Y és Z generáció szerint mégis a jó csapat, ami tükrözi a fiatalok közösségekben való gondolkodását. A kutatás eredményei szerint számukra ez csaknem olyan fontos szempont, mint a jó vezetők, vagy a munkahely által átláthatóan felvázolt karrierutak.

„Az online térben a tartalmak figyelemre méltó kettőssége rajzolódik ki. Sok beszámoló szól arról, hogy a fiatalok határozottak, tudják, mit akarnak, és bíznak a képességeikben. Ezzel szemben gyakori témaként jelenik meg az életre való felkészületlenség, a kapunyitási pánik, az elhelyezkedés problémái és a lakhatási nehézségek is – mondta el Major Szilvia, a METU KarrierCentrumának vezetője. – MyBrand nevű, hazánkban egyedülálló portfólió alapú képzési rendszerünkkel pont az a célunk, hogy a hallgatók a diploma kézhezvételekor már határozott képpel rendelkezzenek saját készségeikről, melyekre építve könnyebben alkalmazkodhatnak a nehézségekhez és képezhetik tovább magukat a későbbiekben.”

A témában megjelent sajtóközlemény ITT olvasható.


2019. 06. 26.

Hírek

Üzlet
EOQ tanúsítványt kapott az Információbiztonsági menedzser szakirányú továbbképzés

Az átadásra a májusi nyílt napon került sor

eoqtanusitvany

EOQ tanúsítványt kapott az Információbiztonsági menedzser szakirányú továbbképzés

Az átadásra a májusi nyílt napon került sor …

Üzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
Nyílt nap a METU szakirányú továbbképzésein és felnőttképzésein

Nézd meg, mi történt a nyílt napon

sztk_nyiltnap

Nyílt nap a METU szakirányú továbbképzésein és felnőttképzésein

Nézd meg, mi történt a nyílt napon …

KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
Turizmus
Országmárkázásról és tanításról is mesélt Papp-Váry Árpád a Kreatív Magazinnak

Országmárkázás címmel jelent meg a közelmúltban Papp-Váry Árpád szakkönyve, erről is beszél a Kreatív interjújában.

orszagmarkazas

Országmárkázásról és tanításról is mesélt Papp-Váry Árpád a Kreatív Magazinnak

Országmárkázás címmel jelent meg a közelmúltban Papp-Váry Árpád szakkönyve, errő …

Turizmus
KommunikációTurizmusÜzlet
Hallgatóink VMA minősítést szereztek

Dr. Varga Attila, a Magyar Értékelemzők Társaságának elnöke és Dr. Papp-Váry Árpád, a METU dékánja köszöntötték a hallgatókat és adták át a VMA okleveleket.

Az ünnepélyes átadó

Hallgatóink VMA minősítést szereztek

Dr. Varga Attila, a Magyar Értékelemzők Társaságának elnöke és Dr. Papp-Váry Árp …

KommunikációTurizmusÜzlet
Művészet
Építész Mustra 2019

A METU csapata Tolcsván épített

Építész Mustra 2019

Építész Mustra 2019

A METU csapata Tolcsván épített …

Művészet
Művészet
Kínai delegáció a METU Művészeti és Kreatívipari Karán

Együttműködési megállapodás a shandong-i művészeti akadémiával

shandong hírcsempe

Kínai delegáció a METU Művészeti és Kreatívipari Karán

Együttműködési megállapodás a shandong-i művészeti akadémiával …

Művészet
Művészet
Pro Arte Aranyérem 2019

Hallgatónk, Pancsa Emese az egyik díjazott

Pro Arte Aranyérem 2019 hircsempe

Pro Arte Aranyérem 2019

Hallgatónk, Pancsa Emese az egyik díjazott …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
Kreatív gondolkodásfejlesztő műhely kialakítása a METU-n

A program alapvető célkitűzése a kreatív gondolkodás fejlesztése volt.

Kreatív Műhely

Kreatív gondolkodásfejlesztő műhely kialakítása a METU-n

A program alapvető célkitűzése a kreatív gondolkodás fejlesztése volt. …

KommunikációTurizmusÜzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...