A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű
Kiemelkedően fontossá vált, hogy egy vállalat meggyőzően kommunikáljon kifelé az online platformokon, illetve hogy egy olyan munkahelyi közösséget építsenek fel, ami vonzó lehet az Y és Z generáció számára – derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne közös kutatásából. A fiatalok leggyakrabban a Facebookon keresnek álláskereséssel és munkaerőpiaccal kapcsolatos információkat és ezen információk alapján választanak aztán munkahelyet. A kutatásból kiderült az is, hogy egy startup ugyanolyan vonzó lehet számukra, mint egy vállalat, így sok esetben a cég közösségi média megjelenése dönt a munkahely választásukban.
A METU és a SentiOne social és online listening nemzetközi cégcsoport közös kutatásában a fiatalok álláskereséséhez kapcsolódó kulcsszavak előfordulási gyakoriságát kutatta. A Facebookon 2018 és 2019 márciusa között csaknem 2,3 millió említést regisztráltak az olyan népszerű kulcsszavak kapcsán, mint az állás, pályakezdő, vállalkozás, multi vagy munkahely, így nem is kérdés, hogy ezen a felületen keresnek a fiatalok a legnagyobb gyakorisággal, ha állást keresnek. Ez önmagában több, mint a Top 10-ben szereplő másik kilenc oldalon –többek közt a 24.hu-n vagy a 888.hu-n – fellelhető mintegy kétmillió említés.
És miről szól általában a cégek közösségi média kommunikációja? Az eredmények alapján kiemelkedően sok poszt, illetve bejegyzés szól a fiatalok munkakeresése kapcsán a kapunyitási pánikról, illetve a pályakezdéssel kapcsolatos bizonytalanságról, valamint a lakhatás és a hosszú távú megélhetés kérdésköréről. A cégek nem magukról kommunikálnak, hanem többnyire az Y-ok és a Z-k foglalkoztatásának kihívásait és lehetőségeit elemzik, a generációs jellegzetességek és különbségek figyelembevételével. A vizsgált korosztály körében nagyon népszerűek még azok a tartalmak, amelyek fiatal vállalkozók sikereit, illetve a startup kultúra pozitív oldalát mutatják be.
A SentiOne a különböző munkavállalással kapcsolatos blog-, illetve fórumbejegyzéseket, hozzászólásokat is megvizsgálta. Kiderült, hogy a fiatalok számára kiemelkedően fontos, hogy egy jó munkahelyen versenyképes, „európai” fizetést kapjanak, rugalmas legyen az időbeosztás, kreatív a munkavégzés, rendszeres és hasznos visszajelzéseket kapjanak, maradjon meg a munka és a magánélet egyensúlya, valamint kapjanak lehetőséget a fejlődésre és tanulásra. Egy munkahely legfőbb ismérve az Y és Z generáció szerint mégis a jó csapat, ami tükrözi a fiatalok közösségekben való gondolkodását. A kutatás eredményei szerint számukra ez csaknem olyan fontos szempont, mint a jó vezetők, vagy a munkahely által átláthatóan felvázolt karrierutak.
„Az online térben a tartalmak figyelemre méltó kettőssége rajzolódik ki. Sok beszámoló szól arról, hogy a fiatalok határozottak, tudják, mit akarnak, és bíznak a képességeikben. Ezzel szemben gyakori témaként jelenik meg az életre való felkészületlenség, a kapunyitási pánik, az elhelyezkedés problémái és a lakhatási nehézségek is – mondta el Major Szilvia, a METU KarrierCentrumának vezetője. – MyBrand nevű, hazánkban egyedülálló portfólió alapú képzési rendszerünkkel pont az a célunk, hogy a hallgatók a diploma kézhezvételekor már határozott képpel rendelkezzenek saját készségeikről, melyekre építve könnyebben alkalmazkodhatnak a nehézségekhez és képezhetik tovább magukat a későbbiekben.”
A témában megjelent sajtóközlemény ITT olvasható.
Hírek
![analogcsempe](https://www.metropolitan.hu/media/cache/frontpage_news/image/content/analogcsempe.jpg)
Analóg hagyománytól a TikTokig: METUFOTO a Művészetek Völgyében
A 2024-es Művészetek Völgye Fesztiválon június 22-26. között a METUFOTO számos i …
![üdvametuncsemp](https://www.metropolitan.hu/media/cache/frontpage_news/image/content/udvametuncsemp.png)
Rektori köszöntő
Szívből gratulálok a sikeres felvételihez, mától Ön is a METU értékes közösségén …
![METUALUMNIMOBCSEMP](https://www.metropolitan.hu/media/cache/frontpage_news/image/content/metualumnimobcsemp.png)
A METU Alumni Club közössége átlépte a 10,000 regisztrációt! Köszönjük!
Örömünkre szolgál bejelenteni a hírt, hogy a 2023 n …
![3ddiplomacsempe](https://www.metropolitan.hu/media/cache/frontpage_news/image/content/3ddiplomacsempe.jpg)
3D technológiát és kreatív divatot ötvöz a METU frissdiplomásának díjnyertes startupja
A Média design szakos hallgató által alapított Mixony már elnyerte a Fashion Awa …
![pagksélgmléasmgéla112](https://www.metropolitan.hu/media/cache/frontpage_news/image/content/pagkselgmleasmgela112.png)
Bemutatták az MNB és a METU együttműködésével megszületett két új kiadványt
Bemutatták az MNB és a METU együttműködésével megszületett két új kiadványt …
![rekoncsemp](https://www.metropolitan.hu/media/cache/frontpage_news/image/content/rekoncsemp.jpg)
A METU oktatójának alkotása a SEE Film Festival legjobb animációs filmje
Ulrich Gábor oktatónk rövidfilmje lett a SEE Film Festival 2024 legjobb animáció …
![kicsicsempintegr.](https://www.metropolitan.hu/media/cache/frontpage_news/image/content/kicsicsempintegr.jpg)
Integrált társművészeti gyakorlat kiállítás: Dehát, ki emlékszik már erre?
A METU integrált társművészeti gyakorlat hallgatóinak kiállítása a 2000’-es évek …
![csempikehir firstcut](https://www.metropolitan.hu/media/cache/frontpage_news/image/content/csempikehir-firstcut.jpg)
METU hallgatói munkák a Sapientia EMTE rendezvényén.
METU hallgatói mozgóképes és média design alkotások is bemutatásra kerültek a Sa …
![METU hírek logó](/assets/img/metu-logo-news.jpg)