A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű

Kiemelkedően fontossá vált, hogy egy vállalat meggyőzően kommunikáljon kifelé az online platformokon, illetve hogy egy olyan munkahelyi közösséget építsenek fel, ami vonzó lehet az Y és Z generáció számára – derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne közös kutatásából. A fiatalok leggyakrabban a Facebookon keresnek álláskereséssel és munkaerőpiaccal kapcsolatos információkat és ezen információk alapján választanak aztán munkahelyet. A kutatásból kiderült az is, hogy egy startup ugyanolyan vonzó lehet számukra, mint egy vállalat, így sok esetben a cég közösségi média megjelenése dönt a munkahely választásukban. 


A METU és a SentiOne social és online listening nemzetközi cégcsoport közös kutatásában a fiatalok álláskereséséhez kapcsolódó kulcsszavak előfordulási gyakoriságát kutatta. A Facebookon 2018 és 2019 márciusa között csaknem 2,3 millió említést regisztráltak az olyan népszerű kulcsszavak kapcsán, mint az állás, pályakezdő, vállalkozás, multi vagy munkahely, így nem is kérdés, hogy ezen a felületen keresnek a fiatalok a legnagyobb gyakorisággal, ha állást keresnek. Ez önmagában több, mint a Top 10-ben szereplő másik kilenc oldalon –többek közt a 24.hu-n vagy a 888.hu-n – fellelhető mintegy kétmillió említés.

És miről szól általában a cégek közösségi média kommunikációja? Az eredmények alapján kiemelkedően sok poszt, illetve bejegyzés szól a fiatalok munkakeresése kapcsán a kapunyitási pánikról, illetve a pályakezdéssel kapcsolatos bizonytalanságról, valamint a lakhatás és a hosszú távú megélhetés kérdésköréről. A cégek nem magukról kommunikálnak, hanem többnyire az Y-ok és a Z-k foglalkoztatásának kihívásait és lehetőségeit elemzik, a generációs jellegzetességek és különbségek figyelembevételével. A vizsgált korosztály körében nagyon népszerűek még azok a tartalmak, amelyek fiatal vállalkozók sikereit, illetve a startup kultúra pozitív oldalát mutatják be. 

A SentiOne a különböző munkavállalással kapcsolatos blog-, illetve fórumbejegyzéseket, hozzászólásokat is megvizsgálta. Kiderült, hogy a fiatalok számára kiemelkedően fontos, hogy egy jó munkahelyen versenyképes, „európai” fizetést kapjanak, rugalmas legyen az időbeosztás, kreatív a munkavégzés, rendszeres és hasznos visszajelzéseket kapjanak, maradjon meg a munka és a magánélet egyensúlya, valamint kapjanak lehetőséget a fejlődésre és tanulásra. Egy munkahely legfőbb ismérve az Y és Z generáció szerint mégis a jó csapat, ami tükrözi a fiatalok közösségekben való gondolkodását. A kutatás eredményei szerint számukra ez csaknem olyan fontos szempont, mint a jó vezetők, vagy a munkahely által átláthatóan felvázolt karrierutak.

„Az online térben a tartalmak figyelemre méltó kettőssége rajzolódik ki. Sok beszámoló szól arról, hogy a fiatalok határozottak, tudják, mit akarnak, és bíznak a képességeikben. Ezzel szemben gyakori témaként jelenik meg az életre való felkészületlenség, a kapunyitási pánik, az elhelyezkedés problémái és a lakhatási nehézségek is – mondta el Major Szilvia, a METU KarrierCentrumának vezetője. – MyBrand nevű, hazánkban egyedülálló portfólió alapú képzési rendszerünkkel pont az a célunk, hogy a hallgatók a diploma kézhezvételekor már határozott képpel rendelkezzenek saját készségeikről, melyekre építve könnyebben alkalmazkodhatnak a nehézségekhez és képezhetik tovább magukat a későbbiekben.”

A témában megjelent sajtóközlemény ITT olvasható.


2019. 06. 26.

Hírek

KommunikációTurizmusÜzlet
Így működik az oktatás Hongkongban

Oktatónk, Vass Vilmos egy hetet töltött vendégprofesszorként Hongkongban, ahol személyesen győződhetett meg a kreatív és gyakorlatorientált képzés előnyeiről.

hongkong

Így működik az oktatás Hongkongban

Oktatónk, Vass Vilmos egy hetet töltött vendégprofesszorként Hongkongban, ahol s …

KommunikációTurizmusÜzlet
Művészet
ART OPEN!

ismét workshop nap a METU-n

ART OPEN 02! hircsempe 2

ART OPEN!

ismét workshop nap a METU-n …

Művészet
Művészet
FUTUROSCOPE 2019

Média designereink kiállítása

futuroscope 2019 hircsempe

FUTUROSCOPE 2019

Média designereink kiállítása …

Művészet
Művészet
Emirates International Poster Festival 2019

METU-s plakátok Dubaiban

Emirates International Poster Festival 2019

Emirates International Poster Festival 2019

METU-s plakátok Dubaiban …

Művészet
Művészet
METU Diploma Show / Marie Claire Fashion Days 2019

hallgatóink diplomamunkái a kifutón

Marie Claire Fashion Days 2019 new

METU Diploma Show / Marie Claire Fashion Days 2019

hallgatóink diplomamunkái a kifutón …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
Új partner a METU házatáján!

A napokban kötött együttműködési megállapodást a Budapesti Metropolitan Egyetem és a Wristfield Europe Kft.

Új partner_wristfield_2019

Új partner a METU házatáján!

A napokban kötött együttműködési megállapodást a Budapesti Metropolitan Egyetem …

KommunikációTurizmusÜzlet
KommunikációTurizmusÜzlet
METU-s oktatók az ISCOM-on

Egyetemünket Dr. Lukács Rita, az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar főiskolai docense és Selján Márk, a Művészeti és Kreatívipari Kar főiskolai docense képviselte.

2019-11-11-iscom_kep

METU-s oktatók az ISCOM-on

Egyetemünket Dr. Lukács Rita, az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar főisko …

KommunikációTurizmusÜzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...