Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű | Budapesti Metropolitan Egyetem

A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű

Kiemelkedően fontossá vált, hogy egy vállalat meggyőzően kommunikáljon kifelé az online platformokon, illetve hogy egy olyan munkahelyi közösséget építsenek fel, ami vonzó lehet az Y és Z generáció számára – derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne közös kutatásából. A fiatalok leggyakrabban a Facebookon keresnek álláskereséssel és munkaerőpiaccal kapcsolatos információkat és ezen információk alapján választanak aztán munkahelyet. A kutatásból kiderült az is, hogy egy startup ugyanolyan vonzó lehet számukra, mint egy vállalat, így sok esetben a cég közösségi média megjelenése dönt a munkahely választásukban. 


A METU és a SentiOne social és online listening nemzetközi cégcsoport közös kutatásában a fiatalok álláskereséséhez kapcsolódó kulcsszavak előfordulási gyakoriságát kutatta. A Facebookon 2018 és 2019 márciusa között csaknem 2,3 millió említést regisztráltak az olyan népszerű kulcsszavak kapcsán, mint az állás, pályakezdő, vállalkozás, multi vagy munkahely, így nem is kérdés, hogy ezen a felületen keresnek a fiatalok a legnagyobb gyakorisággal, ha állást keresnek. Ez önmagában több, mint a Top 10-ben szereplő másik kilenc oldalon –többek közt a 24.hu-n vagy a 888.hu-n – fellelhető mintegy kétmillió említés.

És miről szól általában a cégek közösségi média kommunikációja? Az eredmények alapján kiemelkedően sok poszt, illetve bejegyzés szól a fiatalok munkakeresése kapcsán a kapunyitási pánikról, illetve a pályakezdéssel kapcsolatos bizonytalanságról, valamint a lakhatás és a hosszú távú megélhetés kérdésköréről. A cégek nem magukról kommunikálnak, hanem többnyire az Y-ok és a Z-k foglalkoztatásának kihívásait és lehetőségeit elemzik, a generációs jellegzetességek és különbségek figyelembevételével. A vizsgált korosztály körében nagyon népszerűek még azok a tartalmak, amelyek fiatal vállalkozók sikereit, illetve a startup kultúra pozitív oldalát mutatják be. 

A SentiOne a különböző munkavállalással kapcsolatos blog-, illetve fórumbejegyzéseket, hozzászólásokat is megvizsgálta. Kiderült, hogy a fiatalok számára kiemelkedően fontos, hogy egy jó munkahelyen versenyképes, „európai” fizetést kapjanak, rugalmas legyen az időbeosztás, kreatív a munkavégzés, rendszeres és hasznos visszajelzéseket kapjanak, maradjon meg a munka és a magánélet egyensúlya, valamint kapjanak lehetőséget a fejlődésre és tanulásra. Egy munkahely legfőbb ismérve az Y és Z generáció szerint mégis a jó csapat, ami tükrözi a fiatalok közösségekben való gondolkodását. A kutatás eredményei szerint számukra ez csaknem olyan fontos szempont, mint a jó vezetők, vagy a munkahely által átláthatóan felvázolt karrierutak.

„Az online térben a tartalmak figyelemre méltó kettőssége rajzolódik ki. Sok beszámoló szól arról, hogy a fiatalok határozottak, tudják, mit akarnak, és bíznak a képességeikben. Ezzel szemben gyakori témaként jelenik meg az életre való felkészületlenség, a kapunyitási pánik, az elhelyezkedés problémái és a lakhatási nehézségek is – mondta el Major Szilvia, a METU KarrierCentrumának vezetője. – MyBrand nevű, hazánkban egyedülálló portfólió alapú képzési rendszerünkkel pont az a célunk, hogy a hallgatók a diploma kézhezvételekor már határozott képpel rendelkezzenek saját készségeikről, melyekre építve könnyebben alkalmazkodhatnak a nehézségekhez és képezhetik tovább magukat a későbbiekben.”

A témában megjelent sajtóközlemény ITT olvasható.


2019. 06. 26.

Hírek

categories.hallgatoink

Az Erasmus+ mobilitási programot népszerűsítő rendezvényeket szervezett a Nemzetközi Koordinációs Iroda, hogy a METU minél több hallgatója és munkatársa értesüljön változatos mobilitási lehetőségeinkről.

erahír

Az Erasmus+ mobilitási programot népszerűsítő rendezvényeket szervezett a Nemzet …

categories.hallgatoink
Művészet

A Magyar Sajtkészítők Egyesülete egyetemünkön arculatuk megújításához grafikai pályázatot hirdetett...

sajtihírcsempike

A Magyar Sajtkészítők Egyesülete egyetemünkön& …

Művészet
Művészet
Egyedülálló nemzetközi kiállításnak ad otthont a Budapesti Metropolitan Egyetem Művészeti és Kreatívipari Kara

Innovatív kiállítás mutatja be a közérdekű design világát

design

Egyedülálló nemzetközi kiállításnak ad otthont a Budapesti Metropolitan Egyetem Művészeti és Kreatívipari Kara

Innovatív kiállítás mutatja be a közérdekű design világát …

Művészet
Jelentős tudományos kapcsolatrendszerrel rendelkező rektor a Budapesti Metropolitan Egyetem élén

A Budapesti Metropolitan Egyetemen 2023. október 1-től Prof. Dr. Kocziszky György tölti be a rektori pozíciót.

kinevezés_

Jelentős tudományos kapcsolatrendszerrel rendelkező rektor a Budapesti Metropolitan Egyetem élén

A Budapesti Metropolitan Egyetemen 2023. október 1-től Prof. Dr. Kocziszky Györg …

Üzlet
MNB Kiválósági Fesztivál

A Magyar Nemzeti Bank meghívja a gazdasági képzési területen tanulókat az MNB Kiválósági Fesztiváljára.

success_fest

MNB Kiválósági Fesztivál

A Magyar Nemzeti Bank meghívja a gazdasági képzési területen tanulókat az MNB Ki …

Üzlet
KommunikációTurizmusÜzlet
A jövő a felelős és regeneratív turizmusé

A Budapesti Metropolitan Egyetem Turizmus Intézete nemzetközi konferenciát rendezett a turizmus világnapja alkalmából

meturizmus

A jövő a felelős és regeneratív turizmusé

A Budapesti Metropolitan Egyetem Turizmus Intézete nemzetközi konferenciát rende …

KommunikációTurizmusÜzlet
Művészet
METU a Budapest Design Week-en

Idén ősszel ismét csatlakozik a METU a Budapest Design Week-hez 4 saját programmal.

BDW-csemp

METU a Budapest Design Week-en

Idén ősszel ismét csatlakozik a METU a Budapest Design Week-hez 4 saját programm …

Művészet
Művészet
METU-s oktatónk alkotásait is kiállították New Yorkban ​

Ajkai Dávid, a METU Fotográfia szak oktatójának munkája is szerepelt a PHOTO COUTURE Kortárs magyar fotóművészeti kiállításon New Yorkban, a Liszt Ferenc Intézet szervezésében. ​

Ajkai Dávid

METU-s oktatónk alkotásait is kiállították New Yorkban ​

Ajkai Dávid, a METU Fotográfia szak oktatójának munkája is szerepelt a PHOTO COU …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...