Az egyetemisták harmada már átélte a kapunyitási pánikot
Sokszor beszélünk a kapuzárási pánikról, de a kapunyitásról annál kevesebb szó esik, pedig a felsőoktatásban tanulók félnek a jövőtől, az önállóságtól, amely sokukból szorongást és bizonytalanságot vált ki - derült ki a 2018-as TEDx konferenciánkra készített felmérésből.
A résztvevők közel 80 százaléka tisztában van a kapunyitási pánik jelentésével, sőt, a fiatalok harmada már magán is tapasztalta a tüneteket. A megkérdezettek szerint ismerőseik nagy többségét is érinti ez a jelenség. A fiatalok elsősorban a családjuktól várnának segítséget ebben a helyzetben, de úgy gondolják, hogy iskolai felkészítéssel akár megelőzhető is lehetne ez az állapot.
Megfelelni az elvárásoknak
A hallgatók negyede leginkább a szülőknek szeretne megfelelni, az iskola csak ez után következik. 17-17 százalékuk néz szembe nap mint nap különféle társadalmi és párkapcsolati elvárásokkal. A válaszadóknak magukkal szemben is komoly követelményeik vannak: a legfontosabbak közé tartozik a boldogságra való törekvés, a saját karriercélok megvalósítása és a hivatás megtalálása, de a saját megítélésük szerinti siker is.
„A huszonévesek azért is hihetik, hogy valami nincs rendjén velük, mert a társadalmi vélekedés szerint ez az az áhított időszak, amikor mindenki jól érzi magát. Ők azonban nem tudják eldönteni, hogy a média, a közvetlen környezetük vagy a saját elvárásaiknak kell-e megfelelniük” - mondta el Simon Orsolya, az őszi TEDx konferenciánk előadója.
Fotó: Benkő M. Fanni
Mi a megoldás?
A megkérdezettek alig több mint egytizede gondolja határozottan, hogy kiút lenne a kapunyitási pánikból a környezet vagy más életkörülmény megváltozása. A kitöltők többsége inkább önállóan, egyedül találna megoldást, a fiatalok harmada azonban nehezen bízik saját magában.
A válaszadóknak megoszlik a véleményük arról, hogy a kapunyitási pánik megelőzhető-e: 40 százalékuk szerint nem elkerülhető ez az állapot, de ugyanennyien gondolják úgy, hogy a megfelelő iskolai felkészítés lenne a legjobb megoldás, de az is segítene a helyzeten, ha a szülők jobban odafigyelnének pályakezdéssel kapcsolatos kérdéseikre és problémáikra.
Itt van például egy alap kérdés, amivel mindannyian találkoznak az első állásinterjún: „Miért ön a legalkalmasabb a pozícióra?”. A javarészt munkatapasztalat nélküli, de már diplomás fiatalok megtorpannak egy ilyen kérdéstől. Az egyre több felelősség megrémiszti a pályakezdőket, hiszen sokuk nincs tisztában saját képességeivel.
Egyedülálló, portfólió alapú képzési rendszerünk, a MyBrand az elsajátított szakmai tudás mellett éppen ezért az egyéni kompetenciákra is fókuszál. A képzés alatt kialakított portfólió segítségével a hallgatók folyamatosan figyelemmel kísérhetik, milyen készségeket és attitűdöket sajátítottak el az elvégzett kurzusok során. Az egyetemi évek végére reális képet kapnak saját erősségeikről, amelyekre építve kiemelkedhetnek a versenyből.
A témában kiadott sajtóközleményünk ITT olvasható.
Hírek
Kiemelkedő eredmények az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar TDK kari fordulóján
Nagy Lajos király úti kampuszunkon idén is nagy sikert &eac …
Online fenntarthatósági kurzus indult a METU-n 2024 tavaszán
A Magyar Egyetemek Fenntarthatósági Platform (MEFP) keretéb …
Jelölj minket 1. helyen 2024.07.10-ig!
…
Camera Justitia díjat kapott a KIX, Révész Bálint, a METU oktatójának és Mikulán Dávid közös filmje
Révész Bálint, a Budapesti Metropolitan Egyetem Mozgókép tanszék oktatójának fil …
A METU oktatójának filmje a hallgatók aktív közreműködésével készült Kék Pelikan már látható a mozikban
Csáki László, Balázs Béla-díjas dokume …
Újraindult a RádióMETU!
Nagy örömmel jelentjük be, hogy három év kihagy&aac …
Munkácsy Mihály-díjban részesült Uray-Szépfalvi Ágnes, a METU Vizuális Kommunikáció Tanszék oktatója
Büszkén adunk hírt arról, hogy március 15. alka …
Növeld munkaerőpiaci esélyeidet, válaszd duális képzési formánkat!
Ha a METU-t is megjelölted a felsőoktatási felvéte …