Vállalatok között lett az év szervezetfejlesztője a METU
A myBRAND koncepciójával egyetemünk elnyerte a rangos Kagyló Díj szervezetfejlesztési verseny fődíját, az Igazgyöngy Díjat.
A Kagyló Díjat 2018-ban alapította meg egy szakmai zsűri, melynek tagjai HR és kommunikációs szakemberek. Ők jelenlegi pozícióikból adódóan is, közelről érintkeznek a HR aktuális kihívásaival és dolgoznak együtt szervezetfejlesztőkkel vagy alkalmaznak saját módszereket szervezetükön belül. Céljuk, hogy a fejlesztési munkát és elért eredményeket láthatóvá tegyék a szervezetek számára is, összegyűjtsék és díjazzák a szakma kiemelkedő teljesítményeit, és egyfajta találkozási pontot hozzanak létre a szakma közösségének.
Nagy büszkeségünkre az idei Kagyló Díj fődíját, az Igazgyöngy Díjat a METU nyerte el a 'myBRAND, közösen a jövő generációjáért' című projektjével. A projekt célja egy új employer branding kampány kialakítása volt a hallgatók és az oktatók számára. A kis-, közép- és nagyvállalati kategóriában pályázható Kagyló Díj fődíját a METU okkal érdemelte ki a piaci HR szakemberekből álló zsűri döntése alapján. Az eredetileg csak oktatásfejlesztési koncepciónak induló, ám időközben magát szervezetfejlesztési programmá kinövő myBRAND koncepció egyik fő eredményeként ugyanis az NPS-ben (Net Promoter Score) mért hallgatói elégedettség jelentősen (magyar +47; nemzetközi +31) emelkedett az intézmény falai között másfél év alatt.
Ez többek között a myBRAND azon sarokpontjainak köszönhető, amelyek a tanítás helyett a tanulásra, a lexikális tudásátadás helyett a kompetenciafejlesztésre, és a tanár helyett a diákra, a diákok közösségére helyezik át a hangsúlyt. A félreértések elkerülése érdekében ez nem a szakmai tudás háttérbe kerülését jelenti, sőt! Inkább arról van szó, hogy a tudás elsajátítását igyekszik az egyetem minél hatékonyabban és minél több személyes tapasztalás, egyéni élmény mentén támogatni. Például nem is feltételeznénk, hogy mekkora elköteleződést és motivációt generál, amikor egyetemisták oktatójukkal közösen határozzák meg a félév elején az adott kurzus együttműködési kereteit, szabályait.
Az ilyen és ehhez hasonló részelemek mellett a myBRAND fő célkitűzéseit szolgálják a diákoknak szóló egyetemi tréningek (összesen 34-féle!) és különféle aktivitást igénylő szakmai események (például coaching programok), továbbá az oktatóknak szóló képzések, workshopok és mentoring alkalmak is. Mint ahogyan az is, hogy a myBRAND program megvalósítása bizonyos értelemben véve ékszerűen történt, hiszen a koncepcióra leginkább nyitott HR képzési programok átalakítása (emberi erőforrások BSc, emberi erőforrás tanácsadó MA) pilot projektként szolgált.
Hírek

Prof. Dr. Vasa László Tudományos és Innovációs rektorhelyettessel erősíti csapatát a Budapesti Metropolitan Egyetem
2023. január 1-től Prof. Dr. Vasa László Tudományos és Innovációs rektorhelyette …

Új szakaszába lépett a „Design a jövőért” projekt
Tizennégy hallgatói terv bemutatásával folytatódott a Műegyetem és a Budapesti M …

METU alumni díjazottak- International Design Awards 2022
METU-s sikerrel zárult az idei International Design Awards (IDA), amely 2007 óta …

METU animációs és rövidfilm szemle az Urániában
A METU végzős animációs és mozgóképes hallgatóinak legjobb munkáit először látha …

Interaktív játékokat alkotnak a METU tervezőgrafika hallgatói a Ludwig Múzeummal
Interaktív játékok megalkotásában vesznek részt a METU hallgatói a Ludwig Múzeum …

METU-s győzelem a CheckINN Turisztikai Innovációs Versenyen
A 2022-es CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny Vállalati kihívás kategóriájáb …

Dr. Kovács Attila a METU Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Karának új dékánja
2023. január 1-től Dr. Kovács Attila vezeti a Budapesti Metropolitan Egyetem Üzl …

Karrier tippek: milyen munka illik a személyiségedhez?
Mit dolgozzak, mi leszek, ha nagy leszek? Hasznos karrier tippek és a karrierépí …
