Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Tóth Dominika / Kézműves tárgykultúra alapszak | Budapesti Metropolitan Egyetem

Tóth Dominika / Kézműves tárgykultúra alapszak

„A METU-n amellett, hogy remek szakemberektől tanulhattam, közvetlen, segítőkész és emberséges tanárokkal találkoztam, így a tervezési folyamatok is sokkal hatékonyabbak voltak.”

Dominika Kézműves tárgykultúra alapszak textilművesség specializációján diplomázottA textiltervezés szerinte határtalan lehetőségeket rejt magában és folyamatos kísérletezésre inspirálja.

  


Miért ezzel a területtel foglalkozol?
A művészet világa folyamatosan vonzott és foglalkoztatott, a zene, a szépirodalom, és a design is. A választásom ezért a művészeti középiskolára esett, a pozitív visszajelzéseknek, és az ott elért sikereknek köszönhetően ezen az úton lépegettem tovább. Ami azonban a legmeghatározóbb volt, az a pozitív és lelkesítő érzés, ami a tervezés és az alkotások előállításakor járt és jár át most is. 

Miért ezt a szakot választottad?
Középiskolában öltözéktervezést tanultam, s mivel szerettem volna ezzel tovább foglalkozni, és tovább fejlődni ezen a területen, ezért a Kézműves szakra jelentkeztem. Mikor a specializációra került sor, úgy éreztem, hogy az öltözéktervezést remekül támogatni tudja, és több lehetőséget tár elém a textiltervezés.

Mi inspirál?
Nagyon szeretem a természetet, szeretek túrázni, és cserkészként is sok időt töltök a szabadban. A legtöbb munkámat a természetben fellelhető formák és színvilág inspirálta, azonban a mindennapokban is igyekszek nyitott szemmel járni.

Melyek voltak a kedvenc egyetemi munkáid és miért?
Az egyetem alatt, de már ezt megelőzően is előszeretettel dolgoztam gyapjúval. Kártolt gyapjúval, művészeti felhasználásra készült nemezzel és ipari filccel is. Az egyik kedvencem egy nemezeléssel előállított gyümölcstároló.


A textiltervezés mellett nagyon élveztem a textilforma-alakítási gyakorlatokat, ahol egy struktúrával kísérleteztünk, majd az általunk választott funkcióra szánt tárggyá alakítottuk.

  

Mi volt a diplomamunkád? Miért ezt a témát választottad?
A választott témám a pozitív megnyugvás volt. A diplomamunkám három anyagszerkezetből álló sorozat, mely során a tartalom és az anyagszerkezetek kapcsolatát vizsgáltam. Ez a téma számomra azért volt fontos, mert a mindennapjaimban megjelenő személyes helyzeteket érinti. A munkám formavilágát az élővilágban fellelhető biztonságot és védelmet nyújtó megoldások inspirálták. A nyugalmi állapot elérésére talált módszerek pedig az anyagszerkezetek által hordozott tartalomra voltak hatással. A sorozat minden darabja egy alapelemre épül, mely egy nagyon egyszerű laptermékből előállított csomó. Ennek az alapelemnek a variálásával és sorolásával játszottam.

  


Mivel járult hozzá a szakmai fejlődésedhez a METU az egyetemi évek alatt?
A komfortzónámból való kilépésben segített leginkább, és a kreativitásomat is fejlesztette. Amit ezen kívül mindenképp kiemelnék, az a tervezési folyamat elsajátítása.

Mit mondanál annak, aki most felvételizik, miért érdemes a METU-t választania?
Számomra fontos a környezet milyensége, ahol tanulok, dolgozok, tervezek és fejlődök. A METU-n amellett, hogy remek szakemberektől tanulhattam, közvetlen, segítőkész és emberséges tanárokkal találkoztam, így a tervezési folyamatok is sokkal hatékonyabbak voltak.

  



Hogy érzed magad frissdiplomásként?
Mindig jó érzés az életben elérni a kitűzött céljainkat, s ez is egy ilyen pont volt számomra. Nagyon inspiráltnak és motiváltnak érzem magam, mely a diplomamunkám kapcsán és a konzulensem hatására alakult ki bennem. Nehéz, de egyben nagyszerű is volt az elmúlt szemeszter, és nagyon sokat adott.

Milyen élmény volt a diplomavédésed?
A diplomavédés előtt és alatt is nagyon izgultam, de örömmel mutattam be a munkámat, és jó érzéssel töltött el a bizottság pozitív és elismerő reakciója.

Milyen terveid vannak a jövőre?
Szeretném tovább folytatni tanulmányaimat, és új technikákat elsajátítani. Valamint a diplomamunkám által előállított anyagszerkezeteket szeretném akár anyag, akár léptékbéli változtatások során továbbgondolni.