GYIK - gyakran ismételt kérdések

Az oldalon található kérdések körét a felmerülő igények alapján folyamatosan bővítjük, illetve a válaszokat frissítjük. 

Az oldal legutolsó frissítésének dátuma: 2020.06.30
A kategóriák legutóbb frissített kérdéseit narancs színnel jelöltük.


CAMPUS ÚJRANYITÁS

Van már lehetőség személyes ügyintézésre?
A veszélyhelyzet elmúltával, 2020.06.22-től ismét elérhetővé válik a Hallgatói Információs Központ személyes ügyfélszolgálata a Nagy Lajos király úti campuson.

Felhívjuk figyelmed, hogy az ügytézés kizárólag előzetes időpont foglalással, illetve bizonyos ügytípusok esetén lehetséges!

Személyesen intézhető ügytípusok:

  • diákigazolvány ügyintézés 
  • előzetesen igényelt igazolás átvétele 

Kiemelt figyelmet fordítunk hallgatóink és dolgozóink védelmére, ezért biztosítunk egyelőre részleges ügyintézésre lehetőséget.

Egyéb ügyekben a személyes ügyfélszolgálat nem látogatható, kérjük, keress minket telefonon, vagy e-mailben.

https://www.metropolitan.hu/ugyintezek

Mi a HIK aktuális nyitva tartása? 
Hétfőtől péntekig: 9:00-15:30 óráig.

Személyes ügyintézésre minden esetben csak időpontfoglalással van lehetőség, legkorábban a foglalás napját követő munkanapra. 

Időpontot ide kattintva foglalhatsz.

A korlátozásokat Budapesten is enyhítették, ez azt jelenti, hogy a vizsgákat és záróvizsgákat mégis az egyetemen tartják?
Nem, ebben a tanévben már nem lesznek olyan kötelezettségeitek, amelyek személyes megjelenéssel járnának. A vizsgákat, záróvizsgákat és kiértékeléseket online valósítjuk meg. 

Ha csak tanulni szeretnék bemenni a campusra, arra van lehetőség? 
A személyi biztonságot továbbra is elsődleges fontosságúnak tartva, a veszélyhelyzet fennállása alatt, csak az ügyintézéshez nélkülözhetetlen mértékben nyitjuk meg kapuinkat.

Az épületek továbbra is zárva lesznek, ez alól csak a Nagy Lajos campus könyvtára kivétel. 

Mikortól látogatható a Nagy Lajos campus könyvtára? 
A könyvtár május 25-től, 11:00 és 15:00 óra között tart nyitva. Böngészni, számítógépet használni továbbra sem lehet, kizárólag kölcsönözni. 

Kell maszkot viselnem, ha be akarok menni a könyvtárba? 
Igen, kérjük, hogy a többi hallgató és a könyvtár munkatársainak védelme érdekében takard el az arcod sállal vagy maszkkal, illetve mosd meg és fertőtlenítsd a kezed miután belépsz az épületbe. 


NYELVVIZSGAMENTESSÉG, OKLEVÉL KIÁLLÍTÁS

Ha személyes átvételt jelöltem meg az adategyeztetés során, mikor vehetem át az oklevelemet? 
Okleveledet akkor veheted át, ha annak elkészültéről írásban már tájékoztattunk.

Ezt követően fontos, hogy előzetesen foglalj időpontot az ügyfélszolgálatra, amelyet ide kattintva tehetsz meg.

Kérjük, a foglalt időpontra pontosan érkezz és készítsd elő azonosításra alkalmas irataidat!

A Hallgatói Információs Központ nyitva tartása: 

Hétfőtől péntekig: 9:00-15:30 óráig.

Kérjük, hogy akkor válaszd a személyes ügyintézési formát, ha egészséges vagy és ügyelj a javasolt óvintézkedések betartására. 

Viselj orrot és szájat takaró maszkot, illetve az épületbe lépéskor moss kezet vagy használj kézfertőtlenítőt! 

Igaz, hogy nincs szükség nyelvvizsgára a diplomához?

Azon hallgatónk, aki legkésőbb 2020. augusztus 31-ig sikeres záróvizsgát tett vagy tesz, nyelvvizsgamentességben részesül a 101/2020. (IV. 10.) Korm. rendelet alapján, és megkezdjük oklevelének (diplomájának) kiállítását.

A rendelet visszamenőleges hatálya meddig terjed?

A közlönyben megjelent határozat alapján nincs időbeli korlát, a 2020. augusztus 31-ig sikeres záróvizsgát tett valamennyi hallgatóra vonatkozik. 

Abban az esetben is megkaphatom a diplomaoklevelet, ha a METU valamelyik jogelődjén (BKF, HFF) fejeztem be a tanulmányaimat?

Igen, ezeket az okleveleket is kiállítja az egyetem. 

Miként juthatok információhoz, ha a Neptunban már régi e-mail címem szerepel, amit már nem használok? 

Az oklevelek kiállítására, átvételére vonatkozó információk megtalálhatóak lesznek a weboldalon itt, illetve a Hallgatóink / Aktuális nyelvvizsga információk menüpont alatt.

Kik jogosultak az oklevélre? 

A mentesség vonatkozik minden kimeneti nyelvvizsga-követelményre, függetlenül annak mennyiségétől, szintjétől, típusától. 

Azok a hallgatók váltak jogosulttá, akik már korábban záróvizsgát tettek, vagy jelenleg tanulmányokat folytatnak, de legkésőbb 2020. augusztus 31-ig sikeres záróvizsgát tesznek.

Kik azok, akik nem jogosultak az oklevélre?

Azok a hallgatók, akiknél megállapítható, hogy nem teljesítették a záróvizsga követelményeit.

Nem vonatkozik a nyelvvizsgamentesség egyéb nyelvi követelményekre (pl. belső nyelvi vizsga, vagy ha a nyelvvizsga tárgyi előfeltételként van meghatározva a mintatantervben) 

Rendelkezésünkre álló információink szerint nem vonatkozik azokra a hallgatóinkra, akik jelenleg tanulmányokat folytatnak, és 2020. augusztus 31-ét követően fogják teljesíteni a záróvizsgát.

Mit kell tennem, ha szeretném átvenni az oklevelem? 

Az oklevél kiállításhoz adategyeztetésre lesz szükséged, melyet a Neptun tanulmányi rendszerben tudsz megtenni. 

Sikeres bejelentkezést követően, kérjük, töltsd ki a Neptun / Ügyintézés / Kérvények menüpontban található „Adategyeztetés oklevél (diploma) kiállításához” nevű kérvényt. Az adategyeztetés benyújtása elengedhetetlen része az oklevél helyes adatokkal történő kiállításának, így ez a lépés mindenki számára szükséges. A kérvény díjmentes. 

Felhívjuk figyelmedet, hogy a kérvény, benyújtást követően automatikusan elfogadásra kerül. Az elfogadás az adategyeztetés lépésére vonatkozik.

Kérjük, beadás előtt kiemelt figyelemmel ellenőrizd át adataidat!

Mit kell tennem, ha már nem emlékszem a Neptun belépési adataimra?

Amennyiben elfelejtetted a Neptun rendszerhez használt belépési adataidat, úgy már most érdemes a passadmin@metropolitan.hu e-mail címen keresztül igényelned hozzáférést munkatársainktól. Az elektronikus levélben kérjük, írd meg nevedet, születési dátumodat és édesanyád nevét a beazonosítás érdekében.

Hogyan kapom meg az oklevelem? 

Az adategyeztetés során lesz lehetőséged kiválasztani az átvétel módját.

Mikor vehetem át az oklevelem?

Tájékoztatunk, hogy a Budapesti Metropolitan Egyetem megrendelte a szükséges oklevél nyomtatványokat, azonban a kiállítási folyamat megszervezését a jelenlegi veszélyhelyzet nehezíti: a szükséges nyomtatványokat országosan elő kell még állítani, ezáltal az intézményekbe történő kiszállítás dátuma még nem ismert. 

Magyarországon jelenleg minden egyetem csak online oktatást és ügyintézést folytathat, tehát az oklevelek kiállítási és kiadási folyamatait is külön meg kell szervezni, beleértve az oklevél kiállításban résztvevő munkatársak egészségének védelmét biztosító körülményeket is.

Ezek a teendők tovább növelik az oklevelek átadásának ütemezési idejét. A jogszabályi keretek között igyekszünk eleget tenni a hallgatói megkereséseknek, azonban szíves türelmedet és együttműködésedet kérjük.

Kihez fordulhatok, ha kérdésem lenne?

Felmerülő kérdés esetén fordulj bizalommal a Hallgatói Információs Központhoz az alábbi elérhetőségeken keresztül:
https://www.metropolitan.hu/ugyintezek

Honnan tudom majd meg, hogy kiállításra került az oklevelem?

Az oklevél kiállításáról elektronikus levélben értesítünk a Neptun rendszeren keresztül

Részt veszek a felvételi eljárásban és szükségem lenne a kiállítás alatt álló oklevelem másolatára addig is, mert július 9-ig fel kell töltenem, milyen módon juthatok hozzá?

Amennyiben korábban végeztél már és nyelvvizsgamentességel most kerül kiállításra az okleveled, vagy a nyelvvizsga bejelentést még csak most intézted, akkor az alábbi elérhetőségen van lehetőséged kérni okleveled elektronikus másolatát, amit válaszunkban eljuttattunk neked. 

https://www.metropolitan.hu/hallgatoi-kerdes-urlap

Abban az esetben, ha a 2019/2020 - 2 félév végén teszel majd sikeres záróvizsgát, oklevél-igazolást tudunk biztosítani az oklevél kiállításának ideje alatt, amelyet szintén ezen az elérhetőségen tudsz jelezni kizárólag a vizsgát követően.

https://www.metropolitan.hu/hallgatoi-kerdes-urlap

.


OKTATÁS, TÁVOKTATÁS

Meddig lesz távoktatás az Egyetemen? Ha nem budapesti vagyok, be tudom-e otthonról fejezi a félévet, hazautazhatok-e?

A 2019/20 tanév 2. szemesztere biztosan távoktatási formában fejeződik be. Ez azt jelenti, hogy a vizsgaidőszak is online formában kerül megtartásra, tehát ezt bárhonnan tudod teljesíteni.
A záróvizsgák átszervezésével kapcsolatban minisztériumi szabályváltoztatás szükséges, a záróvizsga előtt álló hallgatóinkat ezután tudjuk tájékoztatni a záróvizsga lebonyolításának formájáról.

A távoktatásban tartott online órák utólag is megtekinthetők lesznek?

Az online tartalmak visszanézhetősége kurzusonként eltérő. Kérjük, az adott kurzushoz tartozó Coospace színtéren keresztül érdeklődj oktatódnál a részletekről.


taggle vége

DIÁKIGAZOLVÁNY

A veszélyhelyzet elmúltával is érvényesek a diákigazolványok? 
A 2019/20 őszi féléves diákigazolvány matricák június 18-tól,180 napig még érvényesek maradnak.

Amennyiben 2019/20 őszi féléves matrica van a diákigazolványodon, úgy most még nincs teendőd.

Mi a teendő, ha nincs őszi féléves matricám?
Amennyiben nem rendelkezel 2019/20 őszi matricával, személyesen tudod átvenni, viszont az ügytézéshez előzetes időpontfoglalás szükséges amelyet ide kattintva tehetsz meg.

Mi a teendő, ha diákigazolványt szeretnék igényelni?
Amennyiben most igényelnéd meg diákigazolványodat szintén időpontfoglalás után van lehetőséged elintézni a Hallgatói Információs Központban. Ehhez kérjük, hozd magaddal a NEK adatlapodat. 

A diákigazolvány igénylés menetével kapcsolatosan itt találsz részletes tájékoztatást.

Időpontfoglalás személyes ügyintézéshez itt.


taggle vége

DIÁKHITEL, PÉNZÜGYEK

Diákhitelem van, de a jelenlegi helyzet miatt nem tudom fizetni a törlesztőrészleteket? Van lehetőségem halasztást kérni?

Tekintettel arra, hogy a koronavírus járvány okozta helyzet miatt egyre több diák számára lehetetlenül el a tanulmányok melletti munkavégzés, a Diákhitel Központ a hiteltörlesztési moratóriumot kiterjeszti azon leendő ügyfeleire is, akik 2020. március 18. és 2020. december 31. között igényelnek diákhitelt és válnak törlesztővé.

A rendkívüli helyzet miatt ebben a félévben váltani szeretnék passzív státuszra. Ilyen esetben visszautalják a tandíjamat?

Az oktatás továbbra is zajlik távoktatásos formában, ezért nem javasoljuk a passzív státuszra váltást. Rendkívüli passziválás kérhető csak, de a tandíj már nem kerül visszafizetésre. A Hallgatói Követelményrendszer 243-245. pontja rendelkezik arról, hogy a befizetett tandíj mekkora hányada utalható vissza a bejelentkezés visszavonása esetén. Szabályzatainkat itt találod.

Szükségem lenne diákhitelre, hogy finanszírozni tudjam a tanulmányaimat. Tudok még igényelni? Mit kell tennem ehhez?

1. Visszamenőleg is igényelhető a Diákhitel 1:
2020. május 1-től az első szemeszterre visszamenőleg is igényelhető a rendkívül kedvező kamatozású, szabad felhasználású Diákhitel 1, akár 350 000 forint értékben, továbbá meghosszabbításra kerül június 15-re és december 31-re az igénylési és keretemelési határidő, ezzel lehetővé téve a hallgatók számára további plusz források igénybevételét. 

A tandíj április 23-ai befizetési határidejének lejárta után is lehetőséged van Diákhitelből finanszírozni tandíjadat (legkésőbb június 15-ig igényelhető erre a tanévre a Diákhitel). 

Ha a határidő után (április 23) igényled a Diákhitelt a befizetendő tandíj rendezésére, kérjük, jelezd mindezt a Neptunban, a Fizetési kötelezettséggel kapcsolatos kérvény benyújtásával. 

2. Új Diákhitel termék, Diákhitel Plusz:
2020. május 1-től december 31-ig az eddigi hallgatói hiteleken kívül bevezetik a kamatmentes, teljesen szabad felhasználású Diákhitel Pluszt.

További információk:
A termékek és módosítások részleteiről a Diákhitel Központ folyamatosan tájékoztatást nyújt és a legfontosabb információk rövidesen megjelennek a www.diakhitel.hu oldalon is valamint érdeklődhetsz telefonon a+36 1 999 99 44 –es telefonszámon (hétfőtől péntekig 8:00-16:00 között), illetve elektronikus levélben az info@diakhitel.hu e-mail címen.

Amennyiben nem tudsz élni a Diákhitel lehetőségével, fordulj a Hallgatói Információs Központhoz ezen a linken keresztül: https://www.metropolitan.hu/hallgatoi-kerdes-urlap

A Diákhitellel kapcsolatosan az alábbi Coospace színtéren részletes tájékoztatót találsz.
https://coospace.metropolitan.hu/CooSpace/Scene-43917/Folder-174971/Index/Di%C3%A1khitel

A kialakult helyzet miatt gondot okoz számomra a tandíj kiegyenlítése. Van lehetőségem részletekben fizetni a tandíj fennmaradó részét?

A járvány okozta krízishelyzetben mindannyian váratlan kihívásokkal szembesülünk – egyénként és intézményként egyaránt. Ahogy egyetemünktől és oktatóinktól óriási erőfeszítéseket kíván, hogy fent tudjuk tartani működésünket és biztosítani tudjuk hallgatóink számára féléves tanulmányaik sikeres befejezését, tudjuk, hogy hallgatóinknak és családjaiknak is számos nehézséggel kell megküzdeniük.

Szeretnénk segítséget nyújtani, ezért lehetőséget biztosítunk a részletfizetésre az alábbiak szerint:

  • ha a jelen helyzetben gondot okoz a teljes összeg megfizetése, az április 23-ig esedékes határidőig elegendő a 2. tandíjrészlet felét kiegyenlítened
  • a tandíj fennmaradó összegének rendezésére egészen június 5-ig lehetőséget biztosítunk és ez nem lesz akadálya a vizsgajelentkezésnek 
  • mindezt egy kérvény benyújtásával intézheted, mely április 6- 21. között lesz elérhető a Neptunban (Tandíjfizetés könnyítési kérelem)
  • A kérvény beadása után a befizetendő tandíj tételek 2 munkanapon belül kerülnek módosításra a Neptunban, melyről automatikus rendszerüzenetet is fogsz kapni

Emellett, május 15-ig továbbra is igényelheted a Diákhitel két típusát, melyekről a diakhitel.hu oldalon található bővebb információ:

  • a Diákhitel2 az önköltség finanszírozására igényelhető és kamatmentes
  • a Diákhitel1 szabad felhasználású, és 1,99%-os kamattal érhető el

Állami ösztöndíjas finanszírozási formában tanulok, ezért érdeklődnék, hogy a félév végén milyen feltétlek nem telejülése esetében kerülhetek átsorolásra önköltséges finanszírozási formára? Mekkora tanulmányi átlag szükséges az átsorolás elkerüléséhez?

A Kormány által a veszélyhelyzet során hozott, MAGYAR KÖZLÖNY 71. számában megjelenő, 101/2020. (IV. 10.) Korm. Rendelete értelmében 2020-ban az Nftv. 48. § (2) bekezdésében szabályozott átsorolásra a 2020/2021-es tanévre nézve nem kerülhet sor. Tehát a 2019/2020 tanév tavaszi félévéről a 2020/2021 tanév őszi félévére nem kerül sor átsorolásra.

Állami ösztöndíjas voltam, de nem fejeztem be a képzést és visszafizetési kötelezettségem keletkezett, amelyet részletekben törlesztek / még nem fizetek, de nem tudom ebben az évben megkezdeni a visszafizetést. A vészhelyzetre való tekintettel kaphatok erre könnyítést?

A részletfizetési könnyítést engedélyező döntésben foglaltak szerint, a 2020. március 11. napját követő részletfizetés időpontja automatikusan kitolódik 6 hónappal. Tehát a 2020. március 15-i részteljesítés a Rendelet értelmében 2020. szeptember 15-én válik esedékessé.

A 2020 során meg nem indított végrehajtési eljárások, valamint a már folyamatban lévő, de a vészhelyzet okán felfüggesztésre került végrehajtási eljárások a vészhelyzetre való tekintettel 2021. január 1-jét követően történnek csak meg. Addig elhalasztásra kerülnek.


taggle vége

IGAZOLÁSOK, NYOMTATVÁNYOK, KÉRELMEK

Hogyan tudom most intézni az ügyeimet?

A személyes ügyfélfogadás szünetel, de munkatársaink telefonon és elektronikus úton továbbra is elérhetőek és segítenek a kérdések megválaszolásában, illetve az ügyintézésben. 

Hallgatói Információs Központ 

Karrier Centrum 

Megváltoztak a személyes adataim. 
Hogyan módosíthatom, vagy írhatom át az új adataimat pl. a lakcímemet?

Amennyiben név-, vagy lakcímváltozást szeretnél bejelenteni, egy nyilatkozattal tudsz majd ügyet intézni, melyhez első lépésben, a következő felületen kell keresned a Hallgatói Információs Központot:
https://www.metropolitan.hu/hallgatoi-kerdes-urlap
(itt írd meg számukra a változtatási kérést, melyre válaszul megküldik a kitöltendő nyilatkozatot)

Mindeközben a CooSpace / Hallgatói dokumentumok / INFORMÁCIÓK ÉS ÜGYINTÉZÉS A DIGITÁLIS OKTATÁS IDEJE ALATT mappában megtalálod az adatváltozás bejelentő lapot, amelyet kitöltés után a visszaérkező válaszunkhoz csatolva tudsz majd eljuttatni hozzánk.
https://coospace.metropolitan.hu/CooSpace/Scene-43917/Folder-244420

Abban az esetben, ha az adatlap kinyomtatására nincs lehetőséged, kérünk, hogy ez alapján egy kézzel írott verziót fényképezz le telefonkészüléked segítségével, és miután a fent említett válaszunkat megkapod az e-mail címedre, ahhoz csatolva küldd el nekünk.

Ha e-mail címed, telefonszámod, bankszámlaszámod, vagy levelezési/értesítési címed változott, a Neptunba belépve saját magad is módosíthatod.

Szeretném bemutatni a nyelvvizsgabizonyítványomat, mi a teendőm ebben az esetben?

Ahhoz, hogy a nyelvtudásodat igazoló bizonyítványodat rögzítsük, továbbra is szükséges a Neptun/Ügyintézés/Kérvények/Nyelvvizsga adatbejelentő kérvény kitöltése. A nyelvvizsga bizonyítvány adatait ellenőrizzük a központi adatbázisban, és helyes adatok esetén érvényesnek tekintjük eljárásainkban.

Hogyan tudok hallgatói jogviszony igazolást kérni?

Az egyetem ideiglenes, határozott ideig érvényes igazolást állít ki, melyet elektronikus úton küldenek el neked.  
Amennyiben hallgatói jogviszony igazolásra lenne szükséged, kérjük a „hallgatói kérdések” űrlap kitöltésével jelezd: https://www.metropolitan.hu/hallgatoi-kerdes-urlap

Diplomamentő program keretein belül tettem nyelvvizsgát. Hogyan tudom most március 31-ig bemutatni az eredeti oklevelet?

A jelenlegi helyzetben nem kell figyelembe venned a március 31-i határidőt. A Diplomamentő programot az OFA Nonprofit Kft. támogatja, melynek tájékoztatása szerint a jogvesztő ügyintézési határidő kikötésével közölt kötelezettségek teljesítési határideje, a 41/2020.(III.11.) Kormányrendeletben megjelölt veszélyhelyzet megszűnését követő 15. napon jár le.

Állami ösztöndíjasként végeztem, és 2020. március 11-et követően jár le a ledolgozás teljesítésének határideje, a vészhelyzetre való tekintettel van erre valamilyen kedvezmény? 

Egy év kedvezményt kaptak a teljesítésre azon (volt) magyar állami ösztöndíjas hallgatók, akiknek 2020. március 11-et követően, de még idén járna le a rövid ledolgozás teljesítésének határideje.

Hogyan lesznek megtartva a vizsgák?

A vizsgák online módon lesznek megtartva. A részletekkel kapcsolatos tájékoztató anyagokat az alábbi elérhetőségen találsz:
https://coospace.metropolitan.hu/CooSpace/Scene-43917/Folder-244420/Index/Vizsgajelentkez%C3%A9si%20t%C3%A1j%C3%A9koztat%C3%B3

Felhívjuk figyelmedet, hogy a vizsgák leírását és módját minden kurzus esetében legkésőbb a vizsgajelentkezés kezdetétől, hirdetőtábla formájában, a kurzus CooSpace-színterén találod meg. Kérjük, hogy tekintsd át CooSpace-színtereit a vizsgajelentkezést megelőzően.

Online módon tett nyelvvizsgát elfogadja-e hivatalos nyelvvizsgaként az egyetem?

A Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Központ tájékoztatása alapján, a 101/2020 (IV.10.) Korm. rendelet 8. § (3) bekezdése szerint, a veszélyhelyzet idején elektronikus (online) vizsgáztatásra jogosult vizsgaközpontok a következők:

  • iTOLC Nyelvvizsgaközpont (akkreditáció dátuma: 2020. április 22.) » általános nyelvvizsga
  • ELTE Origó Nyelvi Centrum Kft. (akkreditáció dátuma: 2020. április 24.) » főként általános nyelvvizsga (kivétel: angol rendészeti szaknyelvi)
  • Euroexam Vizsgaközpont (akkreditáció dátuma: 2020. április 24.) » általános és üzleti szaknyelvi nyelvvizsga
  • TIT Nyelvvizsgaközpont (akkreditáció dátuma: 2020. április 24.) » általános nyelvvizsga

A vírusjárvány okozta veszélyhelyzet idején, a fentebb felsorolt vizsgaközpontok bármelyikében letett online nyelvvizsgát egyetemünk elfogadja.

Tájékoztatunk, hogy a nyelvi kimeneti követelmények változatlanok, továbbra is érdemes megnézned, hogy szaknyelvi, általános közép vagy felsőfokú nyelvvizsga szükséges képzéseden a kimenethez.

Felhívjuk figyelmed a CooSpace felületen található, nyelvi kimeneti követelményeket tartalmazó tájékoztató anyagunkra, melyből tájékozódhatsz a képzéseden szükséges nyelvvizsgákról. Elérési útja a következő:

CooSpace/ Hallgatói dokumentumok/ Tanulmányok/ Idegen Nyelvi Intézet tájékoztató anyagok/ Nyelvi kimeneti követelmények_2019_július-1.pdf


taggle vége

SZAKDOLGOZAT, TDK, MDK

Hogyan kell majd leadni a szakdolgozatokat a Kommunikáció - Üzlet - Turizmus karon? Hogyan kell majd leadni művész karon?

Mindkét karon elektronikus formában kell leadni, így szakdolgozat köttetést és személyes ügyintézést ebben a félévben nem igényel a leadás.

Változik a szakdolgozatok leadási határideje?

Igen, a leadási határidőt az egyetem Rektora meghosszabbította. Művészeti képzésben résztvevők esetében 2020.április 3. (pótdíjköteles határidő: 2020.április 10.), kommunikáció, üzlet, turizmus képzésben résztvevőknek 2020.április 22. (pótdíjköteles határidő: 2020. április 29.) lesz a határidő.

Szakdolgozati téma- vagy témavezető módosítási lapot hogyan tudok most aláíratni?

A módosítási lapot a CooSpace felületről tudod letölteni.
Kérjük, hogy ezt továbbítsd az aláíró konzulesnek kitöltést követően szkennelve, majd csatold hozzá a NEPTUN "Szakdolgozat témamódosítási vagy témavezető-váltási" kérvényhez.

A szakdolgozatom megírásához szükségem lenne a Könyvtár szolgáltatásaira, de jelenleg zárva tart. Hogyan tudom igénybe venni?

„Könyvtári infó” néven létrehozásra került egy CooSpace színtér, ami folyamatosan bővül az igényekkel és javasolt online forrásokkal. Ezt minden hallgató és oktató láthatja. A színtér itt érhető el.

A szakdolgozatom megírásához nem állt rendelkezésemre megfelelő szakirodalom, illetve a kutatás is akadályokba ütközött a személyes találkozások hiánya és a gazdasági helyzet miatt. Van rá mód, hogy később adjam le a szakdolgozatomat? 

Amennyiben úgy érzed, hogy jelen helyzetben nem tudtál megfelelő minőségű szakdolgozatot készíteni, leadhatod a dolgozatod a következő félévben is. A későbbi leadás nem jár többletköltséggel. Ebben az esetben záróvizsga jelentkezésed automatikusa visszavonásra kerül díjmentesen.

Hogyan kell leadni a diplomamunkákat?

A diplomaleadások módja a záróvizsga követelményekben kerül leírásra, melyről Neptun üzenetben küldtünk részletes tájékoztatót. 


taggle vége

VIZSGAIDŐSZAK, ZÁRÓVIZSGA, OKLEVÉL 

Hogyan lesznek megtartva a vizsgák?

A vizsgák online módon lesznek megtartva. A részletekkel kapcsolatos tájékoztató anyagokat az alábbi elérhetőségen talál:
https://coospace.metropolitan.hu/CooSpace/Scene-43917/Folder-244420/Index/Vizsgajelentkez%C3%A9si%20t%C3%A1j%C3%A9koztat%C3%B3

Felhívjuk figyelmét, hogy a vizsgák leírását és módját minden kurzus esetében legkésőbb a vizsgajelentkezés kezdetétől, hirdetőtábla formájában, a kurzus CooSpace-színterén találja meg. Kérjük, hogy tekintse át CooSpace-színtereit a vizsgajelentkezést megelőzően.

Hogyan lesz megtartva a záróvizsga és a szakdolgozatvédés?

Az idei záróvizsgák személyes jelenlét nélkül, online történnek 2020. június 22. és július 3. között.  A záróvizsga platformja a Zoom lesz. A záróvizsga részleteivel kapcsolatosan Neptun üzenetben tájékoztatunk.

Hogyan tudom átvenni a sikeres záróvizsgát igazoló dokumentumot?

Elektronikusan, e-mailhez csatoltan küldjük ki neked, amely a 40/2020. (III.11.) Korm. rendeletben kihirdetett veszélyhelyzetre való tekintettel, helyettesíti a szabályszerűen kiállított dokumentumot, és a tartalma az eredetivel megegyezik. A veszélyhelyzet megszűnését követő 30. napig lesz érvényes.

Állami ösztöndíjas hallgatóként a képzési időm másfélszerese alatt oklevélszerzési kötelezettségem van. A határidő betartása érdekében fontos lenne, hogy át tudjam venni az oklevelemet. Milyen lehetőségem van erre?

Az Oktatási Hivatal tájékoztatása szerint a veszélyhelyzet lezárását követően 15 nap áll majd rendelkezésedre a szükséges dokumentumok bemutatására.

Lesz-e lehetőség elővizsgát tenni?

A 2020. április 6-9. közötti időszakra tervezett elővizsgák elmaradnak a kialakult veszélyhelyzet miatt.
A vizsga és utóvizsga időszakot (2020. május 18 - június 27. között) természetesen biztosítjuk hallgatóink számára online módon, melynek kivitelezésén az egyetem munkatársai már dolgoznak.

Lesz záróvizsga fórum?

A megszokott formában nem, de készül részletes tájékoztató anyag, amely elérhető lesz a Coospace / Hallgatói dokumentumok színtéren. Ezzel kapcsolatban Neptun üzenetben küldünk majd tájékoztatást. 

Állami ösztöndíjas hallgatóként a képzési időm másfélszerese alatt oklevélszerzési kötelezettségem van. A határidő betartása érdekében fontos lenne, hogy át tudjam venni az oklevelemet. Milyen lehetőségem van erre?

Egy év kedvezményt kaptak a teljesítésre azon (volt) magyar állami ösztöndíjas hallgatók, akiknek 2020. március 11-et követően, de még idén járna le oklevélszerzési kötelezettségük teljesítésének határideje. 

A CooSpace-n látható vizsga osztályozási sávok lesznek érvényesek ebben a vizsgaidőszakban az értékeléskor?

A CooSpace-en jelenleg látható osztályozási sávok egységes, rendszer beállítás miatt kerültek megjelenítésre.
Ezeket az értékeket oktató kollégáink az elkövetkező napokban, legkésőbb május 15-ig módosítani, frissíteni fogják.


taggle vége

ERASMUS

Jelenleg külföldön vagyok Erasmus programmal, vagy ebben a tanévben kiutaznék. Van teendőm?

Szíves figyelmedbe ajánljuk a veszélyhelyzet idejére összeállított Erasmus tájékoztatót, mely elérhető a Coospace - Hallgatói dokumentumok / Tanulmányok / Erasmus mappában.


taggle vége

SZAKMAI GYAKORLAT, KARRIER CENTRUM, DUÁLIS KÉPZÉS, TRÉNINGEK

A KarrierCentrum szolgáltatásait hogyan tudom igénybe venni?
Kérjük, hogy keresd fel a Karrier Centrum munkatársait az alábbi elérhetőségek valamelyikén, az intézménylátogatási korlátozás alatt is folyamatos az ügyintézés.
E-mailen: karriercentrum@metropolitan.hu
Telefonon: +36-1-273-2461 (H: 10:00-14:00, K-P: 10:00-15:00)
További információk szolgáltatásainkról:
https://www.metropolitan.hu/karriercentrum

A cég, ahol a szakmai gyakorlatom töltöm felmondta a szakmai gyakorlati szerződésem. Mit tegyek, ha nem tudom befejezni a szakmai gyakorlatomat?

A szakmai gyakorlat teljesítésére több lehetőséget is kínálunk. Mivel minden eset egyedi, így kérjük vedd fel a kapcsolatot a Karrier Centrummal telefonon vagy e- mailben.
E-mailen: karriercentrum@metropolitan.hu
Telefonon: +36-1-273-2461 (H: 10:00-14:00, K-P: 10:00-15:00)
https://www.metropolitan.hu/szakmai-gyakorlat

Hogyan lesznek megtartva a tréningek?

Amennyiben utolsó féléves és záróvizsgára jelentkezel, a tréninged beadandó feladattal teljesítheted. Amennyiben nem az utolsó szemeszterében vagy, a tréninget az őszi szemeszterben lesz lehetőséged teljesíteni.
https://www.metropolitan.hu/treningek

Hogyan lesz megtartva a Karrier Fórum?

Távoktatásban tartjuk meg az órarendbe eredetileg betervezett időpontokban. A CooSpacen, az adott kurzus színterén találsz bővebb információt tantárgy teljesítéséről.

Hogyan tudok jelentkezni Karriertanácsadásra?

Karriercél kitűzésével, szakmai gyakorlati hely kereséssel, önéletrajz írással, álláskeresési módszerekkel, interjúra való felkészüléssel kapcsolatban zavartalanul biztosítjuk a tanácsadást skype/video chat/online formában, bejelentkezés: https://www.metropolitan.hu/karrier-coaching

Hogyan tudok jelentkezni myBRAND tanácsadásra?

myBRAND/portfólió készítéssel kapcsolatban zavartalanul biztosítjuk a tanácsadást skype/video chat/online formában, bejelentkezés: https://www.metropolitan.hu/karrier-coaching

Hogyan értesülök a szakmai gyakorlat és állás lehetőségekről?

A METU Karrier Portálra folyamatosan kerülnek fel az Egyetemre beérkező állás és szakmai gyakorlat hirdetések. https://karrier.metropolitan.hu/hu/koszonto


taggle vége

EGYÉB

Lesznek- e a specializáció-választásról fórumok?

A specializáció-választás fórumokról CooSpace-en, a "Specializáció-választási fórum" színtéren találsz, a képzésednek megfelelő alszíntéren belül szakonként különböző bemutató prezentációkat, vagy videókat. Kérjük, tekintsd meg a színtérre feltöltött Excel-táblázatot, hogy könnyebben megtaláld a specializációkhoz rendelt anyagokat.

Kérhetek segítséget, ha nincs otthon megfelelő eszköz, amivel követhetném az online órákat? 

Ha technikai támogatásra lenne szükséged az otthoni tanulás miatt, kérjük, jelezd a hallgatói kérdések űrlapon:
https://www.metropolitan.hu/hallgatoi-kerdes-urlap