Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Tátrai Alexandra - Animáció | Budapesti Metropolitan Egyetem

Tátrai Alexandra - Animáció

A NAGYKÖVETSÉGRŐL
Izgalmasnak ígérkezett, minden részével tudtam azonosulni, így amikor kiderült, hogy engem választottak, nagyon boldog voltam. Fontos
feladatnak érzem, hogy megmutathassam a felvételizőknek, milyen jól érzi magát itt minden hallgató. Szeretném átadni nekik az egyetem hangulatát, és megmutatni, hogy ide járni mennyire klassz dolog.

MIÉRT EZ A SZAK?
Mindig is foglalkoztatott a rajzfilmek világa és a mozgókép. Úgy éreztem, hogy ezen a szakon a szakma több részébe is betekintést nyerhetek - a digitális és manuális technikákba egyaránt, mégis egy adott területen belül maradva tanulhatok meg különböző műfajokat, így válhatok majd jó szakemberré.

MIÉRT A METU?
A tanárok közvetlenek, segítőkészek, kedvesek, az egyetem hallgatóbarát és az oktatás teljeskörű; minden tárgy az alapoktól épül fel, hogy senki se induljon hátránnyal a többiekhez képest. A METU-ra az ember örömmel jön be nap mint nap.


 

Szandra kezében Mészáros Bori kultikussá vált Yeti figurája látható.


INTERJÚNK ALEXANDRÁVAL

Alexandra Animáció alapszakunkon tanul, és vele is találkozhatsz az Animáció terület nagyköveteként eseményeinken, nyílt napjainkon.

Mesélj arról kicsit, hogy milyen feladatokkal kell/kellett megbirkóznod az egyetemi évek alatt!
Az egyetemen minden egyes órán új feladat elé állítanak, és számomra mindegyik egyéni kihívást jelentett. Mindegyiket szerettem, mert bele tudtam tenni mindent, ami személyesen a feladathoz kötött, és minden tanár segítőkészen és nyitottam állt az ötleteim elé.

Melyik tantárgy miben segít/segített Neked?
Az animációs tervezés a fő tárgyunk, ami minden félévben kísér minket. Itt megtanulunk animációt tervezni az alap ötlettől egészen a kivitelezésig. A digitális stúdiumok, nevéből adódóan a digitális animáció 2D és 3D formáit mutatta be, míg a klasszikus animációs stúdiumok a manuális technikákban segített, szintén 2D - átvilágítóasztalos és papírkivágásos, és 3D - bábanimáció terén. A mozgókép és hang tárgy a szinkronok és zörejek világába enged betekintést, de ezeken felül még számos kiegészítő tárgyunk volt a félévek során.

Az elméleti tantárgyak közül melyiket tartottad a leghasznosabbnak?
Az animációs tervezést, mert átfogóan megtanított mindenre, amit tudni kell.

Mit találtál a legizgalmasabbnak?
A bábanimációt és a bábkészítést, mert kézzel fogható eredménye lett.

Melyik volt a kedvenc projekted és miért?
A bábkészítés projektem volt a kedvenc, mert szeretek apró dolgokat készíteni.

Melyik okozta a legnagyobb fejtörést?
Nem volt olyan feladat, ami túl nagy fejtörést okozott volna, mindegyiket sikerült megoldani, de a frame to frame, azaz képkockáról képkockára való rajzolás mindig kicsit kifog rajtam, mert nem vagyok megbarátkozva a szoftverrel.

Mire vagy a legbüszkébb? Milyen sikerek vannak a hátad mögött?
Két animációs rövidfilmet is készíthettem a Radnóti Színháznak, amivel a színdarabjaikat online reklámozhatták.

Hogyan látsz hozzá egy-egy feladat megoldásához?
Mindig előre tervezek, és beosztom az időmet, ami az egyik legfontosabb része minden feladatnak, főleg az animáció terén, ugyanis vannak olyan feladatok, amiket egyszerűen nem lehet egy bizonyos munkaidőnél előbb elkészíteni. Sokaknak okoz ez nehézséget, de bele kell tanulni, és ha megvan a jó időbeosztás, már semmi nem lehet probléma.

Mennyire kell együtt dolgoznod a csoporttársaiddal vagy más szakosokkal? Ki tudod használni azt az előnyt, hogy ennyiféle terület/szak van az egyetemen?
A csoporttársaimmal dolgozom együtt sokszor, ugyanis a szakterület igényli a csapatmunkát. Sok ember dolgozik az animációs filmeken, ezért elengedhetetlen a másokkal való együttműködés tanulása.

Hogyan fogalmaznád meg, miről szól a te területed?
Az animáció vizualizálja az álmainkat, nincsen benne lehetetlen. Bármi lehet akármi, mindent meg lehet valósítani, olyan dolgokat is, amiket egy élőszereplős filmben nem, vagy csak nagy nehézségek árán tudunk elkészíteni.

Mivel foglalkozik az, aki a te szakodon tanul?

Animációs filmeket készít, karaktereket tervez, háttereket rajzol, hangot vesz fel és szerkeszt, tervez, vág, effektezéssel foglalkozik, 3D tervezést készít, és még sok más apróságot fel lehetne sorolni.

Hogy látod, akik már végeztek hogyan tudnak elhelyezkedni? Mivel foglalkoznak?
Az iskola segít az elhelyezkedésben, akiket én ismerek, mindannyian szakterületükön belül helyezkedtek el.

Mivel szeretnél Te foglalkozni a jövőben?

Szeretnék a 3D tervezés vagy a báb készítés világában elmélyülni.

Milyen programokat, kiállításokat, szakirodalmat, könyvet ajánlanál, hová menjen el az, aki érdeklődik a területed iránt?
Mindenképpen ajánlom a filmfesztiválokon való részvételt, ilyen például a KAFF vagy az Animascope, vagy legalább ezeknek a mozgóképes anyagait megnézni.

Mivel töltöd a szabadidődet?
A barátaimmal vagyok és dolgozom.

Milyen tanácsot adnál a most felvételizőknek?
Semmiképpen ne izguljanak, mert nagyon fesztelen, jó hangulatban zajlik a felvételi, és nincsen miért idegeskedni rajta.

Mivel, hogyan készüljenek? Hogyan állítsák össze a portfóliójukat?

Minden rajzot/animációt ajánlott beletenni, ami tükrözi a saját stílusodat, és olyan minőségű, amilyet szívesen mutatnál meg bárkinek, és nem árt néhány tanulmányrajzot is belecsempészni, de a tökéletes anatómia tudás nem feltétel.

Vegyenek-e részt, járjanak-e felvételi előkészítőre?

Amennyiben úgy érzik, nem biztosak a rajztudásukban, vagy nincsen elég anyaguk a portfólióhoz, mindenképpen.

Neked milyen élmény volt a felvételi?
Nekem pozitív csalódás volt a várthoz képest, pont a kötetlensége miatt.

Csinálnál-e valamit másképp, ha most állnál a pályaválasztás, felvételi előtt?
Nem. Szerintem mindent elkövettem annak érdekében, hogy az akkori tudásomhoz mérten a maximumot nyújtsam a felvételin.