Információk az ETR/Neptun átállásról

FRISS:


A legfontosabb információk az átállással kapcsolatban

Az ETR és MODULO rendszerek OKTÓBER 31-én 12 órakor leálltak, helyüket NOVEMBER 15-től a NEPTUN veszi át. A köztes időszakban csak statikus állapotban lesznek elérhetőek. A korábbi információkkal ellentétben sikerült elérnünk, hogy az ETR-be és a MODULO-ba is be lehessen lépni, megtekinteni a korábban megadott adatokat, feltöltött dokumentumokat, lezárt kérelmeket, de módosításra nem lesz lehetőség.

Az átállás idején felmerülő kérdésekre, feladatokra ezen az oldalon igyekszünk majd naprakész információkkal ellátni Titeket.

Ezen felül természetesen a Hallgatói Információs Központ és a Hallgatói Információs Pontok munkatársai is rendelkezésre állnak. Elérhetőségeikről és a nyitvatartási idejükről ITT találsz bővebb információt.

Milyen ütemezésben zajlik az átállás?

Az ETR és a Modulo rendszerek október 31-én leálltak, a Neptun a tervek szerint november 15-én indul. A köztes időszakban zajlik majd az adatok átemelése. Az ETR és a MODULO rendszerekbe az átállás ideje alatt is be lehet lépni, megtekinteni a korábban megadott adatokat, feltöltött dokumentumokat, lezárt kérelmeket, de módosításra nem lesz lehetőség.

Mely rendszereket érinti az átállás?

Az ETR és a Modulo rendszerek kerülnek kivezetésre, de a CooSpace továbbra is megmarad.

A CooSpace-t tehát nem érinti a változás, a benne szereplő, kurzusokhoz tartozó információk, tananyagok változatlanul elérhetőek lesznek az adatok átemelésének időszakában, azaz október 31. és november 15. között.

Milyen ügyeket tudok majd intézni az átállás alatt és miket nem?

  • Diákigazolvány: Az átállási időszakban átveheted diákigazolvány-matricádat, meghosszabbíthatod ideiglenes diákigazolványodat, illetve átveheted új diákigazolványodat. Új diákigazolvány igénylésére a Neptun indulása után lesz lehetőséged.
  • Hallgatói jogviszony igazolás: Az átállási időszakban nem tudunk új igazolást kiállítani.
  • Törzslap, kreditigazolás: Törzslap vagy kreditigazolás kiállítására nem lesz lehetőség az átállási időszakban.
  • Abszolutórium igazolás, záróvizsga igazolás: Az átállási időszakban nem tudunk új igazolást kiállítani.
  • Oklevél: Az átállás ideje alatt csak a korábban kiállított okleveleket lehet átvenni, új oklevél kiállítására csak a Neptun indulása után lesz lehetőség.
  • Szakdolgozat: Szakdolgozat leadására az átállási időszakban is lehetőség van, ezzel kapcsolatban ITT találod a részleteket.
  • Diákhitel: Diákhitel szerződés megkötésére az átállási időszakban a Diákhitel Központban és a Diákhitel Direkt felületen van lehetőséged, a METU-n a Neptun indulása után tudod megkötni a szerződésedet.
  • Nyelvvizsga adatbejelentés: Az átállási időszakban nincs lehetőség nyelvvizsga adatbejelentésre.

Mi történik az ETR és Modulo rendszerekben lévő adatokkal?

Október 31-én lezárjuk az ETR-t és a Modulo-rendszert. A forrásadatok archiválásra kerülnek, vagyis módosítani nem lehet már rajtuk, ugyanakkor nem vesznek el, a felhasználók a jövőben is hozzáférnek majd.

Ki kell nyomtatnom, mentenem az ETR-ben lévő adataimat?

Egyértelműen nem! Az adatok lementésével nincs teendőd. Fölösleges a hitelesített törzslapot kikérni, ugyanis mint felhasználó, a jövőben is hozzáférsz majd minden ETR-ben szereplő adathoz, kurzusteljesítéshez.

A változás hogyan értinti a Modulo felületet?

A Modulo rendszer működése megszűnik a Neptun bevezetésével. Kérelem helyett kérvényt tudsz majd beadni az új tanulmányi rendszerben. Átmenetileg azonban előfordulhat, hogy néhány kérelmet, űrlapot papír alapon kezelünk majd.

Hogyan tudom majd elérni a HIK-et írásban?

Az alábbi elérhetőségen tudod felvenni a kapcsolatot a HIK-kel írásban: http://www.metropolitan.hu/hallgatoi-kerdes-urlap

Az űrlapon kötelező megadnod

  • a neved
  • EHA kódod - kérjük, fokozottan figyelj az EHA kód pontos megadására!
  • azt a szakot, amire a kérdésed/kérésed vonatkozik
  • azt az e-mail címet, amire a válaszunkat várod
  • a kérdés témáját és szövegét

Hogyan kell majd leadni a Szakdolgozatot és a Szakdolgozati konzultációs űrlapokat?

Az őszi félévre tervezett Szakdolgozat leadásokról, valamint a Szakdolgozati konzultációk teljesítéséről ITT találsz részletes tájékoztatót és a leadáshoz szükséges nyomtatványokat is le tudod tölteni.

Hogyan érinti a szakmai gyakorlat ügyintézését az átállás?

A KarrierCentrum weboldalán képzéstípusok szerinti bontásban megtalálod a szakmai gyakorlat átmeneti időszakra vonatkozó ügyintézési folyamatát.

Hogyan érinti a vizsgajelentkezést az átállás?

Novemberben már a Neptun rendszerben tudsz vizsgára jelentkezni. A vizsgaidőszakhoz kapcsolódó tájékoztatóban további információkat, hasznos részleteket küldünk majd.

Hogyan változnak a bankkártyás, online fizetési lehetőségek?

A bankkártyás (online) fizetési lehetőség a Neptunban is megmarad. Az átállási időszakban történő befizetések megérkeznek az egyetem számlájára, de a feldolgozást csak az átállást követően tudjuk megkezdeni.

Milyen címen lehet majd elérni a rendszert? Változnak-e az EHA kódok?

Az egyetemi honlapról lehet majd elérni a rendszert, ugyanúgy, mint az ETR-t. Belépésnél a jelenlegivel megegyező felhasználó nevet és jelszót kell használni, az EHA kódok nem változnak.

Hogyan lehet majd elsajátítani a Neptun használatát?

A Neptun működési elve több szempontból eltér az ETR-ben megszokottaktól, más a Hallgatói Információ felülete. Az új rendszerismeret elsajátításához és használatához  tájékoztató előadásokat biztosítunk majd a későbbiekben. Az elektronikus tananyagokat az oldal alján találod.

taggle vége

Fontos linkek, dokumentumok

A Neptun működését bemutató tananyagok