Bódis Krisztina
Oktató
Nyelvtudás:
angol C1, arab A1
Beosztás, cím:
nyelvtanár
Pozíció:
programvezető
Intézet:
Módszertani és Idegen Nyelvi Intézet, Centre for Learning and Teaching
Felsőfokú tanulmányok és végzettség:
- 2022 The Derek Bok Center for Teaching and Learning, Harvard, Higher Education Teaching Certificate
- 1988-1993 ELTE BTK angol nyelv és irodalom szakos középiskolai tanár
- 1988-1993 ELTE BTK történelem szakos bölcsész előadó
Publikációk:
- https://m2.mtmt.hu/gui2/?type=authors&mode=browse&sel=authors10046237
Oktatott tárgyak:
- Anthropology of Communication
- Between East and West
- Contrastive Cultures I., II.
- Social Communication
- Social Studies I.
- University Seminar
Kutatási területek:
- felsőoktatási módszertan
- köztéri szobrok
- nemzetköziesedés
Egyéb oktatási, szakmai tevékenység:
- 2012- TOEFL felkészítő
- 2009- KITEX vizsgáztató
- 2004- TOEIC supervisor
- 1990 – 1995 nyelvtanár közoktatási és magánintézményekben
Egyéb szakmai tapasztalat, korábbi munkahelyek, munkakörök:
- 2000 Parlamenti gyakorlat az MKOGY Integrációs Bizottságánál
- 1996-2001Globe Színház és Kiállítóterem – kiállítás menedzser
- 1996 Conference on Ethnic Conflict Management and Resolution, South East Asia and
- Central Europe, Teleki László Alapítvány, szervező
- 1995 Showtime Budapest – local promoter, nemzetközi koncertek
Leírás:
Bódis Krisztina az ELTE Bölcsészettudományi karán diplomázott történelem és angol nyelv és irodalom szakon. Folytatott közpolitikai és kulturális antropológiai tanulmányokat, 2022-ben végezte el a Harvard University The Derek Bok Derek Center for Teaching and Learning iskolájának felsőoktatási pedagógiai képzését. A Budapesti Metropolitan Egyetemen 2002 óta oktat, főleg angol nyelvű szaktárgyakat. 2008 februártól 2023 szeptemberig az Idegen Nyelvi Intézet vezetője, 2019 óta a Centre for Learning and Teaching programot vezeti. Érdeklődési területei az angol nyelv mellett a nacionalizmus, a nemzettudat és a politikai kultúra témaköre. Fő fókusza az utóbbi években a felsőoktatási intézmények nemzetköziesedése, a nemzetközi hallgatók integrációja illetve a felsőoktatási oktatásmódszertan. E témákban rendszeres előkészítője az oktatók továbbfejlesztését célzó programoknak, amelyekben aktívan közreműködik képzőként és segédanyagok készítőjeként, elsősorban az English-medium instruction területén. Oktatáson kívül tevékenységei során számos recenziót és fordítást készített, többek között útikönyveket, építészeti szakkönyveket, borászati cikkeket fordított angolról magyarra illetve magyarról angolra.