Gyakorlat élesben: újabb közös szakmai publikáció METU-s oktató-hallgató szerzőpáros tollából

Közös cikket írt Dombi Andrea kommunikáció és médiatudomány levelező szakos hallgatónk és Papp-Váry Árpád, a METU Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar dékánja. Az írás májusban jelent meg a markamonitor.hu -n, itt tudjátok elolvasni:  Nemzeti érzésekre építő reklámok sikerei és bukásai


Hogyan kerül abba a szerencsés helyzetbe egy hallgatónk, hogy kedvenc oktatójával közös írása jelenik meg a hazai marketinges szakma egyik legfontosabb online híroldalán? Miként lesz egy beadandó dolgozatból szakmai publikáció? Hogyan is alakul egy ilyen hallgató-oktató projekt?
Megkérdeztük mindkettőjüket a közös munka kapcsán, pillantsatok be velünk a kulisszák mögé!



Dombi Andrea
„Egyértelműen a cikk publikálása volt számomra a legnagyobb mérföldkő itt a METU-n. Nagyszerű lehetőség volt, mert nem csak egy osztályzattal, hanem értékes referenciával is gazdagodtam.”

Mesélj először kicsit magadról, mikor kezdted tanulmányaidat a METU-n, miért erre az egyetemre/szakra jelentkeztél?
2010-ben kezdtem a tanulmányaimat kommunikáció és médiatudomány nappali szakon, de úgy alakult az életem, hogy haza kellett költöznöm szülővárosomba, Gyulára, ezért félbehagytam az egyetemet. Egy pénzintézetnél kezdtem építeni a karrieremet, és most úgy alakult, hogy munka mellett levelező tagozaton be tudom fejezni a tanulmányaimat. Akkor is és most is úgy gondolom, hogy a hazai egyetemek közül a kommunikáció és médiatudomány képzés a METU-n a legszínvonalasabb.

Hogyan jött az oktatóddal közös cikk megírásának ötlete?
A Reklámpiaci esettanulmányok tantárgy keretében volt lehetőség Papp-Váry Árpád tanár úr által előre meghatározott témájú cikkek megírására, amely ugyan nem volt kötelező, de számomra izgalmas kihívást jelentett, hogy megjelenhet a közös cikkünk. A nemzeti identitáshoz kötődő termék- és szolgáltatás reklámok témaköre állt hozzám a legközelebb, és a tanár úr is érdemesnek találta arra, hogy egy kis átdolgozással megjelenhessen.

Milyen szakmai részterület érdekel a leginkább?
A kommunikáció és médiatudomány szakon belül a legnagyobb lehetőséget a pr, reklám, marketing szakterületen belül látom.

Milyen projektekben vettél részt tanulmányaid során, mi volt ezek közül a legizgalmasabb?
Egyértelműen a cikk publikálása volt számomra a legnagyobb mérföldkő itt a METU-n. Nagyszerű lehetőség volt, mert nem csak egy osztályzattal, hanem értékes referenciával is gazdagodtam. Sok gyakorlati óránk volt ezen kívül, amelynek keretein belül csapatban kellett projekteken dolgoznunk aktuális közéleti témákban. A maga előnyeivel és nehézségeivel együtt ezek nagyon hasznos tapasztalatok voltak főleg az együttműködés terén.

Mik a karrierterveid végzés után?
Jelenleg pénzügyi ágazatban dolgozom, de miután sikerül megszereznem a diplomát szeretnék a marketing területén elhelyezkedni.




Papp-Váry Árpád
„…a legjobban én élvezem, hogy meghívhatom a volt tanítványaim: fantasztikus látni ezeket a pályafutásokat, teljesen őszintén mondhatom, hogy tőlük én tanulok, nem ők tőlem.”


Miért éppen Andreát választottad szerzőtársul?
A cikk alapja egy beadandó volt a Reklámpiaci esettanulmányok kurzushoz kapcsolódóan. Megadtam különböző témákat, amikből választani lehetett, ha valaki nem akart vizsgázni. Andrea a nemzeti sztereotípiákra építő reklámok témáját választotta. Tudni kell, hogy ilyenkor minimum három körben nézem át az anyagot: először elkészül egy vázlat és az irodalomjegyzék, utána visszajelzek arra, elkészül a cikk első változata, majd a módosítási javaslataim alapján a második, esetlegesen harmadik változat.


Aki idáig eljut, annak általában már jót vagy jelest tudok adni megajánlott jegyként. A legkiválóbbakkal viszont tovább dolgozom: közösen addig gyúrjuk a cikket, amíg az alkalmas nem lesz arra, hogy publikáljuk. Ha sok érdemi munkám volt benne nekem is, akkor közösen, de előfordul olyan is, hogy szinte semmit nem kell hozzátennem, ez esetben szólóban a hallgató neve alatt. A markamonitor.hu vagy a marketingtitkok.hu például jó fórumot biztosít ehhez, de az Andival megjelent cikkünk után más marketingportálok is jelentkeztek, hogy oda is vihetnék ilyen tartalmakat, szívesen leközölnék.

Máskor is publikáltál már közösen diákoddal?
Azért előfordult már jó párszor. A múltkor az intézményi akkreditáció miatt össze kellett gyűjteni a diákokkal közös publikációkat. Az MTMT2-ben, ami a Magyar Tudományos Művek Tára rövidítése, mintegy ötven olyan tudományos és ismeretterjesztő cikkem van az adatbázisban, amit velük együtt írtam az elmúlt tizenöt évben. Jelent már meg közös tanulmány így a Marketing és Menedzsmentben, a Médiakutatóban, a Fogyasztóvédelmi Szemlében, a Marketing&Media-ban, vagy éppen a Journal of Media Researchben, a konferenciaközleményekről nem is beszélve. Jelenleg pedig publikálás alatt van egy Franciaországban kiadott könyv fejezete is. Sőt, rögtön kettőé, amiket más-más tanítvánnyal írtam.

Gyakran vonod be hallgatóidat METU-n kívüli szakmai tevékenységedbe?
A közös cikkírást én a METU-s tevékenységemnek tekintem, hiszen a publikálás, valamint a diákok mentorálása egy egyetemi oktató természetes feladata. Az más kérdés, hogy sokan a kettőt külön kezelik, és ritkán kötik össze.
De az eredeti kérdésre is válaszolva: igen, az egyetemen kívüli szakmai tevékenységekbe is van, hogy bevonom őket. Van, akit már diákként, de jellemzőbb, hogy már végzettként. Akivel tavaly a legtöbb időt töltöttem autóban, amikor különböző városok marketingstratégiáján dolgoztuk szerte az országban, szintén a METU-ra járt.

Követed a végzett hallgatóid szakmai karrierjének alakulását, tartjátok a kapcsolatot?
Amennyire lehet, igen, bár azért nyilván nem mindenkivel. Utóbbi már csak azért se lenne könnyű. mert aki hozzám a METU-n, illetve korábban a BKF-en marketing alapokra vagy más előadásra járt, számításaim szerint már tízezer fő felett van. Őket nem ismerhetem mind névről, de arcról se igazán. Viszont mindig nagy örömmel és büszkeséggel tölt el, amikor egy szakmai konferencián megszólítanak, hogy Tanár Úr, én is a BKF-re/METU-ra jártam, és az előadásán szerettem meg a marketinget. Sőt, most már olyan is sokszor előfordul, hogy ugyan nem én tanítottam őket, de az én JPÉ Marketing vagy valamelyik másik könyvemből tanultak, és azt említik meg jó emlékként. A szakdolgozókkal már szorosabb a kapcsolatom, de azért ez se könnyű, mert konzulensként is háromszáz felett járok...

Ahhoz pedig már elég régóta tanítok, hogy egyre sokrétűbb legyen a kapcsolódás az egykori tanítványokkal. Van, akivel együtt ülünk a Magyar Marketing Szövetség elnökségében. De arra is volt már példa, hogy a szakma rangos díjait közösen osztottuk ki egy volt METU-ssal. Gyakran fordul elő, hogy a különböző sajtóorgánumok képviseletében egykori diákok készítenek velem interjút. Több esetben kerültek futballklubokhoz tanítványaim, így aztán velük a meccsek szünetében találkozom.

Van, hogy magam szervezem az aktivitást: Londonban járva például összehoztam egy találkozót az ott élő ex-METU-soknak, amiből szép barátságok szövődtek. Gyakran írok ajánlásokat szakdolgozóknak, így ma már van olyan, aki a UCL-en, a világ top10 egyetemének egyikén tanul, de olyan is, aki a reklámszakba csúcsiskolájában, a Miami Ad Schoolon folytatta. Így mondhatom, hogy már nem csak itthon, de külföldön is volt tanítványokba futok. Az egyik legviccesebb talán az volt, amikor Izmirben, Törökországban a feleségemmel sétálva, egyszer csak kikiabált utánam egy lány egy cabrióból: „Hey, you were my teacher in Budapest!”

Vannak közös projektek is volt tanítványokkal?
Persze, akár azért, mert eleve így szervezzük meg, akár mert az élet így hozza. És egyre gyakrabban hozza így, mert most már rengeteg METU-s dolgozik a PR-, reklám- és marketingszakmában.

Ha már itt tartunk: ami még a kapcsolattartásra jó példa a volt diákokkal, a már említett Reklámpiaci esettanulmányok kurzusom. Amikor épp nem karantén van és így cikkeken dolgozunk, akkor klasszikusan vendégelőadókat invitálok a campusra a szakmából. Egy a közös pont bennük: valamennyien a METU-ra jártak, többnyire egyben szakdolgozóim voltak. Van köztük olyan, akinek saját grafikai ügynöksége van nemzetközi ügyfelekkel, de olyan is, aki saját PPC-ügynökséget vezet. Akad, aki több könyvet is írt a lediplomázása óta. Van olyan, akinek 100 ezer feletti követője van a Facebookon, de olyan is, aki 1 millió dollárt kalapozott össze a startupjára. Amennyire meg tudom ítélni, a diákok is szeretik a kurzust, hiszen olyanokat hallgathatnak, akik pár éve még ugyanott ültek a teremben, ahol ők. De biztos vagyok benne, hogy a legjobban én élvezem, hogy meghívhatom a volt tanítványaim: fantasztikus látni ezeket a pályafutásokat, teljesen őszintén mondhatom, hogy tőlük én tanulok, nem ők tőlem.

Hogy mindezt még megkoronázzam, az elmúlt években már az is rendszeressé vált, hogy teljes kurzusokat volt METU-soknak adok. A marketing mesterképzésen az őszi félévre például két vadonatúj tárgyra is volt tanítványomat kértem fel, ráadásul nemcsak magyar, hanem angol nyelvű tárgyat is visznek majd. Azért nem lesz rossz a diákoknak egy brit ügynökségeknél pallérozódó volt METU-st hallgatni, aki csak a meghívásom miatt tér haza majd azon a héten Magyarországra.



Kövess minket Linkedin-en, hogy értesülj METU sikerekről és szakmai hírekről!

2020. 06. 30.

Hírek

Művészet
Együttműködés a Korda Filmparkkal

A METU és a Korda Filmpark szakmai kooperációja

korda

Együttműködés a Korda Filmparkkal

A METU és a Korda Filmpark szakmai kooperációja …

Művészet
Üzlet
METU Index 2020 kutatás - Így éltünk a karantén idején

Többet foglalkozunk a szüleinkkel, sokkal megfontoltabban költjük a pénzt, és új hobbikat keresünk, vagy a régieket elevenítjük fel, ha otthon kell maradnunk – derül ki a METU Marketing Műhelyének évente kiadott METU Indexéből...

mmuhely_20200709

METU Index 2020 kutatás - Így éltünk a karantén idején

Többet foglalkozunk a szüleinkkel, sokkal megfontoltabban költj&u …

Üzlet
Művészet
73. Cannes-i Filmfesztivál

Beleznai Márk vizsgafilmje a Cannes-i Cinéfondation válogatásban

73. Cannes-i Filmfesztivál hírcsempe

73. Cannes-i Filmfesztivál

Beleznai Márk vizsgafilmje a Cannes-i Cinéfondation válogatásban …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
Gyakorlat élesben: újabb közös szakmai publikáció METU-s oktató-hallgató szerzőpáros tollából

Hogyan kerül abba a szerencsés helyzetbe egy hallgató, hogy kedvenc oktatójával közös írása jelenik meg a hazai marketinges szakma egyik legfontosabb online híroldalán?

pappdombiinterju

Gyakorlat élesben: újabb közös szakmai publikáció METU-s oktató-hallgató szerzőpáros tollából

Hogyan kerül abba a szerencsés helyzetbe egy hallgató, hogy kedvenc oktatójával …

KommunikációTurizmusÜzlet
KommunikációTurizmusÜzlet
A távolléti oktatás gyakorlati tapasztalatai a felsőoktatásban című webinar 3. előadása

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium szervezésében megrendezésre került webinarsorozat A távolléti oktatás gyakorlati tapasztalatai a felsőoktatásban címmel, melyhez meghívást kapott Dr...

0630vassvilmos

A távolléti oktatás gyakorlati tapasztalatai a felsőoktatásban című webinar 3. előadása

Az Innovációs és Technológiai Minisztéri …

KommunikációTurizmusÜzlet
Üzlet
Visszatekintés az Executive MBA for IT képzés 2020-as első félévére

Híreink

Visszatekintés az Executive MBA for IT képzés 2020-as első félévére

Híreink …

Üzlet
Művészet
Niri and the Fallen Tribes

Videójáték terv: az ötlettől a trailerig Média design mesterképzésünk keretében ​

niri

Niri and the Fallen Tribes

Videójáték terv: az ötlettől a trailerig Média design mesterképzésünk keretében …

Művészet
Művészet
Falcon City Game

Avagy hogyan lesz egy diplomaötletből megvalósult videójáték?

Falcon City Game hírcsempe

Falcon City Game

Avagy hogyan lesz egy diplomaötletből megvalósult videójáték? …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...