Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Géczi Zsófia / Televíziós műsorkészítő alapszak | Budapesti Metropolitan Egyetem

Géczi Zsófia / Televíziós műsorkészítő alapszak


Hogyan mutatnád be magad a világnak? 

Olyan talán nincs, amit kifejezetten fontosnak tartanék, de talán azt közvetíteném első sorban, hogy rettentő pozitív és életvidám ember vagyok és a METU ebben csak megerősít. 


Miért gondoltad annak idején, hogy a Budapesti Metropolitan Egyetem lesz a neked való iskola?  

Mert addigra fogalmazódott meg bennem, hogy az előzetes tanulmányaim után (színészet), szeretném a kamera túloldalán kipróbálni magam, és ehhez itt éreztem azt, hogy a megfelelő elméleti és gyakorlati tudást megszerezhetem. És olyan gyakorlatorientált képzést hirdettek, olyan oktatók vezetésével, ami nagyon megnyerő volt a számomra. 


Mesélj kicsit a szakodról!  

A szakunk tényleg gyakorlatorientált, számos óránk több oktatóval zajlik, így van lehetőségünk különböző látásmódokat megismerni, különböző tudástárakat elsajátítani. A képzés átfogó, minden filmes területet érint, ezzel segít abban, hogy megtaláld a szakmán belül a számodra legszimpatikusabb irányt, legyen szó vágásról, írásról, rendezésről, operatőri feladatokról - a lista hosszú. 


Miért pont ezt a szakot választottad? 

Mert bíztam benne, hogy nem csalnak a megérzéseim és a mozgókép az én utam. Hála a METU-n eltöltött 3 évnek az alapképzésben, nagyban megerősített abban, hogy a jó úton járok. 

Azóta is jól érzem magam, mert itt ér és lehet hibázni a mozgókép szakon. Egy igazi, kísérletezésre alkalmas inkubátor, ahol az oktatóknak köszönhetően, aki elhivatott, nagyon gyorsan tanul újat és lesz több ezáltal.  


Melyik a kedvenc tantárgyad és miért? 

Nincs kifejezett tantárgy, a stúdió gyakorlatot nagyon szeretem.  


Milyen jó tanácsot adnál egy most felvételizőnek, mire figyeljen, mi alapján döntsön?  

Alapvetően azt javasolnám, hogy a felvételi anyag elkészítésekor mindamellett, hogy a tudásához mérten tényleg a lehető legjobb minőségű, igényes anyagot állítson össze, tényleg tegye bele "saját magát", a gondolatait, látásmódját, személyiségét, mert a következő három évben ezt kell majd csiszolgatnia. Egy szuper önismereti út is, ne feladatként, hanem lehetőségként élje meg a felvételiző. Ez a rajtam eluralkodó izgalmon is sokat segített volna anno. 


Miért jelentkeztél idén nagykövetnek?  

Őszintén azt éreztem, hogy az alapképzésen kapott tudás örömét szeretném megosztani azokkal, akik nem ismerik vagy nem tudnak eleget a METU-ról, az itt tanító oktatókról és a képzésről. 


Melyik a kedvenc helyed a METU-n?  

A művészeti kar Rottenbiller utcai épületének stúdiója és az Origo stúdió (Báb műterem). 


A vírushelyzet miatt, idén sokkal nagyobb hangsúlyt kap az online tanulás. Repüljünk vissza kicsit az időben: meséld el röviden a METU-hoz kapcsolódó kedvenc online élményedet! 

A kedvenc pillanatom talán az volt a karantén idején, amikor Koós Gyuri tanár úrral online elemeztük az általa készített televíziós műsorokat. Olyan anyagok próbáiról készült anyagait láttuk, amik egészen megdöbbentő, hogy nézőként látva végeredményben mennyire másképp hatnak. Egyszerre volt nagyon szórakoztató és tanulságos. 


Pozitív tapasztalás számodra az online tanulás?  

Összességében hiányzik a gyakorlat, de valahol nagyon jó visszaigazolás arra, hogy egy ilyen, megélhető szakmának, mint a filmezés, mennyi elméleti anyaga van, és mennyi mindent tanulhat így is az ember. 



Véleményed szerint ki a szakmád szuperhőse, kit tekintesz példaképednek?  

Ugyan színész, de talán Robert de Niro-t mondanám. A rengeteg arcával, filmes ötletével és a rendezőkkel való kapcsolata miatt. 


Miben látod a METU szupererejét?  

Az egyetem nagyon színes és nagyon sokféle emberrel van tele, én ebben látom az erejét, a diverzitásában.  


Mi lenne a 3 szupererő, amit választanál magadnak?  

Nehéz kérdés. De talán a repülést, hogy mindent lássak és hogy gyorsan tudjak közlekedni, az emberfeletti erőt, hogy védeni tudjak másokat és hogy a szervezetem ne igényeljen alvást. Rengeteg dologra sajnos így alvást igénylő emberként nem jut idő, ami nagyon érdekelne. 


Milyen oktató helyett mentor élményed van? 

Itt két személyt tudnék kiemelni: Rozgonyi Ádámot és Bánszki Kristófot. Mindkettőjük hozzáállása mind az oktatáshoz, mind a hallgatókhoz közvetlen és végtelenül ösztönzően hatottak rám. Művészeti oktatásban szerintem elengedhetetlen, hogy a tanár-diák kapcsolatot ne klasszikus értelemben véve kezeljék az emberek. Hogy lehetőségük legyen csapatként, egymásnak természetesen a kellő tiszteletet megadva, de nem görcsösen és kényszeredetten alkotni, fejlődni. 


"Metropolitan. Az alkotóegyetem." Mit jelent ez számodra?  

Hogy megéri és jó kísérletezni. Hogy egy-egy félresikerült munkámtól is több leszek és hogy minden előre mutat, miközben maradandót alkotunk és szólni próbálunk valakihez. 


Mit jelent számodra az alkotás szó?  

Befelé figyelés, közléskényszer, művészet, élmény. 


 Milyen élményed kapcsolódik a METU-n az alkotóegyetemességhez? 

Az első pillanattól kezdve munkát kellett kiadnom a kezemből, prezentálnom kellett azt, és el kellett fogadnom az erre reflektáló kritikát. Szerintem ennél jobb alkotó folyamat nem is kell! 


Volt olyan nehéz pillanatod, amikor valakitől kaptál impulzust, ami átsegített rajta? 

Nem emlékszem ilyenre. De egy-egy munkával kapcsolatban sokszor előfordult, hogy sokadjára nézve egy összevágott anyagot, már nem láttam belső emberként a hibát, csak éreztem, hogy akár technikailag, akár dramaturgiailag valami nem kerek. Ilyenkor mindig tudtam kihez fordulni, aki segített külső szemlélőként rávilágítani, sőt, sok esetben az ő megoldását is felkínálta. Nagyon jó így dolgozni!  


Milyen alkotói utazásod volt a METU-n?  

Minden egyes, oktató által kiadott feladatot ilyennek élek meg. Próbálom a szívemet-lelkemet és az adott témával kapcsolatos összes gondolatomat belesűríteni egy-egy anyagba. 


Milyen egyetemi aktivitásokban (műhely, klub, sport, MHT, verseny stb.) vettél eddig részt? 

Egyelőre sajnos ezekre nem jutott időm. 


Mivel töltöd szívesen a szabadidődet? 

Lovaglás, kutyasétáltatás, kirándulás a kutyával, olvasás.  


Mi a kedvenc zenei műfajod, zenekarod, előadód? 

Mindenevő vagyok, de alapvetően rock. Pl. A Day To Remember, Linkin Park, U2, A Perfect Circle.  


Van-e olyan könyv, film, kiállítás, előadás, amit szívesen ajánlanál mások figyelmébe? 

A "Száll a kakukk fészkére" könyv és film is szerintem mindenki számára kötelező lenne. 


Hogy érzed, fogják-e segíteni az egyetemi évek a karrierterveidet? 

Bízom benne, hogy mindenképpen igen a válasz. Mind a megszerzett tudás mennyisége és minősége, mind az oktatók segítőkészsége segítség lesz majd. 


Van-e olyan célod, amit a METU segített elérni?  

Van. Hogy definiálni tudtam magamnak, hogy a szakmán belül hol szeretném látni magam 5 év múlva. 


Mi volt eddig a legmeghatározóbb élményed az egyetemen? 

A Looking China programban való részvétellel együtt járó 3 hetes szakmai utazás Zhuhai-ba, és a METU On Air című produkciójának keretein belül született szűk egy órás portré beszélgetésem Takács Verával.