Egyre népszerűbb a METU a felvételizők körében

Az országos átlagot jóval meghaladva, 11 százalékkal növekedett idén a METU-ra jelentkezők száma és a tavalyi évhez képest 7 százalékkal többen jelölték meg első helyen a METU valamely képzését. Miközben pedig országosan csökkent a mesterképzésre jelentkezők száma, addig a METU ezen a területen is 37 százalékos növekedést regisztrált.

Az eddigi visszajelzések alapján a megnövekedett felvételizői érdeklődésben érdemi szerepe volt az egyetemen MyBrand néven elindított, Magyarországon egyedülállónak számító képzési rendszernek. Ennek keretében a hallgatók gyakorlatfókuszú megközelítés mellett tanulmányaik alatt folyamatosan monitorozzák és fejlesztik kompetenciáikat, amely révén valós képet kapnak teljesítményükről. A program folyamatos karriertervezést jelent a METU-n tanulóknak, akik a képzés végén egy, a tudásukat és tapasztalataikat egységesen összefoglaló portfólióval léphetnek a munkaerőpiacra.

Az egyetem teljes képzési rendszeréhez hasonlóan az új szemlélet, a MyBrand is a társadalmi, technológiai és munkaerőpiaci változások által a felsőoktatással szemben támasztott kihívásokra kíván reagálni. Ahogy Vass Vilmos, egyetemünk oktatója megfogalmazta, az érzékelhető változások és a felsőoktatással szemben megfogalmazott elvárások hatására világszerte egyre erősebb igényként fogalmazódik meg, hogy közelebb kerüljön egymáshoz a piaci és a felsőoktatási szektor. Ennek következménye, hogy azokat a kompetenciákat kell fejleszteni, amelyek a munkaerőpiacon egyre inkább előtérbe kerülnek. A METU piaci tendenciákat követő oktatási céljait erősítve a MyBrand ebben nyújt itthon egyedülálló segítséget.

Miközben országosan csökkent az mesterképzésre jelentkezők száma, addig a METU ezen a területen is 37 százalékos növekedést regisztrált. Ennek hátterében az új oktatási módszertan mellett intézményünk folyamatosan bővülő képzési kínálata húzódik: az egyetem több olyan képzést - például az emberi erőforrás tanácsadó és marketing mesterszakokat – is elindított, amelyek iránt kiemelkedő érdeklődés tapasztalható. Ennek tulajdonítható, hogy az egyetem levelezős képzései után is megugrott az érdeklődés. Miközben az ilyen oktatási forma iránt országos szinten csupán 2,4 százalékos igénynövekedést tapasztaltak, addig a METU-nál a jelentkezések alapján 28 százalékos bővülését regisztrálták. 

„Az adatok is azt mutatják, hogy a Budapesti Metropolitan Egyetemen az oktatási módszertant illetően tett fejlesztések megfelelő választ adnak a munkaerőpiacon megjelenő igényekre. Aligha van ennél fontosabb egy oktatási intézmény számára, hiszen ennek köszönhetően hallgatóink tanulmányaik végén versenyképes tudással felvértezve távozhatnak egyetemünkről” – mondta Bachmann Bálint rektorunk

A témáról kiadott sajtóközleményünk ITT  olvasható. 


2019. 04. 17.

Hírek

Művészet
Bujtor István Filmfesztivál 2020

oktatónk, jelenlegi és volt hallgatóink filmjei a versenyprogramban

Bujtor István Filmfesztivál 2020

Bujtor István Filmfesztivál 2020

oktatónk, jelenlegi és volt hallgatóink filmjei a versenyprogramban …

Művészet
Üzlet
METU Index 2020 kutatás - Így éltünk a karantén idején

Többet foglalkozunk a szüleinkkel, sokkal megfontoltabban költjük a pénzt, és új hobbikat keresünk, vagy a régieket elevenítjük fel, ha otthon kell maradnunk – derül ki a METU Marketing Műhelyének évente kiadott METU Indexéből...

mmuhely_20200709

METU Index 2020 kutatás - Így éltünk a karantén idején

Többet foglalkozunk a szüleinkkel, sokkal megfontoltabban költj&u …

Üzlet
Művészet
Együttműködés a Korda Filmparkkal

A METU és a Korda Filmpark szakmai kooperációja

korda

Együttműködés a Korda Filmparkkal

A METU és a Korda Filmpark szakmai kooperációja …

Művészet
Művészet
73. Cannes-i Filmfesztivál

Beleznai Márk vizsgafilmje a Cannes-i Cinéfondation válogatásban

73. Cannes-i Filmfesztivál hírcsempe

73. Cannes-i Filmfesztivál

Beleznai Márk vizsgafilmje a Cannes-i Cinéfondation válogatásban …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
Gyakorlat élesben: újabb közös szakmai publikáció METU-s oktató-hallgató szerzőpáros tollából

Hogyan kerül abba a szerencsés helyzetbe egy hallgató, hogy kedvenc oktatójával közös írása jelenik meg a hazai marketinges szakma egyik legfontosabb online híroldalán?

pappdombiinterju

Gyakorlat élesben: újabb közös szakmai publikáció METU-s oktató-hallgató szerzőpáros tollából

Hogyan kerül abba a szerencsés helyzetbe egy hallgató, hogy kedvenc oktatójával …

KommunikációTurizmusÜzlet
KommunikációTurizmusÜzlet
A távolléti oktatás gyakorlati tapasztalatai a felsőoktatásban című webinar 3. előadása

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium szervezésében megrendezésre került webinarsorozat A távolléti oktatás gyakorlati tapasztalatai a felsőoktatásban címmel, melyhez meghívást kapott Dr...

0630vassvilmos

A távolléti oktatás gyakorlati tapasztalatai a felsőoktatásban című webinar 3. előadása

Az Innovációs és Technológiai Minisztéri …

KommunikációTurizmusÜzlet
Üzlet
Visszatekintés az Executive MBA for IT képzés 2020-as első félévére

Híreink

Visszatekintés az Executive MBA for IT képzés 2020-as első félévére

Híreink …

Üzlet
Művészet
Niri and the Fallen Tribes

Videójáték terv: az ötlettől a trailerig Média design mesterképzésünk keretében ​

niri

Niri and the Fallen Tribes

Videójáték terv: az ötlettől a trailerig Média design mesterképzésünk keretében …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...