Egyre népszerűbb a METU a felvételizők körében
Az országos átlagot jóval meghaladva, 11 százalékkal növekedett idén a METU-ra jelentkezők száma és a tavalyi évhez képest 7 százalékkal többen jelölték meg első helyen a METU valamely képzését. Miközben pedig országosan csökkent a mesterképzésre jelentkezők száma, addig a METU ezen a területen is 37 százalékos növekedést regisztrált.
Az eddigi visszajelzések alapján a megnövekedett felvételizői érdeklődésben érdemi szerepe volt az egyetemen MyBrand néven elindított, Magyarországon egyedülállónak számító képzési rendszernek. Ennek keretében a hallgatók gyakorlatfókuszú megközelítés mellett tanulmányaik alatt folyamatosan monitorozzák és fejlesztik kompetenciáikat, amely révén valós képet kapnak teljesítményükről. A program folyamatos karriertervezést jelent a METU-n tanulóknak, akik a képzés végén egy, a tudásukat és tapasztalataikat egységesen összefoglaló portfólióval léphetnek a munkaerőpiacra.
Az egyetem teljes képzési rendszeréhez hasonlóan az új szemlélet, a MyBrand is a társadalmi, technológiai és munkaerőpiaci változások által a felsőoktatással szemben támasztott kihívásokra kíván reagálni. Ahogy Vass Vilmos, egyetemünk oktatója megfogalmazta, az érzékelhető változások és a felsőoktatással szemben megfogalmazott elvárások hatására világszerte egyre erősebb igényként fogalmazódik meg, hogy közelebb kerüljön egymáshoz a piaci és a felsőoktatási szektor. Ennek következménye, hogy azokat a kompetenciákat kell fejleszteni, amelyek a munkaerőpiacon egyre inkább előtérbe kerülnek. A METU piaci tendenciákat követő oktatási céljait erősítve a MyBrand ebben nyújt itthon egyedülálló segítséget.
Miközben országosan csökkent az mesterképzésre jelentkezők száma, addig a METU ezen a területen is 37 százalékos növekedést regisztrált. Ennek hátterében az új oktatási módszertan mellett intézményünk folyamatosan bővülő képzési kínálata húzódik: az egyetem több olyan képzést - például az emberi erőforrás tanácsadó és marketing mesterszakokat – is elindított, amelyek iránt kiemelkedő érdeklődés tapasztalható. Ennek tulajdonítható, hogy az egyetem levelezős képzései után is megugrott az érdeklődés. Miközben az ilyen oktatási forma iránt országos szinten csupán 2,4 százalékos igénynövekedést tapasztaltak, addig a METU-nál a jelentkezések alapján 28 százalékos bővülését regisztrálták.
„Az adatok is azt mutatják, hogy a Budapesti Metropolitan Egyetemen az oktatási módszertant illetően tett fejlesztések megfelelő választ adnak a munkaerőpiacon megjelenő igényekre. Aligha van ennél fontosabb egy oktatási intézmény számára, hiszen ennek köszönhetően hallgatóink tanulmányaik végén versenyképes tudással felvértezve távozhatnak egyetemünkről” – mondta Bachmann Bálint rektorunk
A témáról kiadott sajtóközleményünk ITT olvasható.
Hírek
Óriási sikerek az ATAFF-on és a Klipszemlén!
A Szolnoki Alexandre Trauner Filmfesztiválon (ATAFF) és …
Kutatás Etikai Bizottság alakult a METU-n
A tudományos kutatás és innováció elengedhete …
Felhívás a Makovecz Hallgatói Ösztöndíjprogramban történő részvételre
Szeretnél a következő szemeszterben cserediákként tanu …
Dívali az SGT egyetemen
2024 október 25-én pénteken munkaebédre látta …
LÁTOGATÁS A BIRLA MANAGEMENT TECHNOLÓGIAI INTÉZETBEN
Az indiai Nemzeti Fővárosi Régióban található …
A Budapesti Metropolitan Egyetem formatervező alumni-ja lett a BIG SEE Product Design Award 2024 győztese
A Nimue intelligens vízminőség-ellenőrző bója nyerte el a 2 …
Második alkalommal vett részt a METU a Design Week Sepsiszentgyörgyön
Design Week Sepsiszentgyörgy 2024. A Budapesti Metropolitan Egyetem 20 …
HunJam 2024
Harmadik alkalommal kerül megrendezésre Magyarország legnagyo …