Egyre népszerűbb a METU a felvételizők körében

Az országos átlagot jóval meghaladva, 11 százalékkal növekedett idén a METU-ra jelentkezők száma és a tavalyi évhez képest 7 százalékkal többen jelölték meg első helyen a METU valamely képzését. Miközben pedig országosan csökkent a mesterképzésre jelentkezők száma, addig a METU ezen a területen is 37 százalékos növekedést regisztrált.

Az eddigi visszajelzések alapján a megnövekedett felvételizői érdeklődésben érdemi szerepe volt az egyetemen MyBrand néven elindított, Magyarországon egyedülállónak számító képzési rendszernek. Ennek keretében a hallgatók gyakorlatfókuszú megközelítés mellett tanulmányaik alatt folyamatosan monitorozzák és fejlesztik kompetenciáikat, amely révén valós képet kapnak teljesítményükről. A program folyamatos karriertervezést jelent a METU-n tanulóknak, akik a képzés végén egy, a tudásukat és tapasztalataikat egységesen összefoglaló portfólióval léphetnek a munkaerőpiacra.

Az egyetem teljes képzési rendszeréhez hasonlóan az új szemlélet, a MyBrand is a társadalmi, technológiai és munkaerőpiaci változások által a felsőoktatással szemben támasztott kihívásokra kíván reagálni. Ahogy Vass Vilmos, egyetemünk oktatója megfogalmazta, az érzékelhető változások és a felsőoktatással szemben megfogalmazott elvárások hatására világszerte egyre erősebb igényként fogalmazódik meg, hogy közelebb kerüljön egymáshoz a piaci és a felsőoktatási szektor. Ennek következménye, hogy azokat a kompetenciákat kell fejleszteni, amelyek a munkaerőpiacon egyre inkább előtérbe kerülnek. A METU piaci tendenciákat követő oktatási céljait erősítve a MyBrand ebben nyújt itthon egyedülálló segítséget.

Miközben országosan csökkent az mesterképzésre jelentkezők száma, addig a METU ezen a területen is 37 százalékos növekedést regisztrált. Ennek hátterében az új oktatási módszertan mellett intézményünk folyamatosan bővülő képzési kínálata húzódik: az egyetem több olyan képzést - például az emberi erőforrás tanácsadó és marketing mesterszakokat – is elindított, amelyek iránt kiemelkedő érdeklődés tapasztalható. Ennek tulajdonítható, hogy az egyetem levelezős képzései után is megugrott az érdeklődés. Miközben az ilyen oktatási forma iránt országos szinten csupán 2,4 százalékos igénynövekedést tapasztaltak, addig a METU-nál a jelentkezések alapján 28 százalékos bővülését regisztrálták. 

„Az adatok is azt mutatják, hogy a Budapesti Metropolitan Egyetemen az oktatási módszertant illetően tett fejlesztések megfelelő választ adnak a munkaerőpiacon megjelenő igényekre. Aligha van ennél fontosabb egy oktatási intézmény számára, hiszen ennek köszönhetően hallgatóink tanulmányaik végén versenyképes tudással felvértezve távozhatnak egyetemünkről” – mondta Bachmann Bálint rektorunk

A témáról kiadott sajtóközleményünk ITT  olvasható. 


2019. 04. 17.

Hírek

KommunikációTurizmusÜzlet
Így működik az oktatás Hongkongban

Oktatónk, Vass Vilmos egy hetet töltött vendégprofesszorként Hongkongban, ahol személyesen győződhetett meg a kreatív és gyakorlatorientált képzés előnyeiről.

hongkong

Így működik az oktatás Hongkongban

Oktatónk, Vass Vilmos egy hetet töltött vendégprofesszorként Hongkongban, ahol s …

KommunikációTurizmusÜzlet
Művészet
ART OPEN!

ismét workshop nap a METU-n

ART OPEN 02! hircsempe 2

ART OPEN!

ismét workshop nap a METU-n …

Művészet
Művészet
FUTUROSCOPE 2019

Média designereink kiállítása

futuroscope 2019 hircsempe

FUTUROSCOPE 2019

Média designereink kiállítása …

Művészet
Művészet
Emirates International Poster Festival 2019

METU-s plakátok Dubaiban

Emirates International Poster Festival 2019

Emirates International Poster Festival 2019

METU-s plakátok Dubaiban …

Művészet
Művészet
METU Diploma Show / Marie Claire Fashion Days 2019

hallgatóink diplomamunkái a kifutón

Marie Claire Fashion Days 2019 new

METU Diploma Show / Marie Claire Fashion Days 2019

hallgatóink diplomamunkái a kifutón …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
Új partner a METU házatáján!

A napokban kötött együttműködési megállapodást a Budapesti Metropolitan Egyetem és a Wristfield Europe Kft.

Új partner_wristfield_2019

Új partner a METU házatáján!

A napokban kötött együttműködési megállapodást a Budapesti Metropolitan Egyetem …

KommunikációTurizmusÜzlet
KommunikációTurizmusÜzlet
METU-s oktatók az ISCOM-on

Egyetemünket Dr. Lukács Rita, az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar főiskolai docense és Selján Márk, a Művészeti és Kreatívipari Kar főiskolai docense képviselte.

2019-11-11-iscom_kep

METU-s oktatók az ISCOM-on

Egyetemünket Dr. Lukács Rita, az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar főisko …

KommunikációTurizmusÜzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...