Szakdolgozatomban a modern német designról szerettem volna átfogó képet adni, ugyanis mindig lenyűgözött a német formatervezés egyszerűsége, illetve ez az a korszak, amiből kiindult az esztétikai megnyilvánulás a formatervezés terén.
A huszadik század elején a tárgy külső megjelenésének fontossá válásával és a típusgyártás megjelenésével jelent meg a sorozatgyártás. Dolgozatomban először a Deutsche Werkbund mozgalom által mutatom be az ipari sorozatgyártás kezdő lépéseit. Valamint az AEG villamossági cég megjelenésének néhány fázisát, Behrens professzor fontos elméletein keresztül.
A másik lényegi forrás a Bauhaus iskola megjelenése, melynek esztétikai és funkcionalitására vonatkozó alapelveit a hétköznapi használati tárgyakon át, a lakberendezésen és az építészeten keresztül egyaránt ismertetem. Ezek közül legfontosabbként kiemeltem, hogy kiálltak a minőségi termelés mellett, ipari termékeket állítottak elő, hibátlan, tartós elemekből.
A továbbiakban kiemeltem még az Ulmi iskolát is, mint a Bauhaus koncepciójának újrateremtőjét. Ezen belül kiemeltem egy olyan személyt, Dieter Ramst, akit a jó design elvek létrehozójaként a világ a mai napig megbecsül.