Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Czanik Georgina | Budapesti Metropolitan Egyetem

czanik georgina

ANIMÁCIÓ - megosztott 2. díj

Georgina Animáció mesterszakunk hallgatója.

 

PÁLYAMUNKÁJA: EMLÉK

A rövidfilm a veszteség élmény feldolgozásával foglalkozik; dialógusa, dramaturgiája első sorban a történet érzetére kiélezett, kevés történeti elemmel. A két főszereplő konfliktusa, a köztük lévő dinamika meghatározása és a konfliktus felvázolása után az asszociáció a nézőre és tapasztalataira van bízva. Nem látjuk a cselekményt elindító döntést és a konfliktus kibontakozásáig vezető előzményeket sem. A letisztult, egyszerű képi világ mellett fontos szerep jut a zenének, amely dramaturgiai elemként van jelen a képpel együtt, a hang a karakterekkel együtt lendíti előre a cselekményt és jelzi a kiemelt fordulópontokat, valamint segíti rávezetni a nézőt a kimondatlan dolgokra. A cél egy lassan beivódó film készítése volt, amely ha elsőre nem is teljesen megfejthető, elviszi egy utazásra a nézőt és tudat alatt szöget üt a fejében.

Témavezető: Gauder Áron, Muhi Klára

Mit jelent számodra az OMDK-n elért eredmény?
Fényt az alagút végén. Viccet félretéve, elsősorban egy olyan tapasztalatot, amit csak versenyszituációban ismerhettem meg. A verseny 3-4 napja elég ijesztő és ledöbbentő élmény volt időnként, főleg mert egyedül mentem le Pécsre, de az elért helyezésem egy remek visszajelzés volt arra, hogy jó irányba haladok, és mi az, amin még javítanom kell. A megerősítés mellett az eredmény azt is jelenti számomra, hogy "Meg tudom csinálni."

Miért pont ezzel a projekteddel pályáztál?
Az Emlék című munkám az első olyan animációm, amit már elég kiforrottnak és késznek tartottam arra, hogy a konzultáló tanáraimnak felvessem, mint pályázati ötletet. Pontosabban inkább egy szerencsés véletlennek és néhány jól feltett kérdésnek köszönhető, hogy ezt a munkát neveztük. Ironikus, mert a film végleges története is nagyon hasonlóan alakult ki.

Miért az Animáció szakot választottad?
Az Animáció szak foglalkozik a terület technikai részével is, amit elengedhetetlennek tartok ahhoz, hogy sikeresen eljátszhassunk egy akármilyen animált karaktert mozgóképen. Az időzítés egy mozgásban, és annak az üteme is nagyon fontos, amibe alapszakon, első évfolyamban kóstoltunk bele.

Mi érdekelt ebben a területben, melyik része fogott meg?
Főleg két része: az egyik a közönség és a film interakciója. A mozgóképeknél mindig is fontosnak tartottam, hogy a nézőket egy kalandra vigye el. Akár látványosan, vagy indirekten, valamilyen reakciót, érzetet váltson ki belőlük, ezáltal valami többet adjon nekik. A másik része az animált karakterek színészi játéka és az a történet, amit a saját gesztusaikkal mondanak el. Én élőben elég nehezen tudnék megszemélyesíteni egy szekrény ajtónyi zsiványos orkot, vagy egy jókedvű, pimasz madarat, de az animáció segítségével megtehetem ezt, és úgy gyúrhatom bele egy-egy gesztusba a figuráimat, ahogy a való életben nem biztos hogy lehetséges lenne. Vagy egészséges... A csapatban való dolgozás is egy nagyon pozitív része ennek a területnek, mert nagyon sokszor egymást generáljuk, főleg az ötletelési szakaszban, itt is érvényes a több szem többet lát.

Alapszakon is Animációra jártál. Mi inspirált arra, hogy elvégezd a mesterszakot is?
Elsősorban a családom. Másodsorban egy logikus lépésnek tartom/tartottam. Ahogy azt az elmúlt két szemeszterben megtapasztaltam, a mesterszak már inkább éles projektekre koncentrál és az iskolai keretek valamilyen szinten egy biztonságos teret adnak az animációs szakmán belüli tájékozódásra. Ebben nagy segítséget nyújtanak a tanáraink, illetve az osztályközösség is. Ha ezt olvassátok: akkor pacsi!

Annak idején miért választottad a METU-t, akkor még BKF-et?
Többször próbálkoztam más intézmények felvételijén, közben értesültem arról, hogy itt is indul Animáció szak, akkor még viszonylag új képzésként. Három év parlag és egy többé-kevésbé fél OKJ után ez egy nagyon jó hír volt!

Miért ezzel a területtel foglalkozol?
Mert az animációnak olyan eszközei vannak a történetmesélésre és az ötletek képi közvetítésére, amelyek egyediek és nagy a mozgástere. Én meg szeretek fantasztikus lények bőrébe "bújni" és történeteket mesélni.

Miért az Animáció szakot választottad?
Mert ez a szak foglalkozik az animációval :).

Mi inspirál?
Főleg animációs filmek, számítógépes játékok, fantasztikus regények és jó zenék. Illetve a közös történet építés, szerepjátékozás. Mások ötleteiből mindig is könnyebben indulok el és szükségem van a külső impulzusokra.

Mivel szeretnél foglalkozni a jövőben?
A konkrét közel jövőben storyboard rajzolással, vagy karakter animációval szeretnék foglalkozni, akár 2D-ben, vagy 3D-ben. Hosszabb távon mindenképp ki szeretném adni egy-két történetemet képregény formában, illetve történet centrikus videó játékok készítésével is nagyon szívesen foglalkoznék.

Melyek a kedvenc egyetemi munkáid és miért? 
Alapképzés második évéből a Hős Szpot rövid animációm, illetve ebből a félévből egy logó tervem.