„Az egyetem során a szakmabeli oktatók minden alapot megtanítanak és támogatják a diákokat abban, hogy felfedezzék a saját útjukat és stílusukat. A gyakorlatiasabb és a művészibb beállítottságú emberek is könnyedén megtalálhatják itt a helyüket.”
Vajda Bálint Alex a METU Média Design alapszakán diplomázott. Gyermekkorában a mangák világa szippantotta be a rajzolásba, később pedig gimnáziumot is ez alapján választott. A METU Média Design képzése feltette az i-re a pontot a továbbtanulás kapcsán.
Miért ezzel a területtel foglalkozol, miért ezt a szakot választottad, mi inspirál?
Már kis korom óta vonzott a képzőművészet. A mangák világának köszönhetően kezdtem el rajzolni, majd ezt a lendületet meglovagolva jelentkeztem a Pápai Református Kollégium Grafika szakára. Itt megtanultam a grafika és a festészet alapjait. Mikor megtudtam, hogy miből áll ez a szak az egyetemen, rögtön tudtam, hogy ide szeretnék jelentkezni, mivel minden, amit tartalmaz érdekes számomra és a legtöbbel hobbiként foglalkoztam is előtte.
A művészetben és az alkotásban legjobban mások művei inspirálnak és az, mikor látom a saját munkáimon a fejlődést.
Melyek voltak a kedvenc egyetemi munkáid és miért?
3D Mapping feladatként a Bréda kastély felületére kellett vetített animációt készíteni. Én ehhez egy horror témát választottam, amiben különböző animációs módszereket tudtam megjeleníteni, ezáltal nagyon változatossá vált a feladat. Ezen a munkán kívül az apró kreatív feladatokat is nagyon élveztem, mivel segítették a kifejezőképességem fejlődését.
Mi volt a diplomamunkád? Miért ezt a témát választottad?
A diplomamunkám egy visual novel típusú videójáték, ami John Titor internetes fórumozó történetét dolgozza fel.
Az alapot a hozzászólásai adták meg, azonban ahhoz, hogy a történet kerek legyen, szükséges volt néhány változtatást és kiegészítést végrehajtani. A játék John időutazásait követi. Döntéseket hozhatunk meg, amikkel mi alakítjuk a történet végkimenetelét. A visual novel illusztrációkat és szövegeket is tartalmaz, amik együttesen mesélik el az eseményeket. Az egyetem utolsó évében lettem teljesen biztos abban, hogy rajzolással/képalkotással szeretnék foglalkozni, emiatt a diplomamunkámban mindenképpen szerettem volna illusztrációkat készíteni. Így döntöttem a visual novel készítés mellett, amiben egyik kedvenc témámat ábrázoltam, az időutazást.
Mivel járult hozzá a szakmai fejlődésedhez a METU az egyetemi évek alatt?
A legnagyobb fejlődést a teherbírásomban és a problémamegoldó képességemben látom. Ezenfelül sok szoftvert ismertem meg, aminek köszönhetően a későbbiekben minden feladatra a legpraktikusabb programot tudom majd használni.
Mit jelent számodra az alkotóegyetem jellege a METU-nak?
Az egyetem során megtanulhattam azt, hogy a megadott feladatokon belül hogyan, miben élhetem ki a kreativitásomat. Ezt tanáraink is igyekeztek nekünk megmutatni.
Mit mondanál annak, aki most felvételizik, miért érdemes a METU-t választania?
Az egyetem során a szakmabeli oktatók minden alapot megtanítanak és támogatják a diákokat abban, hogy felfedezzék a saját útjukat és stílusukat. A gyakorlatiasabb és a művészibb beállítottságú emberek is könnyedén megtalálhatják itt a helyüket.
Milyen terveid vannak a jövőre?
A jövőben az illusztrációs képességeimet fejlesztve, művészeti körökben és concept artist-ként is szeretnék érvényesülni.
Neked is hasonló az érdeklődési köröd? Ismerkedj meg jobban Média Design BA képzésünkkel!