“A feladatok megvalósítása során a tanáraink útmutatása alapján, de a saját kreativitásunkra támaszkodva az egyéni ötleteinket tudjuk megvalósítani.”
Finta Orsolya a METU Környezetkultúra alapszakán diplomázott és tervei között szerepel a METU Építőművész mesterszakát is elvégezni, emellett szeretne a szakmában több tapasztalatot szerezni.
Miért ezzel a területtel foglalkozol, miért ezt a szakot választottad, mi inspirál?
Valójában már egész hamar tudtam a választ a "Mi akarsz lenni, ha nagy leszel?" kérdésre, amelyhez főként a családom lakásának átalakítása járult hozzá, melyet izgalmasnak és látványosnak éltem meg.
Emellett mindig is érdekelt, hogyan lehet a tereket funkcionálisan, de esztétikusan megtervezni, valamint jó érzés, hogy ezzel valami maradandót alkothatok, amelyben mások jól érzik magukat.
Melyek voltak a kedvenc egyetemi munkáid és miért?
Igazából mindegyik feladatot nagyon szerettem, mindegyik feladattal sokat fejlődtem és tanultam.
A 4. félévünkben egy alkotóműhelyt és egy hozzátartozó reprezentatív teret kellett kialakítanunk a Lágymányosi Dohánygyár Gépház épületében. Az én tervemben egy kerámiaműhely kapott helyet, melyhez gyárlátogatással egybekötött workshop is társult, valamint reprezentatív térként egy üzlethelyiséget hoztam létre.
Különösen azért szerettem ezt a projektet, mert először tervezhettünk egy viszonylag nagyobb épületbe, melynek a belakása egyszerre tette élvezetessé és nehézzé a feladatot, valamint egy másik művészeti ág számára való tervezés alatt sokat tanulhattam a kerámiák világáról.
Mi volt a diplomamunkád? Miért ezt a témát választottad?
A diplomamunkám feladata a Budapesti VII. kerület Kazinczy utca 48. szám alatt található Kocka Bár újragondolása volt. Mivel a helyszín a bulinegyedben helyezkedik el, ezért olyan tematikájú épületet szerettem volna létrehozni, amely beleillik ebbe a pezsgő, élettel teli környezetbe. Azért döntöttem a Zenei Központ terve mellett, mivel úgy gondolom, a zene sokak számára kiutat jelent a szürke hétköznapokból, így ehhez szerettem volna egy közeget létrehozni.
A központ célja, hogy lehetőséget biztosítson az embereknek a közös, kötetlen zenélésre, melyekhez az épület több pontján music session állomásokat alakítottam ki. Ezen kívül lehetőség van egyéni próbákra is, amelyekre a próbatermekben van lehetőség.
Mivel a koncepció lényege az volt, hogy a zenészek több pontról láthatóvá váljanak, ezért a próbatermeket nem szerettem volna teljesen elhatárolni, így a legtöbb termet ablakokkal nyitottam meg a külvilág felé. Ezeket dobozszerűen kezelve az első és második emeleteken helyeztem el, majd színekkel társítva emeltem ki őket, mely az ablakokon, az üvegajtókon, valamint a falakon jelenik meg. Ezzel a színek és a zene közötti szoros kapcsolatot is hangsúlyozni kívántam.
A földszinten egy bár, valamint egy lesüllyesztett music session állomás kapott helyet, mely az épület mögötti szabad térre is kinyúlik, ennek célja, hogy beinvitálja a zenélni vágyókat.
Mivel járult hozzá a szakmai fejlődésedhez a METU az egyetemi évek alatt?
A gyakorlatias oktatás, a feladatok, tantárgyak változatossága, a tanárok és a diákok segítőkészsége.
Mit jelent számodra az alkotóegyetem jellege a METU-nak?
A feladatok megvalósítása során a tanáraink útmutatása alapján, de a saját kreativitásunkra támaszkodva az egyéni ötleteinket tudjuk megvalósítani. A kezdeti ötletekből, gondolatmenetekből a munkafolyamat végére egy kész koncepció alakul ki.
Mit mondanál annak, aki most felvételizik, miért érdemes a METU-t választania?
Mivel az oktatás főként gyakorlatorientált, ezért minden lehetőség adott a fejlődésre, akár az órákon kívüli tevékenységekkel is (METUCare, Művésztelep, műhelyek). A tanárok pedig segítőkészek és közvetlenek.
Milyen terveid vannak a jövőre?
Igyekszem minél többet fejlődni, tanulni, valamint a tanulmányaimat is folytatom a METU-n Építőművész mesterszakon, emellett szeretnék a szakmában több tapasztalatot szerezni.
Tedd meg karriered következő lépését a METU alapképzésén - ismerd meg Környezetkultúra BA képzésünket!