Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Beiratkozás gólyáknak GYIK | Budapesti Metropolitan Egyetem

Beiratkozás gólyáknak GYIK

Mit hozzak magammal a beiratkozáshoz?

  • a Neptun rendszerből kinyomtatott kitöltött beiratkozási űrlapot 2 példányban, aláírva (dátumot ne írjon rá)
  • amennyiben önköltséges hallgató vagy, akkor a Beiratkozási űrlap mellett a képzési szerződést is 2 példányban kinyomtatva, aláírva (dátumot nem írj rá)
  • személyi igazolványod, lakcímkártyád, TAJ kártyád, ha külföldi állampolgár vagy, akkor az európai egészségbiztosítási kék kártya, valamint adóazonosító kártya; akinek még nincs meg az adókártyája, csak abban az esetben tud beiratkozni, ha bemutatja a NAV hivatalos igazolását az adóazonosító jelről (adókártyát a területileg illetékes NAV irodában igényelhetsz), 
  • befizetési bizonylat: ha önköltséges hallgató vagy, akkor az önköltség (min. 50%-a, angol képzés esetén az idegen nyelvi hozzájárulás 100%-a) befizetését igazoló eredeti dokumentum. Diákhitellel történő finanszírozás esetén nem szükséges a befizetési bizonylatot bemutatni, helyette a diákhitel szerződés elvárt, amit a beiratkozáskor is meg tudsz igényelni. Amennyiben a céged fizeti a tandíjat, úgy szintén nem szükséges a befizetést igazolnod, viszont a leadott kérvényt a céges fizetésre vonatkozóan ellenőrizzük.
  • alapképzésre vagy felsőoktatási szakképzésre felvételt nyert hallgató esetében: eredeti érettségi bizonyítvány és eredeti nyelvvizsga bizonyítvány (ha van), 
  • mesterképzésre felvételt nyert hallgató esetében: eredeti oklevél és eredeti nyelvvizsga bizonyítvány

Hol tudom a beiratkozási űrlapot kitölteni?

A Neptun Ügyintézés/Beiratkozás, bejelentkezés menüpontra kattintva. Ezen az űrlapon nyilatkozol arról, hogy aktív, vagy passzív státuszt szeretnél-e felvenni. Kérjük, hogy add meg pontosan az űrlapon a hiányzó adatokat, valamint adatváltozás esetén javítsd azokat. Amennyiben nincs adókártyád, úgy a NAV igazoláson feltüntetett adóazonosító jelet add meg. A bankszámlaszám megadása nem kötelező, de ajánlott a későbbi ügyintézések miatt rögzíteni (pl. ösztöndíj)

Beiratkozhatok úgy, hogy a tandíjam nincs befizetve?

Beiratkozni csak abban az esetben lehet, ha a tandíj min. 50 %-a, az idegen nyelvi hozzájárulás 100%-a be van fizetve, vagy – amennyiben cég fizeti a tandíjat – a számlakérő űrlap be van nyújtva Neptun rendszer/Számlakérő űrlapon.
Amennyiben passzív státuszú kívánsz lenni, úgy nem szükséges a fent említett díjakat befizetni, de a beiratkozás ebben az esetben is kötelező!

Diákhitelből történő finanszírozás esetén a diákhitel szerződést szükséges bemutatnod!


Mikor tudom rendezni a tandíjat?

Az adott félév tandíja (angol képzés esetén az idegen nyelvi hozzájárulás is) minden hallgatónál megjelenik a rendszerben a Beiratkozási űrlap kitöltését követően legkésőbb 24 órán belül. A befizetésre legkésőbb a beiratkozás napjáig sort kell kerítened.

Nem tudom egy összegben befizetni a tandíjamat. Lehet részletfizetést kérni?

Lehetőség van két részletben befizetni a tandíj összegét (angol képzés esetén idegen nyelvi hozzájárulással együtt), részletfizetési kérelem benyújtása nélkül.
Részletfizetés esetén a beiratkozás napjáig a tandíj felét (angol képzés esetén az idegen nyelvi hozzájárulást is) kell megfizetned. A tandíj második felének a tanév rendjében meghatározott időpontig (Költségtérítés befizetési határideje részletfizetés esetén) kell beérkeznie.

A tandíjamat a cégem fizeti. Ebben az esetben is be kell fizetnem a tandíjat a beiratkozás napjáig?

Ebben az esetben a tandíjbefizetés előtt adj be Számlakérő kérvényt, melyhez csatold a friss céges nyilatkozatot. A nyilatkozatot letöltheted a Coospace-ről. Ebben a dokumentumban a céged arról nyilatkozik, hogy a meghatározott összegű képzési díjat átvállalja helyetted, és számla ellenében kifizeti azt. Kérjük, hogy olvasd el a Beiratkozási tájékoztatót, melyet a Coospacen megtalálsz.

Beiratkozhatok úgy, hogy a Neptun rendszerben nem töltöttem ki a Beiratkozási űrlapot?

Nem, a beiratkozási lap kitöltése nélkül nem lehetséges a beiratkozás. Kérjük, hogy töltsd ki az űrlapon szükséges adatokat, különös figyelemmel a TAJ, Adószám megadására. 

A tájékoztatóban megadott napon nem tudok részt venni a beiratkozáson. Mehetek másik napon is?

Amennyiben el szeretnél térni a megadott dátumtól, akkor kérjük a HIK irodát hívd fel és kérj új időpontot.

Feltétlenül szükséges személyesen is beiratkozni?

Igen, hiszen a személyes beiratkozás alkalmával ellenőrizzük a dokumentumok hitelességét. Amennyiben nem tudsz személyesen megjelenni a beiratkozáson, abban az esetben 2 tanús meghatalmazással tud a nevedben másvalaki beiratkozni intézményünkbe. A meghatalmazáshoz a Coospace/Hallgatói dokumentumok alatt találsz formanyomtatványt, de ugyanilyen tartalmú meghatalmazás kézzel írva is elfogadható. A meghatalmazott ebben az esetben is köteles a Te eredeti dokumentumaidat bemutatni.

A beiratkozás során a meghatalmazottam nem tudja bemutatni az eredeti dokumentumaimat. Mit tehetek?

Csak abban az esetben van lehetőség beiratkozásra, ha eredeti dokumentumokat, vagy ennek hiányában közjegyző által hitelesített másolat mutat be a meghatalmazott.

A beiratkozási lapra és a képzési szerződésre milyen dátumot írjak?

A beiratkozási lapon és a képzési szerződésen a dátumokat a Hallgatói Információs Központ munkatársai töltik ki a beiratkozás napján.

Honnan tudom kinyomtatni a képzési szerződést és a beiratkozási lapot? Nem látok ilyen lehetőséget.

Először töltsd ki és add be a beiratkozási lapot a Neptun rendszerben. Miután az űrlap kitöltésre került, az Ügyintézés/Kérvények/Leadott kérvények menüponton belül tekinthető meg és tölthető le a Beiratkozási lap és a képzési szerződés. A „+” jelre, majd a „Nyomtatvány letöltése PDF-ként” gombra kattintva nyomtathatók ki a szükséges dokumentumok 2-2 példányban.

Van lehetőségem a beiratkozás után passzív státuszt kérni?

A Beiratkozási űrlap kitöltésekor már kiválasztható, hogy PASSZÍV státuszon kívánod tölteni a félévet. A tandíjat ebben az esetben nem szükséges befizetni. A beiratkozáson azonban ebben az esetben is meg kell jelenned. A hallgatói jogviszony szünetelése ebben az esetben legfeljebb két félév lehet. 

Mikor lesznek felvéve a tantárgyaim?

A kötelező tantárgyakat központilag vesszük fel a beiratkozástól számított 2 munkanapon belül. A felvett tantárgyak listáját minden elsősnek ellenőriznie kell, összevetnie a mintatantervvel. Ha valamelyik tantárgy hiányzik, akkor azt írásban jelezd a HIK felé.

A szabadon választható tárgyakat minden hallgató, vagyis az elsős hallgatók is maguknak veszik fel!

Az órarendet a Neptun rendszerben tudod megtekinteni a Tanulmányok/ Órarend menüpontban.

Kaphatok a beiratkozáson hallgatói jogviszony-igazolást?

Igen, a beiratkozást követően tudunk kiadni hallgatói jogviszony-igazolást.

Nem rendelkezem magyar TAJ kártyával, hogyan fogok tudni beiratkozni?

Külföldi állampolgár esetén Európai Egészségbiztosítási Kártya is elfogadható.

Nem rendelkezem adóazonosító kártyával, hogyan fogok tudni beiratkozni?

Ha még nincsen adókártyád, akkor annak igénylését a NAV-nál kezdeményezheted. Az adókártya igénylésről kapott igazolással már be tudsz iratkozni intézményünkbe. 

Külföldi állampolgárként a helyi adóhatóságtól kapott igazolás is elfogadható magyar, vagy angol nyelven. Egyéb más nyelven kiadott igazolás esetén hivatalos, magyar nyelvű fordítást szükséges hozzá beadni.

Diákigazolványt igényelhetek a beiratkozáskor?

Diákigazolvány igényléshez első lépésként fáradj be bármelyik okmányirodába és kérj egy NEK –adatlapot. Az Okmányirodában kapott azonosító lappal (NEK-adatlap) a beiratkozás után a Hallgatói Információs Központban elindíthatod az igazolvány igénylést. Kérjük a NEK igazoláson lévő adataidat minden esetben figyelmesen ellenőrizd le, hogy azt még az Okmányirodában tudják javítani.