Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility „A jövő szakembereit arra inspirálni, hogy rátaláljanak a saját útjukra, fantasztikus érzés” | Budapesti Metropolitan Egyetem

„A jövő szakembereit arra inspirálni, hogy rátaláljanak a saját útjukra, fantasztikus érzés”

Kérdezd a mentort! sorozatunk következő interjújában Marschall József válaszol Kovács Patrícia, a Kereskedelem és marketing szak nagykövetének, kérdéseire. Az interjúból megtudhatod, hogy miért nem baj, ha néha az ötleteink a kukában landolnak, és pályakezdőként mit kell tenni ahhoz, hogy hasznos tagjai lehessünk egy kreatív csapatnak. 




Az órák során minden alkalommal tele volt energiával, mosolygós volt, viccelődött, sosem érződött a Tanár Úron, hogy esetleg a felszín alatt rossz kedve lenne. Mostanában, természetesen a vírus okozta folyamatosan lappangó stressz és kiszolgáltatottság miatt magamon is és a társaimon is észreveszem, hogy egyre jobban bele vagyunk keseredve az életbe. Ön mégis mivel győzi le a gonoszt? Hogy tudott mindig ilyen pozitív energiát közvetíteni, még online formában is? 

Alapvetően pozitív szemléletű, optimista ember vagyok, ráadásul nagy szerencsém, hogy abból élek, ami egyben a szenvedélyem is. Az írás, a kommunikáció, a tanítás. Bepillantást nyújtani a reklámszakma titkaiba, megosztani a tapasztalataimat, és a jövő szakembereit arra inspirálni, hogy rátaláljanak a saját útjukra, fantasztikus érzés. Ez a munka rengeteg energiát ad. A jelenlegi helyzet olyan, mintha falak záródnának körénk, amelyeket sem áttörni, sem megkerülni nem tudunk. Nem tehetünk mást, várnunk kell, amíg maguktól leomlanak. A szellemi utazásnak viszont nincs akadálya, és mindenkit arra bíztatok, hogy éljen is ezzel a lehetőséggel. De nemcsak az agyunkat, a testünket is érdemes dolgoztatni, a rendszeres sport sokat segít. Nagyon várom a személyes találkozásokat, mert ez az, ami a leginkább feltölt bennünket! 


Az előző félév szorgalmi időszakának 12 hete alatt sosem fordult elő, hogy a Tanár Úr késve kezdte volna az órákat, esetleg elmaradtak volna, pedig nyilvánvaló volt, hogy rengeteg feladata van egy nap 24 órája alatt. Ebből arra következtettem, hogy rendkívül jól bánik az idejével, jól osztja be azt. Mióta minden otthonról a gép mögül zajlik, csak úgy folyik ki a kezeim közül az idő, és értetlenül állok mikor észreveszem, megint eltelt egy óra a napból. Elárulná mi a titok? Hogyan lehet hatékonyan beosztani az időnket? 

Túlzás lenne azt mondani, hogy mindig tökéletesen beosztom az időmet. Néha szándékosan elengedem az időt, amikor például elő kell állnom egy kreatív koncepció ötletével. A határidő viszont szent és sérthetetlen. A megbeszéléseket időben kell kezdeni, hiszen nem pazarolhatom 20 ember idejét. Ha nem vállaljuk túl magunkat, és olyan megbízásokat fogadunk el, amelyek nem demoralizálják az alkotótársaimat és engem, akkor megbirkózhatunk az időnyomással. A jó öreg listázás ezekben a nyomasztó napokban is segít. Érdemes még a nap végén számba venni a következő napi feladatokat, hogy könnyebb legyen a reggeli indítás. 


A legtöbb, hanem az összes órán gyakorlati, a saját életéből és szakmai pályafutásából merített példákkal színesítette az elsajátítandó tananyagokat, mely történetek elmesélésének alkalmával átható motiváltság volt érezhető a Tanár Úr szavaiból. A reklámszakma véleményem szerint erősen az a szféra, amihez rengeteg kreativitás, kitartás, ambíció kell, ezek viszont az évek folyamán halványulhatnak, ha sok negatív visszajelzés érkezik az ember munkáira, amik már-már az ő gyermekei. Tanultuk, hogy a „Kill your babies” startégia szükséges ahhoz, hogy jól tudjunk működni ebben a szakmában, viszont attól tartok, hogyha a megbízó öli meg az ötleteinket, nem pedig saját magunk, ezen merényletek halmozódása végett egy pályakezdőben hamar alakulhat ki a sorozatos kudarcélmények miatt a „feladom” érzés. Mit tanácsol, hogy maradjunk mindig motiváltak? Ön, hogy tud ennyi év után is motivált lenni? 

Valóban, az ötleteink sokszor kerülnek kukába. Néha érdemtelenül, néha viszont ott vannak a legjobb helyen. Adott esetben be kell látnunk, hogy másoknak van igaza. Az is fontos, hogy higgyünk magunkban. Pályakezdőként folyamatosan fejleszteni kell a tudásunkat, hogy valóban jó és használható ötletekkel álljunk elő. Az ügyfélre úgy kell tekinteni, mint a csapat fontos tagjára. Az a legjobb, ha ő is részese a munkafolyamatnak. Nem könnyű eladni egy szokatlan ötletet, ezt is meg kell tanulnunk. A grafikusoknak, art direktoroknak, szövegíróknak nagyon  kemény a munkájuk, de olyan őrülten izgalmas játék részesei, ami nem mindennapi élmény. Ha valaki nem a díjakra, a pénzre vagy más külső jutalmakra hajt, hanem élvezi, amit csinál, akkor sokkal ütésállóbb lesz, és bírni fogja a terhelést. A kreativitás tanulható, és ha az elszántság szenvedéllyel társul, akkor a munkánk előbb utóbb meghozza majd az eredményét. 

2021. 04. 07.

Hírek

METU alkotók a Vienna Design Week-en

METU hallgatók alkotásait mutatta be a Connect us kiállítás a Vienna Design Week eseményén.

Vienna Design Week METU Connect us kiállítás

METU alkotók a Vienna Design Week-en

METU hallgatók alkotásait mutatta be a Connect us kiállítás a Vienna Design Week …

Szakváltás egyetemen belül vagy egyetemek között

A szakváltás egyetemen belül, de akár egyetemek között is megtörténhet, ám néhány dologgal érdemes tisztába kerülni a cselekvés előtt!

szakvaltas-egyetemen-belul

Szakváltás egyetemen belül vagy egyetemek között

A szakváltás egyetemen belül, de akár egyetemek között is megtörténhet, ám néhán …

Művészet
Megrendelések vs. szerelemprojektek – egy fotóművész szemszögéből

A METU Művész leszek! podcast negyedik vendége Földi Ádám, a METU Fotográfia BA alumnusa volt.

metu-muvesz-leszek-podcast-05-csempe

Megrendelések vs. szerelemprojektek – egy fotóművész szemszögéből

A METU Művész leszek! podcast negyedik vendége Földi Ádám, a METU Fotográfia BA …

Művészet
Művészet
Csomagolástervezési pályázaton vettek részt a METU tervezőgrafika alkotói

Az R-Water Kft. két márkájának csomagolástervezésére írt ki pályázatot a METU tervezőgrafikus hallgatói számára.

metu-rwater-csomagolastervezes-csempe

Csomagolástervezési pályázaton vettek részt a METU tervezőgrafika alkotói

Az R-Water Kft. két márkájának csomagolástervezésére írt ki pályázatot a METU te …

Művészet
Milyen egyetemre menjek?

Honnan tudom, hogy szeretem-e az adott szakot — egyáltalán milyen szakmák vannak? Íme az útmutató, ami megmutatja, milyen egyetemet válassz.

milyen-egyetemre-menjek-csempe

Milyen egyetemre menjek?

Honnan tudom, hogy szeretem-e az adott szakot — egyáltalán milyen szakmák vannak …

Művészet
METU filmes sikerek a Bujtor István Filmfesztiválon

Venczel Zsolt METU alkotó filmje nyerte meg kisjátékfilm kategória díját a Bujtor István Filmfesztiválon.

bujtor-istvan-filmfesztival-2022-csempe

METU filmes sikerek a Bujtor István Filmfesztiválon

Venczel Zsolt METU alkotó filmje nyerte meg kisjátékfilm kategória díját a Bujto …

Művészet
Művészet
Hol buliznak a művészek?

A METU Művész leszek! podcast negyedik vendége Czeglédi Zsombor, a METU Media design BA alumnusa volt.

podcast04-1

Hol buliznak a művészek?

A METU Művész leszek! podcast negyedik vendége Czeglédi Zsombor, a METU Media de …

Művészet
Üzlet
Value Methodology Associate oklevélben részesültek a METU hallgatói

A METU Értékelemzés tantárgyát teljesítő hallgatók Value Methodology Associate (VMA) minősítést szereztek.

vma-oklevel-csempe

Value Methodology Associate oklevélben részesültek a METU hallgatói

A METU Értékelemzés tantárgyát teljesítő hallgatók Value Methodology Associate ( …

Üzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...