Így működik az oktatás Hongkongban
Vass Vilmos az Education University of Hongkong meghívására látogatott Hongkongba, ahol tanárnak készülő hallgatók egyetemi óráit figyelte meg, illetve egy helyi középiskolába is ellátogatott azért, hogy kutatásához meg tudja figyelni a kreatív gondolkodás ösztönzésén alapuló oktatási módszerüket. Illetve egy előadást is tartott az egyetemen a kreatív gondolkodásról.
Hongkong évek óta élen jár a nemzetközi oktatási felmérésekben. A középiskolás tanulók teljesítményét mérő 2015-ös PISA-felmérés összesített adatai alapján Hongkong második lett az OECD országok között. Az az egyetem pedig, amelyre Vass Vilmos meghívást kapott a második legjobb intézménynek számít Ázsiában, illetve 2018-ban a világ kilencedik legerősebb egyeteme volt az oktatástudomány területén.
„Hongkong középiskolái és egyetemi rendre a legjobb eredményeket hozzák a nemzetközi felmérésekben, tehát valamit nagyon tudnak, valamit nagyon jól csinálnak, amit érdemes eltanulni tőlük” – indokolta Vass Vilmos, hogy miért örült különösen a meghívásnak.
Az egyetemen Vilmos személyesen is részt vehetett egy leendő pedagógusoknak tartott órán, ahol a hallgatók 4-6 fős csoportokban dolgoztak egy- egy videóelemzésen. A videók két különböző tanórán készültek és a hallgatók feladata az volt, hogy a korábban megtanult elméleti tudás segítségével előre megadott szempontok alapján egy választott videón keresztül elemezzék a tanár munkáját. A csoportok először közösen megnézték a videót, majd megbeszélték a látottakat és az előttük lévő virtuális asztalon jegyzeteket készítettek, majd kitöltötték a feladatlapot. Ezután még egyszer megnézték a videót, kiegészítették elemzésüket és csak ezután véglegesítették munkájukat.
,,Este fél hétkor kezdődött ez az óra és fél kilencig tartott, de még ezután sem rohant el senki, hanem miután végeztek a csoportmunkával még egyenként kitöltött mindenki egy önértékelési tesztet, amelyben a saját, valamint a csapatban végzett kooperációs teljesítményét értékelte, azt, hogy milyen részterületeken teljesített jól és hol kell még fejlődnie. Bámulatos volt látni, hogy ezek a diákok mennyire motiváltak. Annak ellenére, hogy késő este volt, senki sem ásítozott, lelkesen csinálták végig a feladatokat.”- meséli Vass Vilmos, aki szerint ehhez a motiváltsághoz valószínűleg az egyetem magas technikai felszereltsége, valamint a magas színvonalú oktatás, a módszerek tudatos használata is nagyban hozzájárult. Nem elhanyagoltható szempont az sem, hogy Hongkong tanuló társadalmat épít, így az oktatásnak és a tudásnak magas presztízse van.
Vass Vilmos úgy érzi, hogy oktatóként és kutatóként is sokat profitált a hongkongi vendéglátogatásból, hiszen személyesen megtapasztalhatta, hogyan működhet jól a tudástranszfer, jelen esetben az elméletben megtanultak gyakorlatba való átültetése.
2024. 10. 12.Hírek
Keresztféléves felvételi vs. hagyományos felvételi. Mi a különbség?
Mit nevezünk hagyományos, illetve keresztféléves felv& …
A METU Ünnepélyesen Köszöntötte Nemzetközi Hallgatóit
Szeptember 26-án a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) különl …
Keresztféléves jelentkezés - kinek éri meg?
A továbbtanulást nem csak szeptemberben lehet megkezdeni. …
Minden, amit a keresztféléves felvételiről, képzésekről tudni kell
Hogyan zajlik a keresztféléves jelentkezés? …
Október 6-ig látogatható Tóth Andrej oktatónk veszprémi kiállítása
Tóth Andrej tervezőgrafikus, képzőművész PLAKÁTOK - 20 év című kiállítása a vesz …
Az ökológia és a művészetek kapcsolatáról tartott konferenciát a METU
A METU Művészeti és Kreatívipari Kara 2024. szeptember 12-13-án, a Francia Intéz …
Első alkalommal csatlakozott a METU a Kutatók Éjszakájához
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) 2024-ben első alkalommal vett rés …
Újrahasznosítás és környezettudatosság a textiliparban
Workshop a Kutatók Éjszakáján a METU-nA textilipar a …