Kutattunk: a fiatalok nem hisznek az influencereknek

Manapság mindenhol influencereket látunk és hallunk, akik erősen befolyásolhatják véleményünket egy-egy döntéshozatal kapcsán. De tényleg hatással vannak ránk? Nos, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Marketing Műhely hallgatóinak kutatásából kiderült, hogy az Y- és Z-generációs fiatalok ma már jobban bíznak a közvetlen környezetükben, valamint az influencereket sem tekintik hiteles forrásnak.

A METU negyedik alkalommal készítette el saját hallgatói válaszain alapuló Metu-index nevű kutatását. A mostani kutatásban részben azt vizsgáltuk, hogy az Y- és Z-generációs hallgatók milyen forrásokból tájékozódnak, amikor döntést hoznak, illetve milyen tényezők befolyásolják őket a döntéshozatal során. És miért lehet fontos ez a kutatás? Nos, érdekesség, hogy az 1995 után született Z-generáció már a globális populáció 32%-át teszi ki, amely fontos ismérv lehet egy-egy vállalatnak a sikeres eladási stratégiák kialakításához.

A megkérdezett hallgatók többségét a családja, párja, ismerősei, illetve barátai befolyásolják a legjobban, ha döntést kell hozniuk, de sokuk bízik saját ítélőképességében is. A harmadik ipari forradalom idején nyilván már mindennek utána olvasunk az interneten, ugyanígy tesznek a megkérdezett hallgatóink is, akik gyakrabban olvasnak netes véleményeket a kérdéses témákban, valamint releváns információforrásnak tekintik egy-egy cég Facebook-, illetve weboldalát is. A hallgatói válaszokból az rajzolódott ki, hogy az influencerek ma már nem gyakorolnak hatást rájuk, a válaszadók mindössze egy százalékát sikerül csak meggyőzniük.

A kutatás másik célja az volt, hogy megvizsgálja, milyen helyzetekben, mennyire megfontoltan döntenek a fiatalok. Amikor nem olyan magas a rizikófaktor és csupán néhány ezer forintos tétel megvásárlásáról van szó, viszonylag egyszerűen és gyorsan döntenek a diákok, míg egy drágább tételnél már komolyabban átgondolják döntésüket. Ugyanígy alaposabban informálódnak például ingatlanvásárlás, továbbtanulás és hitelfelvétel kapcsán is.

Az utazással, ruházkodással és divattal kapcsolatos döntések inkább érzelmi alapon születnek, míg a gépjármű, háztartási cikkek, illetve az elektronikai eszközök kiválasztása már racionális alapon történik. Élelmiszerek vásárlása esetében viszont egyformán hatnak rájuk érzelmi és racionális szempontok is.

A témában megjelent sajtóközlemény ITT olvasható

2019. 06. 21.

Hírek

KommunikációTurizmusÜzlet
Megjelent a METU-s oktató-hallgató szerzőpáros új könyve

Dér Csaba Dezső – Márkus Renáta: Új utak a kulturális marketingben

dercsabadezso_2020_03_27

Megjelent a METU-s oktató-hallgató szerzőpáros új könyve

Dér Csaba Dezső – Márkus Renáta: Új utak a kulturális marketingben …

KommunikációTurizmusÜzlet
Művészet
Libri könyvtrailerek 2020

Animáció mesterszakosaink munkái

Libri könyvtrailerek 2020 csempe

Libri könyvtrailerek 2020

Animáció mesterszakosaink munkái …

Művészet
Művészet
Petri György versadaptációk 2020

ismét animációkat készítettek hallgatóink

Petri György versadaptációk 2020 hírcsempe

Petri György versadaptációk 2020

ismét animációkat készítettek hallgatóink …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
BÜSZKESÉG! ÁLLAMI KITÜNTETÉST KAPOTT DR. habil. VASS LÁSZLÓ, A METU RECTOR EMERITUSA

Szívből gratulálunk!

VASS-LÁSZLÓ-ÁLLAMI-KITÜNTETÉS

BÜSZKESÉG! ÁLLAMI KITÜNTETÉST KAPOTT DR. habil. VASS LÁSZLÓ, A METU RECTOR EMERITUSA

Szívből gratulálunk! …

KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
Művészet
A BELSŐÉPÍTÉSZET MESTEREI – MESTERKÉPEK

Csizmadi Péter építész előadása

csizmadi hircsempe

A BELSŐÉPÍTÉSZET MESTEREI – MESTERKÉPEK

Csizmadi Péter építész előadása …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
X. Főiskolai és Egyetemi Nemzetközi Kommunikációs Viselkedéskultúra és Protokoll verseny

Jelentkezési határidő 2020. március 15.

protokoll_verseny_2020

X. Főiskolai és Egyetemi Nemzetközi Kommunikációs Viselkedéskultúra és Protokoll verseny

Jelentkezési határidő 2020. március 15. …

KommunikációTurizmusÜzlet
KommunikációTurizmusÜzlet
Gyere el kommunikáció, üzlet, turizmus képzéseink nyílt napjára február 5-én!

Ismerj meg minket személyesen, találkozz leendő tanáraiddal, kérdezz felvételi irodánk munkatársaitól!

nyil-nap-csempe-02_uj

Gyere el kommunikáció, üzlet, turizmus képzéseink nyílt napjára február 5-én!

Ismerj meg minket személyesen, találkozz leendő tanáraiddal, kérdezz felvételi i …

KommunikációTurizmusÜzlet
KommunikációTurizmusÜzlet
A Foresight Program keretében 20 diákunk tréningezik egy héten át Belgiumban

Kimondottan izgalmas szellemi megpróbáltatások vártak és várnak a Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatóira Antwerpenben.

antwerp_treninghet

A Foresight Program keretében 20 diákunk tréningezik egy héten át Belgiumban

Kimondottan izgalmas szellemi megpróbáltatások vártak és várnak a Budapesti Metr …

KommunikációTurizmusÜzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...