Kutattunk: a fiatalok nem hisznek az influencereknek

Manapság mindenhol influencereket látunk és hallunk, akik erősen befolyásolhatják véleményünket egy-egy döntéshozatal kapcsán. De tényleg hatással vannak ránk? Nos, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Marketing Műhely hallgatóinak kutatásából kiderült, hogy az Y- és Z-generációs fiatalok ma már jobban bíznak a közvetlen környezetükben, valamint az influencereket sem tekintik hiteles forrásnak.

A METU negyedik alkalommal készítette el saját hallgatói válaszain alapuló Metu-index nevű kutatását. A mostani kutatásban részben azt vizsgáltuk, hogy az Y- és Z-generációs hallgatók milyen forrásokból tájékozódnak, amikor döntést hoznak, illetve milyen tényezők befolyásolják őket a döntéshozatal során. És miért lehet fontos ez a kutatás? Nos, érdekesség, hogy az 1995 után született Z-generáció már a globális populáció 32%-át teszi ki, amely fontos ismérv lehet egy-egy vállalatnak a sikeres eladási stratégiák kialakításához.

A megkérdezett hallgatók többségét a családja, párja, ismerősei, illetve barátai befolyásolják a legjobban, ha döntést kell hozniuk, de sokuk bízik saját ítélőképességében is. A harmadik ipari forradalom idején nyilván már mindennek utána olvasunk az interneten, ugyanígy tesznek a megkérdezett hallgatóink is, akik gyakrabban olvasnak netes véleményeket a kérdéses témákban, valamint releváns információforrásnak tekintik egy-egy cég Facebook-, illetve weboldalát is. A hallgatói válaszokból az rajzolódott ki, hogy az influencerek ma már nem gyakorolnak hatást rájuk, a válaszadók mindössze egy százalékát sikerül csak meggyőzniük.

A kutatás másik célja az volt, hogy megvizsgálja, milyen helyzetekben, mennyire megfontoltan döntenek a fiatalok. Amikor nem olyan magas a rizikófaktor és csupán néhány ezer forintos tétel megvásárlásáról van szó, viszonylag egyszerűen és gyorsan döntenek a diákok, míg egy drágább tételnél már komolyabban átgondolják döntésüket. Ugyanígy alaposabban informálódnak például ingatlanvásárlás, továbbtanulás és hitelfelvétel kapcsán is.

Az utazással, ruházkodással és divattal kapcsolatos döntések inkább érzelmi alapon születnek, míg a gépjármű, háztartási cikkek, illetve az elektronikai eszközök kiválasztása már racionális alapon történik. Élelmiszerek vásárlása esetében viszont egyformán hatnak rájuk érzelmi és racionális szempontok is.

A témában megjelent sajtóközlemény ITT olvasható

2019. 06. 21.

Hírek

KommunikációTurizmusÜzlet
METU-s oktatók az ISCOM-on

Egyetemünket Dr. Lukács Rita, az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar főiskolai docense és Selján Márk, a Művészeti és Kreatívipari Kar főiskolai docense képviselte.

2019-11-11-iscom_kep

METU-s oktatók az ISCOM-on

Egyetemünket Dr. Lukács Rita, az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar főisko …

KommunikációTurizmusÜzlet
Művészet
FUTUROSCOPE 2019

Média designereink kiállítása

futuroscope 2019 hircsempe

FUTUROSCOPE 2019

Média designereink kiállítása …

Művészet
Művészet
15. Média Építészeti Díja

Mátrai Péter oktatónk Perika-díjban részesült

perika dij_matrai_hircsempe

15. Média Építészeti Díja

Mátrai Péter oktatónk Perika-díjban részesült …

Művészet
Művészet
27. Alter-Native Nemzetközi Rövidfilmfesztivál

Horesnyi Máté diplomafilmje újabb díjat nyert ​

27. Alter-Native Nemzetközi Rövidfilmfesztivál

27. Alter-Native Nemzetközi Rövidfilmfesztivál

Horesnyi Máté diplomafilmje újabb díjat nyert ​ …

Művészet
Művészet
ART OPEN!

ismét workshop nap a METU-n

ART OPEN 02! hircsempe 2

ART OPEN!

ismét workshop nap a METU-n …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
Ne veszíts még egy félévet, jelentkezz keresztféléves képzéseinkre!

Gyere el november 6-ai nyílt napunkra, ahol megismerheted kommunikációs, üzleti és turisztikai képzéseinket!

keresztfeleves_nyilt_nap_hir

Ne veszíts még egy félévet, jelentkezz keresztféléves képzéseinkre!

Gyere el november 6-ai nyílt napunkra, ahol megismerheted kommunikációs, üzleti …

KommunikációTurizmusÜzlet
Turizmus
Francia delegációt fogadott a Turizmus és Marketing Intézet

Közös szakmai együttműködés formálódik a francia Paul Bocuse Instituttal

turizmus együttműködés

Francia delegációt fogadott a Turizmus és Marketing Intézet

Közös szakmai együttműködés formálódik a francia Paul Bocuse Instituttal …

Turizmus
KommunikációTurizmusÜzlet
Business 2 Women konferencia

"Így csináld rosszul!" címmel tartott előadást a nőket célzó reklámok tipikus hibáiról Dr. Papp-Váry Árpád, egyetemünk dékánja, a marketing alap- és mesterszak vezetője, valamint Dr. Lukács Rita, az angol marketing alapszak vezetője

2019-10-16-b2w

Business 2 Women konferencia

"Így csináld rosszul!" címmel tartott előadást a nőket célzó reklámok tipikus hi …

KommunikációTurizmusÜzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...