Kutattunk: a fiatalok nem hisznek az influencereknek

Manapság mindenhol influencereket látunk és hallunk, akik erősen befolyásolhatják véleményünket egy-egy döntéshozatal kapcsán. De tényleg hatással vannak ránk? Nos, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Marketing Műhely hallgatóinak kutatásából kiderült, hogy az Y- és Z-generációs fiatalok ma már jobban bíznak a közvetlen környezetükben, valamint az influencereket sem tekintik hiteles forrásnak.

A METU negyedik alkalommal készítette el saját hallgatói válaszain alapuló Metu-index nevű kutatását. A mostani kutatásban részben azt vizsgáltuk, hogy az Y- és Z-generációs hallgatók milyen forrásokból tájékozódnak, amikor döntést hoznak, illetve milyen tényezők befolyásolják őket a döntéshozatal során. És miért lehet fontos ez a kutatás? Nos, érdekesség, hogy az 1995 után született Z-generáció már a globális populáció 32%-át teszi ki, amely fontos ismérv lehet egy-egy vállalatnak a sikeres eladási stratégiák kialakításához.

A megkérdezett hallgatók többségét a családja, párja, ismerősei, illetve barátai befolyásolják a legjobban, ha döntést kell hozniuk, de sokuk bízik saját ítélőképességében is. A harmadik ipari forradalom idején nyilván már mindennek utána olvasunk az interneten, ugyanígy tesznek a megkérdezett hallgatóink is, akik gyakrabban olvasnak netes véleményeket a kérdéses témákban, valamint releváns információforrásnak tekintik egy-egy cég Facebook-, illetve weboldalát is. A hallgatói válaszokból az rajzolódott ki, hogy az influencerek ma már nem gyakorolnak hatást rájuk, a válaszadók mindössze egy százalékát sikerül csak meggyőzniük.

A kutatás másik célja az volt, hogy megvizsgálja, milyen helyzetekben, mennyire megfontoltan döntenek a fiatalok. Amikor nem olyan magas a rizikófaktor és csupán néhány ezer forintos tétel megvásárlásáról van szó, viszonylag egyszerűen és gyorsan döntenek a diákok, míg egy drágább tételnél már komolyabban átgondolják döntésüket. Ugyanígy alaposabban informálódnak például ingatlanvásárlás, továbbtanulás és hitelfelvétel kapcsán is.

Az utazással, ruházkodással és divattal kapcsolatos döntések inkább érzelmi alapon születnek, míg a gépjármű, háztartási cikkek, illetve az elektronikai eszközök kiválasztása már racionális alapon történik. Élelmiszerek vásárlása esetében viszont egyformán hatnak rájuk érzelmi és racionális szempontok is.

A témában megjelent sajtóközlemény ITT olvasható

2019. 06. 21.

Hírek

KommunikációTurizmusÜzlet
Gyere el kommunikáció, üzlet, turizmus képzéseink nyílt napjára február 5-én!

Ismerj meg minket személyesen, találkozz leendő tanáraiddal, kérdezz felvételi irodánk munkatársaitól!

nyil-nap-csempe-02_uj

Gyere el kommunikáció, üzlet, turizmus képzéseink nyílt napjára február 5-én!

Ismerj meg minket személyesen, találkozz leendő tanáraiddal, kérdezz felvételi i …

KommunikációTurizmusÜzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
Színes, egyedi standdal voltunk kint az idei Educatio Kiállításon

A METU is kint volt standjával a budapesti Hungexpón megrendezett Educatio Oktatási Szakkiállításon.

educatio-2020

Színes, egyedi standdal voltunk kint az idei Educatio Kiállításon

A METU is kint volt standjával a budapesti Hungexpón megrendezett Educatio Oktat …

KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
KommunikációTurizmusÜzlet
Így működik az oktatás Hongkongban

Oktatónk, Vass Vilmos egy hetet töltött vendégprofesszorként Hongkongban, ahol személyesen győződhetett meg a kreatív és gyakorlatorientált képzés előnyeiről.

hongkong

Így működik az oktatás Hongkongban

Oktatónk, Vass Vilmos egy hetet töltött vendégprofesszorként Hongkongban, ahol s …

KommunikációTurizmusÜzlet
Művészet
Darkroom

Szabó Dezső oktatónk fotókönyve ezüstérmes Japánban

Darkroom hírcsempe

Darkroom

Szabó Dezső oktatónk fotókönyve ezüstérmes Japánban …

Művészet
KommunikációÜzlet
Transformative Agile Leadership miniMBA vezetőképzés oklevél átadó ünnepsége

9 résztvevő mini MBA oklevelet, 14-en pedig összesen 29 modulzáró tanúsítványt kaptak

tal_oklevel_atado_20191220

Transformative Agile Leadership miniMBA vezetőképzés oklevél átadó ünnepsége

9 résztvevő mini MBA oklevelet, 14-en pedig összesen 29 modulzáró tanúsítványt k …

KommunikációÜzlet
Művészet
Új és újra induló művész szakok a METU-n

Egy alapszakkal és három mesterszakkal bővül a sokszínű képzési paletta

Új és újra induló művész szakok a METU-n csempe uj

Új és újra induló művész szakok a METU-n

Egy alapszakkal és három mesterszakkal bővül a sokszínű képzési paletta …

Művészet
Művészet
Werk

Fotográfia képzésünk oktatójának kiállítása a Fészek Művészklubban

szabó dezső werk hircsempe

Werk

Fotográfia képzésünk oktatójának kiállítása a Fészek Művészklubban …

Művészet
Elhunyt Dr. Takács Ildikó reklámszakember, a Metropolitan Egyetem címzetes főiskolai tanára

Neki köszönhetők az első nyugati típusú reklámok, illetve a klasszikus public relations tevékenység hazai meghonosítása.

elhunyt-takacs-ildiko

Elhunyt Dr. Takács Ildikó reklámszakember, a Metropolitan Egyetem címzetes főiskolai tanára

Neki köszönhetők az első nyugati típusú reklámok, illetve a klasszikus public re …

KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...