Kutattunk: a fiatalok nem hisznek az influencereknek

Manapság mindenhol influencereket látunk és hallunk, akik erősen befolyásolhatják véleményünket egy-egy döntéshozatal kapcsán. De tényleg hatással vannak ránk? Nos, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Marketing Műhely hallgatóinak kutatásából kiderült, hogy az Y- és Z-generációs fiatalok ma már jobban bíznak a közvetlen környezetükben, valamint az influencereket sem tekintik hiteles forrásnak.

A METU negyedik alkalommal készítette el saját hallgatói válaszain alapuló Metu-index nevű kutatását. A mostani kutatásban részben azt vizsgáltuk, hogy az Y- és Z-generációs hallgatók milyen forrásokból tájékozódnak, amikor döntést hoznak, illetve milyen tényezők befolyásolják őket a döntéshozatal során. És miért lehet fontos ez a kutatás? Nos, érdekesség, hogy az 1995 után született Z-generáció már a globális populáció 32%-át teszi ki, amely fontos ismérv lehet egy-egy vállalatnak a sikeres eladási stratégiák kialakításához.

A megkérdezett hallgatók többségét a családja, párja, ismerősei, illetve barátai befolyásolják a legjobban, ha döntést kell hozniuk, de sokuk bízik saját ítélőképességében is. A harmadik ipari forradalom idején nyilván már mindennek utána olvasunk az interneten, ugyanígy tesznek a megkérdezett hallgatóink is, akik gyakrabban olvasnak netes véleményeket a kérdéses témákban, valamint releváns információforrásnak tekintik egy-egy cég Facebook-, illetve weboldalát is. A hallgatói válaszokból az rajzolódott ki, hogy az influencerek ma már nem gyakorolnak hatást rájuk, a válaszadók mindössze egy százalékát sikerül csak meggyőzniük.

A kutatás másik célja az volt, hogy megvizsgálja, milyen helyzetekben, mennyire megfontoltan döntenek a fiatalok. Amikor nem olyan magas a rizikófaktor és csupán néhány ezer forintos tétel megvásárlásáról van szó, viszonylag egyszerűen és gyorsan döntenek a diákok, míg egy drágább tételnél már komolyabban átgondolják döntésüket. Ugyanígy alaposabban informálódnak például ingatlanvásárlás, továbbtanulás és hitelfelvétel kapcsán is.

Az utazással, ruházkodással és divattal kapcsolatos döntések inkább érzelmi alapon születnek, míg a gépjármű, háztartási cikkek, illetve az elektronikai eszközök kiválasztása már racionális alapon történik. Élelmiszerek vásárlása esetében viszont egyformán hatnak rájuk érzelmi és racionális szempontok is.

A témában megjelent sajtóközlemény ITT olvasható

2019. 06. 21.

Hírek

Turizmus
Országmárkázásról és tanításról is mesélt Papp-Váry Árpád a Kreatív Magazinnak

Országmárkázás címmel jelent meg a közelmúltban Papp-Váry Árpád szakkönyve, erről is beszél a Kreatív interjújában.

orszagmarkazas

Országmárkázásról és tanításról is mesélt Papp-Váry Árpád a Kreatív Magazinnak

Országmárkázás címmel jelent meg a közelmúltban Papp-Váry Árpád szakkönyve, errő …

Turizmus
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
Izgalmasan telt a hétvégénk: így készültek a nagyköveti kampányfotók

Nagyon intenzív, de élményekkel teli egész hétvégés fotózáson vannak túl a METU nagykövetei.

nagyköveti kampanyfoto

Izgalmasan telt a hétvégénk: így készültek a nagyköveti kampányfotók

Nagyon intenzív, de élményekkel teli egész hétvégés fotózáson vannak túl a METU …

KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
Üzlet
A jövő HR-esei Onboarding Nappal indították a tanévet

Az újonnan felvett hallgatók rögtön az első nap belekóstolhattak leendő szakmájuk gyakorlati részébe.

hr_onboarding

A jövő HR-esei Onboarding Nappal indították a tanévet

Az újonnan felvett hallgatók rögtön az első nap belekóstolhattak leendő szakmáju …

Üzlet
Művészet
Metu_Master_Dipl_2019

Tervezőgrafika mesterszakosaink a Magyar Grafikában

Metu_Master_Dipl_2019

Metu_Master_Dipl_2019

Tervezőgrafika mesterszakosaink a Magyar Grafikában …

Művészet
Művészet
Textiles workshop

Japán kékfestő, varrott shibori és kosárfonó technikákat tanultak textileseink

Textiles workshop

Textiles workshop

Japán kékfestő, varrott shibori és kosárfonó technikákat tanultak textileseink …

Művészet
Művészet
Ars Sacra Filmfesztivál 2019

hallgatónk filmje is a programban

Ars Sacra Filmfesztivál 2019

Ars Sacra Filmfesztivál 2019

hallgatónk filmje is a programban …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
Ezzel a programmal várunk pótfelvételi nyílt napunkon – kommunikációs, üzleti és turisztikai képzések

Ezzel a programmal várunk pótfelvételi nyílt napunkon – kommunikációs, üzleti és turisztikai képzések

nyílt nap

Ezzel a programmal várunk pótfelvételi nyílt napunkon – kommunikációs, üzleti és turisztikai képzések

Ezzel a programmal várunk pótfelvételi nyílt napunkon – kommunikációs, üzleti és …

KommunikációTurizmusÜzlet
KommunikációTurizmusÜzlet
Hallgatóink VMA minősítést szereztek

Dr. Varga Attila, a Magyar Értékelemzők Társaságának elnöke és Dr. Papp-Váry Árpád, a METU dékánja köszöntötték a hallgatókat és adták át a VMA okleveleket.

Az ünnepélyes átadó

Hallgatóink VMA minősítést szereztek

Dr. Varga Attila, a Magyar Értékelemzők Társaságának elnöke és Dr. Papp-Váry Árp …

KommunikációTurizmusÜzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...