Kutattunk: a fiatalok nem hisznek az influencereknek

Manapság mindenhol influencereket látunk és hallunk, akik erősen befolyásolhatják véleményünket egy-egy döntéshozatal kapcsán. De tényleg hatással vannak ránk? Nos, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Marketing Műhely hallgatóinak kutatásából kiderült, hogy az Y- és Z-generációs fiatalok ma már jobban bíznak a közvetlen környezetükben, valamint az influencereket sem tekintik hiteles forrásnak.

A METU negyedik alkalommal készítette el saját hallgatói válaszain alapuló Metu-index nevű kutatását. A mostani kutatásban részben azt vizsgáltuk, hogy az Y- és Z-generációs hallgatók milyen forrásokból tájékozódnak, amikor döntést hoznak, illetve milyen tényezők befolyásolják őket a döntéshozatal során. És miért lehet fontos ez a kutatás? Nos, érdekesség, hogy az 1995 után született Z-generáció már a globális populáció 32%-át teszi ki, amely fontos ismérv lehet egy-egy vállalatnak a sikeres eladási stratégiák kialakításához.

A megkérdezett hallgatók többségét a családja, párja, ismerősei, illetve barátai befolyásolják a legjobban, ha döntést kell hozniuk, de sokuk bízik saját ítélőképességében is. A harmadik ipari forradalom idején nyilván már mindennek utána olvasunk az interneten, ugyanígy tesznek a megkérdezett hallgatóink is, akik gyakrabban olvasnak netes véleményeket a kérdéses témákban, valamint releváns információforrásnak tekintik egy-egy cég Facebook-, illetve weboldalát is. A hallgatói válaszokból az rajzolódott ki, hogy az influencerek ma már nem gyakorolnak hatást rájuk, a válaszadók mindössze egy százalékát sikerül csak meggyőzniük.

A kutatás másik célja az volt, hogy megvizsgálja, milyen helyzetekben, mennyire megfontoltan döntenek a fiatalok. Amikor nem olyan magas a rizikófaktor és csupán néhány ezer forintos tétel megvásárlásáról van szó, viszonylag egyszerűen és gyorsan döntenek a diákok, míg egy drágább tételnél már komolyabban átgondolják döntésüket. Ugyanígy alaposabban informálódnak például ingatlanvásárlás, továbbtanulás és hitelfelvétel kapcsán is.

Az utazással, ruházkodással és divattal kapcsolatos döntések inkább érzelmi alapon születnek, míg a gépjármű, háztartási cikkek, illetve az elektronikai eszközök kiválasztása már racionális alapon történik. Élelmiszerek vásárlása esetében viszont egyformán hatnak rájuk érzelmi és racionális szempontok is.

A témában megjelent sajtóközlemény ITT olvasható

2019. 06. 21.

Hírek

Üzlet
EOQ tanúsítványt kapott az Információbiztonsági menedzser szakirányú továbbképzés

Az átadásra a májusi nyílt napon került sor

eoqtanusitvany

EOQ tanúsítványt kapott az Információbiztonsági menedzser szakirányú továbbképzés

Az átadásra a májusi nyílt napon került sor …

Üzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
Nyílt nap a METU szakirányú továbbképzésein és felnőttképzésein

Nézd meg, mi történt a nyílt napon

sztk_nyiltnap

Nyílt nap a METU szakirányú továbbképzésein és felnőttképzésein

Nézd meg, mi történt a nyílt napon …

KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
Turizmus
Országmárkázásról és tanításról is mesélt Papp-Váry Árpád a Kreatív Magazinnak

Országmárkázás címmel jelent meg a közelmúltban Papp-Váry Árpád szakkönyve, erről is beszél a Kreatív interjújában.

orszagmarkazas

Országmárkázásról és tanításról is mesélt Papp-Váry Árpád a Kreatív Magazinnak

Országmárkázás címmel jelent meg a közelmúltban Papp-Váry Árpád szakkönyve, errő …

Turizmus
KommunikációTurizmusÜzlet
Hallgatóink VMA minősítést szereztek

Dr. Varga Attila, a Magyar Értékelemzők Társaságának elnöke és Dr. Papp-Váry Árpád, a METU dékánja köszöntötték a hallgatókat és adták át a VMA okleveleket.

Az ünnepélyes átadó

Hallgatóink VMA minősítést szereztek

Dr. Varga Attila, a Magyar Értékelemzők Társaságának elnöke és Dr. Papp-Váry Árp …

KommunikációTurizmusÜzlet
Művészet
Építész Mustra 2019

A METU csapata Tolcsván épített

Építész Mustra 2019

Építész Mustra 2019

A METU csapata Tolcsván épített …

Művészet
Művészet
Kínai delegáció a METU Művészeti és Kreatívipari Karán

Együttműködési megállapodás a shandong-i művészeti akadémiával

shandong hírcsempe

Kínai delegáció a METU Művészeti és Kreatívipari Karán

Együttműködési megállapodás a shandong-i művészeti akadémiával …

Művészet
Művészet
Pro Arte Aranyérem 2019

Hallgatónk, Pancsa Emese az egyik díjazott

Pro Arte Aranyérem 2019 hircsempe

Pro Arte Aranyérem 2019

Hallgatónk, Pancsa Emese az egyik díjazott …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzlet
Kreatív gondolkodásfejlesztő műhely kialakítása a METU-n

A program alapvető célkitűzése a kreatív gondolkodás fejlesztése volt.

Kreatív Műhely

Kreatív gondolkodásfejlesztő műhely kialakítása a METU-n

A program alapvető célkitűzése a kreatív gondolkodás fejlesztése volt. …

KommunikációTurizmusÜzlet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...