Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Kutattunk: a fiatalok nem hisznek az influencereknek | Budapesti Metropolitan Egyetem

Kutattunk: a fiatalok nem hisznek az influencereknek

Manapság mindenhol influencereket látunk és hallunk, akik erősen befolyásolhatják véleményünket egy-egy döntéshozatal kapcsán. De tényleg hatással vannak ránk? Nos, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Marketing Műhely hallgatóinak kutatásából kiderült, hogy az Y- és Z-generációs fiatalok ma már jobban bíznak a közvetlen környezetükben, valamint az influencereket sem tekintik hiteles forrásnak.

A METU negyedik alkalommal készítette el saját hallgatói válaszain alapuló Metu-index nevű kutatását. A mostani kutatásban részben azt vizsgáltuk, hogy az Y- és Z-generációs hallgatók milyen forrásokból tájékozódnak, amikor döntést hoznak, illetve milyen tényezők befolyásolják őket a döntéshozatal során. És miért lehet fontos ez a kutatás? Nos, érdekesség, hogy az 1995 után született Z-generáció már a globális populáció 32%-át teszi ki, amely fontos ismérv lehet egy-egy vállalatnak a sikeres eladási stratégiák kialakításához.

A megkérdezett hallgatók többségét a családja, párja, ismerősei, illetve barátai befolyásolják a legjobban, ha döntést kell hozniuk, de sokuk bízik saját ítélőképességében is. A harmadik ipari forradalom idején nyilván már mindennek utána olvasunk az interneten, ugyanígy tesznek a megkérdezett hallgatóink is, akik gyakrabban olvasnak netes véleményeket a kérdéses témákban, valamint releváns információforrásnak tekintik egy-egy cég Facebook-, illetve weboldalát is. A hallgatói válaszokból az rajzolódott ki, hogy az influencerek ma már nem gyakorolnak hatást rájuk, a válaszadók mindössze egy százalékát sikerül csak meggyőzniük.

A kutatás másik célja az volt, hogy megvizsgálja, milyen helyzetekben, mennyire megfontoltan döntenek a fiatalok. Amikor nem olyan magas a rizikófaktor és csupán néhány ezer forintos tétel megvásárlásáról van szó, viszonylag egyszerűen és gyorsan döntenek a diákok, míg egy drágább tételnél már komolyabban átgondolják döntésüket. Ugyanígy alaposabban informálódnak például ingatlanvásárlás, továbbtanulás és hitelfelvétel kapcsán is.

Az utazással, ruházkodással és divattal kapcsolatos döntések inkább érzelmi alapon születnek, míg a gépjármű, háztartási cikkek, illetve az elektronikai eszközök kiválasztása már racionális alapon történik. Élelmiszerek vásárlása esetében viszont egyformán hatnak rájuk érzelmi és racionális szempontok is.

A témában megjelent sajtóközlemény ITT olvasható

2019. 06. 21.

Hírek

Szakváltás egyetemen belül vagy egyetemek között

A szakváltás egyetemen belül, de akár egyetemek között is megtörténhet, ám néhány dologgal érdemes tisztába kerülni a cselekvés előtt!

szakvaltas-egyetemen-belul

Szakváltás egyetemen belül vagy egyetemek között

A szakváltás egyetemen belül, de akár egyetemek között is megtörténhet, ám néhán …

Művészet
Megrendelések vs. szerelemprojektek – egy fotóművész szemszögéből

A METU Művész leszek! podcast negyedik vendége Földi Ádám, a METU Fotográfia BA alumnusa volt.

metu-muvesz-leszek-podcast-05-csempe

Megrendelések vs. szerelemprojektek – egy fotóművész szemszögéből

A METU Művész leszek! podcast negyedik vendége Földi Ádám, a METU Fotográfia BA …

Művészet
Művészet
Csomagolástervezési pályázaton vettek részt a METU tervezőgrafika alkotói

Az R-Water Kft. két márkájának csomagolástervezésére írt ki pályázatot a METU tervezőgrafikus hallgatói számára.

metu-rwater-csomagolastervezes-csempe

Csomagolástervezési pályázaton vettek részt a METU tervezőgrafika alkotói

Az R-Water Kft. két márkájának csomagolástervezésére írt ki pályázatot a METU te …

Művészet
Milyen egyetemre menjek?

Honnan tudom, hogy szeretem-e az adott szakot — egyáltalán milyen szakmák vannak? Íme az útmutató, ami megmutatja, milyen egyetemet válassz.

milyen-egyetemre-menjek-csempe

Milyen egyetemre menjek?

Honnan tudom, hogy szeretem-e az adott szakot — egyáltalán milyen szakmák vannak …

Művészet
METU filmes sikerek a Bujtor István Filmfesztiválon

Venczel Zsolt METU alkotó filmje nyerte meg kisjátékfilm kategória díját a Bujtor István Filmfesztiválon.

bujtor-istvan-filmfesztival-2022-csempe

METU filmes sikerek a Bujtor István Filmfesztiválon

Venczel Zsolt METU alkotó filmje nyerte meg kisjátékfilm kategória díját a Bujto …

Művészet
Művészet
Hol buliznak a művészek?

A METU Művész leszek! podcast negyedik vendége Czeglédi Zsombor, a METU Media design BA alumnusa volt.

podcast04-1

Hol buliznak a művészek?

A METU Művész leszek! podcast negyedik vendége Czeglédi Zsombor, a METU Media de …

Művészet
Üzlet
Value Methodology Associate oklevélben részesültek a METU hallgatói

A METU Értékelemzés tantárgyát teljesítő hallgatók Value Methodology Associate (VMA) minősítést szereztek.

vma-oklevel-csempe

Value Methodology Associate oklevélben részesültek a METU hallgatói

A METU Értékelemzés tantárgyát teljesítő hallgatók Value Methodology Associate ( …

Üzlet
Pályaválasztási tippek: Minek tanulj tovább?

Miben vagy jó? Minek tanulj tovább? A pályaválasztás legfontosabb eleme az önismeret. Tippeket adunk az egyetemválasztáshoz.

palyavalasztas-minek-tanuljak-tovabb-csempe

Pályaválasztási tippek: Minek tanulj tovább?

Miben vagy jó? Minek tanulj tovább? A pályaválasztás legfontosabb eleme az önism …

KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...