Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Kutattunk: a fiatalok nem hisznek az influencereknek | Budapesti Metropolitan Egyetem

Kutattunk: a fiatalok nem hisznek az influencereknek

Manapság mindenhol influencereket látunk és hallunk, akik erősen befolyásolhatják véleményünket egy-egy döntéshozatal kapcsán. De tényleg hatással vannak ránk? Nos, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Marketing Műhely hallgatóinak kutatásából kiderült, hogy az Y- és Z-generációs fiatalok ma már jobban bíznak a közvetlen környezetükben, valamint az influencereket sem tekintik hiteles forrásnak.

A METU negyedik alkalommal készítette el saját hallgatói válaszain alapuló Metu-index nevű kutatását. A mostani kutatásban részben azt vizsgáltuk, hogy az Y- és Z-generációs hallgatók milyen forrásokból tájékozódnak, amikor döntést hoznak, illetve milyen tényezők befolyásolják őket a döntéshozatal során. És miért lehet fontos ez a kutatás? Nos, érdekesség, hogy az 1995 után született Z-generáció már a globális populáció 32%-át teszi ki, amely fontos ismérv lehet egy-egy vállalatnak a sikeres eladási stratégiák kialakításához.

A megkérdezett hallgatók többségét a családja, párja, ismerősei, illetve barátai befolyásolják a legjobban, ha döntést kell hozniuk, de sokuk bízik saját ítélőképességében is. A harmadik ipari forradalom idején nyilván már mindennek utána olvasunk az interneten, ugyanígy tesznek a megkérdezett hallgatóink is, akik gyakrabban olvasnak netes véleményeket a kérdéses témákban, valamint releváns információforrásnak tekintik egy-egy cég Facebook-, illetve weboldalát is. A hallgatói válaszokból az rajzolódott ki, hogy az influencerek ma már nem gyakorolnak hatást rájuk, a válaszadók mindössze egy százalékát sikerül csak meggyőzniük.

A kutatás másik célja az volt, hogy megvizsgálja, milyen helyzetekben, mennyire megfontoltan döntenek a fiatalok. Amikor nem olyan magas a rizikófaktor és csupán néhány ezer forintos tétel megvásárlásáról van szó, viszonylag egyszerűen és gyorsan döntenek a diákok, míg egy drágább tételnél már komolyabban átgondolják döntésüket. Ugyanígy alaposabban informálódnak például ingatlanvásárlás, továbbtanulás és hitelfelvétel kapcsán is.

Az utazással, ruházkodással és divattal kapcsolatos döntések inkább érzelmi alapon születnek, míg a gépjármű, háztartási cikkek, illetve az elektronikai eszközök kiválasztása már racionális alapon történik. Élelmiszerek vásárlása esetében viszont egyformán hatnak rájuk érzelmi és racionális szempontok is.

A témában megjelent sajtóközlemény ITT olvasható

2019. 06. 21.

Hírek

Művészet
Analóg hagyománytól a TikTokig: METUFOTO a Művészetek Völgyében

A 2024-es Művészetek Völgye Fesztiválon június 22-26. között a METUFOTO számos izgalmas workshoppal és beszélgetéssel várja az érdeklődőket.

analogcsempe

Analóg hagyománytól a TikTokig: METUFOTO a Művészetek Völgyében

A 2024-es Művészetek Völgye Fesztiválon június 22-26. között a METUFOTO számos i …

Művészet
Rektori köszöntő

Szívből gratulálok a sikeres felvételihez, mától Ön is a METU értékes közösségének a tagja!

üdvametuncsemp

Rektori köszöntő

Szívből gratulálok a sikeres felvételihez, mától Ön is a METU értékes közösségén …

A METU Alumni Club közössége átlépte a 10,000 regisztrációt! Köszönjük!

Örömünkre szolgál bejelenteni a hírt, hogy a 2023 novemberében indult online METU alumni platformunk elérte a 10,000 regisztrációt! Ez egy óriási mérföldkő, hiszen a Budapesti Metropolitan Egyetemen, valamint elődintézményeiben összesen 45,000 volt hallgató vehette át oklevelét, ami azt jelenti, hogy a teljes végzettek 22%-a van jelen a METU Alumni Club platformon...

METUALUMNIMOBCSEMP

A METU Alumni Club közössége átlépte a 10,000 regisztrációt! Köszönjük!

Örömünkre szolgál bejelenteni a hírt, hogy a 2023 n …

Művészet
3D technológiát és kreatív divatot ötvöz a METU frissdiplomásának díjnyertes startupja

A Média design szakos hallgató által alapított Mixony már elnyerte a Fashion Awards Hungary 2024 Az Év Divat Innovációja díjat is.

3ddiplomacsempe

3D technológiát és kreatív divatot ötvöz a METU frissdiplomásának díjnyertes startupja

A Média design szakos hallgató által alapított Mixony már elnyerte a Fashion Awa …

Művészet
Üzlet
Bemutatták az MNB és a METU együttműködésével megszületett két új kiadványt

Bemutatták az MNB és a METU együttműködésével megszületett két új kiadványt

pagksélgmléasmgéla112

Bemutatták az MNB és a METU együttműködésével megszületett két új kiadványt

Bemutatták az MNB és a METU együttműködésével megszületett két új kiadványt …

Üzlet
A METU oktatójának alkotása a SEE Film Festival legjobb animációs filmje

Ulrich Gábor oktatónk rövidfilmje lett a SEE Film Festival 2024 legjobb animációs filmje.

rekoncsemp

A METU oktatójának alkotása a SEE Film Festival legjobb animációs filmje

Ulrich Gábor oktatónk rövidfilmje lett a SEE Film Festival 2024 legjobb animáció …

Művészet
Integrált társművészeti gyakorlat kiállítás: Dehát, ki emlékszik már erre?

A METU integrált társművészeti gyakorlat hallgatóinak kiállítása a 2000’-es évek gyermekkori emlékeit idézte meg.

kicsicsempintegr.

Integrált társművészeti gyakorlat kiállítás: Dehát, ki emlékszik már erre?

A METU integrált társművészeti gyakorlat hallgatóinak kiállítása a 2000’-es évek …

Művészet
Művészet
METU hallgatói munkák a Sapientia EMTE rendezvényén.

METU hallgatói mozgóképes és média design alkotások is bemutatásra kerültek a Sapientia EMTE rendezvényén.

csempikehir firstcut

METU hallgatói munkák a Sapientia EMTE rendezvényén.

METU hallgatói mozgóképes és média design alkotások is bemutatásra kerültek a Sa …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...