Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Kutattunk: a fiatalok nem hisznek az influencereknek | Budapesti Metropolitan Egyetem

Kutattunk: a fiatalok nem hisznek az influencereknek

Manapság mindenhol influencereket látunk és hallunk, akik erősen befolyásolhatják véleményünket egy-egy döntéshozatal kapcsán. De tényleg hatással vannak ránk? Nos, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Marketing Műhely hallgatóinak kutatásából kiderült, hogy az Y- és Z-generációs fiatalok ma már jobban bíznak a közvetlen környezetükben, valamint az influencereket sem tekintik hiteles forrásnak.

A METU negyedik alkalommal készítette el saját hallgatói válaszain alapuló Metu-index nevű kutatását. A mostani kutatásban részben azt vizsgáltuk, hogy az Y- és Z-generációs hallgatók milyen forrásokból tájékozódnak, amikor döntést hoznak, illetve milyen tényezők befolyásolják őket a döntéshozatal során. És miért lehet fontos ez a kutatás? Nos, érdekesség, hogy az 1995 után született Z-generáció már a globális populáció 32%-át teszi ki, amely fontos ismérv lehet egy-egy vállalatnak a sikeres eladási stratégiák kialakításához.

A megkérdezett hallgatók többségét a családja, párja, ismerősei, illetve barátai befolyásolják a legjobban, ha döntést kell hozniuk, de sokuk bízik saját ítélőképességében is. A harmadik ipari forradalom idején nyilván már mindennek utána olvasunk az interneten, ugyanígy tesznek a megkérdezett hallgatóink is, akik gyakrabban olvasnak netes véleményeket a kérdéses témákban, valamint releváns információforrásnak tekintik egy-egy cég Facebook-, illetve weboldalát is. A hallgatói válaszokból az rajzolódott ki, hogy az influencerek ma már nem gyakorolnak hatást rájuk, a válaszadók mindössze egy százalékát sikerül csak meggyőzniük.

A kutatás másik célja az volt, hogy megvizsgálja, milyen helyzetekben, mennyire megfontoltan döntenek a fiatalok. Amikor nem olyan magas a rizikófaktor és csupán néhány ezer forintos tétel megvásárlásáról van szó, viszonylag egyszerűen és gyorsan döntenek a diákok, míg egy drágább tételnél már komolyabban átgondolják döntésüket. Ugyanígy alaposabban informálódnak például ingatlanvásárlás, továbbtanulás és hitelfelvétel kapcsán is.

Az utazással, ruházkodással és divattal kapcsolatos döntések inkább érzelmi alapon születnek, míg a gépjármű, háztartási cikkek, illetve az elektronikai eszközök kiválasztása már racionális alapon történik. Élelmiszerek vásárlása esetében viszont egyformán hatnak rájuk érzelmi és racionális szempontok is.

A témában megjelent sajtóközlemény ITT olvasható

2019. 06. 21.

Hírek

Új vezérigazgató a Budapesti Metropolitan Egyetem élén

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) új vezérigazgatót nevezett ki Wenczel Richárd személyében. Az új vezető célja, hogy a METU a régió legnagyobb és legelismertebb magánegyetemévé váljon.

METU Nagy Lajos

Új vezérigazgató a Budapesti Metropolitan Egyetem élén

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) új vezérigazgatót nevezett ki Wenczel Ri …

Művészet
METU-s oktatónk alkotásait is kiállították New Yorkban ​

Ajkai Dávid, a METU Fotográfia szak oktatójának munkája is szerepelt a PHOTO COUTURE Kortárs magyar fotóművészeti kiállításon New Yorkban, a Liszt Ferenc Intézet szervezésében. ​

Ajkai Dávid

METU-s oktatónk alkotásait is kiállították New Yorkban ​

Ajkai Dávid, a METU Fotográfia szak oktatójának munkája is szerepelt a PHOTO COU …

Művészet
Művészet
Design for the common good

A Budapesti Metropolitan Egyetem Művészeti és Kreatívipari kara a házigazdája annak a nemzetközi kiállításnak, ami október 4-én nyílik az Artus Stúdióban.

hír csempe

Design for the common good

A Budapesti Metropolitan Egyetem Művészeti és Kreatívipari kara a házigazdája an …

Művészet
Együttműködési megállapodás aláírása az ADA University-vel, Azerbajdzsán legnívósabb egyetemével

Azerbajdzsán egyik legfiatalabb, rendkívül innovatív és nemzetközileg legismertebb egyetemével írt alá együttműködési megállapodást Dr. Vasa László tudományos rektorhelyettes.

ada

Együttműködési megállapodás aláírása az ADA University-vel, Azerbajdzsán legnívósabb egyetemével

Azerbajdzsán egyik legfiatalabb, rendkívül innovatív és nemzetközileg legismerte …

KommunikációTurizmusÜzlet
Közgazdász nagyágyút igazolt a Budapesti Metropolitan Egyetem

Richard A. Werner professzor jelentős nemzetközi tudományos karriert tudhatnak magáénak bank és pénzügyi területen.

metu

Közgazdász nagyágyút igazolt a Budapesti Metropolitan Egyetem

Richard A. Werner professzor jelentős nemzetközi tudományos karriert tudhatnak m …

KommunikációTurizmusÜzlet
A Budapesti Metropolitan Egyetem együttműködési megállapodást kötött Kazahsztán vezető magánegyetemével

Együttműködési megállapodás aláírására került sor a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a kazahsztáni Almatiban működő Kenzhegali Sagadiyev University of International Business (UIB) egyetemmel.

kazah

A Budapesti Metropolitan Egyetem együttműködési megállapodást kötött Kazahsztán vezető magánegyetemével

Együttműködési megállapodás aláírására került sor a Budapesti Metropolitan Egyet …

Művészet
Tervezőgrafika mesterdiplomák az Octogon magazinban

Az OCTOGON online az elkövetkezendő időszakban sorra bemutatja a különböző egyetemek diplomatervezetei közül a legizgalmasabbakat.

Octogon megjelenések

Tervezőgrafika mesterdiplomák az Octogon magazinban

Az OCTOGON online az elkövetkezendő időszakban sorra bemutatja a különböző egyet …

Művészet
Művészet
A Budapesti Metropolitan Egyetem oktatójának animációs filmjét jelöli Magyarország az Oscar-díjra

Magyarország Gauder Áron, a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatójának a Kojot négy lelke című animációs filmjét jelöli a „legjobb nemzetközi film” kategóriában a 2024-es Oscar-díjra.

gauderaron

A Budapesti Metropolitan Egyetem oktatójának animációs filmjét jelöli Magyarország az Oscar-díjra

Magyarország Gauder Áron, a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatójának a Kojot n …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...