Ügyintézek

METU-s tanulmányaid alatt a Hallgatói Információs Központ (HIK) segít az ügyeid intézésében. Ismerd meg őket jobban!

Az Elektronikus tanulmányi rendszerek működéséről ITT találsz részletes útmutatót.

HIK elérhetősége és nyitvatartása

  • Elektronikus úton: A Modulo-rendszeren keresztül kérdéseket tehetsz fel, illetve kérelmeket nyújthatsz be – Kérdés/Kérelem – a Hallgatói Információs Központhoz. 
  • Telefonon keresztül: Nyitvatartási időn kívüli ügyintézéshez hétköznapokon 8:00-17:00 között a 06 1 273 2467-es telefonszámon. 
  • Személyesen

Nagy Lajos király útján lévő Hallgatói Információs Központ:
1148 Budapest, Nagy Lajos király útja 1-9., Főépület F100-es iroda (angol nyelven az F109-es iroda)
Ügyfélfogadási idő: H-P 10:00-15:00 Szo 8:00-13:00 

Rózsa utcai Hallgatói Információs Pont:
1077 Budapest, Rózsa u. 4-6. A001-es iroda
Ügyfélfogadási idő: H-P 10:00-15:00 

Hódmezővásárhelyi Hallgatói Információs Pont:
6800 Hódmezővásárhely, Városház u. 1. 002/A iroda
Ügyfélfogadási idő: H-P 10:00-15:00 

2017. szeptember 28. és október 27. között a Hallgatói Információs Központ, valamit a Rózsa utcai és hódmezővásárhelyi Hallgatói Információs Pontok nyitva tartása, továbbá telefonos ügyfélszolgálatunk elérhetősége az alábbiak szerint módosul:

Személyes ügyfélfogadás:
H-Sze: 10:00-15:00 (változatlan)
Cs-P: 13:00-15:00 (módosult)
Szo: 8:00-13:00 (változatlan)

Telefonos ügyfélszolgálat:
H-Sze: 08:00-17:00 (változatlan)
Cs-P: 13:00-17:00 (módosult)

GYIK ETR-Neptun átállás

• Milyen ütemezésben zajlik az átállás?
Az ETR és a Modulo rendszerek október 31-én leállnak, a Neptun a tervek szerint november 15-én indul. A köztes időszakban zajlik majd az adatok átemelése. Ezekben a napokban egyik tanulmányi rendszer, valamint a Modulo sem lesz elérhető.

• Mely rendszereket érinti az átállás?
Az ETR és a Modulo rendszerek kerülnek kivezetésre, de a CooSpace továbbra is megmarad.
A CooSpace-t tehát nem érinti a változás, a benne szereplő, kurzusokhoz tartozó információk, tananyagok változatlanul elérhetőek lesznek az adatok átemelésének időszakában, azaz október 31. és november 15. között.

• Mi történik az ETR-ben és a Modulo-rendszerben lévő adatokkal?
Október 31-én lezárjuk az ETR-t és a Modulo-rendszert. A forrásadatok archiválásra kerülnek, vagyis módosítani nem lehet már rajtuk, ugyanakkor nem vesznek el, a felhasználók a jövőben is hozzáférnek majd.

• Ki kell-e nyomtatnom, mentenem ETR-ből az adataimat?
Egyértelműen nem! A hallgatóknak az adatok lementésével nincs teendője. Fölösleges a hitelesített törzslapot kikérni, ugyanis a felhasználók a jövőben is hozzáférnek majd minden ETR-ben szereplő adatukhoz, kurzusteljesítésükhöz.

• A változás hogyan érinti a Modulo felületet?
A Modulo rendszer működése megszűnik a Neptun bevezetésével. A hallgatók kérelem helyett kérvényt tudnak majd beadni az új tanulmányi rendszerben. Átmenetileg azonban előfordulhat, hogy néhány kérelmet, űrlapot papír alapon kezelünk majd.

• Hogyan tudom majd felkeresni a Hallgatói Információs Központot írásban, ebben az időszakban?
A Modulo kivezetésével, az írásbeli kommunikációra új megoldást biztosítunk. Erről egy későbbi tájékoztatóban küldünk majd értesítést.

• Hogyan kell majd leadni a Szakdolgozatot, illetve a Szakdolgozati konzultációs űrlapokat, ha már nem lesz Modulo?
Az őszi félévre tervezett Szakdolgozat leadásokról, valamint a Szakdolgozati konzultációk teljesítéséről, október első felében küldünk tájékoztatót az érintett hallgatók számára.

• Hogyan érinti a vizsgajelentkezést az átállás?
A hallgatók novemberben már a Neptun rendszerben tudnak vizsgára jelentkezni. A vizsgaidőszakhoz kapcsolódó tájékoztatóban további információkat, hasznos részleteket küldünk majd.

• Bankkártyás (online) fizetésre a Neptunban is lesz lehetőség? Nyomon követhetőek lesznek a befizetések az átállást követően is?
A bankkártyás (online) fizetési lehetőség a Neptunban is megmarad. Az átállási időszakban történő befizetések megérkeznek az egyetem számlájára, de a feldolgozást csak az átállást követően tudjuk megkezdeni. A teljes tandíj befizetésének határideje 2017. október 20. A zökkenőmentes vizsgajelentkezés érdekében, most különösen fontos a határidő betartása.

• Milyen címen lehet majd elérni a rendszert? Változnak-e az EHA kódok?
Az egyetemi honlapról lehet majd elérni a rendszert, ugyanúgy, mint az ETR-t. Belépésnél a jelenlegivel megegyező felhasználó nevet és jelszót kell használni, az EHA kódok nem változnak.

• Hallgatóink hogyan fogják megtanulni a Neptun használatát, milyen oktatások lesznek?
A Neptun működési elve több szempontból eltér az ETR-ben megszokottaktól, más a Hallgatói Információ felülete. Az új rendszerismeret elsajátításához és használatához elektronikus tananyagokat, tájékoztató előadásokat biztosítunk majd a későbbiekben.

• Hogyan fognak Hallgatóink értesülni arról, hogy mi változik a Neptun bevezetésével?
A későbbiekben - még a Neptun rendszerre történő átállás előtt – tájékoztatást fogunk adni arról, hogy mikor, mi történik az átállással kapcsolatosan és Hallgatóinknak milyen érintettsége lesz.

 

Mi a HIK?

A Hallgatói Információs Központ a hét minden munkanapján rendelkezésedre áll, nyitva tartási időben. Ha kérdésed személyes ügyintézést igényel, a Webbooking rendszeren keresztül tudsz előzetesen időpontot foglalni. 

Elsősorban tanulmányi információkkal kapcsolatban fordulhatsz az Irodához, de ha tanulmányaid bármely területén elakadsz, akkor is segítséget nyújtunk a megoldáshoz. 

Mivel keresheted meg az irodát?

1. Információszerzés céljából

  • tanulmányaiddal kapcsolatos kérdés esetén 
  • ETR-rel, Modulo-rendszerrel (azok funkciójával, benyújtott kérdésekkel, kérelmekkel) kapcsolatosan 
  • beiratkozással, tárgyfelvétellel, vizsgaidőszakban felmerülő kérdésekkel kapcsolatban 
  • szakdolgozattal, záróvizsgával kapcsolatosan 
  • szabályzatokkal kapcsolatos kérdésekben 

2. Igazolás kérése

  • hallgatói jogviszony igazolás
  •  e-index, törzslap kiadása 
  • egyéb, tanulmányi ügyeket érintő igazolások 

3. Diákigazolvány ügyintézése

  • új diákigazolvány igénylése 
  • a diákigazolvány megérkezéséig jogviszonyhoz kapcsolódó kedvezményekre jogosító igazolás igénylése 
  • féléves érvényesítő matricák átvétele 

4. Diákhitel ügyintézése

  • elektronikus Diákhitel szerződés megkötése 
  • engedményezési adatlapok leadása 


Banki információk

Az egyetemen Térítési és Juttatási Szabályzatában meghatározottak szerint, hallgatóink költségtérítési díjukat és az egyéb térítési díjakat banki átutalással vagy banki készpénzes befizetéssel rendezhetik a következő bankszámlaszámra: 

Budapesti Metropolitan Egyetem számlaszám
FHB 18203332-06007572-40010093 

IBAN szám: HU28182033320600757240010093
BIC (SWIFT) kód: FHKBHUHB