Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Tóth Lambert / Méda design alapszak | Budapesti Metropolitan Egyetem

Tóth Lambert / Méda design alapszak

„Nem titkolt célom volt az egyetemen, hogy játék designer legyek, ennek érdekében mindig kerestem a lehetőséget a fejlődésre.”

Lambert Média design szakunkon végzett, Nemundir fantasy játékának továbbfejlesztésére elnyerte 2014-ben a Metropolitan startup programjának támogatását is. Előadott már a TEDxYouth-on és járt a Games Austria ösztöndíjasaként és az egyetem támogatásával San Franciscoba a GDC-n a világ legnagyobb játékipari szakmai konferenciáján és olvashattok róla a Zsiráf magazinban is.



Miért ezzel a területtel foglalkozol?
Gyerekkori álmom volt játékot fejleszteni. Ezért az életem egy bizonyos pontján eldöntöttem, hogy csak a játékfejlesztésre, és azon belül is a játék designra fókuszálok.

Miért ezt a szakot választottad?
A játék design miatt fordultam a média design felé. A Média design szakon nagyon sokféle képességet sajátíthattam el. Szerintem ez a szak a művészeti szakok svájci bicskája, mert nagyon sok mindenre lehet használni az ott megszerzett tudást.



Mi inspirál?
Az emberi társadalom folyamatai, a körülöttünk lévő univerzum komplexitása.
A játékok rendszereiben valahol mindig a valóságot próbáljuk szimulálni, vagy absztrakt módon megjeleníteni. Ráadásul úgy gondolom a videójátékok lassan túlmutatnak a filmművészeten, miközben tudományos igényességgel most kezdenek csak foglalkozni játékok elemzésével. Úgy látom rengeteg felfedezésre váró érdekesség van még ludológia (játéktudomány) területén.

Melyek voltak a kedvenc egyetemi munkáid és miért?
Elsőben a tipográfiát szerettem nagyon, és az akkor alkotott betűtípust. Másodikban a 3d-s grafikai feladatokat nagyon élveztem, mert ez egy teljesen új területet nyitott meg számomra. Utolsó évben a szakdolgozatom és a diplomamunkám volt a két kedvenc projekt. Ezekben teljesen elmerülhettem a saját általam választott szakterületen és a tanárok nagyon jól vezették mind a kutatói, mind az alkotói munkát.

Mi volt a diplomamunkád? Miért ezt a témát választottad?
A diplomamunkámban egy játék felhasználói felületét és felhasználói élményét terveztem meg.
Ez a játék félig a digitális, félig az asztal köré ülős, táblás játékok között helyezkedik el. Mivel évek óta foglalkoztatott a téma, hogy hogyan lehetne az asztali szerepjátékok élményét kényelmesebbé tenni, ezért az 5. szemeszter felhasználói élmény tervezés kurzusa által ihletve, úgy gondoltam megpróbálom ezt a kísérleti hibrid rendszert megalkotni.

Friss diplomásként milyen terveid vannak a jövőre?
Az utolsó szemeszter utolsó hónapjaiban felvettek az egyik legjobb hazai játékfejlesztő céghez, a Neocoregames-hez. Azt kell, hogy mondjam, imádok ott dolgozni. Remek és tehetséges emberek vesznek ott körül, akiktől rengeteget tudok tanulni. Persze gondolkodom az MA diploma megszerzésén is, de csak akkor, ha össze tudom egyeztetni a munkával, mert bizony a játékfejlesztők élete nagyon dolgos. Elképesztően inspiráló, hogy a főnökeim éjjel-nappal bent vannak az irodában, és szívvel-lélekkel dolgoznak egy játékon, aminek a megalkotásában most én is részt vehetek.



Mivel járult hozzá a szakmai fejlődésedhez a METU az egyetemi évek alatt?
Szilágyi András tanár úr művészettörténet órái új perspektívába helyezték az általam eddig tanultakat. Nála tanultam életemben harmadjára művészettörténetet, és imádtam, hogy minden órán tudott újat mondani. Gulyás Péter tanár úr felkészített a tudományos kutatómunkával járó feladatok elvégzésére, a jó tanulmány megírására, amit a művészettörténet esszék és később a szakdolgozat megírásakor kamatoztathattam is. Remélem a későbbiekben még lesz lehetőségem tanulmányokat írni, mert ők ketten meghozták hozzá a kedvem. A gyakorlati tárgyak közül a tipográfia, a 3D grafika, a UX design és a játék design órákon átadott tudás, és az ezekre az órákra készített feladatok által felhalmozott tapasztalat az, ami nagyon sokat adott.