Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Kovács Brigitta / Belsőépítész környezettervezű művész mesterszak | Budapesti Metropolitan Egyetem

Kovács Brigitta / Belsőépítész környezettervezű művész mesterszak

„A belsőépítészet egyfajta határfelületet képez, összeköt, egybefoglal, ugyanakkor szétválaszt szakterületeket. Az iskolában töltött évek alatt rájöttem, hogy ez nem csupán egy szakma, hanem az ember mindennapjait meghatározó hivatás.”

Brigitta Környezetkultúra alapszakunkon, majd 2016-ban Belsőépítész Környezettervező művész mesterszakunkon diplomázott. Szerinte ennek a rendkívül komplex tudást igénylő pályának az elsajátítása élethosszig tart, amihez az iskolában töltött évek adják a legmeghatározóbb alapot. Az iskolai tanulmányai rávilágítottak egyéni erősségeire és gyengeségeire, a csapatmunka fontosságára, amely elengedhetetlen, hogy az ember pályája során esztétikailag és funkcionálisan is jól működő környezetet hozhasson létre.



Miért ezzel a területtel foglalkozol?
Mindig különös figyelmet szenteltem a környezetemnek. Állandóan vizsgáltam a különböző anyagokat, tereket és sokszor azon gondolkodtam, vajon mitől érzi magát az ember jól egy térben, mik azok a szempontok, amik befolyásolják a térérzetet?

Miért ezt a szakot választottad?
Egy ismerősöm ajánlására jelentkeztem az akkor még Harsányi János Főiskola neve alatt frissen alakult Környezetkultúra szakra, amely később beépült a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolába. Itt végeztem alapszakon, majd a nevében átalakult Budapesti Metropolitan Egyetemen szereztem mesterszakos diplomámat :-).



Mi inspirál?
Sok előadásra járok, viszonylag sokat utazom, és sok emberrel beszélgetek. A legnagyobb inspiráció számomra, amikor egy sikeres projekttel találkozom, mert ezt tartom követendőnek. Szeretnék én is sikeres lenni!

Melyek voltak a kedvenc egyetemi munkáid és miért?
A legjobb munkáim a mesterképzés alatt születtek meg. Nincs kifejezett kedvencem, mert minden félévben egy új területtel foglalkoztunk. Kedvenc témám van, ami egy dunai úszó épület volt. A Római partra terveztem egy meditációs, rekreációs központot a Dunára. Nagyon tetszett a természet közelsége, a víz jelenléte, ezért az úszó épületet lesüllyesztettem a vízszintig, illetve a belsőtérben is megjelenítettem.



Mi volt a diplomamunkád? Miért ezt a témát választottad?
Mindig szerettem magamat valami újban kipróbálni. Ezt tettem a diplomamunkámnál is: valami olyat akartam tervezni, amivel eddig még nem foglalkoztam, ezért egy ideiglenes felhasználású, flexibilisen alakítható épületben gondolkodtam.
Diplomamunkám témája a foghíjtelkek átmeneti hasznosítása. Olyan módszer kidolgozása volt a célom, mely flexibilis épületekből áll, azaz könnyen szállítható, átalakítható, ideiglenes jellegű, így könnyedén alkalmazkodik a különböző területi adottságokhoz és funkcionális igényeihez, ezzel közösségi tereket kialakítva a jelenlegi parkolók helyett.



Választott helyszínem a Bécsi úton található 43 telekből álló beépítetlen terület. Ide terveztem kulturális befogadóteret, melynél a kiszolgáló funkciókat határoztam meg előre. A fő funkciók hétről hétre változhatnak, de akár egy napszakon belül is. A terület így alkalmas akár előadások, vásárok, koncertek, workshopok, de akár kisebb fesztiválok vagy egy mozi befogadására is.



Friss diplomásként milyen terveid vannak a jövőre?
Már egy éve egy belsőépítész cégnél dolgozom, ahol nagyon sokat tanultam a szakmáról. Az iskolában kiélhettük kreativitásunkat, nem voltak kötöttségek. Az életben másképp működik és ezt is meg kell tanulni. A céges munkák mellett van már néhány önálló munkám is. Az a célom, hogy néhány fiatal tervező társammal egy olyan céget alapítsunk, ahol különböző szakterületek dolgoznak együtt, így a koncepciótervektől, arculattervektől a kivitelezésen át komplex anyagot adhassunk megrendelőinknek.

Mivel járult hozzá a szakmai fejlődésedhez a METU az egyetemi évek alatt?
Mivel 7 éve kezdtem el az iskolát, ezért gyakorlatilag a mostani tudásom jelentős része az iskolához köthető. Az egyetemi évek alatt külsős előadások, workshopok, tanfolyamok, Erasmus és a szakmai gyakorlat gyarapította tudásom. Minden összefüggésben van mindennel. Ha nincs az iskola, akkor nincsenek a workshopok, ha nincsenek a workshopok, akkor lehet, hogy nem járok mesterképzésre. Nehéz megmondani, összességében az egész szakmai tudásom az elmúlt éveknek köszönhetem, emellett sok baráttal és élménnyel lettem gazdagabb.